EINDELIJK..... het wordt ZOMER!!!! - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu EINDELIJK..... het wordt ZOMER!!!! - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

EINDELIJK..... het wordt ZOMER!!!!

Door: .

Blijf op de hoogte en volg Peter

09 Juni 2013 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen,

EINDELIJK!!! Het is beter weer!! Eindelijk temperaturen die ergens op lijken!!
Maandagmorgen was er geen fysio en kwam Hannie even op de koffie en werd de vakantie een beetje besproken, hoe we de reis naar Frankrijk gaan doen, met de iPad erbij gekeken waar Janze precies ligt en hoe we gaan rijden.Leuk, een beetje vakantiekriebels...
Peter ging uit zichzelf op de hometrainer en zo was de morgen om.
Net na de middag brachten ze de grasmaaier terug, ze hadden hem helemaal schoon gemaakt en de messen geslepen. Een hele discussie erover, hoe we hem zelf schoon konden maken en dat het systeem niet echt geschikt is voor een eenhandige. De zon begon uitbundig te schijnen en na het middagslaapje begon Peter gras te maaien en ik in de tuin te werken. Ja nu deed de grasmaaier het goed en na het maaien moest ik de opvangpijp eruit halen en schoonmaken, zodat Peter de volgende keer ook weer goed kan maaien. s Avonds waren we allebei behoorlijk moe, maar we hadden dan ook hard gewerkt!!
Dinsdag kwam Steef met Pierke en Sien en moest Peter naar de fysio. Hij zou weer alleen gaan, natuurlijk kan hij dat!! Ik ging eerst met Pierke weer koekjes bakken en daarna buiten in de tuin. De morgen vloog om en om 12.00 uur was Peter terug. Ja het had super gegaan. Heel goed gelopen en het been getapet. De arm nog niet, dat zou de volgende keer gebeuren. Pierke wilde s middags niet slapen, maar Opa Peter sliep als een roos!! Na het slapen wilde Peter weer grasmaaien, hij lag nog een paar dagen achter en ik ging met Pierke in de moestuin, het was er al droog en we moesten water geven, ja heerlijk met de slang Dat was kaasje voor Pierke, uiteindelijk hadden alle plantjes water en Pierkes laarzen helemaal vol water. Robert nam Pierke mee naar huis en ging eens kijken waar Peter aan het maaien was. Voor het huis, en ik zag hem lopen... Oeps... deed de grasmaaier het niet meer???? Ik er naar toe, grasmaaier stuk?? Nee ik ruim de rommel op die er ligt. En hij sjouwde met stukken hout en ander afval. ZOOO!!SUPER!! Om 6 uur kwam hij naar binnen, hij was nu wel heel erg moe, wel 6x van de maaier afgeweest!! Nou dan mag je moe zijn, toch.
s Avonds ging ik lopen met Willemien en Annemarie en dat ging weer bijna als vanouds, na het lopen lekker op terrasje een kop koffie, wie doet je wat!!
Woensdagmorgen scheen de zon al op tijd uitbundig. Wat een prachtige dag, ja alles ziet er anders uit als de zon schijnt. John kwam om met Peter te gaan zwemmen en ze bleven best wel lang weg. Toen ze terugkwamen vertelden ze dat ze en langer alle oefeningen hadden gedaan en een hele poos met "de belg" hadden gepraat. Die zagen ze eerst iedere week en nu hadden ze hem al wel een half jaar niet gezien, dus dat was even bijpraten.
s Middags belde ik nog maar eens naar het CBR waar de papieren voor het rijbewijs bleven... Oh zei de juffrouw, het staat klaar voor verzending, ik maak er werk van en dan is het er binnen 48 uur!!Mooi, kunnen we vrijdag het rijbewijs gaan aanvragen, maar de juffrouw kon/mocht niet vertellen voor hoeveel tijd het nu verlengt werd.
s Avonds moesten we naar Johns verjaardag en voor het eerst dit jaar zaten we de hele avond buiten, Peter praatte honderuit en was het heel gezellig.
Donderdagmorgen ging Peter met de taxi naar het afasiecentrum, ik ging boodschappen doen en daar zag ik toch een kleurboek van Bob de Bouwer waar Joep helemaal fan van is. Ja dat moest Oma toch echt kopen en dan konden we dat er s avonds naar toe brengen. Ik was nog maar net thuis met de boodschappen kwam Claudi even met Mees, Joep was naar de opvang. Effe gezellig zitten kletsen en toen aan het werk...
Om 4 uur was Peter terug van het afasiecentrum, gelijk pakte hij de iPad en moest ik wat lezen. Brigitta had een mailtje gemaakt en er was een app voor mensen zoals Peter om de spraak beter te maken, maar Peter wist het wachtwoord niet om de app te downloaden, en of hij de volgende keer het wachtwoord wil meebrengen. Is toch heel mooi hoe Peter dit alles nu duidelijk kan maken, zoveel vooruitgang in de spraak!!!
Hij vroeg wat ik de hele dag gedaan had en ik vertelde hem van het kleurboek voor Joep, oh ja er naar toe brengen... maar wanneer?? Ik trok de stoute schoenen aan en zei.. na het eten op de fiets!! Ja uh uh een beetje moe... We zullen zien. Tijdens het eten werd er veel gepraat en toen we klaar waren zei ik EN NU GAAN WE FIETSEN!! Nog even wat gestamel over moe en zo, maar alla dan gaan we het proberen.
Het opstappen ging alvast heel goed, de elektrische ondersteuning aan en daar gingen we, over de Lorbaan, de Past Vulligsstraat op, de Houwenberg op en waren we bij Claudi. Zo dat had goed gegaan, wel niet steeds netjes aan de kant gefietst, maar toch het ging goed. Claudi, Johan, Joep en Mees kwamen gelijk naar buiten om te kijken.Joep pakte het cadeautje uit en zei BOb Bob, maar legde het opzij en vond de fiets van Opa toch wel heel interessant, ja daar zat van alles op en aan wat draaide!!! Nog even naar binnen en Claudi ging Mees in badje doen in de keuken zodat Opa dat ook kon zien. Heel gezellig!! Ik stelde voor om over de Roomweg terug te fietsen, maar Peter wilde de kortste weg terug en dat was over de Lorbaan, maar ja dan moesten we de Lorbaan oversteken. Hij had er een flinke vaart in en nu moesten we wind tegen, hij fietste wel 100 meter voor mij uit, want ik heb nog maar een gewoon fietsje zonder vesnellingen en moest erg hard trappen om hem bij te houden. Maar alles goed gegaan, en toen we hier het weggetje opfietsten had ik een heel goed gevoel, eindelijk eindelijk gefietst, en zong ik Hoe sterk is de eenzame fietser!!
Vrijdagmorgen moest Peter naar de kapper en hier ging hij weer alleen naar toe met de auto, het duurde wat lang eer hij terug was en ik dacht hij zal wel ergens nog naar toe zijn.... Tegen 12 uur was hij thuis, ik vroeg of hij ergens geweest was, ja en hij begon te lachen, bij Stephanie... maar die was slapen. hij had aan de raam gekeken en zag dat Steef op de bank lag... nee lekker laten slapen, beetje moe.
s Middags was er nog niets van het CBR bij post en die 48 uur waren om, dus nog maar eens gebeld. Weer een andere juffrouw aan de lijn en die wilde tegen mij niets zeggen alleen tegen Peter, nou Peter geroepen en de luidspreker aan... Nee het was nog niet verzonden, binnen 4 maanden na 17 april , toen was de eigen medische verklaring bij het CBR binnengekomen, zouden we bericht krijgen... Nou ik nam de telefoon van Peter over en vroeg of het werkelijk zo moeilijk was en of het werkelijk allemaal zo lang moest duren. Ik vertelde dat we een brief hadden gekregen op 19 april dat ze binnen 4 weken uitsluitsel zouden geven, vervolgens op 21 mei gebeld, toen liepen ze 2 weken achter dus zouden we voor 31 mei de verlenging hebben, vervolgens op 5 juni gebeld, het zou binnen 48 uur geregeld zijn en nu op 7 juni duurt het weer 4 maanden. Nou ik was een klein beetje woedend, nou klein beetje...uhuhmm
s Avonds moesten we naar de receptie van Marieke en Sjors in Blerick, uitgerekend in het gebouw waar het CBR haar examens aflegt... hoe dubbel!! Maar het was een prachtig bruidspaar en we hebben er heel gezellig gezeten. Na de receptie nog wat rondgereden en er een toeristisch route van gemaakt met een ijsje bij Mc Donalds.
Zaterdagmorgen op tijd op, ik had het druk met bbq maken en Peter ging al vroeg zwemmen met Wil. Heel goed gezwommen en alle oefeningen gingen supergoed en veel langer als normaal, de tijd een beetje vergeten omdat alles zo goed ging.
Om 5 uur moesten we een barbeque wegbrengen naar Steijl, bij voor ons helemaal vreemde mensen, maar dat is nou zo leuk, je komt nog eens ergens en je ziet nog eens wat!!! Op de terugweg besloten we om met het veer de maas over te gaan en een stuk langs de maas te rijden, ja en dan komt er wederom zoveel spraak, Peter ziet wat van "vroeger"en begint dan te vertellen, en doordat hij boerderijen aanwijst en mij ergens om attendeert, wordt het een heel levendig en goed gesprek. JA ECHT SUPER!!OOK DIT IS GENIETEN!!!


