Guur, wind en koud - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu Guur, wind en koud - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

Guur, wind en koud

Door: marlies

Blijf op de hoogte en volg Peter

27 November 2011 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen

Ja nu lijkt het wel echt herfst, nat koud, guur en veel wind!! Dus maar lekker bij de kachel....
Vorige week zondag moesten we s middags naar de verjaardag van Johan. De auto staat tegenwoordig in de loods en als we dan weggaan, loop ik vast een stuk en dan pikt Peter me wel ergens op. Ja zo krijg ik ook mijn beweging en anders zit ik te wachten totdat Peter zich geinstalleerd, want dat neemt toch wel wat tijd in beslag.
Bij Johan en Claudi was het lekker gezellig en tegen 7 uur gingen we weer naar huis. Wat jammer dat in die tijd Huub hier was geweest met een oud klasgenoot van Peter.
Maandagmorgen gingen we samen naar de fysio in de Kronenberg. We reden op de Midden Peelweg, zegt Peter, kijk eens achter ons... Herm, Herm en Jose... ja hoor het waren Herm en Jose. Ja en dan denk ik, Peter wat goed van jou, je ziet zelfs wat er achter je rijdt!!!
S Middags kwam Pierke, want Steef en Robert gingen Sint inkopen doen. Pierke had een lief dasje om, wat zijn overgrootoma had gebreid. Idee.... misschien kon zij wel een handschoen voor Peter breien, zodat zijn rechterhand niet zo koud wordt, als het echt gaat winteren, want dat was vorig wel een probleem!!
s Avonds ging Peter nog zwemmen met Wil, maar dat had niet zo goed gegaan. Na een half uur was het op geweest. Te moe!!
Dinsdag, was een beetje een suf dag, moe moe moe!! Gelukkig ging ik s avonds toch met Annemarie lopen en kon ik heerlijk uitwaaien, en energie opdoen voor de komende dagen...
Woensdagmorgen kwam Pierke weer, en was Peter toch wat minder moe. Neef Huub kwam om over het voer te praten, en Peter ging erbij zitten op kantoor.Heel erg interessant!!s Middags kwamen de kindjes van de buurtvereniging hier bij elkaar om naar het Sinterklaasmuseum te gaan. Ik ging niet mee maar als ze terug kwamen zou ik de frietjes bakken.
Om 4 uur waren Peter en Pierke weer uit bed, en Peter ging uit zichzelf naar de hometrainer... diepe zucht bij mij, gelukkig er zit weer aktie in. Ik wilde de tafel dekken, maar Pierke wilde niet stil zijn en zo zette ik hem in de kinderwagen bij Peter op de hometrainer, ja en dan maar gezellig Sinterklaasliedjes zingen, en ze hadden toch plezier samen...SUPER!!!Ondertussen had ik het gezellig gemaakt in de keuken, de kaarsjes aan en daar kwamen de kinderen terug.. Pierke vond de drukte niet zo leuk, maar Peter genoot!! Ik vroeg hem later of hij dit niet te druk had gevonden, nee hoor, was toch gezellig.. ja en dat de kinderen gingen rennen, ja daar waren het kinderen voor...
Donderdagmorgen naar de fysio en nu reed Mini achter ons...Na het koffiedrinken ging ik boodschappen doen in Sevenum en toen ik terug kwam waren ze een "spel" aan het doen. Ik snapte eerst niet wat het met fysio te maken had. Iets tekenen op een groot schoolbord... maar de clou was , staan... het evenwicht zoeken en dan iets tekenen op een bord, zodat je met je gedachten ergens anders mee bezig bent als met het staan.Voor sommigen was het moeilijk, maar Peter kon dit heel goed!!
Vrijdagmorgen gingen we samen naar Panningen Sinterklaasinkopen doen, ja Peter wilde beslist mee, want wat we nu wilden halen voor een van de jongens, ja daar had ik geen verstand van... Nou prima toch. Samen naar Jan Reijnen, en Peter had het zo gevonden, ja dat moest het zijn en niets anders!!! Toen naar een paar andere winkels, maar dat waren meiden zaken en deed Peter wel wachten in de auto op het grote plein en dan mensen kijken, want dat is leuk. Ik had toch wel wat langer werk en toen ik terug kwam lachte hij, ja er waren veel mensen langs gekomen, maar nog bijna niemand herkent de auto, ja grappig!!Met een heel goed gevoel reden we terug, ja eigenlijk alles kunnen vinden wat we zochten!!
s Middags kwam Steef met Pierke, zomaar even koffie drinken, en had Oma van Loon de handschoen voor Peter al klaar, en Yes hij paste en voelde lekker warm. Zo hier waren we dus al 3 jaar naar op zoek, een passende warme handschoen, want die zijn dus niet te koop!!(boordje te eng of te stug, vingerhandschoenen gaan niet aan) De auto stond nog buiten en moest in de loods gezet worden, ik vroeg af Peter dat deed of dat ik het moest doen. Nee, hoor, dat is mijn werk!!
Zaterdagmorgen naar de Schatberg om te zwemmen met Wil. Peter haalde de auto uit de loods en reed de auto voor, zodat Wil maar hoefde in te stappen.Bij het zwembad had Peter de stok in de auto gelaten en het lopen zonder stok ging beter als met.... Na het zwemmen reden ze door naar de Kronenberg, en hebben ze deze keer de schouder getapet en nieuwe oefeningen erbij. Hij moet een paar keer per dag de armen tegelijk (en op gelijke hoogte) zijwaarts omhoog brengen. En Peter reed ook weer terug... ik dacht dat het kaarsje wel op zou zijn.. Nee hoor!! Het zwemmen had heel goed gegaan en bij de fysio ook en dan de verhalen wat hij mij allemaal vertelt!! KLASSE!!s Middags mog een poosje aan de computer en dat gaat steeds sneller en beter, dus Christel nog effe wachten en dan schrijft hij een stukje op deze site, lokt misschien wel wat reacties uit!!!
Ja en dan is er bij ons ook verdriet en boosheid, dat er nog steeds mensen zijn, die denken dat Peter het niet weet en dom is, dat ze doen voorkomen dat ze een aantal jaren geleden afspraken hebben gemaakt met Peter en het nu helemaal omdraaien, zo van die Peter weet dat toch niet meer!!Ja dit is zo triest, en dan is het toch slikken, en denken gelukkig weten wij wel beter!!
Vanmorgen kwamen Johan, Claudi en Joep even een kop koffie drinken, effe bijkletsen en Joep werd in de maxi cosi op tafel bij Peter gezet, en oh wat prachtig, iedere keer weer lachte Joep naar Peter, zo lief!!! En toen ze weg waren, wilde Peter buiten lopen, ja met de nieuwe handschoen aan..in de kou en in de wind...en zonder stok, en ging hij het mij allemaal uitleggen, hoe het moest!!SUPER!!! We komen er wel hoor!!!!

