Nog bijna niets...... - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu Nog bijna niets...... - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

Nog bijna niets......

Door: marlies

Blijf op de hoogte en volg Peter

10 Oktober 2010 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen

Vorige week zondag was Peter inderdaad heel erg moe, en hebben we de rest van de dag niet veel meer gedaan.
Maandagmorgen eerst weer naar de tandarts, voor het mini gebitje en ja daar ben je zomaar een uur mee zoet, s middags een hele tijd met het CIZ gebeld en langzaam aan krijg ik er een echt punthoofd van, het ging zich om het aantal uren begeleiding per week wat nu op 2 a 3 staat, en ik was het daar niet mee eens, maar krijg dat maar eens aan een "deskundige" uitgelegd. Ja uw man kan 5 dagen per week naar de dagbesteding, en dan hebt u Uw handen vrij en kunt U gaan werken!! Nou mooi niet dus, voorlopig 1 dag per week naar de afasiegroep en verder blijft hij thuis, thuis op de boerderij!! KLaar!! Probleem geparkeerd!!
Na het middagslaapje kwamen Steef en Robert, op zich niet heel bijzonder, want zij komen best wel vaak, we zaten aan de koffie, toen Steef zei dat het dierendag was en ze een boekje hadden voor Peter over dieren. Nou... Steef heeft niet zoveel met dieren, dus bij mij begonnen al een beetje de geuksbelletjes te rinkelen. Het boekje was leuk ingepakt en Peter ging het openen, maar voordat het papier er helemaal af was had ik de titel al gezien, en stroomden de tranen. OPA EN OMA PLUIS!!! Ik keek Steef aan en zij knikte heel ontroerd. Peter snapte het nog niet,het kwartje viel niet meteen! Ik rende naar Steef, ik was blij, gelukkig en ontroerd. Peter zat er beduusd bij. Lieve schat WE WORDEN OPA EN OMA, en heel langzaam begreep hij het. Hij keek naar Steef met een grote brok in zijn keel en tranen. IK OPA??? Ja JIJ OPA!! Het is zo bijzonder, zo mooi, ja hier zijn geen woorden voor!! Nadat ook Robert flink was geknuffeld, hebben we een hele tijd zitten praten over babytjes natuurlijk. Maar tot donderdag mochten wij het tegen niemand vertellen, ja en dat was toch wel een beetje zwaar, want ik had het wel uit willen schreeuwen, wij worden Opa en Oma!!
s Avonds in bed nog een hele poos met Peter "gepraat" en hij kon er eigenlijk niet van slapen, steeds weer begon hij erover. Ja en dan 3 dagen de mond houden, ja dat vond hij maar niks en hij wilde het aan iedereen vertellen.

Dinsdagmorgen naar de fysio en dat had weer heel goed gegaan en flink moe, Steef en Robert waren zoals iedere dinsdag hier en zo konden we er onder het eten weer over praten. s Middags moest ik naar de kapper en toen ik daar klaar was, haartjes niet geverfd, zodat ze een mooie grijs tint hebben, moest ik nog even naar Panningen. Op de kruising moest ik Frans en Annie voor laten, en reed toen achter hun. Even de oprit op en het geluk delen. Ja ook zij waren erg blij.
s Avonds onder het lopen mocht ik het van Steef en Robert, tegen Willemien en annemarie vertellen. We waren al een minuut of tien aan het lopen, toen ik zei dat ik groot nieuws had. Ze dachten dat Peter al op mocht voor het rijbewijs.... nee mis Poes.. nog iets fijners... wij worden Opa en Oma!! Ze vonden het erg knap dat ik dit nieuws 10 minuten voor me had kunnen houden. maar ook zei mochten het tegen niemand vertellen tot donderdag.

Woensdag had ik het erg druk met vlees en s middags ging Peter met Wil zwemmen en we hadden afgesproken dat Peter het tegen Wil mocht vertellen. Oh wat was hij trots dat hij het eindelijk mocht zeggen!!
s Avonds kwam Tjeu al vast voor mijn verjaardag en ik liep gewoon in de wolken, maar moest ook nog een heleboel doen, en ik hoorde Peter maar vertellen, ik stond op een gegeven moment onder aan de trap en wist eigenlijk niet goed wat ik allemaal hoorde, zo goed, zo duidelijk.Ja Klasse.

Ja en dan donderdag...mijn verjaardag. Eindelijk mocht het boekje op tafel staan. Het boekje van Opa en Oma Pluis en het kaartje"kleinkind" en een foto van de echo. Ja het allermooiste kado!! En eindelijk mochten we het tegen iedereen vertellen. Wat Peter dan ook erg trots deed. Het werd een erg gezellige dag met veel visite en Lonneke was er ook en zij bleef nog gezellig tot vrijdag.

