WAT EN HALF WAT.... - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu WAT EN HALF WAT.... - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

WAT EN HALF WAT....

Door: ..

Blijf op de hoogte en volg Peter

25 September 2016 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen

Maandagmorgen stond er niets op het programma en ik ruimde een beetje op en toen bedacht ik dat we wel eens wat spullen van de zolder konden halen en dat Peter dan die dozen kon nakijken, Een doos kan meteen al bij het oud papier, maar toen was er een door, met spuitcursus, agenda ‘s MAVO en HAS. Oh dat leek Peter wel heel interessant , ik zette er een lege door naast zodat hij daar meteen het oud papier in kon doen, maar toen ik na een half uurtje terug in de kamer kwam lag er niets in de oude doos en Peter was erg emotioneel over wat hij allemaal gelezen en gezien had, ja dat waren nog eens tijden!! Maar goed de hele doos moest weer terug op zolder er mocht niets weggegooid worden. Maar wat had hij tijdens het eten veel te vertellen… PRACHTIG!!
S Middags had Peter een afspraak bij de kapper en toen hij daarvan terugkwam moest hij ook weer veel vertellen, ja er was een mevrouw geweest, hij omschreef haar mij, maar ik wist het niet en vervolgens liep hij naar de kast, pakte een fotoalbum, ja stond een foto in van de carnavalsgroep Van alles Get en hij wees ze mij aan. Oh die heet Miek, ja zei Peter die heet Miek. Maar is toch prachtig hoe hij mij kon vertellen met wie hij heeft gesproken zonder de naam te noemen!!
Dinsdagmorgen moesten we op tijd op want ik moest om 9.00 uur in Panningen zijn voor het Bevolkingsonderzoek en om half 11 moesten we in Venray zijn. Gelukkig was er in Panningen geen uitloop en was ik op tijd terug en waren we ook weer op tijd in Venray voor de fysio. Het ging weer heel goed en werkelijk met open mond zit ik te kijken hoe Peter dan de vingers beweegt. Ja dit is zo mooi om te zien!! Dit is echt WAUW!! Maar al met al waren we wat later terug en was het haasten om Joep uit school te halen, tijdens het eten wist Joep wel een leuk spelletje, dierengeluiden nadoen en dan moest de ander raden welk geluid, nou dat was lachen. Om 1 uur brachten we Joep weer naar school en reden we door naar Deurne voor het vlees. Oepsie beetje druk, want Anneke kon ook maar een uurtje komen, maar Claudi belde dat ze op tijd was afgewerkt en dan Joep zelf uit school ging halen, dat kwam wel even goed uit want nu kon ik gelijk aan het vlees beginnen en konden we s avonds even de bestelling naar Kessel brengen, Peter piepte in de auto dat hij toch vooral zo moe was, nou zei ik dan moeten we de bestelling niet weg brengen, jawel maar we blijven maar heel eventjes….. Bij Piet en Maria dronken we natuurlijk wel een kop koffie en even bijpraten en dat zij het ook zo leuk hadden gevonden dat Harm zo met Peter had gepraat de vorige week. Piet had nu een hele doos met het tijdschrift Trekker voor ons klaar staan en allemaal tractor Posters voor Joep en Mees. Uiteindelijk waren we pas om half 11 weer thuis…. En toen was Peter niet meer moe, hij ging op zijn gemakkie nog wat Trekkers lezen!!
Woensdagmorgen was ik nog een poosje bezig met het vlees, maar Peter amuseerde zich met de Trekkers, maar toch ook op de hometrainer effe wat beweging en s middags kwam Jaap langs met zijn baas, ze waren samen in Dusseldorf geweest en op de terugweg kwamen ze kijken naar Lonnekes geboortehuis. Ja en dat vond Peter ook hoogst interessant, en het was ook heel gezellig en boeiend. En toen ze weg waren ging Peter nog een uurtje grasmaaien en om half 7 stond er zwemmen met Wim op het programma en ik ging lopen met Willemien en Annemarie. Het zwemmen had weer supergoed gegaan, ja Wim gelooft erin!! En s avonds was er een berichtje van Niek op de site, kei leuk en wat grappig dat het zusje van Robert de teamleidster van haar moeder is.
Donderdagmorgen ging Peter met de taxi naar het afasiecentrum en ik moest boodschappen doen en weer een afspraak voor de lenzen, maar dat was deze keer allemaal prima en konden er nu wat meer dezelfde lenzen besteld worden. Maar al met al was de morgen helemaal om en thuis lag er nog veel werk, bbqs voorbereiden en links en rechts nog wat telefoontjes plegen. Om 4 uur kwam Peter weer thuis van het afasiecentrum en hij had er veel over te vertellen. Ze hadden een tekst moeten lezen over Prinsjesdag en daar had hij veel vanaf geweten, maar ook dat Silvia uit Tegelen in een ander huis was gaan wonen. Na het eten ging ik nog even alleen naar Claudi en Johan, met natuurlijk een paar tractorboekjes.
