ALAAFFFF..... - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu ALAAFFFF..... - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

ALAAFFFF.....

Door: .

Blijf op de hoogte en volg Peter

01 Maart 2014 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen

Ja een beetje eerder, maar met de carnnaval in het verschiet is er de komende dagen geen tijd om een bericht te schrijven, dus maken we er nu een avond werk van....
Maandagmorgen waren we op tijd op, want we gingen proberen om te douchen, de wond keurig afgeplakt met plastic zakjes en tape en toen ging het prima, ja dat was toch een stuk frisser, alsd alleen maar wassen!!
Alle oefeningen gedaan en toen samen naar de fysio in Baarlo, en dat ging weer supergoed!! Er zitten dan andere clienten op de apparaten en die moedigen Peter aan, en stimuleren hem om het extra goed te doen. Ja zegt Richard en strakjes vertellen ze me weer hoe goed Peter vooruit gaat. s Middags was het prachtig weer en gingen we weer eens lekker buiten lopen. De post uit de brievenbus halen en alles eens goed bekijken. Terwijl Peter alle post bekeek, was ik in de keuken bezig, even naar boven en daar ging de telefoon, ja die lag bij Peter en ik riep dat hij hem maar moest oppakken en ook dat ging helemaal goed, het was Lonneke en ze vonden het allebei prachtig, Peter vertelde wat ik aan het doemn was en Lonneke vond het echt leuk dat ze Papa aan de telefoon had gehad.
Dinsdagmorgen was het een rustige morgen, geen kindjes en eens lekker door het huis gewappert. Rozen gehaald voor Peters verjaardag en tijdens het middageten kwam het gesprek op Rusland!! En dat ging een beetje fout... pfff.. toch maar goed dat we om 4 uur de afspraak hadden bij Erik de psycholoog!! Na een kort middagslaapje gingen we naar Venlo, we zeiden allebei niet veel in de auto, ik was een beetje verdrietig en was er klaar mee!! Peter liep het hele eind in het ziekenhuis en 5 minuten voor 4 waren bij bij de psycholoog. Hij vroeg hoe het gegaan had de afgelopen tijd.. ik vertelde dat het heel goed had gegaan tot deze middag.. Oei dan moesten we de draad weer oppakken en volgde een heel goed gesprek, Erik vroeg of Peter de plek aan kon wijzen op de compuiter waar hij precies heen wilde... ja natuurlijk wilde hij dat en dat kon hij ook.. en zo werd er over gepraat en kwamen we alledrie tot de conclusie dat het nog een brug te ver was, maar Peter wilde de deur toch op een kiertje houden en het volgend jaar opnieuw bekijken, ook werd er gepraat over Peters houding naar mij toe en dat hij meer dingen zelf moest doen en het niet als vanzelfsprekend vinden dat ik alles voor hem doe!! Dus zegt Erik wat doe je morgenvroeg..... Nou zegt Peter en hij begint te lachen.. verbazing bij Erik .. en dan begint Peter Lang zal ze leven te zingen,, ja want dan ben ik jarig!! We lagen met zijn drieen in een deuk!! Pas om half 6 gingen we de deur weer uit, en het had ons allebei erg goed gedaan. SUPER!!
Woensdagmorgen eerst een beetje uitslapen, douchen alle oefeningen doen, ik was nog druk met de voorbereidingen voor het eten en daar kwam Tineke al op visite, gezellig kop koffie met vlaai en de fotos van kleinzoon Seb bekeken, Lonneke belde en na het middagslaapje kwam de rest van de visite!! Eerst Steef met Pierke en Sien, Johan Claudi, Joep en Mees, en Pierke en Joep moesten samen lang zal ze leven zingen boven op de tafel. Ja en dat is zo ontroerend, daar kan geen kado tegenop!! Wim, Loes en Mari, Toos Ad en Georgie kwamen ook al gauw, Annemarie , Fien en Theo, Huub en Hannie , Willemien en John , Robert en toen werd er gegeten, en overal zaten ze en ik genoot, en Peter genoot, ja het was supergezellig!! De kleintjes speelden overal, het hele huis op de kop, maar wat maakt het uit. Later kwam Wil nog en bleef het tot wel bijna twaalf uur gezellig.Alles opgeruimd en naar bed. Oh wat hebben we genoten!!
