EN HET WERD WEER ZOMER.... - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu EN HET WERD WEER ZOMER.... - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

EN HET WERD WEER ZOMER....

Door: .

Blijf op de hoogte en volg Peter

11 September 2016 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen

Dachten we vorige week nog dat de zomer weer voorbij was, lijkt het er nu op dat we nog een royale toegift krijgen!! Zondagmiddag nadat ik mijn bericht geschreven en het wilde plaatsen, was ik weer even alles kwijt, shit shit… maar Lonneke gebeld en die kon mij helpen, ja wat dat betreft heb ik niet zo heel veel computerkennis maar beetje bij beetje lukt het dan toch allemaal. Piet en Maria kwamen op visite en we boekten samen een weekendje weg, naar… de wijnfeesten, dat kan heel gezellig worden!! Lekker weer wat in het vooruitzicht!!
Maandagmorgen stond er niets op het programma en Peter ging op de hometrainer, ja dat wil hij wel doen, maar zijn driewieler fiets vindt hij maar niets, nee daar wil hij niet op, ook niet als de kinderen fietsen, dan pakt hij de grasmaaier.
Na het eten gingen we gelijk even naar Panningen, want het was weer mis met mijn lenzen en dat was wel te verwachten, maar het ging tot zondagavond zo goed. Peter wachtte in de auto en ik liet de ogen weer opmeten, ja de sterkte was alweer verandert en dat komt omdat ik al 36 jaar harde lenzen heb gedragen en nu dus moet overstappen op zachte lenzen of een bril, de ene optie is 6 weken geen lenzen dragen en een reserve bril heb ik al 25 jaar niet meer, en de andere optie is overgaan op zachte lenzen zodat de ogen zich kunnen herstellen en dan verder met zachte lenzen of een bril, maar wel 2 a 3 keer per week de ogen opmeten en dan gaat Peter dus iedere keer netjes mee als mijn chauffeur. Met weer nieuwe lenzen kwam ik naar buiten en Peter was net weggedoezeld in de auto, dus gauw naar huis en kon Peter zijn middagdutje gaan doen. Later op de middag werkten we nog samen buiten en s avonds dronken we ook nog een kop koffie buiten, maar toen merkten we wel dat het al een beetje herfst is geworden en gingen we op tijd weer naar binnen. Els kwam nog even langs en toen was de avond al weer om.
Dinsdagmorgen moest ik eerst nog wat telefoontjes plegen en toen dat allemaal was gebeurt konden we naar de fysio in Venray. Het lopen ging al meteen heel goed en toen de grondoefeningen. WAUW wat ging dat SUPER goed!! Peter lag op de rug en moest allerlei oefeningen doen en toen begon Richard met het selectief bewegen van de pols en de duim, ik zat er bijna met mijn neus boven op en de mond open, tranen in de ogen, oh wat ging dat mooi!! Onvoorstelbaar!! Bijna niet te geloven hoe goed dat dat ging!! SUPER!! Na de fysio weer naar huis, eten klaargemaakt en Joep uit school gehaald, ja die had de zwemspullen bij zich maar daar hadden we geen tijd voor vandaag want nadat we Joep weer naar school hadden gebracht moesten we het vlees gaan halen in Deurne. Het vlees snel in de koelkasten gezet, Peter naar boven voor zijn middagdutje en toen was het alweer bijna tijd om Joep weer uit school te halen. Robert was de heg aan het snoeien en de poort die bij de achteruitgang stond werd naar de Lorbaan ingang verplaatst met de loader, tja en Joep vergat heel het zwemmen, want kijken bij Robert was veel interessanter!! We dronken samen buiten koffie en toen kwam Anneke om te helpen met het vlees en Joep amuseerde zich met Peter , natuurlijk over tractors, poorten en loaders. Math belde en die had interessante ontwikkelingen voor het bedrijf.
Woensdagmorgen kwam Math nadat Peter alle oefeningen had gedaan en hij had inderdaad interessante informatie, samen met Peter praatte we hierover, maar het was bovenal ook heel gezellig, Math komt al meer als 34 jaar bij ons op het bedrijf en dan is er wel een band gegroeid, en natuurlijk hadden we het ook over het infarct en hoe het nu op het bedrijf gaat. Nou zegt Math ik moet toch eerst een groot compliment maken voor jullie. Peter wat ben je enorm vooruit gegaan, oh helemaal te gek, hoe je nu mee doet aan het gesprek, het lijkt wel of er geen beperkingen meer zijn, net als vroeger…. Peter glunderde van oor tot oor, want meestal zeggen mensen dat tegen mij en niet rechtstreeks tegen Peter en als ik dat dan tegen hem vertel dan gelooft hij me vaak niet, maar nu vertelde Math hem dat dus rechtstreeks en dat gaf Peter een heleboel nieuwe positieve energie!!SUPER!! En met het gesprek konden we ook weer verder en een heleboel gespreksstof voor de komende tijd.
Om half 4 kwam Wil om met Peter te gaan zwemmen en het was niet druk geweest en zo hadden ze hier ook al alle oefeningen heel goed kunnen doen, en Peter had veel moeten vertellen. En s avonds ging ik nog lopen met Willemien en Annemarie, ja de vakanties zijn voorbij en nu waren we weer eens met zijn drieeen. Ook weer heel veel gepraat en lekker het hoofd leeg kunnen maken.
