Vaderdag 2013 - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu Vaderdag 2013 - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

Vaderdag 2013

Door: .

Blijf op de hoogte en volg Peter

16 Juni 2013 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen

Maandagmorgen ging ik met Peter naar de fysio in Baarlo.
Eerst werd de zwachtel om de voet gedaan en werd er gelopen in de grote zaal en dat ging me toch een potje goed!!! Daarna gingen ze naar de andere ruimte naar het wandrek. Peter kreeg opdrachten en ik keek, vaak met grote verbazing!! Hoe makkelijk Peter een opdracht uitvoerd!! Hij moest het linkerbeen op het wandrek zetten, daarna de handen los, recht vooruit kijken en dan kniebuigingen maken. 10 x achter elkaar, en dat ging supergoed. Richard wederom verbaast, Peter je hebt 10 x de kniebuiging gemaakt zonder ook maar 1x naar je been te kijken, en dat is echt supergoed. De balans wordt hierdoor steeds beter en dat is heel erg belangrijk. Andere clienten zitten op de hometrainer of loopband en kijken toe, en spreken ons er op aan dat Peter zoveel vooruit gaat!! Na een half uur werd de arm getapet, ik wist niet zeker of dat vandaag zou gaan gebeuren en had de arm niet geschoren, maar Richard wilde het evengoed proberen, er werd een strook gedeeltelijk in 3 stookjes geknipt en deze 3 strookjes gingen naar de vingers om te activeren. Nou kijken hoe dat gaat!!
s Middags wilde Peter zelf opstaan, ik hoefde hem niet de sokken aan te doen, hij wil zelfstandiger worden... en dat lukte!!
Buiten koffie gedronken en Claudi kwam met Joep en Mees, en na een poosje ging Peter grasmaaien.
Na het eten kwam Willemien toch nog om de voeten de pedicuren en de voeten van Peter zagen er tiptop uit!! Geen plekje, geen vlekje, niets en dat is toch wel eens anders geweest!!!! Na het pedicuren lekker buiten gezeten en een beetje vakantiegevoel opgesnoven...
Dinsdagmorgen kwam Steef met Pierke en Sien, en waren we weer lekker buiten, Peter achter de kinderwagen en Pierke op het loopfietsje, samen naar de moestuin, ja de aardbeitjes zijn bijna rood, nog een paar dagen...
s Middags kwam Chris biggen brengen en ik ging bij Peter kijiken of hij op wilde staan,ja Pierke was ook al wakker en toen Peter hoorde dat Chris buiten zat koffie te drinken stond hij gelijk op, ja dat was gezellig.
Ze kwamen mijn vlees al op tijd brengen en ik vroeg of Johan Z even naar mijn vleesmachine kon kijken want daar zat een schroef vast. Peter was in de kamer en kwam gelijk naar achteren gelopen, kijken wat er mis was met de vleesmachine en even een praatje maken. Het vlees werd in de koelcel gezet en ik ging lopen met Annemarie. Heerlijk!!
Woensdagmorgen was er geen zwemmen en ik was druk met vlees, maar Peter ging uitzichzelf weer op de hometrainer, ja dat gaat heel goed, hij voelt zich er veiliger op als op de driewieler en voor het buiten fietsen moet nu echt alles kloppen, niet te koud , niet te warm, niet te moe, och het zal nog wel even duren voor het een echte gewoonte is.
s Middags kwam nicht Marietje met Piet en dat was ook weer even gezellig. Om 6 uur kwam Claudi met Joep en Mees, Johan was een paar dagen naar het buitenland, en zodoende kwam ze de avondspits bij Opa en Oma doorbrengen, maar Opa ging nog zwemmen met Wil en mocht Oma even lekker met Joep naar buiten, terwijl Claudi Mees voedde.
Het zwemmen had supergoed gegaan en Peter vond het wel jammer dat Claudi alweer naar huis was toen hij terugkwam...
Donderdag naar het afasiecentrum en ik moest mijn boodschappen doen, jaja en dat was weer een flinke kar vol... Om 4 uur was Peter terug en vertelde hij dat hij de grid player had geinstalleerd, maar de spraak was engels, hebben ze dit niet in het nederlands?? Jawel, maar engels is toch geen probleem... Nou nee maar zou toch wel handig zijn als het in het nederlands was, dus donderdag maar even navragen.
Vrijdagmorgen op tijd op... oppasdag voor Pierke en Sien!! Steef kwam ze om 8.30 uur brengen, en wij waren er klaar voor!! Ik zag er toch wel een beetje tegenop , want ja hoe moest het allemaal.... Sien sliep, en Pierke wilde wel caketjes bakken, oke dat redden we voor 10 uur, inderdaad caketjes waren klaar, flesje klaarmaken voor Sien, fruit schillen voor Opa en Pierke en gezellig met zijn vieren in de kamer, heel relaxed. Na het flesje Sen op het aankleedkussen bij Peter neergelegd zodat hij met Sien kon spelen, ik ruimde op en daarna Sien in de kinderwagen, en naar buiten met Pierke en Sien naar de aardbeien.... en warempel er waren 7 rode aardbeien, dat was smullen, Peter en Pierke hebben ze samen opgegeten en het sap droop langs hun kin!! Mmm lekker!!! Peter bleef nog een poosje buiten met Pierke en Sien sliep lekker in de wagen en ik ging eten koken, bami lekker makkelijk, na het eten Peter en Pierke naar bed gebracht en ik was nog bij Pierke, toen Sien begon te huiilen, Hoor oma, Sientje huilt, ga maar Sientje flesje geven, Pierke doet slapen.. Nou zo gemakkelijk kan het dus ook.... Om 2 uur Sien de fles en even gespeelt, en toen kon ik zomaar even relaxen..... want alles sliep...
Om kwart over 3 Pierke wakker gemaakt en samen Peter wakker gemaakt en gingen we weer buiten koffiedrinken, met de lollycaketjes erbij die we smorgens gemaakt hadden en die waren toch lekker!!
Om half 5 kwamen Annie en Frans Pierke en Sien ophalen en kon ik aan mijn bbq s beginnen. Tja even doorwerken, maar het liep allemaal lekker.
Zaterdagmorgen ging Wil weer met Peter zwemmen en ze gingen al op tijd. Weer heel erg goed gegaan, en tijdens het eten vertelde Peter dat ze over de camping waren gereden, ja door de Eekhoornlaan, ja en toen kwamen alle jeugdherinneringen.. weet je nog.... en Peter maar vertellen, ik was echt verbaast dat hij dat nog allemaal wist.. ja puur jeugdsentiment!! Want hier hebben wij elkaar leren kennen in 1976....
s Middags kwam Lonneke en ik had het nog even druk, maar om 8 uur was ik toch ook klaar.. douchen en kwam Renee gezellig kletsen
En vanmorgen weer op tijd op want om half 10 kwamen ze allemaal ontbijten, Lonneke en ik moesten nog wat salades maken voor een bbq, en dat liep als een trein, Robert kwam met Pierke met de Jeep, Steef kwam met Sien, Johan, Claudi, Joep en Mees op de fiets, en toen lekker vaderdagontbijt, druk maar heel gezellig!!!

