vooruit vooruit vooruit - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu vooruit vooruit vooruit - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

vooruit vooruit vooruit

Door: marlies

Blijf op de hoogte en volg Peter

23 Januari 2010 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen

Jawel hoor Het gaat nog steeds VOORUIT!!! Het kost veel energie voor de mensen om Peter heen maar het resultaat is verbluffend!!!

Zondagmorgen was er de nieuwjaarsbuurtborrel bij Paul Geurts. Ik moest er al voor 11.00 uur zijn om mee te helpen en ik zou Peter dan wat later gaan ophalen. Vorig jaar is Peter er toen maar heel even geweest. Te moe. En nu ging ik hem om 11.30 uur halen en is hij tot 13.30 uur gebleven. Hij had alles heel goed kunnen volgen, maar was erg verdrietig om de mededeling dat Louis Kersten was overleden.
s Middags had hij er niet van kunnen slapen en moesten we ook nog naar CLaudi en Johan, nou ja dan blijven we daar maar even. Niks hoor het ging heel goed.
Maandag naar de neuro met Herm, en s middags naar de logopedie, ondertussen was ik naar de tandarts geweest, de vierde keer al voor dezelfde kies, men kwam nu tot de conclusie dat de kies er toch uit moest, dus meteen eruit.
Peter kwam heel vrolijk terug van de logopedie, het had uitstekend gegaan. Ik moest lachen als een boer met kiespijn!!! Hij had heel grappige opmerkingen.
Dinsdagmiddag moesten we naar het ziekenhuis in Venlo de nieuwe spalk ophalen. Wil kwam vanuit zijn werk naar het ziekenhuis om met ons samen te gaan.
De spalk werd gepast en volgens Peter zat hij goed. Gewoon zijn "oude"loopschoenen aan en ...lopen maar. Ja hoor ging heel goed.4 februari terugkomen om te kijken of er nog iets verandert moet worden. Na een uur liepen we naar buiten, en Peter had er goed de vaart in.
Toen we thuis waren was er toch iets niet goed. Wil kwam nog even mee en van alles geprobeert, maar de oude schoen was te klein bovenop de wreef. Veters wat losser, maar Peter was nog steeds niet helemaal tevreden.
s Avonds voordat ik ging lopen kwamen Annemarie en Willemien nog even naar binnen en die hebben er nog eens naar gekeken en vonden het maar raar dat de spalkenmaker ons zo had weggestuurt!! Deze combinatie van spalk en schoen was niet goed. Hier zouden we weer problemen met ontstoken teen en zo mee krijgen. Steef werd gebeld of ze grotere schoenen hadden bij de Bruyn en of er aan zulke schoenen klittenband gezet kan worden.
Woensdagmorgen zwemmen met John en die had alvast 2 paar schoenen bij zich in maat 44, Steef belde op dat ze dezelfde loopschoenen in een maat groter hadden en was naar de schoenmaker geweest om te vragen of er klittenband aangezet kon worden, en dat ging ook.
s Middags kwam Annemarie al met de nieuwe schoenen, het provosorische hakje erin gezet en YES nu ging het goed. Een schoen maat 44,5 en een oude schoen maat 43.
Samen koffiegedronken en ik ging weer naar achter opruimen van het vlees. Toen ik terugkwam in de keuken was Peter de hele tafel aan het afruimen. Keurig de melk in de koelkast en de rest netjes op het aanrecht. O lieve mensen dan gaat er wat door me heen. Gewoon hij helpt!! Hij wil ook aktief bezig zijn!! En hij liep zo goed, zo recht, en zijn knie knakte bijna niet meer naar achteren.Zal het dan eindelijk toch allemaal goedkomen!!!

Donderdagmorgen met neef Wil naar de neuro en heel goed gegaan. Wil was al een paar weken niet meer geweest en was erg verbaast over de vooruitgang.
s Middags bij het koffiedrinken had Robert wat vragen over de mest en hoeveel kuubs er in de putten zit. Een paar keer moest ik flink slikken van ontroering, zo gemakkelijk als het ging, hoe makkelijk Peter alles duidelijk kon maken, hoe goed ze elkaar begrepen. Ja het is een nieuwe manier van leven, maar dit voelde zo goed. Dit geeft kracht om vooral door te gaan!!
s Avonds nog op de weegschaal en ja hoor vanaf 21 december ruim 5 kilo ervan.Klasse!!