Donderdagmorgen moest ik weer naar de lenzenspecialist en weer ging Peter mee, nu was ik niet gelijk aan de beurt en zo gingen we even eerst de andere boodschappen doen en… naar de Bruyn voor een nieuwe zwembroek voor Peter, nou binnen 5 minuten geregeld, bijna dezelfde als eerst, ja want zo eentje wilde Peter weer, maar of die nog te krijgen ware… maar gelukt dus. Nog even naar de supermarkt en weer naar de lenzenman, ja hoor weer andere lenzen en maandag weer andere….
Na het middagslaapje kwamen Steef met Pierke en Sien, Claudi met Joep en Mees en Linda met Seb zwemmen, oh het water was heerlijk en ze speelden en speelden, heerlijk afgekoeld en veel spetterplezier onder het toeziend oog van Peter.
Vrijdagmorgen kwam Steef met Sien om de boekhouding te doen, Steef zat op kantoor en Sien was bij ons in de keuken, eerst lekker samen Goulashsoep gemaakt en toen was het tijd voor een spelletje met opa, puzzel gemaakt en gekleurd en toen wilde Peter wel met Sien naar de nieuwe poort gaan kijken, ja dat wilde Sien ook wel samen met Opa naar papa gaan kijken. Sien heel zorgzaam eerst de stok gepakt voor opa en toen liepen ze samen naar buiten, Sien rende voorop maar steeds stopte ze en moedigde ze Peter aan. Oh dit is zo mooi om te zien, zo’n enorme rijkdom, de kleinkinderen!! Sien huppelde naar de poort en tetterde en tetterde, en Peter er lachend achter aan. Effe later wilde Sien in de wandelwagen, ja dat kon ook . ja volgend jaar is hij voor de baby van Claudi, maar nu kon Sien er nog lekker in liggen met de beentjes over de rand!! Steef nam nog een lekker bakje soep mee en wij aten samen en na het middagslaapje werkten we lekker buiten, Peter grasmaaien en ik schoffelde en snoeide in de tuin. Lekker moe gewerkt kwamen we om half 7 binnen en deden we de rest van de avond niets meer.
Zaterdagmorgen kwam John om met Peter te gaan zwemmen en oh wat was het lekker weer, met Robert samen vuurtje gestookt en allerlei rommel opgeruimd, zo dat zag er een stuk beter uit en om kwart voor 12 waren John en Peter terug, het had weer helemaal goed gegaan, steeds meer gevoel in de arm, wel weer pijnlijk maar heel positief, Peter was wel ook heel moe geworden, maar ja dat kennen we. Om kwart over 12 kwam Lonneke en we aten samen, heel gezellig zitten kletsen en toen vertelde Lonneke dat ze bij een kaassnijderij was geweest, oh zegt Peter maar dan moeten we naar de kaasboerderij van Piet en Maria gaan kijken. Ja zegt Lonneke heel graag maar wanneer… NU zei Peter we gaan NU. Ja maar jij was toch heel erg moe???? Nee hoor hij was Nu niet meer moe. Lonneke en ik ruimden snel alles op en Peter reed de auto al voor. Lonneke wilde ook wel rijden, maar nee hoor Peter reed. Lonneke en ik keken elkaar eens aan… WAUW Peter heeft een eigen initiatief, en zet er zijn middagslaapje voor opzij!! SUPER!! In de auto werd er druk gepraat en ik appte Maria dat we even kwamen. In Keessel werden we heel hartelijk ontvangen, eerst een kop koffie en toe kreeg Lonneke een rondleiding. Ik liep met Maria en Lonneke mee en Peter was bij Piet, maar even later was Piet bezig met de kazen aan het omdraaien , tja en Peter… die zou wel al in de auto zitten. Nog wat kaas en zuivel gekocht en toen naar de auto, ja Peter zat inderdaad in de auto maar was in een druk gesprek met Harm, superleuk allemaal en vooral dank je wel Piet en Maria, op de terugweg hadden we weer heel veel te vertellen, en vooral dat het initiatief van Peter af kwam, weer een nieuwe drempel over, maar thuis aangekomen ging hij toch nog even naar boven voor een kort slaapje terwijl ik met Lonneke nog koffie dronk en gezellig zat te kletsen. Om half 4 wilde Lonneke weer naar huis gaan, belde Claudi of het zwembad vandaag geopend was… ja natuurlijk.. en of Lonneke toch nog even bleef.. en ja hoor 10 minuten later waren Claudi, Johan, Joep en Mees er, weer koffie gedronken en toen ging Lonneke naar huis en vond Mees toch echt wel dat opa op moest staan!!Samen met Mees ging ik naar boven, en oh wat heeft dat manneke een energie… je wordt er gewoon vrolijk van.. hij sprong bij Peter op bed, opa opstaan, maar eerst spelletje, spelletje met je armen en hij ging boven op Peter zitten, opa pak me dan en hij schaterde en schaterde en Peter… ja die lachte en lachte en zei dat hij toch maar ging opstaan…
Heel gezellig bij het zwembad gezeten, gezwommen en later samen gegeten en toen om half 8 iedereen weg was…… ja toen hadden opa en oma de pijp helemaal leeg, maar wat was het gezellig geweest , wat een heerlijke dag. SUPER GENOTEN VAN ALLES!!!

MOED BETEKENT NIET DAT JE GEEN ANGST KENT
MAAR DAT JE JE ANGST OVERWINT

Veel liefs Marlies

• 11 September 2016 - 21:07

Hein Oet Wieërt:

Heerlijk, heerlijk. Ik hoorde al bijna dat grut, Opa en Oma en al die anderen hier schateren. heerlijk om dit weer te lezen en ja het is dat het nog zomert maar hier krijg je het echt warm van. Hou het hoofd de komende dagen een beetje koel maar maak er wel weer een fijne week van. Plons, plons

PS Ja Peter jij bent met stappen vooruitgegaan. Iedere keer als ik jou zie dan denk ik dat en het inspireert en motiveert mij ook.

• 12 September 2016 - 19:09

Christel:

Geweldig genoten van het weekverslag. Het voelt net of ik er zelf bij was.

• 14 September 2016 - 18:44

Door Nouwen- Hillen:

Peter en Marlies,
    Iedere week lees ik het verslag over de vorderingen die er nog steeds zijn. Super om te lezen dat iedere vooruitgang, hoe klein ook, jullie zoveel energie geeft.
    Ook bijzonder om te lezen dat de kleinkinderen spelenderwijs zoveel aan vooruitgang meewerken. Onbewust, maar het levert heel veel op.

Groetjes Door Nouwen- Hillen

• 17 September 2016 - 11:01

Hanny:

hoi peter en marlies

het gaat goed met jullie,altijd wat te doen ,en heerlijk genieten,peter over een tijdje heb je helemaal geen middagdutje meer nodig.super dat je nog steeds vooruit gaat ,maar mede dankzij marlies.
    super gewoon.

grtes hanny