Alles onder controle..... - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu Alles onder controle..... - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

Alles onder controle.....

Door: marlies

Blijf op de hoogte en volg Peter

28 November 2010 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen

ja een super week ligt achter ons....
Heerlijk, heerlijk....
Toen ik zondag na het middagslaapje naar boven ging, had Peter niet kunnen slapen, ja hij had zoveel moeten nadenken, over wat hij allemaal gezien had.Het was super geweest het uitstapje met Mart.
Peter stelde zelf voor om een stukje buiten te lopen, ja want anders was het donker, dus samen naar de asperges kijken. Hier is in dit jaargetijde niet zo heel veel te zien, maar net een mooi stukje om te lopen, en maar vertellen.....
s avonds bij het eten weer vertellen en ik luisterde, luisterde en luisterde als een logopediste, telde de woorden in een zin, 7, wel 8 woorden achter elkaar, met een werkwoord erin, wauw. Ik had gewoon tranen in mijn ogen en dacht aan augustus,het laatste gesprek met Joyce,de logopediste. Wauw, Peter wat ben je dan vooruit gegaan!!! Om dit te concluderen hoef je geen test te doen en ook niet deskundig te zijn.Alleen je oren goed gebruiken!!

Maandag gingen we samen met Steef en Robert op pad, beetje Sinterklaasinkopen en "direktie"overleg met eten. Eerst naar Venlo naar de grote Prenatal. We namen uit voorzorg de rolstoel mee, want ja je weet het toch niet zeker. Maar nee hoor, deze bleef mooi in de auto. Peter vond het prachtig en hij liep maar en liep maar en bekeek alle babyspulletjes. Ja en achter zo n mooie kinderwagen zag hij zich ook wel lopen...
Hierna gingen we naar El Paso om te eten. Ja Peter moest naar de WC..Oeps, probleem, want de toiletten zijn hier in de kelder.. Even nagevraagd of ze er ook een begane grond hadden, Ja, Nee buiten om en dan 4 treden... Nou dan proberen we het gewoon om te trappen af te gaan... In no time was Peter beneden en hij snapte echt niet waar ik me druk om had gemaakt. Dat kan ik toch goed!! Dat is toch normaal.... Nou lieve schat, dat kon je 1 jaar geleden echt niet!!
Dinsdagmorgen naar de fysio, en Steef en ik haalden vast de kerst en andere spullen van de zolder. Is altijd een heel gedoe, want alles moet dan door een klein luik. Maar alles was goed gelukt.

Woensdagmorgen samen naar Panningen, ik vond dat Peter wel zelf mee kon gaan, medicijnen ophalen bij de apotheek en wat afgeven bij de bank.
S Middags was er bericht van het CBR over het rijbewijs, ja en toen was het voor mij toch even moeilijk.... Afspraak 6 december afrijden!!! Verdorie, wat jammer van die aanval, even het padje kwijt, maar de rijschool gebeld en gevraagd wat ik moest doen, ja het CBR bellen en de afspraak verzetten. Zo gezegd, zo gedaan. Ik kreeg een zeer aardige man aan de lijn, hem de situatie uitgelegd, en nu moeten we over 2 maanden een nieuwe afspraak maken. Nee en Peter hoeft geen verdere psychologische testen en medische verklaringen meer, dit alles was voldoende en zodra hij weer begint met lessen een afspraak maken voor de rijvaardigheidstest. Mooi.
Donderdag afasiegroep, en het is iedere donderdag een feest voor hem. hij vindt het prachtig om met de lotgenoten te praten en te zien hoe anderen vooruit gaan, maar ook hij zelf!! En als hij dan thuiskomt hebben we elkaar veel te vertellen, want we hebben ieder iets anders gedaan.

Vrijdag eerst s morgens naar de fysio en daar had hij nieuwe oefeningen gedaan, wel vermoeiend maar Wunderbar. Naar eigen zeggen heel erg goed gegaan.En s avonds gingen we uit eten met Herm, Jose en Coen bij de Bistro in Panningen. Voor het eerst weer met zijn vijven, "vroeger" was dit een jaarlijks uitje, maar door Peters handicap een paar jaartjes niet en nu... we hebben genoten, heerlijk eten en vooral heel veel vertellen, en hoe Peter deelnam aan het gesprek, Super!! Ja en dan geniet ik, oh ieder woord wil ik opzuigen en vasthouden!! En het is wat ik de vorige keer (en al vaker) schreef, Peter en (ook ik) willen het horen, steeds weer, je gaat vooruit, kijk eens wat je een jaar geleden niet kon en en wat je allemaal bereikt hebt!! Ja en dat voelen we ons erg gelukkige mensen.