Vrijdag moesten we toch wel weer een beetje op tijd op, want om 10.00 uur moest Peter naar de fysio in Baarlo en jawel hoor, in het schrift stond Proficiat Opa en oma, hier had Peter het dus ook zelf vertelt. Robert had nog wat folders gehaald van een nieuwe grasmaaier en ondanks dat Peter moe was heeft hij er een hele poos in zitten lezen.
S Middags nog rijles en deze keer ging ik mee. Ik zat heel relaxed achterin en hopsakee de autobaan op. Knooppunt Zaarderheike, wat ik een altijd een hele crime vind, maar Peter, Peter doet het gewoon. Ik was supertrots hoe goed het ging!! Wauw. ben benieuwd hoeveel lessen hij nog nodig heeft!!

Ja en zo leven we al de hele week op een hele lieve roze wolk, een nieuwe fase in ons leven breekt er aan. Supergelukkig en trots, ja dit is toch veel leuker dan de dagbesteding...

NOG BIJNA NIETS ZO KLEIN
EN HELEMAAL ONWETEND
MAAR TOCH ZO GROOTS EN FIJN
WAT JIJ NU AL VOOR ONS BETEKENT!!!

Veel liefs marlies

• 10 Oktober 2010 - 14:56

Sandra:

Heeel erg gefeliciteerd met dit mooie nieuws!
    Heel veel plezier met alle voorbereidingen en voorpret!

gr sandra van den beuken

• 10 Oktober 2010 - 16:16

Robert & Steef:

Hier de aanstaande papa en mama!! Wij hebben het ook een hele tijd voor ons moeten houden en dat viel zeker niet mee! Begrijpen heel goed dat ze het van de daken wilden schreeuwen, maar we wilden het eerst een aantal mensen persoonlijk zelf laten weten... Maar alles gaat gelukkig supergoed! Zijn komende dinsdag (pas) 9 weken onderweg, maar het voelt allemaal prima!! De reacties van de opa's en oma's en tantes en de rest allemaal waren super en ook wij zitten op die roze wolk... Het is wel allemaal erg spannend...

Groetjes Robert en Steef!

• 10 Oktober 2010 - 17:17

Theo En Sylvia:

Hallo opa en oma Pluis!
    Geweldig nieuws is dat.
    Wij zijn ook opa en oma van 2 hele mooie en leuke knulletjes en dat is zo'n rijk bezit.Geniet maar van de zwangerschap van jullie 1e kleinkind en ook gefeliciteerd voor Robert en Steef.

Groetjes van Theo en Sylvia

• 10 Oktober 2010 - 17:42

Nieky:

Gefeliciteerd opa en oma, echt geweldig nieuws ja!! Ook goed om te lezen dat Peter nog steeds vooruitgaat en zelfs rijlessen heeft! Ga zo door en geniet van alle babykriebels de komende maanden.. Groetjes Nieky

• 10 Oktober 2010 - 18:24

Ria En Wiel:

Pproficiat Steef en Robert, en de toekomstige opa,s en oma,s Leuk om op de roze wolk te zitten. En veel geluk en een fijne zwangerschap.Alweer een nieuwe fase

• 11 Oktober 2010 - 10:42

Hein Oet Wiëert:

Wat een nieuws. Super. Van harte as Oma en Opa, as mama en papa, as tantes en omes, verdere familie en vrienden. Heerlijk om op deze roze wolk te vertoeven kan ik wel zeggen want het is een mooie en bijzondere tijd. Ik ben nog wel geen Opa en hoef het voorlopig ook nog niet te worden maar de zwangersschapstijd als as vader was geweldig. Ik zweef nu na meer dan 20 jaar nog altijd en dat wens ik jullie ook toe. Ga GENIETEN

• 11 Oktober 2010 - 14:11

Louis En Bertha:

Proficiat Opa en Oma wat geweldig!!!!Wij weten ook hoe het voelt in een woord geweldig.Geniet samen van deze mooie tijd Groetjes Louis en Bertha

• 11 Oktober 2010 - 20:43

Stefan:

Hoi Marlies en familie!! Allemaal hartelijk gefeliciteerd als aanstaande opa, oma, mama, papa, nichten en neven!! Supergaaf...

Liefs,
    Stefan

• 12 Oktober 2010 - 07:12

Rieky Leijssen:

Nou, nou, wat een nieuws!!
    Robert en Steef, en Peter en Marlies, van harte gefeliciteerd met de zwangerschap.
    2011; HET jaar om vader en moeder te worden, opa en oma te worden,,,,en het rijbewijs te halen!!!!!
    Geniet er allemaal van, maar als ik elke week die verslagen lees, gaat dit zeker lukken.
    Veel succes met alle voorbereidingen, en een gezonde zwangerschap toegewenst.
    Rieky Leijssen

• 12 Oktober 2010 - 15:04

Christel:

ja, ja, weer een nieuwe fase. Opa en oma. Afgelopen donderdag was er dus dubbel feest. Lekker gekletst. En van mijn Peter vernam ik, dat jouw Peter ontzettend goed uit zijn woorden kwam. Ik krijg er weer spontaan kippevel van.

• 12 Oktober 2010 - 18:30

Truus En Herman:

Steef en Robert Marlies en Peter v h gefeliciteerd met de zwanger schap en Marlies een grijs koppie zal je vast goed staan en peter veel succes met de rij lessen Groetjes

• 13 Oktober 2010 - 08:12

Herman En Joze: