HERFST - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu HERFST - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

HERFST

Door: marlies

Blijf op de hoogte en volg Peter

17 September 2017 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen,

Ja het lijkt erop dit jaar dat we een vroege herfst krijgen, bah bah wat was het al storm en regen deze week, maar gelukkig niet binnenshuis!!!
Maandagmorgen werd er eerst gedoucht en alles goed nagekeken en iedere keer vind ik het weer spannend als ik de knobbeltjes ga navoelen en tot mijn verbazing moest ik heel lang zoeken en voelen onder de oksel, daar waar het in december mee begon. Natuurlijk weten we dat er nog wat moet zitten want volgens de laatste scan was het nog 29 mm maar ik voelde bijna niets meer, helaas weet ik niet hoe groot dat ding precies is geweest, moet ik dr Jansen nog eens navragen, maar wat ik nu voelde… nee dan zou ik geen alarm meer slaan en dat geeft de burger weer meer moed. Peter deed netjes al zijn oefeningen terwijl ik het een en ander in huis deed. Later op de morgen ging hij ook nog op de hometrainer, hij is er gelukkig zelf van overtuigd dat dit heel goed voor hem is.
S Middags hadden we een afspraak bij de fysio in Baarlo en ook voor mij was er een afspraak ingepland. Richard behandelde mij iets korter zodat er voor Peter iets meer tijd was. Richard maakte eerst Peters arm hand los en toen gingen we naar de grote zaal. Loopoefeningen en die gingen heel goed en later moest Peter op de steps oefeningen doen. Hij staat dan voor een plateautje en moet dan zijn evenwicht zoeken en dan een been op het plateau zetten. Dat vergt veel concentratie, maar het ging best wel heel goed, daarna werd er weer gelopen en hij maakte hele mooie passen. Met een goed gevoel gingen we weer naar huis, hij was wel moe geworden, mar ach dat maakt niks. S Avonds moest Peter hoognodig naar het toilet en ik vroeg of ik hem moest helpen met lopen… ja want hij moest heel nodig…. Nou en toen kon hij me toch een potje goed lopen !! We moesten er allebei heel hartelijk om lachen toen we bij het toilet aankwamen. Ja dat moeten we vaker zo doen!!! SUPER!!!
Dinsdagmorgen stond er niet zoveel op het programma , een beetje lezen , ik moest nog wat telefoontjes doen, afspraken die dubbel waren ingepland, taxi regelen, even naar de apotheek zalf halen en er moest gekookt worden want alle vier de kindjes kwamen eten… maar ja wat moet oma dan koken, iets wat ze alle vier goed lusten en wat ook nog een beetje gezond is… Ik liep naar de moestuin… ja daar stond van alles wat we konden eten. Peter wilde graag witte kool, maar of de kinderen dat lusten. Och ik maak er gewoon stamppot van en dan zien we wel wat ze eten. Om 12 uur gingen we samen de kinderen halen en het was gelijk al feest, een gekwetter en wat hadden ze veel te vertellen. Joep vroeg wat we gingen eten, soep. Ja oma had tomatensoep, ah dat was alvast lekker en wat nog meer… Ja een witte stamppot, mar omdat de witte kool niet helemaal wit meer was , er zaten een paar lichtgroene stippeltjes in, zei ik dat het een beetje leek op spinaziestamppot, ja riepen ze alle vier dat is lekker!! Thuis gekomen ging ieder op zijn eigen plaats zitten, Peter kan er niet tegen als er dan gestribbel is wie waar moet zitten, dus hebben we daar een poos geleden afspraken over gemaakt en dat gaat nu dus heel goed. De soep vonden ze heerlijk en toen kwam de stamppot met boomstammetjes op tafel, Mmmm riepen Pierke, Joep en Sien, Mees had zijn twijfels… die wilde alleen boomstammetje met appelmoes, nou ook goed en in no time hadden ze allemaal hun bordje leeg, mmmm dat was lekker en Peter en ik glunderde, ja dat is superleuk eten en dan de verhalen er allemaal bij, das echt genieten.
Ik bracht de kinderen weer naar school en om kwart over drie haalde ik Pierke en Sien weer op, samen gingen we opa uit bed halen en toen was het tijd voor spelletjes. Pierke wilde graag monopoly junior doen en dat wilde Peter ook wel. Sien was de bank en hielp opa wel een beetje. Zo gezellig de tijd vloog om, Pierke won en ik was verbaasd dat hij zijn “vermogen”al helemaal alleen kon tellen, en nog goed ook!!
Woensdagmorgen kwam Wim om Peter te behandelen en dat ging weer supergoed, Wim legt net op een aantal andere punten de aandacht en dat voelt ook hartstikke goed. Nog samen koffie gedronken n gezellig zitten praten.
