2018... EEN NIEUW BEGIN - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu 2018... EEN NIEUW BEGIN - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

2018... EEN NIEUW BEGIN

Blijf op de hoogte en volg Peter

07 Januari 2018 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen,

Een nieuw jaar is weer aangebroken, oudejaarsavond reden we om 17.30 uur naar Kessel om samen met Piet en Maria het oude jaar af te sluiten en het nieuwe jaar te gaan beginnen. Ik had gezorgd voor het gourmetten, maar lekker makkelijk alles kant en klaar laten bezorgen. Maria en haar moeder hadden voor de rest gezorgd en heel gezellig en smakelijk zaten we te gourmetten in de keuken. Marias moeder ging tegen 23.00 uur naar huis en wij zaten heel fijn te praten en om 24.00 uur gingen we naar buiten om de champagne te laten knallen en te genieten van het vuurwerk wat weer schitterend was. Heel erg bijzonder emotioneel moment We hadden een stoel neergezet voor Peter maar na een klein kwartier hielden we het voor gezien, het waaide erg koud en binnen was het lekker warm. Wat een verschil met een jaar geleden, hoe onzeker was het toen allemaal, ja nu hebben we weer een toekomst. We zaten zo fijn te praten en te genieten dat we bijna de tijd vergaten en pas om 2.30 uur naar huis gingen. Zo wie had dat gedacht dat we nog eens midden in de nacht naar huis zouden rijden!!
Nieuwjaarsmorgen ontbeten Peter en ik samen, lekker op ons gemakkie en tegen 12.00 uur kwamen Steef, Pierke en Sien en Robert was bij de varkens en kwam tegen lunchtijd ook naar binnen en samen genoten we van de lunch. Sien had memory bij zich en Pierke schreef een heel verhaal van Tom en Jerry. Onvoorstelbaar hoe goed dat manneke al kan schrijven en dan ook nog een logisch grappig verhaal bijna foutloos opschrijft!!. Terwijl Peter zijn middagdutje deed ruimde ik alles op en tegen 16.00 uur kwamen Claudi, Johan, Joep , Mees en Niene en dronken we eerst koffie met oliebollen en later haalden we frietjes. Johan repareerde nog het een en ander aan het winterwonderland en om 19.30 uur was iedereen weg. Een hele gezellige jaarwisseling hebben we gehad.
Dinsdagmorgen werden Pierke en Sien gebracht voor een halve oppasdag, maar Wim kwam ook om Peter te behandelen en de morgen vloog voorbij. Na het eten bracht ik Pierke en Sien naar Claudi en om 16.30 uur moesten we naar de fysio in Venlo. Helaas viel dat een beetje tegen, er was toch niet zoveel ruimte om te oefenen, ze hadden hier verbouwd en het was allemaal een beetje rommelig in die zin, Richard moest nog leren het alarm erop te zetten, en de gang was toch niet zo geschikt als we gehoopt hadden. Maar gelukkig het goede nieuws was dat Richard toch weer de maandagmiddag in Baarlo zou zijn, zodat we in het vervolg weer gewoon op de maandag in Baarlo bij Richard terecht kunnen. Na de fysio deden we nog even snel wat boodschappen want door de gekke week zou het er niet meer van komen.
Woensdagmorgen kwam Anneke helpen en braken we samen de kerstboom af, en om 12.00 uur waren de kerstspullen uit de kamer en ook al naar de zolder gebracht en hebben we weer lekker de ruimte in de kamer.
Om 15.30 kwamen Loes en Mari gezellig, dit doen we al zoveel jaren in de kerstvakantie, maar bijna altijd tussen kerst en oud en nieuw. Vorig jaar was er helemaal geen ruimte voor en dit jaar dus de derde januari. Heel gezellig en Steef kwam nog even met Pierke en Sien en later aten we samen. Heel erg gezellig!! Maar zoals altijd gaan Loes en Mari op tijd weer naar huis en kon ik alles opruimen en klaarzetten voor donderdag, want dan gingen we naar Hoofddorp.
Donderdagmorgen een beetje op tijd op , alles in de auto en op weg naar Hoofddorp, en natuurlijk verreden we ons het laatste stukje weer…. Maar toch binnen de twee uur bij Lonneke, die een heerlijke lunch klaar had. Lekker geknuffeld met kleine Zoe en Voor het eerst heeft Peter haar ook vastgehouden en dan lacht die kleine al naar haar opa!!! Na de lunch bracht ik Peter naar het hotel en reed ik weer terug naar Lonneke om met haar naar het consultatiebureau te gaan. Zoe was flink gegroeid en ze doet het prima, lachen, volgen met de oogjes, en flink spartelen en bewegen. SUPER!!Ik bracht Lonneke en Zoe weer naar huis en toen naar het hotel, de receptioniste vroeg gelijk hoe het met onze kleindochter ging… Zo dat is attent!! Peter vroeg ook gelijk hoe het was gegaan en of Zoe goed gegroeid was. Samen gingen we weer naar Lonneke en Jaap, waar we genoten van een heerlijke maaltijd en Jaap op de praatstoel zat. Heel gezellig, maar om 21.00 uur was het kaarsje op bij Peter en reden we terug naar het hotel. Daar was een andere receptionist en die vroeg gelijk hoe het met de rechtszaak was gegaan. Nou dat is alert want daar had ik de vorige keer een klein beetje over verteld. Peter was moe en wilde graag naar bed en toen ik hem verzorgt had ging ik nog even een wijntje drinken en zat ik heel gezellig met de receptionist en de kok aan de bar te kletsen. Ja dat is ook heel erg leuk!! Echt een dikke pluim voor het Bastion hotel!! Het is alleen jammer dat ze zon verrekte kleine badkamer hebben anders was het een 10 plus!!
Vrijdagmorgen moesten we op tijd op, want ik had s avonds nog net gezien dat het ontbijt door de weeks maar tot 9.00 uur was, dus…beetje snel zijn. De juffrouw van het ontbijt herkende ons ook meteen en vroeg hoe het met de kleindochter ging… Ja dat is wel heel bijzonder dat je hier geen nummer bent, maar een mens!! Na het ontbijt gingen we nog even naar Lonneke en dat was ook weer heel erg fijn, maar om 12.00 uur maakten we toch aanstalten om weer naar huis te gaan, buurman was buiten en daar maakten we nog een praatje en toen ging het weer richting Limburg, maar wat een tegenvaller het was druk op de weg, geen echte files, maar wel goed opletten. Tegen 14.30 uur waren we weer thuis en Peter gaf aan dat hij er wel heel moe van was geworden. Ik liep eerst naar binnen en zette gauw de soep aan om vervolgens de krant en de post uit de brievenbus te gaan halen, ik kwam terug en toen zag ik de hordeur bewegen, oei dat is raar. Oei oei hoorde ik en toen zag ik Peter op de grond liggen. Ik schrok me rot….. Nee nee niks gebeurt zei Peter, ik ben gewoon gevallen. Later gaf hij aan dat hij zijn voet niet goed had opgetild omdat hij moe was geweest. Maar ja samen proberen op te staan, wat uiteindelijk toch lukte met een klein stoeltje erbij. Peter ging naar boven om te rusten en toen ik hem weer ophaalde zei hij dat hij toch wel pijn had in zijn rechterbeen en niet goed kon lopen, een beetje gekneusd.
S Avonds kwamen Wil en Annemarie nog even een nieuwjaarsborrel drinken en vertellen van hun vakantie in Gambia.
Zaterdagmorgen stond er eigenlijk zwemmen met John op het programma, maar dat vond Peter niet zon goed idee. Dus werd er gedoucht en een beetje kalm aan gedaan, want het lopen was niet zoveel nobels. We hadden eigenlijk bedacht dat als Peter aan het zwemmen was ik mee zou gaan en dan de familie uit Eindhoven zou ontmoeten die daar een huisje gehuurd hadden. Nou dat werd dus ook anders en terwijl Peter zijn middagdutje deed ging ik alleen naar de Schatberg. Babette uit Spanje was er en het werd een heel gezellig uurtje. Maar ik moest weer naar huis want we moesten nog naar Pierke die zijn zwemdiploma B had gehaald. Et lopen ging alweer ietsje beter bij Peter, ik had er een soort medalgan opgesmeerd en dat deed toch wel zijn werking.
Om 18.00 weer naar huis want ze zouden Joep, Mees en Niene brengen, die hier een nachtje kwamen slapen terwijl papa en mama naar het prinsenbal gingen. Om 20.00 uur bracht ik ze alledrie naar bed en dat ging supergoed. Ja dat is toch wel fijn zei Peter, zo heel druk, maar naar bed is naar bed en dan gaan ze ook slapen….. Ja inderdaad tot half 1… Toen werd Niene wakker, tja die kreeg er zomaar een tandje bij, maar wel bijna de hele nacht mee in de weer geweest, en vanmorgen om 8.00 uur met de hele bubs opgestaan, maar dan kom ik toch een paar handen te kort, nu ik Peter ook nog moest helpen met opstaan. Maar gelukkig deed Joep goed helpen en hield Niene bezig terwijl ik Peter verzorgde. Lekker samen ontbeten en toen kwamen Johan en Claudi de kindjes alweer ophalen .
Zo de eerste week van het nieuwe jaar zit er alweer op… wat hebben we al veel gedaan…. Maar wel allemaal heel erg gezellig en flink genoten!!

