ZOMER!!!! - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu ZOMER!!!! - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

ZOMER!!!!

Door: .

Blijf op de hoogte en volg Peter

10 Juli 2016 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen,

Ja vorige week ging er iets mis bij de site, mensen kregen geen mailtje en konden ook niet reageren, hopelijk is het nu verholpen door waar ben jij.nu .
Maandagmorgen gingen we op tijd al naar de fysio in Baarlo, het lopen ging minder als andere keren. De knie klapte steeds naar achteren. Richard stelde voor om de oefeningen aan het wandrek weer te doen. Hier moet Peter dan steun aannemen op de rechterkant en dan de linkervoet op het wandrek plaatsen en na een paar keer ging dit weer heel goed en het resultaat zag je meteen in het lopen later. Tja is ook het resultaat van een half uur minder fysio per week, hierdoor blijft er minder tijd over om alle oefeningen steeds te herhalen, jammer dus, maar we gaan hierover in overleg. Na de fysio gingen we even in Kessel naar het tuincentrum, nog wat bloeiende plantjes ter vervanging van de verregende petunias, en s middags was het al mooi weer om buiten te werken en de rest van de tuin staat prachtig in bloei en maakte ik een heel mooie vaas bloemen, hortensia, hostas, paars lila wit, heel erg mooi boeket in de keuken.
Na het middagslaapje ging Peter ook mee naar buiten om gras te maaien, maar overal was het nog erg modderig, dus ik zei hem dat hij het gras bij het zwembad moest maaien en bij de trampoline. Nadat hij 3x rond de trampoline was geweest, ging hij toch heel eigenwijs achter de stal maaien… ja moest ik dar gaan kijken, nou ik was druk bezig in de moestuin ,en dacht bij mezelf… zoek het maar uit. Na een kwartiertje hoorde ik Peter piepen.. hij stond voor de stal zonder grasmaaier.. door het gras gesjokt zonder stok… ik moest hem de stok brengen.. ja de grasmaaier die stond vast in de modder. Eerst werd ik boos op hem, ik had hem toch gewaarschuwd, en nu kon ik de grasmaaier eruit gaan trekken, wat dus niet lukte, maar later vond ik het toch wel knap dat hij dat hele stuk zonder stok door het gras was gelopen, ja ieder nadeel heeft zijn voordeel, en de rest van de avond was hij heel moe en verdrietig… hij zou het nooit meer doen.
Dinsdagmorgen waren we op tijd op, er was van alles te doen, er werd nog een bbq van het weekend teruggebracht, en die was ik buiten aan het schoonmaken en toen ik terug kwam in de keuken riep Peter mij, hij zat voor de televisie RTL Z nieuws aan het kijken en daar was nieuws over de renteswaps en derivaten. Oh dat was toevallig, want s middags hadden bij de bijeenkomst in Rosmalen met de advocaat en de andere gedupeerden. Vol belangstelling ging ik bij Peter zitten en luisterde naar het nieuws. Tjee wat een tegenvaller de commissie van de drie wijze mannen had een herstelkader gevormd en daar was uitgekomen dat alle gedupeerde 20% schadevergoeding zouden krijgen, Rabobank wilde niet hier aan mee doen, want zij vonden dat degene die geen schade hadden ook niets vergoed hoefden te krijgen, onze bank zou wel mee doen, maar eh.. 20% vergoedt krijgen en dan de rest weg en een handtekening zetten en dat was het dan. Nou nee dus. Effe later ging de telefoon RTLZ nieuws, of wij een van de gedupeerde waren en of ze even een live interview mochten komen doen met ons?? Nou nee, want s middags was er het gesprek met de advocaat en voor verdere informatie moesten ze maar met claimparticipants contact opnemen. Wat een morgen al, en om 12 uur moesten we Pierke, Joep en SIen uit school halen, gezellig samen soep en broodjes gegeten , Peter naar boven voor een kort middagslaapje, daarna Pierke en Joep weer naar school gebracht en Sien bij oma Annie afgeleverd en kon ik me voorbereiden op de bijeenkomst. Maar de telefoon stond roodgloeiend, iedereen wilde van ons horen wat wij ervan vonden , en bij welke bank wij waren.
Om 14.00 uur maakte ik Peter weer wakker en reden we naar Rosmalen, mooi op tijd weg en geen files onderweg. We waren dus ruim op tijd, maar de laatste kilometer ging het mis. Tomtom kende de nieuwe weg niet en we zagen de locatie waar we moesten zijn, alleen was er een groot water tussen, dus maar gevraagd, tot 3 keer toe en ja hoor toch nog ruim op tijd waren we bij het Fletcher hotel. Peter D. en Bert H kwamen gelijk met ons aan en even later Jos de advocaat. Ze vonden het allemaal heel erg fijn dat ze nu ook kennis konden maken met Peter en het welkom was dan ook aller hartelijks en ook met de andere gedupeerden klikte het meteen . Het verhaal van Jos was boeiend en interessant en natuurlijk gingen we allemaal niet akkoord met de 20% compensatieregeling die voorgesteld werd door de wijze mannen. De advocaat vertelde ook over het weerwoord van de bank op onze rechtszaak, en het zag er nog steeds heel gunstig voor ons uit en dat we 100% vergoedt gaan krijgen, maar duurt weer allemaal langer doordat de advocaten van de bank alles langer gaan trekken, maar daar had Jos ook een oplossing voor en die wil hij nu gaan inzetten. Peter vond het allemaal ook heel boeiend, maar ook heel vermoeiend.. Na dit alles werd ons een etentje aan geboden en we liepen naar de eetzaal, Peter moest even naar het toilet en ik stond te wachten, toen Peter D vroeg of ik even mee een sigaretje ging roken, ja eh.. maar ik weet niet of Peter dan de weg weet, oh zei Alie uit Oldenbroek, loop maar naar buiten, wij wachten wel op Peter en nemen hem dan mee. Oh wat voelde dit goed, ja het hele gezelschap voelde goed en tijdens het eten werden er adressen uitgewisseld en met het afscheid elkaar hartelijk omarmd, elkaar steun toegewenst en tot de volgende keer. Pas tegen 22.00 uur waren we weer thuis, moe maar erg voldaan en een hele berg nieuwe informatie en fijne mensen ontmoet.
Woensdagmorgen kwam Steef even met Sien en natuurlijk moest er over de claim verteld worden, maar Peter ging toch ook maar weer grasmaaien, maar uhhh niet achter de stal, er was nog gras genoeg om te maaien en er niet in te zakken. S Avonds ging ik lopen met Willemien en Annemarie en Peter ging zwemmen met Wil. Wil had contact gehad met Richard en speciale oefeningen door gekregen om de knie niet meer naar achteren te laten knakken, heel intensief voor Peter, maar wel al duidelijk effect. Tijdens het lopen werd er natuurlijk veel gepraat over de 20% compensatieregeling en over onze bijeenkomst in Rosmalen.
Donderdagmorgen ging Peter met de taxi naar het afasiecentrum en ik moest naar de Sligro boodschappen doen, druk druk en ook nog naar Panningen en om kwart over 3 moest ik Joep uit school halen, Claudi moest extra werken, dus sprong oma effe bij. Joep vond dat we wel konden zwemmen, maar dat vond ik niet zo’n goed idee Peter kwam om 4 uur thuis met het taxibusje en dat vond Joep toch ook wel heel interessant, we dronken samen koffie en toen wilde Joep wel spelletjes doen met opa en kleuren. Claudi kwam Joep toch al op tijd ophalen en toen wilde Mees ook nog effe spelen, nou heel eventjes dan… Tijdens het eten moest Peter toch weer veel vertellen over het afasiecentrum, hoe fijn hij het daar vindt en wat hij er al allemaal geleerd heeft, maar de uitstapjes… nee die zijn niet aan hem besteed, die tijd gebruiken we liever voor andere dingen!!!
Vrijdagmorgen was het eindelijk weer mooi weer, het zonnetje scheen en Steef kwam even met Pierke en Sien, Peter ging grasmaaien en dat ging nu ook weer goed. Willemien kwam om onze voeten te pedicuren en we hadden het erover wie er zaterdag met Peter ging zwemmen, oh ik denk Wim maar zal eens even in het schema kijken… he helemaal niemand kon er op zaterdag. Verrassend, geen zwemmen!! Ik bracht nog salades weg en na het eten ging Peter weer grasmaaien, wel 2 uur aan het stuk, helemaal moe kwam hij binnen, oh oh 2 uur gemaaid, maar nu was hij ook bijna weer helemaal bij. Ik had weer allemaal bellers aan de lijn over de rechtszaak en hoe nu verder en de rest van de avond deden we niets meer!!
Zaterdagmorgen was dus gewoon een vrije morgen en het toeval wilde dat ik ook geen bbqs hoefde te maken en Anneke had ook een vrije dag. Gezellig met Robert koffie gedronken, die hadden we de hele week ook nog amper gezien. Buiten gewerkt en s avonds stond er ook niets op het programma. Zullen we dan naar Wim en Els gaan, eens kijken hoe het nu met Wim is. Wim heeft 2 maanden geleden een hartinfarct gehad. Els geappt en ja hoor daar waren we welkom. Peters zusje kwam nog even langs op de fiets en toen was het toch nog haasten om naar Wim en Els te gaan. Wim zag er erg goed uit, hij had nu ook nergens last meer van en het was een erg gezellige avond, serieus, maar ook heel veel gelachen, heel bijzonder en waardevol!!
En vanmorgen belde Steef al op tijd, tja zij zouden met een groep ergens naar toe gaan, maar nu was het wel erg warm, of ze vanmiddag hier mochten komen zwemmen met de hele groep, natuurlijk mocht dat, even met Lonneke gebeld, die waren een paar dagen naar Frankrijk naar de tour en bij Jaaps moeder geweest en even later belde Claudi of het zwembad geopend was, ja natuurlijk en wilden zij ook een uurtje komen zwemmen, en zo was het dus dubbel genieten vanmiddag, 12 volwassen en 10 kleine kindjes in het zwembad, oh wat hadden ze allemaal een plezier, tussendoor nog even de tour kijken en genieten van Tom Dumoulin, en om half 6 was alles buiten weer opgeruimd, de kindjes allemaal een kleurtje erbij en wij hebben intens genoten van dit hele gezelschap. SUPER!!

