ASPERGES - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu ASPERGES - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

ASPERGES

Door: marlies

Blijf op de hoogte en volg Peter

15 April 2009 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen

Jullie hebben iets langer moeten wachten op een bericht van mij, maar zoals de titel al zegt Het aspergesseizoen is al weer begonnen, Ja dat begon een jaar geleden op 21 april, twee dagen nadat het met Peter gebeurde en nu dus al 13 april. Vanavond beginnen we met een aantal stekers, nadat ik het een paar dagen alleen heb gedaan, kan ik het nu niet meer baas en zullen de hulptroepen arriveren.

Het gaat heel goed met Peter, en je ziet steeds meer dingen terug komen en veel doet hij uit zichzelf. Zijn aangepaste schoffel staat klaar en op zijn tijd pakt hij die en schoffelt weer een stukje. Jammer dat ze vanuit Blixembosch nooit hier thuis zijn komen kijken en er dan ook niet zoveel van snappen hoe groot het hier is en als Peter dan alles bij houdt met schoffelen dat de week dan bijna om is, en dat dat voor mij een hele ontlasting is, zeker nu de asperges er weer zijn. Peter heeft zich eigenlijk nooit veel bemoeid met de asperges, dat was altijd mijn pakkie an, en dat doe ik toch zo graag, heerlijk vind ik het om op onze aspergesvelden te staan en in de eerlijke aarde te wroeten en er dan het witte goud uithalen. Vervolgens ze te sorteren en te verhandelen. Ik vind het dan ook heel erg dat dit het laatste jaar zal zijn, ik zal het vreselijk missen, maar het zal niet anders kunnen

Vorige week woensdag was Steef weer met Peter op pad geweest, en dat vinden ze allebei heel erg waardevol. Je ziet ze glunderen en dan kunnen we er allemaal weer tegen, heel veel positiviteit komt hier uit voort.Ik kan ook niet precies zeggen wat het ei van Columbus is maar wel dat het er allemaal aan bijdraagt om de kracht te vinden om door te gaan.
Het douchen is nog steeds een crime voor Peter, meestal eindigt dit met een fikse huilbui van allebei en dan is het Peter die zegt, Badkamer is toch wunderschon, en dan lachen we weer allebei. er moeten nog steeds 5 tegels gelegd worden op de vloer, ze hadden een foutje gemaakt met de berekening van de grootte.... Ja kan gebeuren he, worden overal foutjes gemaakt, gelukkig is deze niet cruciaal en kunnen we douchen en het toilet gebruiken.

Vanmorgen zijn we weer naar de podotherapeut geweest hier in Helden en het ziet er nu heel goed uit.
Vanmiddag gaan we naar de nieuwe fysiotherapeut in Baarlo voor een intake gesprek, ben heel benieuwd wat ze hier gaan zeggen....
En morgen komt er iemand van het afasiecentrum Blerick voor een gesprek en wat de mogelijkheden bij hun zijn, ja en tussendoor steken we asperges en maken we nog wat buffetten voor communies en feestjes.Heb ik tenminste niet zoveel tijd over om in de put te zitten, en weten dat het leven door gaat, en al gaat het langzaam we zullen er komen .....

WEES NIET BANG LANGZAAM TE GAAN
WEES ALLEEN BANG OM STIL TE STAAN

Veel liefs Marlies

• 15 April 2009 - 12:11

Marie-louise:

Met jullie positieve inzet en het mooie weer gaat het steeds weer een stapje voorwaards.
    De drukte van de asperges komt er weer aan, dat brengt voor Peter misschien wel wat drukte met zich mee, maar aanspraak zal hij dan ook zeker hebben
    Denk eraan Marlies loop je zelf niet voorbij.
    groetjes

• 15 April 2009 - 19:06

Thea-Jan:

Positieve inzet hebben jullie .Van door gaan.Maar bleef ook op je zelf passsen.Het is weer fijn om je verhaal te lezen .Het goede weer is er voor te zwemmen en te genieten samen,naar eerste de asperges,lekker .Maar denk eraan Marlies denk ook aan je zelf. Groetjes Thea.

• 20 April 2009 - 05:56

Lucia:

Ha Marlies en de rest

Volg je hart!!
    Doe wat je gevoel je aangeeft. En heb vertrouwen.

Groetjes