IK BESCHOUW GEEN ENKELE DAG ALS VANZELFSPREKEND
IK HEB ALLEEN GOEDE DAGEN EN SUPER DAGEN

Veel liefs Marlies

• 27 November 2011 - 14:38

Christel:

Vol verwachting klopt mijn hart. Het berichtje van Peter komt eraan. Dat is toch lekker wéér een stap vooruit. En de rest gaat weer super. Opa en oma genieten van hun kleinzoons. En natuurlijk van elkaar. Houden zo en alles komt goed. Heerlijk hè; genieten. Het wordt wel weer bijna tijd voor nieuwe foto's. Zowel Pierke als Joep zijn al heel hard gegroeid en straks komen wij ze tegen en herkennen we ze niet eens. Hahaha.........

• 27 November 2011 - 14:42

Marie-louise:

Hoi Marlies en Peter,
    Ja hoor het gaat nog steeds goed vooruit bij jullie, en dat is fijn om te lezen.
    Ga vooral zo door, jullie weten waar je het voor doet, want het is gewoon geweldig om te lezen wat er in al die jaren al gewonnen is door jullie doorzettings vermogen
    Petje af daarvoor

groetjes Wim en Marie-louise

• 27 November 2011 - 23:00

Jan & Thea:

Wat weer Super ga zo naar door ,wij komen wel een keer op de koffie.
    Heel veel groetjes ,tot gauw. Thea.

• 28 November 2011 - 00:25

Ans:

Hallo Marlies en Peter en de rest van de familie.
    Ik reageer wel niet vaak, maar kijk elke zondag uit naar de mail zodat ik je bericht kan lezen. Ik vind het zo knap dat je dat nog steeds doet Marlies. Ben dus heel benieuwd naar het bericht dat Peter binnenkort gaat plaatsen. Wat knap dat hij dat bijna zelf kan.
    Fijn dat jullie zo van Pierke en Joep genieten. Peter heeft er nu de tijd voor om ze te amuseren.
    Groetjes aan allemaal.

Ans

• 28 November 2011 - 13:48

Hein Oet Wieërt:

WAT EEN FEEST

Ja, het is elke dag een feest maar meestal beseffen wij dit te weinig maar voor mij is elke dag een feest oa door de gedachtes aan jullie en aan jullie prestaties. Ook het lezen en/of door het kijken op deze site maakt het een feest en ja er zijn genoeg dingen die het feest bederven maar die heb je ook weer nodig om te genieten van de mooie dingen. Ik ga beginnen om het Sinterklaasfeest met zussen,broer en partners van as zaterdag voor te bereiden. Maak er deze week allemaal een groot feest van