HET LEVEN IS ZO MOOI
ALS JE DE GOEDE MENSEN OM JE HEEN HEBT

Veel liefs Marlies

• 10 Juli 2016 - 20:53

Hein Oet Wieërt:

Helemaal vergeten dat de site gek deed de vorige week en ik meende wel dat uiteindelijk mijn reactie wel geplaatst was maar nee dus dus nu maar een nieuwe poging.
    Wat een gedoe met die renteswap maar dat had ik wel een beetje verwacht en zeer verstandig om niet akkoord te gaan maar het gaat misschien nog een heel lange weg worden. Gewoon afwachten en hopelijk hebben jullie geduld en vooral de rust. Fijn dat het klikt met anderen want dan kunnen jullie elkaar steunen met dat gedoe.
    trouwens wat een pracht sportzondag vandaag met oa Dames 4 x 100 mtr, Max en Tom Geweldig was dit en nu nog de finale van het EK maar daar verwacht ik niks van
    Ik wens jullie een heel fijne week en tour ze ook nog een beetje

• 11 Juli 2016 - 10:46

Loes:

Hallo Marlies en Peter.
    Wat een spannende week .En nu maar afwachten,alleen al het verslag erover is zo interessant om te lezen.
    hopelijk komt het allemaal goed en is alles niet voor niks geweest met die banken.
    Als ze geld van je moeten hebben weten ze je te vinden,maar o wee als het omgedraaid wordt.
    We blijven het volgen en vooral duimen dat alles zich ten goede keert.
    Ik wens jullie een fijne week en groetjes aan allemaal.

• 11 Juli 2016 - 12:03

Christel:

Zo, dat was weer een hectisch weekje. Maar wel met een heel leuk eind. Lekker samen zwemmen. Want oh moeder, wat was het weer heet. Gelukkig is het vandaag een stuk aangenamer. De zomer mag wel komen. En als het effe kan, ook een tijdje blijven. Blijf benieuwd wat het resultaat uiteindelijk zal zijn, van die hele renteswap.