Winterwonderland...... - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu Winterwonderland...... - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

Winterwonderland......

Door: marlies

Blijf op de hoogte en volg Peter

19 December 2010 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen

Ja nu is het weer echt winterwonderland, zowel binnen als buiten!! De Kerstsfeer zit er al goed in.

Vorige week zondag wilde Peter graag naar Mart, ja want binnenkort wilde hij met Mart naar Velden, ergens waar onze tractor een aantal jaren geleden naar toe is gegaan, en aangezien ik er niet zoveel verstand van heb, wilde hij Mart vragen of die er een keer met hem heen ging. Als ik dan denk aan een jaar geleden, hoe moeizaam dan het gesprek was en moest ik hem allerlei voorstellen doen waar we naar toe konden gaan en dan was het vaak nee. En nu komt komt het initiatief van hem, ja dat is heel bijzonder.
Bij Mart en Tanja was wel visite, maar Peter kende deze mensen en het werd een heel erg gezellige middag en Mart beloofde om in de kerstvakantie weer met Peter op pad te gaan.

Maandagmorgen weer bloedprikken, ja ze hadden een foutje gemaakt en er was een buisje bloed te weinig geprikt of zoekgeraakt. Ja we hadden kunnen bellen en dan waren ze thuis komen bloedprikken.....tong tong... maar het was wel een hele leuke bloedprikzuster en dat maakte het ongemak weer goed. Ja de uitslagen moesten er zeker aan het einde van de week zijn....
s Middags moesten we naar Eline de dietiste, jammer bijna een kilo aangekomen(in 3 maanden) maar in een jaar zijn er toch 11 kilo vanaf. Dus dat is positief, en nu weer goed de draad oppakken want er moeten er toch nog 5 vanaf.

Dinsdagmorgen ging Peter met Steef kerstinkopen doen, want zaterdag hadden we hier nog pakjesavond. We hadden maandag bedacht dat we voor Jaap een boormchine wilden kopen en ja dat moest Peter toch zelf doen en voor mij wilde hij een sieraad kopen. Dus gingen ze samen op pad. Ze kwamen heel tevreden terug. Alles was gelukt.
s Middags naar de fysio en die was voor het eerst een half uur. Peter vond het niet zo goed gegaan maar ik werd er niet helemaal wijs uit, of het nou aan het half uur lag of aan de oefeningen, of zijn vermoeidheid.
Steef en ik gingen verder met het huis versieren en na een uur zag het er allemaal prachtig uit.
s avonds nog heerlijk gelopen met Willemien en het hoofd helemaal leeggemaakt!!

Woensdag stond er voor Peter niets op het programma en voor mij was het vleesdag.
Donderdag de laatste keer dit jaar naar de afasiegroep. Ik ging naar Panningen voor de inkopen voor zaterdag en allerlei kleine dingen. Ja en dat lukte allemaal prima.
Om 4 uur was Peter weer thuis en dat is zo heerlijk, dat zijn de momenten waar je vrolijk van wordt. Ja hij had nu de stok de hele dag niet gebruikt. Och die paar meter die je van lokaal naar lokaal loopt.... kan ik makkelijk zonder stok... ja en de computerles.... ja nog 3 maanden en dan kan ik dat ook prima..... ja ik ga steeds meer spreken en praten....ja en er staan foto s van mij in de praatkrant....ik achter de computer....
Ja lieve mensen zo n verhaal komt er dan en mijn mond valt open ... wat leert hij hier veel.SUPER!!

Vrijdagmorgen gingen we samen naar Baarlo, Peter voor de fysio en ik had een intakegesprek bij Karin. Zij is haptonomie-fysiotherapeute.Het was een zeer waardevol gesprek en in januari ga ik ermee beginnen. Het gesprek duurde wel langer als een uur en Peter zat op mij te wachten. In de auto vroeg hij hoe het met mij was gegaan...wat ik ervan vond en of Karin iets voor mij kon doen. Ja!! Eigenlijk had ze al heel veel voor mij gedaan en het feit dat Peter vraagt hoe het met mij gaat is zo geweldig dat ik er gewoon weer vrolijk van wordt. Ja want dat is heel lang een gemis geweest, veel mensen vragen aan mij hoe het met mij gaat en meestal antwoord ik dan ook met goed, want dat is ook bijna altijd zo, maar hoe verdrietig ik vaak ben, dat de gelijkwaardigheid in onze relatie sterk vermindert is, dat hou ik voor mezelf, want ik ben oh zo dankbaar voor de vooruitgang en wil positief in het geloof blijven dat alles weer goed komt,al duurt het 20 jaar!!!En steeds weer komt er ergens de energie en de kracht vandaan, en dat de mensen die een berichtje schrijven op deze site ons daar ook heel erg bij helpen!! Dank je wel!!