Vrijdag ging Wil weer mee naar de fysio om te kijken of het looppatroon nog moest veranderen en of we nog specifiek op dingen moesten letten. Joost was uiterst tevreden over de spalk en had meteen gezien dat het goed was. De voetstand is erg veel verbetert en het lopen zoveel makkelijker. Dus volgde er nog een intensieve therapie achteraan. Doodmoe was hij toen hij terugkwam, maar erg tevreden.
s Avonds kwamen Ria en Wiel nog op visite en vonden ook dat Peter vanaf november wel heel erg veel vooruit was gegaan!! Jammer dat zijn duim het gisteravond niet deed, maar we zijn erg positief gestemd en weten dat we nog heel veel meer kunnen bereiken.

NIEMAND WEET WAT HIJ IN ZICH HEEFT

Veel liefs Marlies

• 23 Januari 2010 - 13:22

Marie-louise:

Geweldig die vooruitgang,
    Ga vooral zo door, en met al die mensen om je heen die jullie op welke manier dan ook helpen, kom je heel ver.
    ik kwam een mooie gedachte tegen en best wel toepasselijk
    Met gewoon talent en buitengewone inzet is alles bereikbaar
    groetjes wim en marie-louise

• 23 Januari 2010 - 13:33

Marlies:

Marie Louise, al de onzichtbare en zichtbare kracht en energie die jij ons geeft is van heel erg grote waarde.

• 23 Januari 2010 - 15:26

Christel:

Man, man, man, waar moet dat heen? Gaat Peter ineens op grote voet verder? (grapje...:)) Geweldig dat het nog steeds weliswaar met kleine stapjes (ondanks zijn grotere schoenen) vooruit gaat. Het is na 21 maanden nog steeds een "feest" om jouw verslagen te lezen, Marlies. Als jij positief kan blijven kunnen wij toch niet achterblijven? Ik vind het nog steeds verschrikkelijk knap van je, hoe jij (en natuurlijk ook Peter en de kinderen) je door deze toch best moeilijke periode heen hebt geworsteld. PETJE AF. Heel veel groetjes aan iedereen.

• 23 Januari 2010 - 16:01

Hein Oet Wiëert:

Het is steeds spannend om het nieuwste verslag te lezen maar tevens is het zo inspirerend en hoopgevend dat het eigenlijk een feest is om te doen. Hier kan ik zoveel moed en kracht uit halen en dat maakt het voor mij zo waardevol. Blijven doorgaan met energie steken in alle nodige en onnodige zaken want ieder resultaat dat je haalt is het echt allemaal waard. Vooral doorgaan Marlies, kinderen, aanhang, familie en overigen. Het loont.
    Ook ik kan slecht omgaan met verdrietige zaken en kan daar echt- rare uitdrukking voor zoiets als met overlijden- "kapot" zijn en dit blijft mij steeds verrassen ook al kan je bepaalde zaken verwachten maar desondanks treft het mij dan enorm en dit is niet altijd zomaar weg. Gelukkig begrijp ik dit fenomeen en ik zal er mee proberen te leven. Maak er een geweldige week van en inderdaad neem ik er mijn Rowwen Héze petje voor af.

• 24 Januari 2010 - 10:15

Thea-Jan:

Wat een geweldig vooruitgang,ga zo maar door.
    Wij geven jullie wel de krachtom samen door te gaan.
    Ook marie-louise geweldig,maar alle mensen die een steentje bij dragen .
    door gaan samen STREK.
    Groetjes Thea-Jan.

• 24 Januari 2010 - 16:50

Ha Allemaal,:

Jullie zijn goed bezig!!
    Inzet wordt beloond!!
    En dat zie je nu dus duidelijk. Dus familie Nouwen, duim omhoog!!

Groetjes

• 24 Januari 2010 - 21:41

Tooske:

ja wat moet ik hier nu weer van zeggen, marlies en peter jullie hebben geweldige mensen om jullie heen, en met hun steun en alles wat daar bij hoort, gaat het stapje voor stapje de goede richting op.
    Daarom mensen ga zo door, en wat zijn jullie geweldig, na 22maanden nog steeds zoveel energie.
    Ik neem mijn petje voor jullie allemaal af!!!
    Maar doorgaan he!!!
    groetjes.