Vrijdagmorgen kwam Steef met Sien om de boekhouding te doen, ik had veel werk met salades en bbq maken en Sien wilde wel helpen, paprika snijden en sauzen maken, maar op een gegeven moment wilde ze toch een spelletje doen, maar oma had geen tijd, Nou dan maar met opa en spelletje doen. Monopolie junior en ze liep met de doos naar de kamer, ik kon even niet helpen, maar Peter zette alles klaar en even later riep Sien opa wist het niet meer want de 1 2 3 4 5 6 was er niet en Sien wist niet wat dit was… Ja riep Peter de 1 2 3 4 5 6 is kwijt!! Oh er is geen dobbelsteen, nee de dobbelsteen was er niet. Maar gelukkig heb ik een doosje met van alles en nog wat en daar zat ook een dobbelsteen in en konden ze beginnen. Prachtig om het vanuit de keuken te volgen en oh wat is Peter toch vooruit gegaan. Hij leest de kans kaartjes moeiteloos voor en wist precies hoe het spelletje gespeeld moest worden en even later deden ze het NIjntje memoriespel, en ook hier benoemde Peter alle plaatjes. WAUW, ik weet nog dat we 7 jaar geleden op vakantie waren en dachten dat Peter dat wel zou kunnen, het benoemen van de eenvoudige Nijntje plaatjes, maar dat lukte toen voor geen meter en nu…. WAUW SUPER!!
John kwam de bbq ophalen en na het avondeten gingen we nog even naar Panningen, Peter vond dat zijn bril te los zat, hij zakte van zijn neus, maar wat bleek er was een neusvleugeltje afgebroken en dat hadden we allebei niet gemerkt, tja en nu moet de bril opgestuurd worden, probleem… nee hoor ze hadden we een reservebril voor Peter en als we nu maandag de bril wegbrengen is hij donderdag weer terug.
Zaterdagmorgen kwam Wil om met Peter te zwemmen en Anneke en ik hadden het druk met de bbqs, het lijkt wel of iedereen nu nog een bbq wil, maar het schoot allemaal goed op en we lagen op schema, nog even dit en nog even dat, maar…… er lag wat water op de keukenvloer…… en oeps…. daar ging ik.. een mooie mislukte spagaat, Jezus kon ik nog wel opstaan en wat deed mijn been zeer, maar samen met Anneke lukte het om te gaan staan.. en lopen ging ook voetje voor voetje, ik wilde in de keukenstoel gaan zitten, maar oeps dat werd het effe zwart… Anneke ging Robert halen naat ik samen met Anneke naar de bank gestrompeld was en toen Robert een paar minuten later binnen kwam ging het wel weer. Anneke zorgde voor alles en had ondertussen de soep warm voor Peter en Wil. Ja als ik lag was er niets aan de hand, maar zo gauw als ik op wilde staan ging het mis. Wil vroeg wat er gebeurd was en is het waarschijnlijk een spier verrekt in het linker bovenbeen. Flink gekoeld en wat later kon ik toch weer staan en lopen met de stok van Peter, maar als ik wilde gaan zitten dan schoot het er helemaal doorheen, dat ging dus echt niet. Gelukkig had Anneke nog wat tijd over en kon ik haar delegeren vanuit de bank. Maar s avonds moest er nog een bbq weggebracht worden en boden Steef en Robert hulp en brachten zij hem weg, want ja dat konden Wat en Half Wat echt niet!! S Avonds kwamen Wil en Annemarie nog even kijken hoe het ging en al met al viel het niet tegen. Nog wat paracetamol en een goed glas wijn voor het slapen gaan en dan maar zien… Ja allebei heel goed geslapen tot vanmorgen half 7, maar toen ik op wilde staan was alles heel stijf…. Oei oei, maar om half 9 lukte dat toch ook en maakte ik het ontbijt klaar, Peter kwam beneden en pakte mij vast, en nu ik met jou lopen… en zo liepen we toch samen onze rondjes door de keuken, heel voorzichtig heel langzaam. En om 10 uur kwam Steef met Pierke en Sien helpen de laatste bbq van dit weekend klaarmaken , alle in de auto gezet en met een extra kussen konden Peter en ik toch weer samen de bbq wegbrengen!! En was uiteindelijk toch nog alles gelukt!! SAMEN komen we er wel!!

DOE ALLES WAT JE KUNT
IN DE TIJD DIE JE HEBT
OP DE PLAATS WAAR JE BENT

Veel liefs Marlies

• 25 September 2016 - 18:09

Christel:

Zó heb je niks, en zó zit je in de lappenmand. Dát was wel ff schrikken. Gaat het nu weer?
    En dan therapeut Peter, waar je samen rondjes mee moet lopen in de keuken. Had je moeten filmen; grappig voor later.

• 25 September 2016 - 22:03

Erik :

Peter en Marlies, hartstikke bedankt voor het brengen van de BBQ ondanks dat getoemel ( hoop niet voor de volgende keer maar dan moet je maar bellen en we komen hem zelf wel halen ) De fam dag was perfect ( graffitti cursus ) en na afloop de overheerlijke BBQ, iedereen heeft gesmuld.

Gr Erik en fam.

• 28 September 2016 - 14:06

Hein Oet Wieërt:

Eindelijk pas gelezen en even een snelle reactie want wat een belevenissen met die schietpartij, de kermis en nog wat privézaken. Het was er nog niet van gekomen en pas bij het zien van een berichtje van jou Marlies dacht ik aan het reisverslag. veel beterschap voor jou Marlies en maaktjer wat van deze weak nog