Vermoeiend - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu Vermoeiend - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

Vermoeiend

Door: marlies

Blijf op de hoogte en volg Peter

15 Januari 2010 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen

Ja een vermoeiende week ligt er achter ons!!!
Zaterdagavond moesten we naar de verjaardag van Wiel in Ijsselsteyn, de wegen waren toch redelijk begaanbaar en Peter vond beslist dat we naar Wiels 65ste verjaardag moesten. Paar uurtjes gezellig geweest.
Zondagmorgen besloten we om nu eindelijk maar eens naar Toverland te gaan. Hier waren we nog nooit geweest en lonneke heeft er enkele vrijkaartjes voor. Dus nu toch maar eens gaan, want nog maar een paar weken en Lonneke gaat samenwonen met Jaap in Haarlem!! 16 januari krijgen ze de sleutel van hun huurhuis en ze is druk bezig met een nieuwe baan te zoeken in de buurt van Haarlem. Dan wordt het huis hier echt leeg!!!
Dus zondagmiddag met Wil en Annemarie naar Toverland, was erg rustig, zodat we alles heel goed konden bekijken en bij Lonneke een lekkere kop koffie gedronken.

Maandagmorgen met Wim naar de Neuro in Eindhoven. Teun was ziek en Ger zou hem vevangen, wel iets later maar ik wilde graag dat Peter weer een keer bij Ger de sessie deed. Ik kan het niet precies zeggen, maar ik zie dan iets meer vooruitgang!!
Ze waren pas laat terug maar het had heel goed gegaan.
Dinsdag fysiotherapie en logpedie. De uitslag van de testen waren bekend en er was weer meetbare vooruitgang geboekt.

Woensdagmorgen was er een druk programma, eerst nuchter bloedprikken in het ziekenhuis Venray. Een half uur na mijn planning waren we er pas, omdat we door de wegomleidingen waren verdwaald en het ziekenhuis niet konden vinden. Bij het priklab was het ook nog eens erg druk, dus mijn hele programma liep verkeerd. Gelukkig lieten ze ons voorgaan, zodat we toch op tijd bij dokter Pop waren.Deze constateerde wederom een grote vooruitgang in het lopen van Peter. Stuk sneller als de vorige keer en hij oogde fitter!! Heel gesprek over de medicijnen en nu gaat er 1 pilletje af de komende maand(1 van de 6 anti-epileptica) en kijken we hoe het dan gaat. Hierna ontbijt in het ziekenhuis en om 11.30 uur melden voor een half uur bloeddrukmeting, daarna nog een hartfilmpje.(Uitslagen hiervan 26 januari) Nou en toen had ik het ook wel helemaal gehad, zo van het een naar het ander, dus gauw naar huis. Onder het eten zag ik Peters duim bewegen. Peter keek erna en deed het weer, en weer, en weer, och lieve mensen, dit was zo mooi. Peter had tranen in zijn ogen, eindelijk na bijna 2 jaar, hij deed het wel 20 keer achter elkaar. (zou het toch te maken hebben met de neuro van maandag???!!) Toen Marie Louise er was deed hij het nog een paar keer.
s Avonds stond er nog zwemmen op het programma, maar helaas Peter was te moe, en het kaarsje voor deze dag helemaal op.

Donderdagmorgen ging ik mee naar Eindhoven, Teun was weer beter en deed nu de sessie. Eerst een heel gesprek en dat was best wel emotioneel, Teun heeft uitleg gegeven hoe hij de sessie doet en hoe Ger het doet. Ger zet de banden wat strakker en strenger, zodat het beeld vaker zwart wordt, maar uiteindelijk moet het resultaat hetzelfde zijn. Teun gaat nu met Ger overleggen, over het plan van aanpak.
s Middags kwam Willemien om hem de voeten te pedicuren en ook toen bewoog Peter weer de duim, en nu ook de middelvinger!!

Donderdagavond waren we bij de jarige Claudi uitgenodigd voor het eten. Claudi had heerlijk gekookt en we hadden een erg fijne avond met de ouders van Johan. Helaas lukte het nu niet om de vingers te bewegen.

Vanmorgen naar de fysiotherapie in Baarlo en Joost schrijft vol lof over Peter. De beweeglijkheid en de zeer goede houding!!Daarom hadden ze maar een kwartier langer gedaan!!
Onder het ontbijt bewogen de vingers weer......

DE VROEGERE VREUGDE IS VERSCHROMPELT
EN GESTORVEN
MAAR KIJK,
ER HANGT EEN GROENE SLUIER OVER HET LAND....
HET BROZE BEGIN VAN EEN NIEUWE LENTE
EN EEN NIEUW BEGIN

Veel liefs marlies

• 15 Januari 2010 - 14:21

Thea-Jan:

Hallo Marlies-Peter.
    Wat weer fijn om te lezen dat er vooruitgang is,ga zo door ,wij gaan ook weer door met jullie.
    En ook voor Lonneke en Jaap heel veel succes toe gewenst.
    Heel veel groetjes Thea -Jan.

