Winterwonderland - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu Winterwonderland - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

Winterwonderland

Door: Marlies

Blijf op de hoogte en volg Peter

09 December 2012 | Nederland, Grashoek



Hallo lieve mensen

Zondagmiddag besloot ik om alvast de kerstspullen van de zolder te halen. Dat is en heel karwei, omdat je op de zolder niet rechtop kunt lopen en alles er kruipend vanaf moet halen. Maar dat lukte toch goed en na een klain half uurtje had ik alles voor mijn winterwonderland er vanaf gehaald., dan kon ik dat in ieder geval al vast de komende week gaan opbouwen. s Avonds nog naar willemien en John op de verjaardag, waar we heel gezellig hebben zitten kletsen.
Maandagmorgen eerst van alles opruimen en toen de grote plank uit de keet gehaald en een stellage maken waar mijn Winterwonderland op komt te staan. Peter vond het allemaal prachtig en hielp waar hij helpen kon. Maar eigenlijk schoot het nog allemaal niet zo best op, het gepriegel met de lichtjes en allemaal minuscule kabeltjes. Ik kwam nog wat verlengkabels en grottenpapier tekort, maar smiddags ging ik mee naar de fysio in Baarlo en dan konden we op de terugweg even bij het tuincentrum aangaan... Om half 5 moesten we bij de fysio in Baarlo zijn en het duurde wat langer als normaal eer Joost de hand van Peter "los"had, maar uiteindelijk lukte het en kon hij heel goed lopen, als de hand "los"is, is de balans veel beter en gaat het lopen ook veel beter. Na de fysio gingen we even naar het tuincentrum, waar ik alleen naar binnen ging en Peter in de auto wachtte. Grottenpapier en eindelijk na al die jaren goede verlengkabels waar wel 6 adapters naast elkaar inpassen, want dat was altijd een probleem en had ik heel veel verlengkabels nodig. Thuis aangekomen weer verder met opbouwen, maar het lukte nog niet zoals ik het wou...
Dinsdagmorgen kwam Steef met Pierke en die vond het schitterrend, allemaal kleine mannetjes en huisjes waar muziek uitkomt, na het middagslaapje had ik toch het grootste gedeelte klaar en ging Peter met een stoel erbij zitten, Pierke langs hem op een klein stoeltje en dat was een prachtig gezicht, ze waren alles aan het benoemen, hertje, schaapje, telefooncel, varken, fietsje oh er staat zoveel moois bij!! Ik was achter nog het een en ander aan het doen en toen ik terugkwam was Peter tot mijn verbazing de vaatwasser aan het inruimen. Ik kreeg een brok in mijn keel .... dat had hij nog nooit gedaan... Ja beetje helpen, jij hebt het al zo druk.... Wauw Peter Super!!! Het zijn de kleine dingen, die zo verschrikkelijk veel waarde hebben!!! Na het eten maakte ik het allemaal af en was het helemaal donker en alle lichtjes aan... en zag het er allemaal zo mooi uit... Wauw 4 december en mijn winterwonderland staat er al!!!
Woensdag was het 5 december, maar daar merkte we hier niet zoveel van. s Morgens kwam Claudi met Joep en we wachten tot Wim er was om te zwemmen, John kwam ook nog want die had zich vergist en dacht dat hij aan de beurt was.. maar Wim kwam en die ging uiteindelijk met Peter zwemmen. Ze hadden bijna het hele bad voor zich alleen gehad en het had supergoed gegaan. Joep vond het winterwonderland hoogst interessant, maar deed het liefst alles met de handjes aanpakken, dus dat wordt nog wat de komende tijd!!!
Ik maakte een lekker etentje klaar want s avonds hadden we met Jan en Thea afgesproken, beetje zomaar, beetje voor de gezelligheid van 5 december. En het werd me toch gezellig.... Peter was heel aktief en ging steeds iets halen en Jan moest mee naar achteren om naar iets te kijken.. Later schonk Peter koffie in en was heel alert met alles. Ja SUPER leuke avond!!!
Donderdagmorgen met de taxi naar het afasiecentrum in Blerick en ik moest een rondje boodschappen doen en nog de parkeerkaart halen bij de garage, (was daar blijven liggen) en op de terugweg ging ik even bij Steef en Pierke kijken, ja ook even heel gezellig!!Om 3 uur was Peter terug uit Blerick en dronken we samen koffie, en zoals iedere week had hij heel veel te vertellen...het was wel moeilijk geweest, maar steeds beter gaat het, meer zinnen maken en de opbouw van een zin goed proberen te doen, en dat valt me steeds meer op, het langere zinnen maken en werkwoorden vervoegen, dat dit steeds meer een automatisme wordt. s Avonds belde Maurice van de bank over iets wat ging veranderen en daar kon ik het deze keer eens helemaal mee eens zijn, en ook nog een hele poos gepraat over de revalidatie van zijn moeder, die ook een CVA heeft gehad, en die we vaak bij de fysio in de Kronenberg tegenkwamen. Coen belde en we maakten voor vrijdagavond een afspraak.
Vrijdagmorgen.... wauw een dik pak sneeuw, Ja kei gaaf, want nu zag mijn winterwonderland er extra mooi uit... Peter helpen met douchen, maar oei hij voelde zich heel beroerd, snotteren, hoesten... Ja dat zag er minder uit... Ja dan maar een beetje zitten en genieten van de sneeuw buiten... Ja Coen en Marly maar afbellen.... Maar wachten tot na het middagslaapje, misschien ging het dan al wel beter, maar met al die sneeuw en ook nog vorst.... Om 4 uur ging ik bij Peter kijken en dat was niet zo best, hoesten, snotteren, nee Coen maar afbellen en ook het zwemmen voor zaterdag afbellen.
Zaterdagmorgen was het een prachtige winterse dag, met veel zon en Peter was er al een stuk beter aan. Ik moest een buffetje voor zaterdag en warm vlees en salades voor zondag klaarmaken. Tegen 11 uur was ik al behoorlijk opgeschoten en ik stelde voor om een kerstboom te gaan kopen en of Peter mee wilde... Ja en dan liep hij zelf naar de loods om de auto te halen, even op de frisse lucht!! Ja dat deed hem goed. Kerstboom gekocht en weer naar huis. In de avond moesten we het buffetje wegbrengen naar Blerick en ook nu ging Peter mee. Ja dit geeft zo'n fijn gevoel van verbondenheid, ja dit doen we samen, al moet ik alles in de auto zetten en het "zware"werk doen, maar dan kan ik even uitrusten terwijl Peter rijdt, en dan zijn we gelijkwaardig, net als "vroeger" Alles goed afgeleverd en toen terug, de thermometer in de auto gaf tot min 9 aan, zo dat was koud, maar toch de auto in de loods zetten en zelf teruglopen, ja dat hoefde we 3 jaar geleden niet te doen, want dan kon hij de hele avond niets meer,. maar doordat hij nu een stukje sneller loopt krijgt hij het minder koud en gaat ook dit heel goed!!!
Vanmorgen kwam Steef met Pierke even op de koffie en dan is het "koffietijd" Het serviesje weer voor de dag gehaald en Peter en Pierke drinken dan samen koffie, ja dat is iets van hun tweeen, hoe mooi ze dat samen doen, Koffie in het kannetje Pierke schenkt 2 kopjes vol, melk uit het kannetje, schepje suiker erbij, roeren en ... lekker opdrinken. WAUW!! DAS GENIETEN!!!