Donderdagmorgen ging Peter met de taxi naar het afasiecentrum en hij had zelf bedacht dat hij bonbons mee moest nemen om te trakteren, ja want dat was wel zo gezellig en dan deden ze ook zingen. Ik moest snel boodschappen doen, want s middags kwamen Pierke en Sien, Steef en Robert gingen naar de VIV beurs in Venray, Sientje ging naar bed en nu was ik met Pierke alleen en dat is ook eens leuk, om kwart over 4 was Peter weer terug en Sien wakker en moesten er spelletjes gedaan worden, maar Peter wilde eerst even zitten en dan... Ik maaktte het eten klaar en Sien kreeg eerst haar eten, en dan de 2 kinderstoelen bij de keukentafel en werd er met Pierke gegeten en Sien mocht nog een aardappelkroketje en wat erwtjes oppeuzelen, heel relaxed ging het allemaal!! Pierke wilde een spelletje doen, maar ik pakte een lepel en sloeg er een liedje mee op de tafel, oh dat kon Peter ook en dan zingen, later hadden ze allemaal een houten pollepel en dan maar zingen en schateren van het lachen!!!
Vrijdagmorgen was het ook al heel relaxed, op de hometrainer en wat buiten lopen en s middags na het slapen haalden we Joep op om naar de bieb te gaan, want dat was er 2 weken terug bij ingeschoten, Joep vond het helemaal geweldig en wilde perse het een boekje van de ballen.... maar welk... opa en oma wisten het niet , Joep zei maar steeds kan het niet vinden en klom tenslotte maar in de bak met boeken.. maar nee hoor geen boek met ballen, Peter had een nieuw boek over Rusland gevonden en dat was ook de afspraak met de psycholoog, heel veel over lezen!! We brachten Joep terug en bleven bij Claudi eten, Johan was naar de sleuteloverdracht van de carnaval , en was het wel zo gezellig als wij een hapje mee aten. Na het eten begon Joep over carnaval en de polonoaise te lopen, en te zingen van En nou die handjes de lucht in, hij ging voor Peter staan en deed het voor, Kijk Opa zo, en Joep deed beide handjes de lucht in... Peter deed alleen zijn linker... Nee Opa dat is fout, TWEE handjes de lucht in.. en wat deed Peter... TWEE handjes de kucht, de rechter wel niet zo hoog als linker.... maar ze gingen de lucht in.. en dan wel 10 keer achter elkaar!!! Je kunt toch geen betere therapeut krijgen!! Joep voor de fysio en motoriek en Pierke voor de logopedie SUPER MANNEKES!!!
En vanmorgen was het weer relaxed, geen zwemmen, maar ZOEPKOEL kijken en het weer was erg goed, en Peter wilde wel effe naar buiten en om 12 uur waren Lonneke en Lea er, en begon de Carnaval.... Peter toch even rusten, Lonneke en Lea even een rondje Grashoek en Panningen en toen in de keuken de fles rose op tafel, de echte Limburgse Carnavalsmuziek... Ja dan kan het feesten losbarsten, en och wij genieten omdat de kinderen genieten, en och het is goed zo... morgen een drukke dag, kindjes hier... maandag een drukke dag kindjes hier... en dinsdag gaan we naar de kindermiddag.... SUPER!!ALAAFF Geneet van dees dreej daaag!!

GENEET VAN UT LEAVE
ZOLANG AS ZE KINS!!!!

Veel liefs Marlies

• 03 Maart 2014 - 13:48

Christel:

eine moeïe tiëd, dae vastelaovend. Ouk al doôn weej neet miër zoë gek, wie vruuger, ut zit toch in ôs bloôd. Geneet dervan.

• 03 Maart 2014 - 13:59

Hein Oet Wieërt:

Ein klein reactie mer vandaag want ut is Vastelaovundj. Veul plezeer deze weak en maaktj ter schoeën daag van en geneatj. Ich gaon dadelik weer ein bitje vieëre !!

• 04 Maart 2014 - 10:29

Jaan:

Goedemorgen Peter en Marlies,ik zie dat iedereen nog carnaval aan het vieren is,dus maar gauw een berichtje van de wakkere buurvrouw.Geniet samen met de kleinkinderen van de carnaval en ook van het prachtige weer.Een fijne zonnige week gewenst,Jaan