2011 een nieuwjaar, een nieuw begin... - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu 2011 een nieuwjaar, een nieuw begin... - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

2011 een nieuwjaar, een nieuw begin...

Door: marlies

Blijf op de hoogte en volg Peter

02 Januari 2011 | Nederland, Grashoek

Hallo Lieve mensen

Ja en dan is het zomaar ineens 2011... Her begin van een nieuw jaar, een jaar waar mooie dingen gaan gebeuren..... Als eerste wens ik jullie dan ook allemaal een heel erg gelukkig, liefdevol en bovenal een gezond 2011 toe!!

2de Kerstdag vierden we met de familie van Mill, we waren niet met zoveel, omdat Charlotte en Babette elders verplichtingen hadden, maar volgend jaar zullen zij er ook weer bij zijn. En Jammer genoeg belde Toos s morgens nog af omdat ze van de trap was gevallen en bijna niet meer kon lopen, of zitten en de weersomstandigheden waren bar slecht, zodat ik eigenlijk nog meer afmeldingen verwachtte, maar gelukkig iederen was er verder en zelfs iedereen te vroeg omdat ze eerder van huis waren gegaan. Het was een erg gezellige dag, maar iedereen ging weer bijtijds naar huis in verband met de slechte wegen.

Maandagmorgen kwam Mart even langs een kalender van Hermans brengen met oude tractors erop , ja en gelijk een afspraak regelen om met Peter naar Velden te gaan. Ja donderdagmorgen 10.00 uur. Ook moest ik van Peter de rijschool bellen om weer te gaan lessen. Ja met dit barre weer zullen er wel geen lessen zijn. Maar Timmermans belde terug en ja hoor as dinsdag weer rijles, met winterbanden!!!
Dinsdag geen fysio, en kwamen Loes en Marius, ook al een uur eerder als afgesproken, maar de hoofdwegen waren dus goed begaanbaar, en zo hadden we weer een gezellige middag/avond. Peter pakte zijn fotoalbums erbij en dan aan de hand van fotos kan hij hele verhalen vetellen. Ja en dat is zo prachtig om te zien en te horen!!
Woensdagmorgen zwemmen met John en weer de verbazing over de soepelheid van de arm/hand. Ik merk dit ook steeds meer en vooral als we in bed liggen dan kan ik heel veel bewegingen maken met de arm, hand en vingers.s Avonds kwamen Wil en Annemarie en hebben we een hele poos gepraat over de vooruitgang van het afgelopen jaar en hoeveel winst we nog kunnen behalen, met name in het lopen en misschien toch andere schoenen, minder hoog zodat hij toch weer kan afwikkelen. Donderdag 6 januari moeten we naar de revalidatiearts en het dan met haar bespreken.
Donderdagmorgen was Mart er al voor 10 uur om met Peter naar een koe-boer in Velden te gaan. Deze mensen hebben een aantal jaar geleden onze tractor en mestton gekocht en Peter was heel benieuwd of ze deze tractor nog hadden. Tegen half 1 waren ze weer terug, Peter helemaal KO maar oh wat had hij het Wunderbar gevonden. Ze hadden er koffie gedronken en "Tonnie" was er ook nog geweest, ja en onze tractor hadden ze ook nog en de tractor die hier nooit startte was er ook nog, maar daar hadden ze een nieuwe motor ingemaakt en nu startte hij altijd. Mart moest er erg om lachen, want...vroeger.... startte dat ding nooit... en nu altijd!!!
Ja een heerlijke morgen voor Peter!! En dat geeft weer zoveel meer gespreksstof voor de komende dagen!!
Ja en dan vrijdag, oudjaarsdag.... Peter s morgens naar de fysio en gelukkig kon het nu door gaan, de wegen waren redelijk tot goed. Hier was het erf nog steeds spek glad!!!