STA ELKE OCHTEND OP MET DE GEDACHTE
DAT ER IETS WONDERBAARLIJKS GAAT GEBEUREN

Veel liefs Marlies

• 08 Januari 2018 - 12:25

Hein Oet Wieërt:

Wat weer een prachtig reisverhaal. Het begint al in het oude jaar maar de belevenissen in het nieuwe jaar zijn al weer prachtig behalve dan de valpartij. Dat is wat minder dus Peter toch de volgende keer het voetje wat beter neerzetten. Vermoeid of niet. Beterschap Trouwens ik ben ook soms door vermoeid de weg kwijt en kom dan soms dingen tegen in huis en vaak kan ik er smakelijk om lachen maar denk ook weer : Ik ben toch moe geweest dat ik dat zo heb gedaan.
    Ik wens jullie weer een pracht week

• 10 Januari 2018 - 17:17

Christel:

Inderdaad weer een drukke en volle week. Maar nu zijn de feestdagen weer voorbij en begint het gewone leven weer. Ook wel weer fijn. Gelukkig is de gevallen vent weer op zijn pootjes terecht gekomen. Hihihi. En wat leuk, dat het hotelpersoneel zo alert en meelevend is. Dat maak je niet vaak mee.
    Laat 2018 worden, wat je ervan verwacht.