Zaterdagmorgen zwemmen met Wil, naar de Schatberg, en het had super gegaan, Wil vertelde dat ze er hier ook nieuwe oefeningen bij deden, en hoe makkelijk dat Peter nu alles oppakt. Ja dat had Wil een jaar geleden niet durven dromen dat dit allemaal ging lukken!!!
s Middags kwamen Wil en Marian nog op de koffie en om 5 uur kwamen Lonneke en Jaap gourmetten, zomaar.. of niet helemaal zomaar... Ja een beetje vieren dat ze een huis hebben gekocht in Haarlem. Het was super gezellig met zijn viertjes en ook weer heel veel verbazing, ja want gourmetten doen we eigenlijk maar 1 keer per jaar, en vorig jaar zat Peter er een beetje bij en moesten wij voor hem het vlees erop leggen, en we deden dat graag voor hem, blij dat hij erbij was en nu, nu.... hij deed alles zelf!!! En maar vertellen, vertellen aan de hand van foto s, wauw zo mooi, zo super. Dan voel je intens geluk!!!

FANTASIE IS STERKER DAN KENNIS...

...DROMEN ZIJN KRACHTIGER DAN FEITEN,

EN HOOP KAN ERVARING OVERWINNEN

Veel liefs Marlies

• 28 November 2010 - 14:49

Thea-Jan:

Wat weer Super van jullie ga zo door het lukt jullie wel ,
    SUPER -SUPER het is fanfasie voor jullie alle.
    Groetjes Thea.

• 28 November 2010 - 14:54

Loes:

hallo luitjes,wat een prachtige week,geweldig,dat is heerlijk om te lezen en voor jullie om mee te maken.
    Steef met jullie bij de prenatal,superleuk,en spannend.
    Wat gaat peter goed vooruit en wat kan zijn vrouw prachtig schrijven,heel ontroerend dit gaat echt geweldig.
    we komen snel weer eens op visite om de vorderingen zelf te kunnen aanschouwen.
    Liefs en groetjes van ons.

• 28 November 2010 - 17:05

Christel:

in de trend van dit gedeelte van het jaar:
    Ook al is niet alles rozengeur en maneschijn,
    Als je samen maar gelukkig kan zijn.
    Peter, Marlies en kinderen Nouwen,
    Hou voor de toekomst veel vertrouwen.

• 28 November 2010 - 18:18

Tineke:

Hoi Marlies en Peter
    Het is geweldig dat Peter zo goed vooruit gaat .Op allerlei gebied is veel te halen,GA ZO DOOR.
    groetjes Tineke

• 28 November 2010 - 21:10

Hein Oet Wiëert:

Dit verslag lezen gaf met deze kou een warm gevoel. Ramses Shaffy zong toch al: Wij zullen DOORGAAN en Andre v Duin voegde er nog aan toe : tot aan het gaatje.
    Maak er een geweldige week van en warm je goed aan elkaar.

• 29 November 2010 - 18:18

Tjeu:

Fijn om wederom te horen dat er nog steeds progessie in Peter's herstel zit.
    Ben helaas niet meer zo vaak in de gelegenheid om jullie te bezoeken, maar via de site blijf ik steeds op de hoogte. Al is het nog wat vroeg, maar ik wens jullie alvast een hele mooie Sinterklaas en daarna heel fijne feestdagen.

Tjeu & Tiny.

• 04 December 2010 - 15:56

Carla:

gisteren hebben we vanuit de buurtvereniging bij Marlies en Peter hun keuken mogen gebruiken voor de sinterklaas activiteit. ondanks alle drukte( 13 kids) was het een supermiddag.
    we zaten op een gegeven moment zo gezellig met zijn drieen te kletsen, het was ongelooflijk zoals Peter in het gesprek alles duidelijk kon maken. nee, hij nam gewoon deel aan het gesprek. aangezien ik er toch regelmatig kom, zie ik ieder keer weer wat een vooruitgang er is.maar gisteren zag je hem gewoon genieten van alles wat er rond hem heen gebeurde. en niet alleen Peter, maar ook Marlies was helemaal in haar element. het was ook een bijzondere middag!! Bedankt daarvoor!!!
    groetjes Carla