En zo sloten we weer een jaar af... samen met zijn tweetjes... een paar oliebollen erbij en het was goed zo!!! We genoten van elkaar, we praten wat en keken tv, Rowwen Heze op de Limburgse zender. Ja prachtig.Wat herinneringen ophalen en vooral blij zijn met datgene wat we al bereikt hebben en dan op naar het nieuwe jaar. Nog wat kerstkaarten samen gelezen en uitleggen wie wie is.
Ja en zo begonnen met het jaar 2011!!! Steef, Claudi Johan en Robert kwamen nieuwjaarsdag al s morgens en nadat we een hapje hadden gegeten en Peter zijn middagslaapje ging doen, wilden ze eigenlijk naar huis gaan. Maar ja.... toen bedachten we of we de video aan de praat konden krijgen en dan de videos van 1984 tot 1987 zouden kijken..... ja dat lukte..... en de banden deden het ook nog.... Wauw!! Dat was SUPER leuk!!! We hadden deze beelden al zeker 10 jaar niet meer gezien. Dus toen Peter opkwam zaten we nog te kijken en te lachen , ja en Peter vond het helemaal te gek, en hij wist alles nog precies, want daar staan heel veel "gebouwen"op die er nu niet meer zijn, maar toch ook nog het laatste stukje van Sissi gekeken en toen moesten we nog eten. Ja en toen kwamen de verhalen van Peter, naar aanleiding van die videobanden, had hij zoveel te vertellen... zoveeel woorden, zoveel zinnen.... Ja en dan ben ik zo dankbaar om wat we bereikt hebben... vooral in het praten, hoe moeizaam het nog een jaar geleden ging, eigenlijk nog tot augustus... toen hij volgens de logopodiste te weinig of geen werkwoorden gebruikte...en nu... zoveel!!! Zinnen van 8 tot 10 woorden. SUPER
Hoe makkelijk hij nu namen noemt en daar dan zelf hartstikke verbaast over is, dat hij dat eerst niet kon.
En zijn stok gebruikt hij in huis niet meer... hij loopt alles zonder!!! Wauw wat hebben we veel bereikt in 2010. SUPER En we gaan door... door in 2011...

SOMS IS JE BLIJDSCHAP
DE OORZAAK VAN JE GLIMLACH
MAAR SOMS KAN JE GLIMLACH
DE OORZAAK VAN JE BLIJDSCHAP ZIJN

Veel liefs Marlies

• 02 Januari 2011 - 14:47

Babette:

Jullie ook een gelukkig nieuwjaar en volgend jaar zijn we er zeker weer bij.

xx

• 02 Januari 2011 - 14:51

Marie-louise:

Hallo Peter en Marlies
    Allereerst wil ik jullie het allerbeste wensen voor het nieuwe jaar, en dat het veel mooie dingen mag brengen op allerlei gebied.
    Proost op 2011

groetjes wim en marie-louise

• 02 Januari 2011 - 16:34

Charlotte:

Heerlijk jaar om op terug te kijken :)
    Maar nog belangrijker... weer een nieuw jaar om naar uit te kijken!
    De allerbeste wensen voor jullie allemaal.

Dikke kus van een dikke buik X

• 02 Januari 2011 - 16:50

Tooske.:

Zo. nu staat bijna de gehele fam van mill uit eindhoven op de site.
    En wij gaan gewoooon door. Jullie zien de resultaten, wat volgens de medici onmogelijk zou zijn!!!!
    Wij weten wel beter he.
    Groetjes uit eindhoven.

• 02 Januari 2011 - 17:51

Thea-Jan:

allereerst de beste wensen voor iedereen voor 2011.
    Hopelijk krijgen we een goed jaar Gr Thea

• 02 Januari 2011 - 18:31

Theo&Sylvia:

Gelukkig nieuwjaar en dat het maar fijn, leuk, spannend, overweldigd,overstijgend en vooral gezond jaar mag worden.

Veel liefs Theo en Sylvia

• 02 Januari 2011 - 19:22

Tjeu:

Voor iedereen een heel goed, gelukkig en gezond 2011 gewenst.
    En natuurlijk voor Peter en Marlies: blijf gestaag doorgaan op de ingeslagen weg!

• 03 Januari 2011 - 06:24

Hein Oet Wiëert:

Voor allen die deze site volgen de beste wensen voor 2011 en maak er een knalgoed jaar van. Wat mooi om te lezen dat jullie het jaar zijn begonnen met Rowwen Héze. Dat doet mij bijzonder goed. Ik ga hun met driekoningen zien in het theater in Zutphen. Wat heb ik genoten en veel inspiratie gehaald uit de verslagen van 2010 en ik kijk uit naar alle verslagen van 2011. Deze verslagen zijn voor mij De Therapie, energieleverancier en inspiratiebron.
    Knal ze weer deze week

• 03 Januari 2011 - 21:46

Nelly:

Hallo Marlies & Peter en fam.
    ook voor jullie allemaal de beste en de mooiste wensen voor in 2011. Maak julie dromen waar en ga ervoor!!
    HEEL VEEL SUCCES !!!!!!

Liefs en groetjes Jan & Nelly.

• 04 Januari 2011 - 13:02

Christel:

hoi allemaal.
    Heel veel goede wensen voor 2011. Kijk toch eens, wat een vooruitgang weer in 2010. Langzaam weliswaar, maar langzaam gaat het ook. Zolang er vooruitgang is, blijft er reden tot knokken. Want we willen allemaal meer... Wat jullie samen toch weer bereikt hebben! Wat zal 2011 brengen? Dat is toekomstkijken en dat kunnen we niet. Een rijbewijs? Een kleinkind. Nog meer woorden? Nog meer lopen en bewegingsvrijheid? Jullie vechten samen voor nog meer herstel en wij leven weer (nog) met jullie mee. Wij blijven slechts toeschouwers. Maar we blijven graag van de partij.