Na de middag bracht Claudi Niene om hier te slapen terwijl zij met Joep en Mees naar de zwemles ging. Maar Niene sliep niet zo heel lang en toen legde ik haar even bij Peter in bed, en dan zie ik Peter glunderen want dat vindt hij zo fijn, Niene kraaide en aaide Peter en trok hem aan zijn krulletjes en Peter maar lachen…. Oh dit is genieten met hoofdletters!!! Ik ging met Niene naar beneden en al gauw kwam Peter ook, ja van Niene wil hij helemaal niets missen… Ik zette de box bij zijn stoel en legde Niene erin en 2 seconden later stond Niene al rechtop en Peter maar lachen en onvermoeibaar met haar bezig zijn. Liedjes zingen klappen in de handjes het is hem niet gek genoeg!! Maar zo’n mooi samenspel, schitterend om te zien!! Johan haalde NIene tegen 5 uur weer op… en dan gaat het kaarsje even uit bij Peter, Maar heerlijk genoten van ons kleine meisje!!
Donderdagmorgen kwam Steef om de boekhouding te doen en dronken we eerst samen gezellig koffie en om 10 uur gingen we naar Panningen waar we een afspraak hadden bij Leurs voor de bril van Peter, Peter gaf al een poosje aan dat hij af en toe niet zo goed ziet, het is voor mij niet helemaal duidelijk of dat aan de bril ligt, of zijn ogen minder zijn geworden , met het infarct te maken heeft of met de stipjes in zijn hoofd. Dus maar eens na laten kijken. Eerst even de boodschappen gedaan en toen in de stromende regen naar de brillenman. Steef belde dat ze hadden gebeld dat Irina waar we de afspraak bij hadden staan eigenlijk niet veel voor ons kon beteken omdat zij niet gespecialiseerd was in prismas … balen maar we stonden inmiddels voor de deur en gingen toch maar naar binnen, want er was ook weer een neusvleugeltje van de bril afgebroken en we wilde graag van een oude leesbril een reserve bril laten maken. Uiteindelijk toch een heel eind verder gekomen… want…. De bril was een beetje scheef en toen Irina hem recht had gemaakt zag Peter veel beter, en toen ze met hem de testen ging doen ging het allemaal heel erg goed. Ja hij zag een stuk beter…. Dat komt dan weer door dat prisma in de glazen en als die niet recht staan ziet hij af en toe een beetje dubbel… Probleem opgelost!!! Ja je moet het maar allemaal weten!!
Beetje laat waren we weer thuis, toch maar wat eten gekookt en Peter naar boven voor zijn middagslaapje. Om kwart over drie ging ik Joep en Mees uit school halen en maakten we Peter ook weer wakker. De tractortjes allemaal naar beneden en Mees speelde ermee, Joep had ineens heel veel belangstelling voor het schrijven en de letters, hij liet ons zien welke letters hij al allemaal had geleerd en welke woordjes je ermee kon maken. Kei leuk!!
S Avonds ging ik nog lopen met Willemien en Annemarie, we maakten een iets kleinere ronde want het regende en regende, maar was toch wel lekker onder de paraplu.
Vrijdagmorgen was het weer heel slecht weer, bah bah wat een regen, ik vroeg of Peter weer wat dozen wilde nakijken, ja dat wilde hij wel, ik haalde wat oude papieren van kantoor, oude vergunningen en tekeningen van de stallen, concepten en offertes. Ja dat wilde hij wel nakijken terwijl ik even appels ging halen in Beringe. Toen ik terug kwam had hij een hele doos nagekeken en er blijven een paar A-4 tjes over, de rest kon allemaal weg. Mooi weer een doos opgeruimd. Ik vroeg of hij nog op de hometrainer wilde… maar eigenlijk zag ik al al zijn ogen dat dat hem niet ging worden. Nee hij was te moe geworden van het nakijken…
Na het middagdutje vroeg ik wat hij nog wilde gaan doen… misschien naar buiten want het was inmiddels droog geworden, of op de hometrainer… Nee niet naar buiten maar wel op de hometrainer. Oh dat is super want dat doet hij s middags nooit, dan wil hij meestal televisie kijken of zo, maar nee hoor hij ging 20 minuten op de hometrainer!! KLASSE !!
Zaterdagmorgen kwam Wil om te zwemmen en John ging ook mee. John is 2 maanden geleden aan de knie geopereerd en ging nu voor het eerst weer mee om te zwemmen. Anneke en ik gingen in huis aan de slag, effe snel een uurtje niemand in huis !!! Na anderhalf uur kwamen de mannen alweer terug en natuurlijk had ik wel de erwtensoep klaar. Het zwemmen had heel goed gegaan en ook voor John was het heel prima. Wil concludeerde dat ze er allemaal heel blij mee waren dat er weer gezwommen werd, ja dat hadden we een paar maanden geleden niet durven denken met al die tegenslagen. S Middags was het prachtig weer en ik besloot om nu nog maar een keer het gras te maaien, volgend jaar mag Peter dat ook weer gaan doen!!
En s avonds kwamen Herm en Joze op visite, ze hadden een mooie pot met heerlijke bonbons bij zich voor ons, ja voor alle tegenslagen die we de afgelopen tijd hadden gehad….. ja weer een steuntje in de rug net zo als de reacties op deze site, dat geeft net de extra energie die we zo nodig hebben. Het werd een heel gezellige avond en Peter hield het vol tot 12 uur, toen werd hij toch wel een beetje moe… maar wat is het fijn dat hij het al tot 12 uur vol houd !! MIJN KANJER!!!! KLASSE!!!

