REGEN - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu REGEN - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

REGEN

Door: .

Blijf op de hoogte en volg Peter

16 Augustus 2015 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen,

Nadat ik maandag mijn bericht had geschreven brachten ze de nieuwe koelkast, kei sjieke grote koelkast, nu kan ik iets beter werken en netjes de spullen allemaal koel houden. Om half 7 werden Joep en Mees gebracht, zodat Claudi en Johan weer naar de kermis konden. Natuurlijk wilden ze nog even lekker in badje, maar ook hadden we ontdekt dat de haspel, die we een poos geleden van Erik hadden gekregen echt water kon oppompen en dat was kaasje voor Peter en de mannekes. Jarenlang heeft Peter heel veel beregend met de grote haspel, soms wel maanden aan het stuk. De hele kamer lag vol water, maar oh wat hadden ze een plezier!! Joep deed pompen en Peter moest de slang vasthouden, plantjes water geven en zo de kamer door. Nog even televisie kijken en naar bed en ze sliepen snel als marmotjes!! Toen ik weer beneden kwam was ik verbaasd, had ik nu al alles opgeruimd??? Heel de kamer was opgeruimd, jawel hoor Peter had alles opgeruimd, zonder iets te zeggen had hij dat gedaan. KLASSE!!
Dinsdagmorgen kwam Joep om half 8 bij ons aan bed, mooie tijd om op te staan. Mees was ook wakker, maar die kan gelukkig nog niet uit bed en nadat we boven alles hadden gedaan gingen we naar beneden. Natuurlijk wilde Joep meteen weer met de haspel spelen, maar oma vond het toch wel beter als ze dat buiten gingen doen. En na het ontbijt gingen ze dan ook lekker naar buiten. Tegen 11 uur kwam Claudi Joep en Mees weer ophalen en kon ik snel even alles opruimen. Na het middagslaapje gingen we naar de kermis. Steef, Robert, Pierke en Sien waren er al en wij kwamen gelijk met Claudi, Johan, Joep en Mees aan. Effe lekker gokken bij de hijskranen, ik haalde er 2 knuffels uit en Johan ook, en zo hadden ze allevier een knuffel. Joep wilde met oma in de botsautos, nou nee daar is oma niet van... dan met opa.... eh dat gaat niet. Och zegt Joep als allebei opas handjes het weer doen kan ie ook in de botsautos.....!!! Nou dan maar naar de rups, ja dat durft oma wel, eerst een rondje met Joep, en toen een rondje met Pierke en Sien. Peter stond met een grote lach toe te kijken... en wellicht misschien volgend jaar dan kan ook hij in de rups. Nou nog allemaal wat lekkers uitgezocht bij de snoepkraam en toen naar het terras van Leanzo!! Het was prachtig weer en oh wat genoten wij .... een echt kermisgevoel!! Nadat we met allemaal lekker frietjes hadden gegeten en nog in het speeltuintje bij Leanzo waren geweest, gingen we naar huis. Peter moest een aardig eindje lopen, langzaam maar goed. En toen we thuis waren was hij helemaal ko!!
Woensdagmorgen stond er zwemmen met Wim op het programma, het water hier is nog steeds aan de frisse kant voor Peter, dus werd er naar de Schatberg gegaan. terwijl hun weg waren kwamen Loen en Mari het vlees ophalen, effe lekker koffie gedronken en natuurlijk heel veel te vertellen. Het zwemmen had heel goed gegaan, nog effe met zijn viertjes gepraat en toen gingen Loes en Mari alweer, beetje bliksembezoek, maar wel leuk!!s Middags nog wat buiten gewerkt en na het avondeten kwam Johan Joep brengen, die kwam een nachtje alleen logeren en dat vond hij helemaal gaaf!!Nog even buiten gespeeld en toen binnen nog met de tractors.en ook nu sliep hij weer zo en de hele nacht door. En bij de post was het geboortekaartje van REZA, de tweede zoon van Stefan en Ilona. Leuk weer een nieuw familielid in de Nouwen tak.
