Een beetje zomer........ - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu Een beetje zomer........ - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

Een beetje zomer........

Door: marlies

Blijf op de hoogte en volg Peter

23 Mei 2010 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen,

Ja eindelijk een beetje zomer, een beetje warmer.... he he wat hebben we hier lang op moeten wachten en nu maar hopen dat het zo blijft.

Vorige week zondag hadden we nog een vrije dag, tenminste niet bezig zijn met de asperges. Na het middagslaapje gingen we even wat rondtoeren, naar de Kwakvors en Belgenhoek en dwars door het bos moest ik rijden van Peter, ja beslist hij wist zeker dat het kon. Ik twijfelde en nadat ik me ervan overtuigd had dat de mobiele telefoon het deed, sloegen we een heel smal weggetje in. Berg op en berg af en Peter maar lachen, ja dat was leuk! Gelukkig ging het allemaal net, maar ik was erg blij dat we weer op de verharde weg stonden, even bij Claudi en Johan langs om de jonge poesjes te bewonderen. Ja 5 kleine mormeltjes waren er geboren.
En toen naar Maasbree naar Peter en Christel alvast op de koffie voor Sara. We waren erg blij dat Peter zelf de deur open deed en er een stuk beter uitzag als een paar weken geleden. Het werd een bijzonder gezellige avond.

Maandagmorgen was er weer logopedie, en Peter moest gelijk laten zien waar ze het over gehad hadden. Joyce had alles opgeschreven en het waren hele pagina s vol.
Wat zie je in de wei.... en dan had Peter alles moeten opnoemen. Ik moest er erg om lachen en ook heel blij van wat hij allemaal wist te benoemen. Hij las het ook allemaal heel snel en vertelde veel erover. Ja als het maar met de boerderij te maken heeft.....

Dinsdag was het onze trouwdag en Peter moest smorgens naar de fysio. Daar had hij ook verteld dat we 31 jaar getrouwd waren deze dag, ja heel bijzondere dag!! Steef had in overleg met Peter de rozen gehaald en zo staat er weer een prachtige vaas met 31 rozen, waar we allebei heel erg trots op zijn!! Ik had voor de vlaaien gezorgd en zo vierden we weer een hoogtepunt.

Woensdag was het de sterfdag van Hans en dan ben ik toch ieder jaar een beetje van slag. Nu ook nog na 16 jaar!!
Peter ging zwemmen met Wil en na het steken had ik nog een vergadering van de buurt. Had allemaal heel goed gegaan.

Donderdag brak dan eindelijk de zon echt door en was het warm genoeg om even buiten te zitten. We aten de eerste keer spinazie uit de eigen tuin. Ik wilde deze samen met Peter gaan plukken..... maar meneer ging lekker op het bankje zitten en vertelde mij hoe ik het moest doen... Was wel heel lekker!! Voor Peter stond er deze dag geen therapie gepland en hij vond het wel lekker zo, wat rondkijken en buiten zijn, met het scootmobiel wat rondtoeren. Neef Wil en Theo waren er ook nog en in de moestuin werden de stoksnijbonen gepoot en "wigwams" erbij gezet. Ja het tuintje is nu bijna vol.

Vrijdagmorgen fysio en toen gauw gegeten en op tijd naar bed, want om 2 uur moesten we naar de Pabo in Helmond waar Claudi haar eindegesprek had. Als Claudi klaar was zouden wij er dan samen Johan zijn.... maar Claudi was met haar Mentor Marleen vooruit over autobaan gereden en .... ze stonden helemaal stil. File!!!! Even was er paniek en wij moesten maar binnendoor rijden. Claudi was meer als een half uur te laat en wij op tijd waardoor wij bijna een uur moesten wachten voor ze klaar was... Om 4 uur kwam ze eindelijk de aula in en nu helemaal officieel JUFFROUW CLAUDI!! Oh wat waren Peter en ik trots, trots op die kleine dondersteen, 21 jaar en HBO afgestudeert!!
Samen met de mentor en Claudi en Johan gingen we naar huis, om hier nog een kop koffie met gebak te nemen en wat na te praten.

Zaterdagmorgen ging Peter zwemmen met John en Wil. Ze waren erg tevreden over wederom de vooruitgang en de soepelheid van Peters spieren.De arm en hand zijn heel beweeglijk en los in het water, we doen ook iedere dag de oefeningen en sinds kort zijn er weer nieuwe bijgekomen.
Ondertussen had ik met Lonneke de bbq voor Claudies afstudeerfeest klaargemaakt, ja een hele drukte was het, want er was ook veel asperges om te sorteren en ook nog steken, maar om 8 uur waren we toch allemaal gedoucht en konden we naar de Feestlokatie Houwenberg vertrekken.
Het was erg gezellig met veel familie en vrienden, leuk om Claudies klasgenoten weer te zien!!
En Peter vond het ook allemaal erg leuk, hij zat weer te genieten met zijn flesje bier en spraakwater genoeg!!

HET LEVEN IS EEN OPEENVOLGING VAN MOMENTEN
JE SLAAGT PAS
ALS JE VAN ELK MOMENT KUNT GENIETEN.

Veel liefs Marlies

• 23 Mei 2010 - 17:13

Claud:

Nou, het ONDERWIJS is een opeenvolging van momenten, je slaagt pas als je van ieder moment kunt genieten...en dat heb ik gedaan! Eindelijk ben ik nu juf en kan ik gaan genieten van het werk leventje, athans, dan moet er wel wat te vervangen komen!

T was een super feestje gister met veel leuke cadeaus!Mensen die er gister waren en die dit lezen...dankje wel dat jullie er samen met iedereen een super feest van hebben gemaakt!!

Groetjes

• 23 Mei 2010 - 19:08

Babette:

Gefeliciteerd Claud,

Echt goed hoor, je bent ook geweldig met kinderen. Jammer dat ik er niet bij was.

xxx

Groetjes

• 24 Mei 2010 - 10:24

Jan-thea:

Claud

Een dikke PROFICIAT voor juf claud.
    En nu eindelijk zomer. nu maar lekker genieten,
    veel zwemmen en bbq.
    groetjes thea.

• 26 Mei 2010 - 12:24

Hein Oet Wiëert:

Ook van deze zijde een welgemeende felicitatie voor juf Claudi. Ook voor Peter en Marlies een felicitatie. 31 jaar getrouwd. Wow. Ga daar vooral mee door met dat getrouwd blijven. Verder asperges ze en die zullen wel willen groeien met die zon en nu ook nog wat regen. Niet zo fijn bij het steken maar die regen gaat ook wel over. Fijne week

• 26 Mei 2010 - 15:49

Christel:

Proficiat Peter en Marlies met jullie trouwdag. Proficiat Claudi met het behalen van je diploma. Ook al schijnt de zon vandaag niet zo fel, in jullie leventje schijnt de zon nog steeds. Houden zo!
    Door het bos met de auto en de dag erna de wei in met woordjes en zinnen. Jullie houden het wel natuurlijk zo. Geniet van alle goeie en mooie momenten en denk hieraan terug als het eens een keertje tegenzit.