SOMS IS JE BLIJDSCHAP DE OORZAAK VAN JE GLIMLACH
MAAR SOMS KAN JE GLIMLACH DE OORZAAK VAN JE BLIJDSCHAP ZIJN

Veel liefs Marlies

• 18 September 2017 - 09:57

Babette:

Super dat het iedere keer beter gaat. Ga zo door. Beetje bij beetje

Dikke kus

• 18 September 2017 - 13:16

Loes:

Wauw wat een gezellige week daar in"De Graashook"
    Mooi verhaal van Peters bril en fijn dat sommige dingen zo`n kleinigheid blijken te zijn.Opgelost,wat een verademing is dat.Iedere zondag weer een mooi en vooral gezellig weekverslag ,wat ik altijd met heel veel plezier les,en ik baal echt als er iets mis is met de Site.
    Ben nu al benieuwd naar volgende week en ik hoop dat die net zo ontspannen wordt als afgelopen week.
    Veel groetjes aan allemaal Loes

• 18 September 2017 - 20:57

Christel:

Eigenlijk geen bijzondere dingen deze week. Alleen maar weer alles okidoki. Gelukkig. Heerlijk genieten van alles en iedereen. Enne......we krijgen nog een heerlijk najaar. Dus ook weer van genieten.

• 18 September 2017 - 22:41

Niek Van Hoof:

Ha,ha je verhaal over de witte kool stamppot deed me denken aan hoe mijn moeder ons vroeger savooiestamp voorzette. Op onze vraag wat dat nu weer voor een prak was zei ze altijd dat dit zomerboerenkool was. En ja op boerenkool waren we allemaal even dol.....
    Mijn kinderen zijn er helaas nooit ingetrapt.

• 19 September 2017 - 12:03

Hein Oet Wieërt:

Daar is Hein eindelijk. Ik geloof dat het wat te druk is geweest in mijn hoofd want steeds vergat ik het reisverslag. Er was ook zoveel moois te beleven oa zondag tijdens het Cultureellint hier in de stad. Pracht optredens gezien - wel kort - en vooral Mr & Mrs Rock'n Roll oftewel René Shuman & Angel Eye. Gisteren druk met de poets want as vrijdag begint hier de kermis en dan is er weinig tijd voor andere zaken. Ze voorspellen goed weer dus dat wordt waarschijnlijk veel uren genieten van de kermis. Kijken en op tijd een praatje is genoeg Ik wens jullie een fijne week
    WEERT KERMIS GROOT GEZELLIG en GOEDKOOP ( alhoewel met zoveel attracties kan de beurs snel leeg zijn )