dagje Blixembosch - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu dagje Blixembosch - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

dagje Blixembosch

Door: Steef

Blijf op de hoogte en volg Peter

24 Maart 2009 | Nederland, Grashoek

Hallo Allemaal!

Gister ban ik samen met pap een dagje naar Blixembosch geweest, en het was echt super!!

Om kwart over 9 kwam de taxi ons ophalen, om kwart over 10 begon z'n eerste therapie: Logopedie van Fiona.
Dit was erg interessant, heb hem nog nooit zoveel woorden voor horen lezen! En dan ook nog de goeie combinatie geven dmv "digitaal", een oefenprogramma op de computer. Hij moest dan 4 dieren voorlezen en daar het goede geluid bij zoeken. 1 Fout!!! Ging echt super goed. Toen moest hij gaan tekenen. Fiona zei een woord en hij moest het tekenen en daarna zeggen wat je er mee kan.
Ook dit ging helemaal goed!

Na een half uur les gingen we naar de dagopvang waar we een lekkere tas koffie kregen met vlaai, en waar je even "tot rust" kan komen.

Na 10 minuten gingen we weer naar de volgende: de afasiegroep. Hier kreeg hij samen met een andere vrouw therapie, en dat was zelfs af en toe gewoon grappig: pap zei haar soms zo heel zachtjes de antwoorden voor!!! Dat was echt leuk om te zien!

Na dit half uur weer even rust en hup naar de volgende: fysiotherapie.
Hier moest hij zonder stok lopen met 2 grote kussens voor z'n buik! Ook dit ging weer helemaal goed en netjes gelopen. Je merkte wel dat hij na 100 meter ofzo wel wat ging sloffen, maar ja, ik vond het echt knap. Toen met een beker water en ook weer zonder stok een eind gelopen. Toen het glas water op een dienblad en met 2 handen vasthouden!! Dit kostte hem wel errug veel kracht, maar hij deed het toch maar! Stond er echt van te kijken hoe hij alles deed.

Toen gingen we aan de lunch en daarna heeft hij even 5 minuten de ogen dicht gedaan.

Toen kreeg hij nog een keer logopedie. Ik had het fotoalbum meegenomen van toen Robert en ik Prins en Prinses waren en hier hebben we in gekeken en ook weer veel gepraat. Dit was wel best moeilijk, ook wel een beetje emotioneel... Maar ja, ook dat hoort erbij!!

Daarna nog een muziektherapie waar hij vrolijk alle drie de nummers mee zong.

Heb echt genoten van deze dag en ik weet zeker dat alles goed komt! Heb er zeker vertrouwen in als ik dat gister zo zag, hoe goed hij zijn best doet op alles en het echt perfect wil doen allemaal.

Begrijp nu ook heeeel goed dat hij 's avonds niet altijd even fit meer is na zo'n dag... Hoeveel energie dat dat kost zeg, poeh...

Tot de volgende keer!!
Dikke kus Steef

• 24 Maart 2009 - 13:18

Marlies:

ja lieve steef en allemaal
    Na het dipje van donderdagavond en vrijdag hebben we de draad weer helemaal opgepakt en gaan we weer voor 100 %.Samen met ons gezin, waar Pap zoveel van houdt en kracht uit put en de lieve mensen om ons heen.Soms griezelig wat deze mensen voor ons doen. Maar samen zullen we ons doel bereiken.

IK MOET LEREN SURFEN OVER DE GOLVEN
    DE KRACHT VAN DE WIND

Veel liefs Mam

• 24 Maart 2009 - 13:24

Marie-louise:

Het is zeker mooi om van dicht bij mee te maken hoe Peter die therapieen volgt.
    normaal hoor je alleen de verhalen erover maar als je een dag meeloopt krijg je er toch een ander zicht op.
    En jij bevestigd al wat wij al lang wisten die therapieen zijn echt zwaar en er wordt veel van hem gevraagd, maarja als je resultaat wil hebben moet je knokken.
    En dat is iets wat Peter zeker doet.
    Stapje voor stapje komt hij er wel.
    groetjes

• 24 Maart 2009 - 18:10

Thea-Jan:

Wat weer fijn om te lezen .
    Ga zo door .Groetjes Thea .

• 24 Maart 2009 - 22:36

Job:

Dag fam Nouwen,

Wat erg om te lezen dat ze het in blixembosch niet meer zo zien zitten!!
    Geloof best dat dat een aardige klap is/was... Maja, zolang jullie vooruitgang zien en de motivatie hebben dan moet je er voor blijven gaan!!!

Dus, kop op...

Gr Job