Juli 2015 - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu Juli 2015 - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

Juli 2015

Door: ,

Blijf op de hoogte en volg Peter

19 Juli 2015 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen,

Maandagmorgen moesten we op tijd op, douchen, alle oefeningen doen en naar de fysio in Baarlo. Ik was al moe toen ik op stond, poeh poeh....
Maar och als eenmaal alles weer aan de gang is.. och toen ging het wel weer. Mijn nek en schouders waren al 4 weken niet gemasseerd en dat zal er ook wel een beetje mee te maken hebben gehad. Maar nu was het eerst mijn beurt, en een goed gesprek met Richard en heerlijk de nek en schouders gemaaseerd en de vermoeidheid trok uit mijn lijf en de nieuwe energie stroomder erin!!! Hierna werd eerst Peters arm en hand getapet en daarna de oefeningen in de zaal. En die gingen heel goed. Nu werd er geoefend met een hele grote bal en daar moest Peter op gaan zitten, het evenwicht zoeken en dan weer gaan staan,maar ook selectief de knie naar buiten brengen en langzaam achterover gaan hangen en dan weer terug. Prachtig om te zien en ook daar krijg ik weer een boost energie van!! Het lopen ging ook supergoed.
s Middags had ik een afspraak bij de kapper en nog even snel wat boodschappen doen en om 4 uur kwamen ze de bbq spullen terugbrengen. ook Annemarie kwam nog wat spullen terugbrengen, en werd er nog nagepraat over het feest en het grappige verhaal van Hein. Wat is de wereld soms toch klein!! En met Jan werd gezellig koffie gedronken en toen het volkje weg was, ging Peter nog wat grasmaaien.
Dinsdagmorgen kwam Steef met Sien de boekhouding doen en Anneke ging maar eens alle ramen wassen.. is dat ook weer eens gebeurt, want door alle drukte blijven dat soort klusjes liggen. Sien wilde graag met de noppers spelen, maar ook samen met Opa een puzzel maken, ja dat was ook eens gezellig, Sien alleen bij opa en oma!!
Na het eten gingen Peter en ik naar Deurne het vlees ophalen en nu hielp Anneke met het vlees inpakken en verwerken.
Woensdagmorgen nog een beetje druk met het vlees en John kwam om met Peter te gaan zwemmen. Het water hier was te fris en zo gingen ze weernaar de Schatberg, waar het helemaal niet druk was en ze alle oefeningen goed hadden kunnen doen. Ondertussen hadden ze ook mijn groentes voor de salades gebracht en had ik het druk met vlees en bbq maken. Om half 5 bracht Claudi Joep en Mees, want het was hun 4de trouwdag en zij wilden graag uit eten en mochten wij samen met Joep en Mees eten. Maar natuurlijk moest er eerst naar de loods gegaan worden , effe op de Hanomag zitten en dan effe broem broem.. Peter kwam ook naar de loods maar ineens begon het hard te regenen... dus maar weer naar binnen en eten. Joep en Mees hebben dan altijd het hoogste woord, en Meesje tettert alles bij elkaar. Peter werd een beetje boos... oei oei .. dacht ik... wat nu... Maar... het pakte heel goed uit, Joep en Mees keken Peter aan en begonnen keurig netjes te eten en bleven mooi zitten en na het eten nog een ijsje en in de badjes op de aanrecht en toen gingen ze allebei lekker bij Peter op schoot Teletubbies kijken. Hele voorbeeldige mannekes!! Om 9 uur haalden ze Joep en Mees weer op, Meesje sliep, maar Joep was nog wakker en om 10 uur was het weer rustig in Huize Nouwen.
Donderdagmorgen had ik het druk met een bbq maken, het was mooi weer en Peter was lekker buiten bezig met grasmaaien en om 1 uur moesten alvast de borden, bestek en bbq weggebracht worden en om half 4 het vlees en salades en de rest. Om 7 uur weer het hele zooitje ophalen en kon de afwas beginnen en s avonds hadden we nog een bespreking bij Steef en Robert voor de bruiloft van Lonneke en Jaap.. tja en toen was om half 11 het kaarsje toch wel op...
Vrijdagmorgen bracht Robert Sien mee, en poeh poeh en was toch nog wel heel veel te doen. De bbq moest nog schoon gemaakt worden er moest eten gekookt worden, nog heel veel opruimwerk... Sientje wilde helpen, maar dat schoot niet echt op, de barbecue buiten op tafel gezet. Peter en Sien een emmertje water. schuursponsjes erbij en zo konden die twee mooi samen bezig zijn en ik kon binnen effe vooruit. Toen ze ermee klaar waren wilde Sien naar de lood, naar de grasmaaier en daar liepen ze samen ove het erf. Een pracht om te zien!! Sien maakte net zulke passen als Peter en ze bleef heel mooi langs hem lopen. Kom maar Opa zo moet je stappen!! Oh zo schattig!! In de loods moest ik toch even komen helpen, Peter wilde graag dat Sien bij hem op de maaier kwam zitten, maar dat deed Sien niet en zij pakte het kleine duwmaaiertje en terwijl Peter op de maaier reed, liep Sien met haar maaiertje ernaast. Kei schattig!! Maar na een poosje zette Sien haar maaiertje aan de kant en liep naar Peter op de maaier, hij stopte ... en ja hoor Sien ging op de maaier, en Oh hoe trots waren ze allebei!! Sien mocht sturen van Peter .. oh ze glunderde allebei van oor tot oor!! Robert nam Sien weer mee naar huis en tijdens het eten zei Peter dat hij eigenlijk vrijdag wilde zwemmen, dus moest ik Wil maar even bellen of dat ging lukken.. ja hoor, maar hier was het zwembad 27 graden en dat vond hij wel een beetje te koud, dus gingen Peter en Wil naar de Schatberg zwemmen, en kwamen Pierke, Sien, Claudi Joep en Mees hier zwemmen, want voor ons was het water wel warm genoeg, het was heerlijk!! Ze springen er allemaal zo in en Joep was keitrots dat hij nu ook alleen met de vlindertjes durfde en als hij maar genoeg met de beentjes bewoog ging hij ook nog vooruit en oh wat hadden ze een plezier allemaal!!En ik genoot met volle teugen!! Peter en Wil kwamen terug van de Schatberg en daar was het hartstikke druk geweest, maar ondanks dat toch goed kunnen oefenen!! s Avonds zaten we nog een hele poos lekker op het terras bij het zwembad!!
Zaterdagmorgen stond er voor Peter niets op het programma, maar Anneke en ik hadden het druk met bbq, en uiteindelijk ging Peter ook aan het werk, grasmaaien. Tegen 11 uur was alles zo n beetje klaar, en toen kwam Erik, tja dan maar even buiten koffie drinken en een beetje bijpraten, gezellig en tijdens het eten kon Peter mij nog allerlei nieuwtjes vertellen, want ik had er niet de hele tijd bijgezeten.
Na het middagslaapje de bbq wegbrengen en toen... effe lekker op de bank liggen en de toer kijken.... en s avonds kwamen Piet en Maria op visite. Lekker lang buiten gezeten en vakantieplannetjes gemaakt.. leuke vooruitzichten voor september!! Maar het was zo laat, ja gezelligheid kent geen tijd!!! Maar och zondagmorgen konden we een beetje uitslapen..
Met Dirk samen koffie gedronken, nog een klein bbq afgewerkt en om 12 uur kwam Lonneke, samen geluncht, effe lekker bijkletsen, bbq wegbrengen en om 4 uur naar Roberts verjaardag, het weer was redelijk en we konden lekker buitenzitten, gezellig met heel veel kindjes, maar toch om half 8 naar huis, want ik moest mijn bericht nog schrijven.. tja en toen kwam Peters zusje nog even aan.... effe kletsen... bericht schrijven... oeps auto... bbq spullen terug brengen... oeps en toen was het zomaar weer laat... maaaaaar de komende week is een RUSTIGE week!! TAATAATADAA... !!!

TWEE DINGEN ZIJN HET
DIE ALLE LEVENSKUNST BEHEERSEN
MET KRACHT ZICH KUNNEN ONTZEGGEN
EN OP DE JUISTE WIJZE KUNNEN GENIETEN

Veel liefs Marlies

• 20 Juli 2015 - 19:23

Loes:

Ha die liesl,und der Peter.
    Ja zo`n heerlijke normale week daar in Grashoek.
    Geen gekke dingen,heerlijk kunnen werken[barbecue]en toch is er altijd de ondertoon van: Peter is aan het revalideren"
    Ïk hoorde vandaag een verre buurvrouw die het zo erg vond dat niemand zag aan haar man dat hij een herseninfarct had gehad.
    Hij leek dezelfde maar was voor haar [en de kinderen]totaal veranderd ,interesse weg ,beetje aphatisch ,kortom een totaal ander iemand is hij geworden,
    maar uiterlijk lijkt hij hetzelfde ,lichaamlijk niets aan de hand,maar zij was haar partner kwijt ,zij ze.
    Wat heb ik veel aan jullie moeten denken,en je snapt het wel,ik dacht, ja maar gelukkig is dat bij Marlies en Peter heel anders,zo werkt dat en zo denk ik er ook iets van te weten,dus niet ,maar ik zie wel de echte vooruitgang bij Peter ,het geduld,kortom het gaat daar in Grashoek helemaal geweldig.
    een hele fijne heerlijke en zonnige week en tot gauw Die Loesl

• 20 Juli 2015 - 20:49

Hein Oet Wieërt:

Als je dat maar laat, dat laat deze week dan. Gelukkig is het wat minder weer dus dan ga je toch vaker vroeger naar bed, tenminste zo is dat hier maar hoe dat bij jullie is weet ik niet. Hier is toch heel vaak rond 21 het energievaatje redelijk leeg en soms al eerder. Ik probeer het meestal te rekken tot 22 en dan ga ik mijn nestje opzoeken. Ik wens jullie een "rustige"week toe en ik wacht met spanning op het "rustige " verslag Rust ze !!!