EEN SUCCESVOL LEVEN
IS NIETS ANDERS
DAN EEN LEVEN
WAARIN JE DURFT
WAARVAN JE DROOMT

Veel liefs Marlies

PS ja Hein beter laat een berichtje dan nooit!!! Zo is het maar net!!

  • 09 Juni 2013 - 16:16

    Loes:

    Hallo luitjes,ja ik ben deze week de eerste om te reageren op je leuke verslag,ik heb weer genoten en wens jullie een heel fijne week met superfijn weer,groetjes aan PJiotre en de familie Kus loes

  • 10 Juni 2013 - 08:45

    Hein Oet Wieërt:

    heerlijk verslag om dit zonnige en warme verslag te lezen en nu maar fietsen. Wat geweldig hoor. Weer een overwinning. Ben benieuwd hoeveel overwinningen dat er nog gehaald gaan worden maar dat maakt het lezen van de verslagen ook altijd verrassend en boeiend en niet te vergeten: INSPIREREND !!
    Fijne week weer

  • 10 Juni 2013 - 18:35

    Christel:

    Lekker hè? De zon op je gezicht. Heerlijk samen naar buiten. Gras maaien, tuinieren, fietsen! Eindelijk dan toch op de fiets. Maar Peter moet zich wel een beetje sociaal gedragen t.o.v. Marlies. :) Leuk hoor, dat jij een motor hebt op je fietsje. Maar Marlies moet het op eigen kracht tegen de wind opnemen. Effe gas terug hè Peter Nouwen.
    Geniet er maar lekker van.

  • 11 Juni 2013 - 12:43

    Thea-Jan:

    Ik ben er wel maar later, het is weer super verslag ,ga maar weer lekker door ,groetjes wij vergeten jullie niet .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Grashoek

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 April 2023

Lente

03 Mei 2022

Eindelijk… Sterre en Lotte

19 April 2021

19 april.....

27 December 2020

2020... WAT EEN JAAR !!!

14 Oktober 2020

AFSCHEID NEMEN.... EEN NIEUW BEGIN
Peter

Actief sinds 28 April 2008
Verslag gelezen: 549
Totaal aantal bezoekers 690833

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: