18 MEI.... 1979-2019 - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu 18 MEI.... 1979-2019 - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

18 MEI.... 1979-2019

Door: marlies

Blijf op de hoogte en volg Peter

19 Mei 2019 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen

Wat een week… wat een feest !!!!
Zondagmiddag werden we om 15.15 uur opgehaald voor de Moederdag verrassing… jaaa een ijs eten bij de Willem III hoeve in Helenaveen. Super genoten van alle kinderen en kleinkinderen. Heerlijk was het !!! Lekker ijs, de kinderen konden naar buiten in het speeltuintje en wij konden gezellig nog wat kletsen SUPER !!!
Maandag was een drukke dag en of het allemaal ging lukken… eerst s morgens met Peter alle oefeningen doen en gelukkig belde Anke de kapster of ik een half uurtje eerder kon komen… ja dat kwam heel goed uit, nadat ik bij Anke was geweest even asperges gehaald en ik had nu ruim de tijd om te koken. Nog wat telefoontjes en de afspraken in Maastricht kunnen verzetten naar en aangenamer tijdstip voor ons. Effe weer alles op een rijtje gezet, want wat moet eerst en wat kan nog even wachten, maar op tijd klaar om s middags naar de uitvaart van de moeder van Christel te gaan. Peter bleef thuis, zodat we later in de middag nog naar de fysio konden gaan. De uitvaart was mooi, alleen had de pastoor nogal haast en was snel in zijn dienst en zo was ik om 15.05 uur al weer thuis. Peter was verbaasd… was ik wel in Hout Blerick geweest… jazeker… maar ik kon hem niet vertellen wat pastoor gezegd had… We waren nu ruim op tijd voor de fysio en daar ging het ook heel soepeltjes… Peter wel wat spierpijn overgehouden van de legg press. En s avonds kon ik alles op mijn lijstje afvinken… yes alles gelukt !!!
Dinsdag was een heerlijk rustig dagje… gewoon allerlei klusjes gedaan , heerlijk gewerkt en weer lig ik voor op het schema. En de eerste felicitatiekaartjes kwamen al met de post, van het afasiecentrum, zo leuk, zo attent !! s Avonds wilde Peter weer eens op de hometrainer, daar had hij al lang niet meer op gezeten, dat kwam deels door hemzelf maar ook ik durfde het niet aan met armen om hem erop te helpen… maar nu ging het lukken, ja en het lukte ook, 10 minuten fietsen en toen kwam Wim om Peter te behandelen en kon hij helpen Peter van de hometrainer te helpen, ja dat ging prima en Peter zelf was heel tevreden over zijn fietsen. Het behandelen van Wim ging ook al heel erg goed… Ja ja we komen er wel.
Woensdagmorgen kwam Christel op de koffie, even tijd om bij te praten, want oef wat was er in 3 maanden veel gebeurd bij hun. Heel fijn zitten praten en Peter kreeg zijn laatste medicijnen van de BRAF kuur en net voor 12.00 uur bracht Claudi Niene, want zij moest met Joep naar de kaarsenmakerij vanwege de communie. Gezellig samen met Niene gegeten en nog wat puzzels gemakt. Ja de puzzel van de wilde dieren is helemaal top bij Niene !!En is zo leuk hoe ze alle dieren benoemd. Na het eten Niene naar bed gebracht en Peter deed zijn middagslaapje in zijn stoel in de kamer. Om 15.00 uur voelde hij zich heel beroerd… gelukkig sliep Niene langer en moest Peter alles overgeven… zal dit de laatste bijwerking zijn van de kuur…. Hij voelde zich een hele poos allerbelabberst… Nadat ik alles opgeruimd had haalde ik Niene uit bed en die wilde gelijk weer puzzelen, Peter keek nog heel witjes en gelukkig kwam Claudi Niene alweer ophalen, zodat ik alle aandacht aan Peter kon geven. Nee hij wilde echt niet gaan zwemmen en ik vroeg hem of ik dan wel kon gaan lopen met Annemarie, nee dat vond hij geen probleem. Ik belde Wil af en die kwam als ik met Annemarie lopen was wel even kijken of alles goed ging met Peter. Heerlijk gelopen met Annemarie en mijn lopen ging een heel stuk beter, gelukkig want ja voor zaterdag moesten mijn beentjes en armen toch wel in orde zijn !!! Toen ik terug kwam van het lopen was Peter er weer goed aan, ja wel wat vermoeid maar verder alles oke .. gelukkig !!
Donderdagmorgen wilde Peter gewoon naar de dagvoorziening, hij voelde zich weer helemaal prima en nu hij de BRAF medicijnen niet meer hoefde te slikken was hij ook niet meer misselijk of duizelig. Bij de dagvoorziening zat Peter G, klusvrijwilliger, en die vroeg aan mij of Peter kon schilderen/verven, ja ik verwachtte wel dat Peter dat zou kunnen. Ik dronk nog even een kop koffie, staat gewoon klaar in de thermoskan en maakte nog een praatte en daarna ging ik boodschappen doen in Panningen. Thuis nog wat klusjes gedaan , de was bijgewerkt, de betalingen gedaan, nog en telefoontje met afmelding voor het feest, nog niet echt veel tijd voor ontspanning voor mij, maar zo is het ook al goed en om 15.45 uur ging ik weer naar de dagvoorziening om Peter te halen. Hij had het weer geweldig gevonden, ja hij had geverfd en ook het eten washeerlijk geweest, alleen was er iemand geweest die alle vlees had opgegeten en dat was niet door de anderen in dank afgenomen. Terwijl we terugrijden heeft Peter zoveel te vertellen en staan we op het erf nog zeker 10 minuten inde auto na te praten. Ja en volgende week moet ik hem toch echt een kwartier eerder brengen want om 10.00 uur gaan ze beginnen en dan moet hij er toch echt wel al zijn… Nou SUPER toch.
Vrijdagmorgen heb ik weer overal spierpijn… tjonge jomge wanneer zal het nu echt over zijn…. Alles gaat weer langzamer… s middags wordt er een prachtig boeket bloemen bezorgd van Charlotte en net voordat we naar de kapper willen gaan nog een mooie pot bloemen van For Farmers. Samen gaan we naar Anke de kapster en worden Peters haren mooi in model gebracht, de snor bijgeknipt en na een half uurtje ziet hij er piekfijn uit. We wilden toch nog even naar de verjaardag van Christel en we besloten om dat maar gelijk te gaan doen. Het regende en was het echt geen fijn weer, maar wel was het heel gezellig in Maasbree en leuk zitten kletsen met Tessa en toen waren we net voor 19.00 uur weer thuis. IK pak de post uit de brievenbus en wauw wat zijn er veel lieve kaartjes…Maar toen was het kaarsje helemaal leeg bij Peter enne met mij…. Oei oei hoe zou dat zaterdag allemaal moeten… ik kreeg nog een appje van Willy en Marina dat zij al in de buurt waren en nu bij abc zaten te eten.. ik keek eens naar Peter…maar nee toch maar niet uitnodigen om nog even te komen… ja en dan baal ik wel even, weten dat vrienden zo dichtbij zijn en je niet kunt afspreken omdat je dat kleine beetje energie moet sparen …. Maar oh wat vind ik het allemaal spannend… bijna 18 mei….bijna 40 jaar getrouwd…. Wat hebben we lang uitgekeken naar deze dag.. samen plannen gemaakt… een groot feest, een klein feestje… zullen we het wel samen halen… in januari gedacht dat we het af moesten blazen en geen feest… maar toch wachten tot het laatste moment om het af te zeggen, toch in april de uitnodigen gemaakt… we gaan ervoor… nieuwe kleren voor mij gekocht samen met Steef, Lonneke en Claudi, alleen al het shoppen was het allemaal waard… 10 dagen geleden nieuwe kleren voor Peter… en nu is het nog maar EEN nachtje slapen….Maar van slapen komt bij mij niet zoveel… mijn armen en schouders doen zon pijn… verdorie…hoe moet dat nou. Ik besluit toch maar om een Ibobrufen te nemen en wonderwel slaap ik er goed om… en las we zaterdagmorgen wakker worden…de zon schijnt al een beetje…. En ik heb nergens pijn…. Mijn nek schouders, benen alles voelt normaal… alsof een grote druk van mijn schouders is afgegleden… WAUW wat voelt dit goed… Ja het is 18 mei…We zijn 40 jaar getrouwd… we hebben het gehaald.. Ik verzorg Peter en dan is er een appje van Erik… helaas hij is ziek ze kunnen niet komen, oh dat is jammer. Ja dat vindt Peter ook en even later als we beneden zijn , telefoon, Jose uit de Achterhoek, helaas ook zij kunnen niet komen wegens ziekte… Balen zeg…. Ik hoop niet dat er nog meer mensen afbellen wegens ziekte…. Maar gelukkig gebeurt dat niet. Ik heb nog een afspraak bij Anke die mijnharen heel mooi doet, zodat ik ook een echte “bruid” ben !! Ik ben weer op tijd terug en het is stralend weer.. ja daar alleen al krijg je goeie zin van. Ik maak wat eten klaar en dan kan Peter nog een uurtje of twee rusten.. ik durf met mijn mooie kapsel niet op de bank te gaan liggen, maar ik geniet nu al gewoon van alles. Terwijl Peter slaapt ga ik me omkleden, de mooie jurk aan, de ketting erbij en al zeg ik het zelf ik ben super tevreden !!! Al om 14.30 uur roept Peter dat hij wil opstaan en ook zijn mooie pak aan, nou dan drinken we eerst nog een kop koffie en daarna maak ik van hem een supermooi mannetje. WAUW wat ziet hij er mooi uit !!!!Ja wat zien we er samen mooi uit !! Klaar om naar de feest locatie te gaan en fotos te gaan maken van ons super mooie gezin. Als we bij Leanzo aankomen is Ien de fotograaf er al, Claudi, Johan, Joep, Mees en Niene komen vrijwel gelijk met ons aan, en even later Steef, Robert, Pierke en Sien op de fiets en ja Lonneke, Jaap en Zoe hebben geen vertraging gehad en zijn ook ruim op tijd. In de mooie tuin van Giel en Els mogen we fotos maken en dat gaat heel goed, zelfs Niene blijft mooi zitten. Peter is het na 5 fotos moe… hij vindt het wel genoeg, maar er moeten toch nog wat meer fotos gemaakt worden en hij moet zich maar even schikken en mooi blijven zitten. We zien de eerste gasten al komen en dn gaan we bij Leanzo naar binnen… WAUW… het gaat beginnen Eerst doen de kleinkinderen feliciteren en ze hebben allemaal een kussen bij zich voor op het nieuwe bankje.. een wit kussen met daarop een persoonlijke tekening. Nou helemaal geweldig. Dan de kinderen , 40 rode rozen en een bankje met een persoonlijk tintje.. ZO GAAF… zo ontroerend… en dan komen de gasten allemaal binnen… IK geniet van iedere seconde, ik wil het vasthouden, ik wil het intens beleven… Gasten die van heel ver komen, die voor ons 3 uur rijden helemaal uit Groningen SUPER!! Klasgenoten van Peter, helemaal top, familie vrienden… oh hoe geweldig is dit allemaal !!! IK kijk nog eens rond WAUW !!! Tegen 17.00 uur is vrijwel iedereen er en kunnen we toasten, allemaal een glaasje Kir en dan doet Lonneke en mooie korte speech houden en wordt er gezongen en getoast. SUPER!!! Peter wil gaan zitten en hij gaat aan de eerste tafel erbij zitten, Ria en Wiel, Bert en Marlies, Yvonne en Remi, Wil, ja daar gaat hij beginnen. Ik loop verder door de zaal en ga bij een andere tafel staan. Na een poosje loop ik naar Peter, hij wil weer bij een andere tafel gaan zitten, ja ij wil met iedereen een praatje maken. Ik breng hem naar de volgende tafel, terwijl ik bij de HAS klasgenoten van Peter ga staan… ja hoe bijzonder is dit… Al meer dan 40 jaar afgestudeerd, veel feesten samen gehad en nu weer samen op een feest. IK ga weer verder, even bij Hein en zijn vlam Dorathea, die samen bij Peter en Christel en Piet en Maria staan… Ik praat even met Ron de taxi chauffeur, even met Wil en Annemarie …. Iedereen vindt het super en om 18.00 uur vertelt Annemie van Leanzo dat het eten klaar is en wat er allemaal op het buffet staat, ja en dan moeten Peter en ik beginnen. Ik loop naar Peter, maar Steef heeft zich al over hem ontfermt en loopt samen met hem naar het buffet en zo kan ik mijn eigen bordje opscheppen, het ziet er allemaal heerlijk en verzorgt uit…. En smaakt allemaal verrukkelijk !!! Ik zit een poosje bij Peter aan tafel, maar dan besluit ik om weer te verkassen en buiten te gaan zitten bij de vrouwen van de klasgenoten en even een sigaretje te gaan roken…buiten is het ook al heel gezellig, de familie Nouwen zit ook gezellig bij elkaar aan een grote tafel en even later komt broer Pol even met mij een praatje maken. Pierke, Joep, Sien, Mees, Niene en Zoe, zie ik genieten en spelen buiten, wat hebben ze een plezier !!! Michel van Leanzo komt vragen hoe laat hij met de muziek kan beginnen… ja zo ongeveer na 20.00 uur… Lonneke en Jaap brengen Zoe naar de Lorbaan en Anneke zal op haar passen, dus even wachten totdat Lonneke en Jaap terug zijn. Ik maak links en rechts nog een praatje en ga weer naar binnen en dan is het 20.00 uur geweest en Michel vraagt welk nummer hij moet beginnen… och dat kan toch maar een nummer zijn… inderdaad ROED ROED ROED ZIEN DE ROEZE !! EN daar staan we dan op de dansvloer…. Eerst wordt er nog gezongen en dan ONS nummer… IK geniet weer… natuurlijk is er een klein duiveltje dat zegt…w e zouden toch echt gaan walsen… maar wat ben ik dankbaar dat we hier SAMEN toch een beetje kunnen schuifelen. Iedereen staat in een kring om ons heen… geweldig en het tweede nummer is SIERRA ook al zon mooi nummer… en dan …. De vogeltjesdans speciaal voor de kleinkinderen.. dat hadden we al een paar keer geoefend… maar ik kon niet omhoog met mijn armen… maar nu ging alles en oh wat genoten de kleintjes ze dansten en dansten, en kleine NIene… zo super schattig… ik danste met SIen, maar met een grote brok in mijn keel zag ik alles… Steef kwam vragen… Mam is dit wat je wilde…. JA JA JA zo had ik het gehoopt…. WAT IS DIT SUPER !!!! Dan draait Michel nog wat carnavalsnummers met als topper TRUUK NOA UT ZUUJE van Lex Uiting… ik dans met Lonneke.. zon mooi nummer, zo waar en slik een paar tranen weg, ik zie Pierke, Joep, Sien en Mees uit volle borst meezingen… WAT IS DIT GAAF !! IK kan weer een beetje dansen… het voelt zo goed… maar later op de avond krijg ik toch wel weer wat last van mijn voeten… ai ai ai… maar echt gek is dit niet. Ik ga even bij Els zitten, ja een kort praatje, even bij nichtje Marian, ja dat is een nadeel, je kunt niet met iedereen lang praten, want dan moet je 3 dagen feesten en Ik merk dat mensen toch wel weer op tijd naar huis gaan… ja sommige moeten nog ver reizen… We hadden in gedachten om het feest tot 23.00 uur te laten duren… maar we merken dat Peter toch ook moe begint te worden en zo besluiten we om om 22.30 de laatste nummers te gaan doen. Peter en ik weer op de dansvloer… natuurlijk DU van Peter Maffay en dan You never walk alone… en tot slot nog een keer ROED ROED ZIEN DE ROEZE… en dan doet Michel er nog eentje voor de kleintjes… de kusjesdans… en dat is helemaal top !!!!
LIEVE LIEVE MENSEN wat een feest, wat een GEWELDIG feest !!!

Michel en Annemie die alles met hun personeel zo keurig verzorgt hebben, John de ober die alle drankjes rondbrengt SUPER DANK JE WEL.

Maar zoals ik al zo vaak heb gezegd wat zijn we super trots op ons gezin..
Steef en Robert, Lonneke en Jaap, Claudi en Johan,
Pierke, Joep, Sien, Mees, Niene en Zoe
Jullie zijn KANJERS, dat we dit SAMEN met jullie hebben kunnen vieren

En al die mensen die waren… DANK DANK JE WEL !!!

DIT IS GELUK
DIT IS SUPER
EUVERAL LEET GELOK VERBORGE
WANT DUR KUNT STEEDS EINE NIEJE MORGE

Veel liefs Marlies

• 19 Mei 2019 - 13:37

Truus En Herman:

Ha peter en Marlies fijn dat jullie hebben kunnen genieten van de mooie middag en avond het was gezellig Dank jullie wel groetjes van ons

• 19 Mei 2019 - 13:42

Wil En Marian :

Hallo Peter en Marlies,
    Het was een mooi en gezellig feest!
    Leuke reacties van jullie kinderen, kleinkinderen en schoonzoons.
    Ook een beetje emotioneel. Het hoort er allemaal bij.
    Het eten en de drankjes waren goed verzorgd.
    Nogmaals hartelijk bedankt!
    Groetjes Wil en Marian.

• 19 Mei 2019 - 16:45

Hein Oet Wieërt:

Wat een week met een pracht hoogtepunt 40 jaar Marlies en Peter of is het Peter en Marlies Eigenlijk maakt dat ook niet uit want de liefde spat er ook na 40 jaar nog vanaf Het was mooi om dit te zien en wat was het fijn om het mee te maken. Wat mogen jullie trots op en wat zijn jullie rijk met zo'n fijne dochters, schoonzoons, kleinkinderen, familie, vrienden en kennissen. Het was een genot om erbij te zijn en ja dank aan allen die op een of andere manier hebben geholpen dat het een pracht feest werd Dank dank dank Fijne week weer

• 19 Mei 2019 - 18:09

Loes:

Hallo allemaal .
    Wat heb ik uitgekeken naar dit bericht.Wat een geweldig feest is het geweest en wat hebben jullie dat verdiend.
    Zo jammer dat we er niet bij konden zijn ivm onze al maandenlang geplande familiedag ,maar ik heb echt steeds aan jullie gedacht .Helemaal geweldig wat ik lees en wat kun je het prachtig verwoorden Marlies ,ik lees het als een spannend boek waar dit een heel mooi hoofdstuk van is .Een hoofdstuk over een schitterend feest,een veertigjarig huwelijk met een nog heel lang vervolg .
    Xxxen nogmaals van harte Gefeliciteerd .

• 19 Mei 2019 - 19:59

Marlies:

Hallo Peter en Marlies, het waas zeker ein fantastisch fieës, met dich en Peter als straolend middelpunt samen met de kinger en kleinkinger. Weej hebbe d'r van genaote. Leuk gekletst met de minse wôh weej beej aan de taofel zaote en zeker auch met uche Pol.
    Bert herkende um direc maar Pol um iers neet. Hae vông Bert ein bietje aad gewaore!?
    Tja, dae blief auch gén 25! Maarja boeije, weej zien d'r nag. Dus dank jullie wel veur deze heerlijke aovend en weej zeen ós. Dieke knoevel van Bert en Marlies XXX

• 20 Mei 2019 - 12:19

Wil Eggen:

Beste Marlies en Peter, Nogmaals proficiat met jullie feest, we hebben genoten om jullie weer te zien en we hebben kennis gemaakt met de hele familie. Jammer dat jullie zover weg wonen,Remie heeft 800 kilometer gereden, maar het was het waard, we hebben er een heel fijn gevoel aan over gehouden om jullie heel gezin te zien. Het was een leuke, gezllige fijne dag. Heel veel groeten van Yvonne, Remie en Wil

• 20 Mei 2019 - 13:26

John Hunnekens:

Hoi Peter & Marlies,

Ik heb het samen met Jans héél erg graag gedaan! Het was een feestje op zich, om op zo'n feestje te mogen werken! Op zo'n gelegenheden wordt zichtbaar wat "rijkdom" is en dan zijn jullie schatrijk! Het is jullie gegund!

• 21 Mei 2019 - 09:18

Christel:

Een heel grote wens, is in vervulling gegaan. EEN SUPERFEEST VOOR EEN SUPERPAAR. Iets om met heel veel plezier op terug te kijken. Dit neemt niemand jullie meer af. En ook al laat het lijf het hier en daar wat afweten; dit hebben jullie toch mooi weer gehad!
    In 40 jaar kunnen er heel wat kinken in de kabel komen. Maar jullie zijn nog steeds een ECHT PAAR. Wij vonden het fijn dat we erbij waren.