BLIJF DICHT BIJ JEZELF
VERSTERK DAAR DAN JE KRACHTEN
IN EEN OASE VAN RUST

Veel liefs Marlies

• 16 Juni 2013 - 22:41

Thea-Jan:

Wat weer een mooie week super, een mooie Vaderdag met ze alle dat is mooi .
    Ga zo maar lekker door samen .
    Heel veel groetjes

• 17 Juni 2013 - 18:08

Christel:

Wat een grote familie! En wat weer een grandioos verslag van alle vooruitgang.
    Wat kun je nog meer wensen? Menigeen zal jaloers worden, als die leest hoe Peter in de loop der jaren, vooruit gegaan is. Met lopen, praten, gras maaien, auto rijden, fietsen......en wat al niet meer. Hier kunnen jullie samen trots op zijn! Morgen niet wegdrijven van de hitte. En woensdag ook niet. Men zegt, dat het tropisch gaat worden. Gelukkig maar voor een paar dagen. Want hoewel wij allemaal de zon met open armen verwelkomen, hoeft zo'n 35 graden of meer nou ook weer niet. Maar ja, dáár kunnen we niks aan doen. Af en toe een baantje trekken, misschien. Voor diegenen, die een eigen zwembad hebben.

• 17 Juni 2013 - 21:07

Hein Oet Wieërt:

Pfffffff wat een verslag. Je wordt moe van de activiteiten en de namen . Heerlijk om te lezen wat er allemaal gebeurd en vooral wat er dan nog allemaal niet bijstaat. Het is daar echt genieten. Maak er weer wat moois van deze week en hopelijk krijgen wij geen al te zware onweersbuien.

• 20 Juni 2013 - 10:20

Hanny Houben:

het gaat weer heerlijk bij jullie helemaal geweldig. marlies de bbq was weer top .ik breng de spullen zo snel mogenlijkb terug

grtjes