GELUKKIG IS DE MENS
DIE NIET ACHTER HET GELUK AANZIT
MAAR DANKBAAR IS
VOOR ALLES WAT HEM GEGEVEN WORD


Veel liefs Marlies

  • 09 December 2012 - 16:30

    Thea Jan:

    Wat was het gezellig woensdag het eten was super lekker,en ook wonderland is super mooi, ga zo maar door en ook Peter gaat goed vooruit ,en Marlies ook aan je zelf denken we gaan weer lekker samen door.heel veel groetjes uit Reuvers.

  • 12 December 2012 - 09:20

    Christel:

    Wat weer een prachtig verhaaltje, Marlies. Elke week weer genieten van de vreugde over kleine dingen, die jullie ten deel vallen. Als je dát kunt, ben je verschrikkelijk rijk. Daar kan geen miljoentje tegenop.
    Wat kan het leven toch heerlijk zijn! Wij hebben afgelopen zaterdag genoten van die lieve goede Sint. Ook dat was genieten van kleine dingetjes. Maar oh, wat is dát geweldig.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Grashoek

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 April 2023

Lente

03 Mei 2022

Eindelijk… Sterre en Lotte

19 April 2021

19 april.....

27 December 2020

2020... WAT EEN JAAR !!!

14 Oktober 2020

AFSCHEID NEMEN.... EEN NIEUW BEGIN
Peter

Actief sinds 28 April 2008
Verslag gelezen: 538
Totaal aantal bezoekers 690425

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: