CADZAND - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu CADZAND - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

CADZAND

Blijf op de hoogte en volg Peter

26 Augustus 2012 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen

Poeh peh wat was het warm.... ja wat was het heet!!!
Het programma wijzigde ieder uur afgelopen weekend, maar uiteindelijk lag iedereen hier in het zwembad, want dat was het enige aangename!!
Zondag na het middagslaapje waren ze allemaal present. Steef, Robert en Pierke, Claudi, Johan en Joep, en voor het eerst zaten we in de schaduw onder het nieuwe afdak, daar was het nog redelijk. Maar het meeste allemaal in het zwembad, inclusief Peter, hij vond het prachtig met de kleine mannekes. Joep in het babybandje en Pierke met de vlindertjes om. Pierke deed niets liever dan van de rand in het zwembad springen, exact 15 maanden oud en een echte showman!! Aanloopje nemen, net als papa en dan plons... het water in... kopje onder... het maakte allemaal niets uit!! Maar wat hadden we een plezier en wat voelde ik me weer rijk!!! Nadat we samen friet hadden gegeten, gehaald door Peter en Claudi, gingen ze naar huis en bleef Joep hier, maar och het manneke kon niet slapen van de warmte, nog maar een keer binnen in badje gezet om af te koelen, en uiteindelijk tegen 11 uur viel hij in slaap.
Ik keek eens even op de site en zag tot mijn verbazing dat er al 6 mensen een berichtje hadden achtergelaten, ondanks de hoge temperaturen wordt de site goed gelezen en ook een berichtje terug geplaatst, Peter vindt dit prachtig, ik vertel hem dan wie er gereageert heeft, en soms gaat hij het ook zelf lezen, want dan gelooft hij mij niet...maar zo n klein berichtje geeft weer aanleiding tot een nieuw gesprek...
Maandag was Joep ook de hele dag hier en bleven we toch veel binnen. Op een gegeven moment riep Peter mij, ja ik moest komen kijken, want Joep was zelf gaan staan in de box, ik weet niet wie er het trotst was Peter of Joep, maar ze keken allebei heel triomfantelijk!! Om half 6 kwam Claudi en hebben we samen gegeten, Claudi had dit zondag al klaargemaakt en zodoende had ik het lekker makkelijk. Na het eten kwam Wil om nog een keer extra met Peter te zwemmen. Het water was wel al flink afgekoeld en de oefeningen gingen hierdoor niet zo best.
Dinsdagmorgen op tijd op want... we gingen 2 dagen naar Cadzand, Steef en Robert hadden er een huisje gehuurd. Om 9.30 uur reden we aan en om 11.00 uur hielden we een kleine stop, ja het was toch verstandiger dat ik verder zou rijden, kon Peter en beetje energie sparen.
Om 12.15 uur waren we bij het huisje van Steef en Robert, na een uitbundige begroeting, lekker geluncht en Peter en Pierke deden een slaapje, Steef, Robert en ik zaten lekker buiten, de zon brak door en het was heerlijk.
Tegen 4 uur gingen we naar de zee, dat was maar 300 meter lopen, we namen toch de rolstoel mee, want door de duinen was het een hele inspanning, bij het strand aangekomen wilden we toch tot aan het water met Peter... en ja hoor, Sterke Robert duwde Peter tot aan de vloedlijn en daar zaten we heerlijk zandkastelen te bouwen met Peter erbij. Oh wat voelde dit super, zo echt!! Weer een grens verlegt!! Pierke vond het prachtig, het zand, het water, de zee, de golven... Maar ja we moesten ook weer terug.. maar ook dat ging dankzij Robert supergoed. Op het park lekker gegeten en later nog lang buiten gezeten bij het huisje.
Woensdagmorgen gingen we naar Breskens, Robert reed, kon Peter ook rondkijken, maar achteraf hadden Steef of ik beter kunnen rijden, want de beide mannen deden niets als naar de grote stukken grond kijken, en wat er allemaal op de akkers stond.
s Middags gingen we weer naar het strand,Peter liep vast aan, en ik kwam met Pierke en de rolstoel, Peter was al een heel eind gelopen, en toen Pierke Peter zag nam hij hem de stok af, ja Opa moet maar zonder stok... nou dan maar een stukje in de rolstoel, en Pierke op schoot bij Opa, ja dat was even genieten voor Peter!! We wilden nu bij het strandpaviljoen op het terras gaan zitten en dat ging er met een houten vlonderbrug naar toe, bergaf dat ging met Peter in de rolstoel, maar toen we weer terug wilden, moest Peter toch maar lopen, want dat ging met rolstoel niet lukken, en ja hoor daar klom Peter over de vlonderbrug omhoog.. Zo die had zijn therapie ook weer gehad!! Want toen we boven stonden en omlaag keken...gaven we mekaar een schouderklopje.KLASSE!!! Annie en Frans kwamen, en gingen we gezellig samen eten op het park, en om 8 uur waren onze dagen helaas weer om. Peter begon met rijden, en dan zou ik het laatse stuk doen... maar Peter reed en reed,, ik vroeg een paar keer of ik het over moest nemen, nee hoor, ging prima!! Om half 11 waren we thuis, en wat was hij trots op zichzelf!!! 2 1/2 uur gereden aan een stuk en supergoed, niks verreden, of verkeerd gedaan!! Ja toch wel een beetje moe, maar niet zo heel erg!!!
Donderdagmorgen een beetje rustig aan en na de middag moest ik naar de kapper en boodschappen doen. Peter moest om 5 uur naar de kapper en dat doet hij nu alleen, ja dat voelt ook al zo super goed. Hoef niets meer te zeggen, hij regelt het zelf. Wel was hij wat later terug, en ik vroeg of hij had moeten wachten, ja eventjes, ik vroeg of hij bekenden had gezien, ja een vrouw, 3 kinderen, leest ook iedere week de site... eentje van die kinderen was vriendin van Steef, woont tegenover Anke..Oh Nelly van Mullekom, Ja die had hij gezien. Ja is zo grappig hoe Peter communiceert, hij kan alles benoemen, behalve de naam die hij bedoelt, ja lijkt op het spelletje Het verboden woord Maar gelukkig geeft hij tegenwoordig zoveel goede aanwijzigingen dat het voor mij steeds makkelijker wordt om het goede antwoord te geven.
Vrijdagmorgen had ik het druk met barbeque maken en Claudi kwam even met Joep, beetje helpen en beetje gezellig zitten, Peter gaf Joep het fruit hapje en verbaasde zich erover dat Joep het hele kommetje aardbeien had opgegeten. Klein snoepmonstertje!!! Willemien kwam nog even langs, waren ook weer terug van vakantie.
Zaterdagmorgen ging Wim met Peter zwemmen, Steef, Robert en Pierke kwamen nog wat spullen terugbrengen en na het zwemmen kwamen Wil en John, om het zwemprogramma verder door te spreken. Het zwemmen had super gegaan, en we zijn er allemaal van overtuigd dat dit zwemmen met onze vrijwilligers zoveel meer heeft bij gedragen aan het herstel van Peter, dat dit bovenaan staat in de therapie!! JA SUPER!! Deze mensen zijn echt goud waard!!

GEBONDEN ZIJN DOOR LIEFDE
EN VRIJHEID HEBBEN DOOR DIEZELFDE LIEFDE
DAT IS LEVEN!!

Veel liefs Marlies

• 26 Augustus 2012 - 16:24

Brigitta:

Hallo Peter en Marlies,
    Ik miste jou/jullie al bij de picknick, afgelopen donderdag. Maar nu begrijp ik het helemaal met dit drukke weekprogramma.
    We starten deze week donderdag weer in Blerick. Maar ik geloof dat ik jou, Peter, pas de volgende week weer zie?
    Ik wens jullie een fijne week toe en we zien elkaar.
    Groet van Brigitta

• 27 Augustus 2012 - 11:13

Tooske:

Hallo Allemaal.

Wat hebben wij toch een leven he!!!Maar hebben wij dat ook niet verdient. En genieten dat kunnen wij wel.

Marlies en Peter, ga zo door, en die kleine kottertjes daar doe je het toch voor, wat brengt dat een hoop liefde met zich mee.

Groetjes, en ga zo door!!!!

• 27 Augustus 2012 - 11:13

Tooske:

Hallo Allemaal.

Groetjes, en ga zo door!!!!

• 27 Augustus 2012 - 12:09

HEIN OET WIEËRT:

Hallo,

Ben ik hier het verslag aan het lezen met GEAL op de achtergrond en ja kwam mij het liedje: Treurig liedje net voorbij maar ik heb maar snel de tekst aangepast en er Vrolijk liedje van gemaakt want de vrolijkheid en het plezier spatten er vanaf en volgens mij spattert het nog harder dan in het zwembad afgelopen zondag. En nu heb ik het nummer GEAL opstaan en dat is ook gedeeltelijk de kleur hier van deze site.
    Alles kleurt zoê GEAL
    Fijne week

• 28 Augustus 2012 - 14:46

Hanny Houben:

hoi Peter en Marlies

fijn dat jullie het zo fijn hebben gehad, en dat jullie er weer trots kunnen zijn dat jullie elke keer weer een stapje verder komen onze vakantie zit er ook weer op ,we komen eerdaags wel even op de koffie oke

groetjes Huub en Hanny

• 30 Augustus 2012 - 19:03

Loes:

Ha die liesl, wat leuk om te lezen ,cadzand is echt geweldig ,onze 2 data kunnen helaas niet doorgaan omdat fredje aan haar stembanden wordt geopereerd ze mag dan een hele week niet praten en verder is het een rotingreep omdat ze een flinke cyste heeft die er onmiddelijk uitmoest zei de dokter vanmiddag.
    We bellen wel over andere dag omdat je anders misschien iets regelt wat toch al zo moeilijk is .
    Heel veel groetjes aan allemaal en ik verheug me weer op het volgende verslag.