Zaterdagmorgen zwemmen met John en na het zwemmen zou Willemien de voeten pedicuren, en ik Peter weer ophalen bij John en Willemien.Hele organisatie, maar het lukte. Het zwemmen had heel goed gegaan en John is steeds meer verbaast over de soepelheid van de arm/hand.Och en dan glunder ik, ook dit komt goed...met heel veel geduld.
s Middags de tafel al gedekt en de cadeautjes allemaal in de kamer, het zag er allemaal heel gezellig uit. Om half 6 ging ik nog naar het volleyen kijken en Lonneke en Jaap kwamen ook naar de Ankerplaats nog even kijken. Het was een mooie pot volleybal en de dames wonnen met 3-1. Na het laatste fluitsignaal snel naar huis en het stokbrood bakken en een half uur later zaten we aan tafel. Peter en ik in het midden en Steef, Lonneke en Claudi aan mijn kant en Robert, Jaap en Johan aan Peters kant. Ja en dan kijk je rond, wat zijn we rijk....Wat een prachtig stel dochters en schoonzonen. Een warme deken sluit zich om ons heen!!
Na het gourmetten nog cadeautjes uitpakken en er zaten hele mooie tussen.Ik kreeg o.a. een hele mooie hanger en oorbellen, ja had Peter samen met Steef uitgezocht. En dat voelt zo goed, dat Peter weer op pad is geweest om iets te kopen. Het werd een erg gezellige avond en dat geeft ons weer zoveel energie. Lonneke en Jaap bleven slapen en we hadden afgesproken dat we om 10.00 uur zouden ontbijten, en ja hoor daar waren Claudi en Johan ook weer. Nog wat broodjes en spek bijbakken en zo zaten we tot wel bijna 12 uur aan tafel.....Zo gewoon, zo bijzonder, zo intens gelukkig!!!

GELUK IS DE HARMONIE
TUSSEN OMSTANDIGHEDEN EN BEHOEFTEN
GELUK MOETEN WE ONDERWEG ZOEKEN
EN NIET AAN HET EINDE VAN DE WEG
WANT DAN IS DE REIS AFGELOPEN

Veel liefs Marlies

• 19 December 2010 - 14:48

Lonn &Jaap:

Ja het was heel gezellig! We zijn weer veilig terug in het sneeuwrijke Haarlem! Tot volgende week!

Veel liefs jaap & Lonn

• 19 December 2010 - 16:09

Thea-Jan:

Wat toch weer mooi om te lezen .
    Dat het zo mooi kan zijn.
    Het hele gezin samen.
    Jullie zijn rijk met zoon gezin.
    Wij wensen jullie alle fijne feestdagen en een gezond 2011 toe.
    En weer ga door in het nieuwe JAAR.
    Heel veel Groetjes Thea-Jan.

• 19 December 2010 - 17:44

Truus En Herman:

Hoi Marlies en Peter
    wij wensen jullie heel fijne feestdagen en alle goeds voor het nieuwe jaar groetjes van Herman en Truus

• 19 December 2010 - 21:06

Hein Oet Wiëert:

Eén mooie titel voor weer een mooi en ontroerend verslag in een winterwonderland. Ik kan hier niet zover kijken en het is mij niet veilig genoeg om nu op stap te gaan om te kijken naar de 3 w's om ons heen. Een wijdse witte wereld. In de stad is het toch minder want op het platteland kan je de stilte nog horen!!!! en dat mis ik hier. Geniet allen met en van deze sneeuw ondanks de minpuntjes en voor allen ook de volgers, Fijne kerstdagen.

• 19 December 2010 - 22:05

Marie-louise:

het is inderdaad een erg gezellige tijd, vooral als je de hele familie om je heen hebt.
    En dat witte landschap, dat heeft toch wel wat, op de weg is het wel wat lastiger, maar ja
    Iedereen Fijne feestdagen gewenst
    groetjes wim en marie-louise

• 20 December 2010 - 12:01

Lucia:

Ook van ons allen iedereen Gezellige Feestdagen, en een goed en gezond 2011.

• 20 December 2010 - 17:49

Christel:

weer een heel verhaal. Wat gebeurt er toch veel in slechts één week. Blijf vooral genieten van de mooiste momenten. En toch ben je een kanjer Marlies. Met Peter gaat het toch nog steeds beter, dankzij/door/met behulp van jouw doorzettingsvermogen. Ook al valt het misschien soms niet mee om altijd maar weer die kar te trekken. In de tussentijd, staat er een mannetje áchter die kar, die mee duwt. Dan gaat het toch al een beetje makkelijker. Ook berg op. Wij hopen de vooruitgang ook in 2011 weer te mogen volgen via de verhalen. Wie weet; schrijft Peter in 2011 zelf een klein stukje.