Donderdagmorgen na het ontbijt kwam Steef met Pierke en gingen wij met Joep en Pierke naar de kaasboerderij. De bedoeling was om alleen kaas te halen, maar de winkel was nog gesloten... oeps maar Piet en Maria waren thuis en zo zaten we even later heel gezellig op het terras aan de koffie. Piet haalde de tractors van de zolder en Pierke en Joep hadden helemaal geen zin om naar huis te gaan!! Maar ja we moesten toch naar huis, eten en Peter zijn middagslaapje, Pierke en Joep vermaakten zich uitstekend en om 4 uur maakten we het zwembad open en konden de mannekes zwemmen.Ik was er een poosje met hun samen in, maar ze vermaakten zich ook alleen prima en zaten Peter en ik aan de kant het schouwspel waar te nemen, oh we lagen af en toe in een deuk, hoe Pierke en Joep het spel speelden. Fantastisch wat een rijkdom en wat is dit GENIETEN!!!
Robert nam Pierke mee naar huis en om half 6 kwam Johan Joep ophalen. s Avonds ging ik nog lopen met Willemien, poeh het was drukkend warm, en maakten we de ronde ietsje korter en dronken we ietsje langer koffie.
Vrijdagmorgen op tijd op, Anneke kwam om de ramen te wassen en ik ging met Steef, Pierke en Sien naar Janssen Noy in Sevenum om kleren te kopen voor de bruiloft. Claudi kwam op eigen gelegenheid hier naar toe en gelukkig was er airco in de winkel, nou van alles gepast en na anderhalf uur geslaagd!! Wat een opluchting!! Wat dat betreft ben ik echt geen vrouwmens, dit vind ik het ergste wat er is... kleren passen!! Dus helemaal blij ginggen we naar huis en dankzij Claudi nog 70% korting gekregen, dus een enorme meevaller voor mijn beurs!! Thuis aangekomen had Peter ook niet stil gezeten, wel 2 uur grasgemaaid! TOPPIE!! s Middags werd ik gebeld door een journalist van het vakblad Pig Business over de Swapschade en de derivaten, natuurlijk wilde ik hier wel aan mee werken. s Avonds zaten we buiten bij het zwembad, samen veel gepraat over het bedrijf, over de toekomst, ja heel fijn gesprek. Lang buiten gezeten want binnen was het erg benauwd en drukkend warm, maar buiten was het redelijk aangenaam.
Zaterdagmorgen weer zwemmen met John en ik moest aan het werk voor de bbq, moesten best nog veel doen, want vrijdag hadden we er niet zoveel aan gedaan, maar uiteindelijk was het allemaal gelukt en waren we om 12 uur klaar. John en Peter kwamen terug van het zwemmen en waren heel erg tevreden. Het was nog drukkend warm, tja zou er regen komen en ja hoor om 4 uur begon het te regenen, prachtige regen goed voor de gewasssen was weer hard nodig. Petr ging een poosje voor het raam staan kijken, ja dit is super!! En toen kwamen zomaar Lonneke en Jaap even langs .. ze waren in de buurt en kwamen effe wat drinken bij ons, heel gezellig en toen zij weg waren moesten wij een bbq wegbrengen naar de Peel in de stromende regen, jammer voor deze mensen dat het regende maar zij konden wel in een soort loods staan en ging het evengoed wel lukken. Peter en ik deden s avonds niet veel meer, buiten zitten kon niet dus maar een beetje tv kijken en op tijd naar bed. En vanmorgen regende het nog steeds, al meer dan 40 mm gevallen, nog een kleine bbq afgemaakt en wat zitten kletsen... lekker rustig!!

HET LEVEN
HEEFT ZIJN EIGEN VERBORGEN KRACHTEN
DIE JE ALLEEN KUNT ONTDEKKEN
DOOR TE LEVEN

Veel liefs Marlies

• 16 Augustus 2015 - 21:15

Hein Oet Wieërt:

Ja REGEN, regen, regen. De meeste mensen willen het niet maar ik was die zon, de hitte en die droogte echt moe. Die regen konden wij echt heel goed gebruiken maar ja je zal maar vakantie hebben dan is het minder dus sorry. Ik begon toch chagrijnig te worden dus ook ik fleur nu weer op hoewel het ook weer in het midden van week weer beter mag worden en wat zon en temperaturen van rond de 25 is genoeg. Misschien wel te fris voor het kleine grut om te plonzen. Maak er weer een fijne week van

• 17 Augustus 2015 - 12:57

Christel:

Zomaar een "klein" berichtje. Geen spectaculaire gebeurtenissen. Toch weer genieten van jullie kleinkinderen. Super.