• 15 Januari 2010 - 15:14

Claud:

Als hij maar niet de middelvinger opsteekt naar zijn liefste kleinste dochter:P haha( ahum ahum )

• 15 Januari 2010 - 17:30

Ans Lehane:

Nou, nou, het kan niet op. Die Peter is al heel goed begonnen dit nieuwe jaar. Houden zo.
    En voor Lonneke en Jaap. Heel veel geluk in jullie nieuwe huis en ik denk dat iedereen zal duimen dat Lon vlug een baan vind.
    Marlies, een rustig huis is ook fijn op onze leeftijd, haha!! Alles went.
    Prettig weekend allemaal.
    Ans

• 16 Januari 2010 - 10:30

Christel:

Letterlijk een zeer "bewogen" week. Geweldig begin van 2010. Wéér vooruitgang. Weliswaar maar een heel klein stapje, maar ook die tellen mee. Het blijft maar doorgaan. En ja, het huis wordt zo wel leeg, maar je hebt 2 dochters met hun partner toch nog lekker dichtbij. Haarlem is iets verder, maar in 2 uur kun je daar zijn (mits het verkeer niet tegenzit). Wat dat betreft is Australië iets verder weg. Maar ook met Australië is het contact heel goed met behulp van dat grandioze internet. Mét geluid en mét beeld is het net echt. Peter hou die duim in beweging. Wel omhoog graag! :) Lonneke en Jaap, veel geluk samen.

• 16 Januari 2010 - 11:57

Hein Oet Wiëert:

Ja zoals je al schrijft zou deze nieuwe lente ook bij Peter weer iets laten groeien. Ik ben reuze benieuwd hoe dit prille begin zich gaat ontwikkelen en tot welke plant het gaat uitgroeien. Ik hoop net als jullie dat het een prachtige bloem mag worden maar hopenlijk zitten er geen doorns aan. We zullen wel zien maar in deze koude tijd is dit een hartverwarmend bericht. Ik ben zeer benieuwd. Ook ik wens Lonneke en Jaap veel geluk in Haarlem

• 17 Januari 2010 - 07:07

Lonneke:

Als eerste dankjewel voor jullie felicitaties (ook namens Jaap)! Gelukkig gaat het hier thuis ook nog steeds (bijna) elke dag een beetje beter! Hopelijk leveren al die ziekenhuisbezoeken nog wat op, dat zou heel mooi zijn! Dan wordt het zeker een heel mooi 2010!

Liefs Lonn

• 17 Januari 2010 - 09:05

Lucia:

Ha allemaal,

Wij wensen Lonneke en Jaap veel geluk in Haarlem, en Lonneke n baan lukt jou!! Doorzetter!!
    En Peter en Marlies jullie gaan weer als een trein, duim omhoog!!
    Groetjes

• 17 Januari 2010 - 16:44

Joos En Truus:

Hallo Marlies en Peter,

we komen graag de nieuwjaarwensen overbrengen! Super goed die duimbewegingen, want de duim staat symbool voor Zet 'm Op! en dat doen jullie toch maar heel stevig, als wij de verhalen lezen.
    Past het op zaterdagmiddag 30 januari, dat wij op bezoek komen bij jullie.

We bellen nog van tevoren

hartelijke groeten
    Joos en Truus UDEN

• 17 Januari 2010 - 18:01

Charlotte:

Wat een goed nieuws allemaal!
    Peter, ik ga voor je DUIMEN dat we binnenkort kunnen handje drukken!

Lon, wat leuk dat we "buren" worden!
    Ben heel benieuwd!

Liefs,
    Charlotte

• 17 Januari 2010 - 18:23

Tooske:

hallohuize nouwen,
    Ja wat lees ik toch allemaal.
    Die peter, goed zo peter, zo zie je maar beetje bij beetje!!!!Maar wel zo door gaan he!!!Nu alleen maar vooruitgang maar ik denk dat jullie daar ook mee bezig zijn.
    En lon en jaap, proficiat met jullie huis, nu nog de baan, maar dat zal ook niet zo lang op zich laten wachten, goed zo, allemaaal positief nieuws.
    Nog een fijne zondagavond, groetjes.

• 17 Januari 2010 - 18:28

Tooske:

hallo huize nouwen, Ja wat lees ik nu weer voor goed nieuws, ga zo door.Ja beetje bij beetje gaat het steeds beter, je moet er wat voor doen, maar dan zie je wel het resultaat, ja niks voor niks beste mensen.
    En dan ook nog een ander leuk nieuws, dat lon en jaap gaan samenwonen,ook jullie proficiat.Nu nog de baan!!!!Maar ook dat zal wel lukkenmet jullie positieve inslag.
    groetjes uit eindhoven.

• 19 Januari 2010 - 09:04

Mattie:

Wat fijn te kunnen lezen dat jullie inspanningen beloond worden. "Leven is bewegen, in wat voor richting dan ook. Alleen degene die niet beweegt, komt niet aan"

• 20 Januari 2010 - 10:24

Babette:

Wat fijn om te horen dat het zo goed gaat. Gelukkig,ben erg blij voor jullie.
    xxx uit een heerlijk zonnig Spanje