Herfst 2010 - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu Herfst 2010 - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

Herfst 2010

Door: marlies

Blijf op de hoogte en volg Peter

25 September 2010 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen

Ja een paar daagjes langer hebben jullie moeten wachten op mijn nieuwe beicht.... Helaas ontbrak me de tijd om eerder te schrijven

Vorige week vrijdag kwam Peter weer helemaal KO van de fysio terug. Ja heel veel bewondering heb ik hiervoor, hoe ze hem daar laten werken en dat het ook nog steeds resultaat heeft!!! We hadden het er die donderdag nog bij Dr. Pop over en dat ik het een beetje raar vond dat de logopedie was gestopt omdat er niet voldoende vooruitgang was geboekt, Dr Pop vond dit ook vreemd, want een dove kon nog de vooruitgang horen!!! Maar gelukkig zijn we zelf in staat om die logopedie te doen, maar ik gaf mijn angst aan dat misschien ook de fysio zou kunnen stoppen. Nou dan moest ik gelijk contact opnemen met Pop en dan zou HIJ de fysio voorschrijven. Dat mocht absoluut niet gebeuren dat deze zou stoppen. Inmiddels was er ook contact geweest met de fysio en die verzekerden ons dat er nog enorm veel te behalen valt en de fysio echt niet gaat stoppen!!!
Bij de fysio zijn ze nu heel veel bezig met de arm/hand functie en zit hij aan de "armcruiser", dit is fietsen met de armen. Zijn handpalmen worden hierdoor steeds geprikkeld en ik merk daarin erg veel vooruitgang.

Vrijdagavond gingen we met Huub en Hannie uit eten bij Hotel Antiek. Bij Peter kwamen veel herinneringen aan de Russen naar boven. Vier jaar geleden waren er 8 russen in Nederland, waar Peter een heel programma voor had gemaakt in de nederlandse varkenshouderij. Deze russen sliepen bij Hotel Antiek, en Peter ging ze hier iedere morgen ophalen. We waren hier sindsdien niet meer geweest, en het was een hele waardevolle avond, met een erg goed sprekende Peter, en natuurlijk ook erg lekker eten.

Zaterdagmorgen thuis gezwommen met John, maar na het zwemmen was het te koud en Peter verkrampte helemaal. Besloten om misschien nog een keer te zwemmen en dan het zwembad winterklaar maken.

Zondagmiddag gingen we maar eens bij Wim en Els op de koffie, hier we waren we ook al minstens 3 jaar niet meer geweest. Zij waren inmiddels in het nieuwe huis getrokken, en tomtom bracht ons er naar toe. Het werd een erg fijne gezellige middag, die moeiteloos overliep in de avond.

Maandag stonden er geen therapie en verplichtigingen op het programma en dat is voor een dag ook wel eens fijn. Jaan de buurvrouw kwam even langs en zo zaten we gezellig met z'n drieen in de keuken aan de koffie. Zomaar... op maandagmorgen. Kei sjiek!!

Woensdag weer rijles!! Deze keer ging Herm met hem mee, want ik had vlees. Peter had er niet zo goed van geslapen want hij vindt het toch steeds weer heel spannend!!Tegen half 12 waren ze terug. Peter had het heel moeilijk gevonden, maar toch het meeste heel goed gereden. Ja die fietsers op rotondes die links en rechts voorbij komen... ja dat wordt nog een probleem... misschien... Misschien toch wel 30 lessen nodig?!?!? Maar eens heb ik weer riebewies!!!!
s Middags zwemmen met Wil, omdat het erg goed weer was, toch nog hier in het zwembad. Het ging allemaal super!

Donderdag was Ruud al op tijd begonnen aan de overkapping bij het zwembad terras, en om 10 uur zaten we al met 6 man aan de koffie op het andere terras. Maar al gauw genoeg kwam de taxi want Peter moest naar de afasiegroep in Blerick. Ja dat is dan even jammer, want het was heel gezellig. Jan was er ook nog om de tuin winterklaar te maken, en ik geloof dat ik er meer moeite mee heb dan Peter, dat hij weg moet. Hij zet de knop om en gaat, want ik ga er weer iets bij leren en dan ga ik weer verder vooruit, en over 6 jaar, kan ik alles!!!
Tegen 4 uur kwam Peter weer thuis. Laaiend enthousiast!!! Ja hij had weer achter de computer gezeten, en dat was hem niet tegen gevallen. Ja zelfs leuk had hij het gevonden. Anderhalf uur aan een stuk, en opeens was de taxi er al geweest.Ja hij was wel moe.... of eigenlijk niet... Nee, hij had wel langer gekund. Zo dat ging lekker. S Morgens hadden ze in groepjes gepraat over prinsjesdag en de miljoenennota. Ja een leerzame boeiende dag was het geweest!!

Vrijdag weer naar de fysio, en hier thuis was het een hele drukte, de overkapping werd afgemaakt, Johan kwam nog even kijken hoe de verlichting erin moest komen en de afvoer boven openmaken en smiddags moest ik met Peter naar de tandarts terug voor het tandje bovenin. Ik vroeg hem in de auto of hij als hij het rijbewijs heeft dan alleen zou gaan. Ja, naar de tandarts wel... kun je toch niet praten...
Toen we terugkwamen keek ik in de tuin, er moest nog het een en ander opgeruimd worden en eigenlijk ook het gras gemaaid. Nou.... zegt Peter... jij opruimen.. en ik grasmaaien!! En zo werkten we samen nog een uurtje buiten, en dan glunder ik. Ja, want toen we om 6 uur naar binnen gingen lag het er allemaal prachtig bij. Jammer dat de zomer voorbij is....
En vanmorgen gingen ze dan weer voor de eerste keer naar de Schatberg zwemmen. Wil ging met hem mee.
Het water op de Schatberg is iets minder diep als hier en daardoor gingen alle oefeningen heel erg makkelijk. Maar Wil had er al gelijk een paar nieuwe oefeningen bij gedaan, en was super tevreden over de vooruitgang in de laatste 4 maanden. WAUW!!


VERTROUW EROP
DAT MIJN BREIN ALTIJD
ZAL DOORGAAN MET LEREN
GA ER DAN OOK VAN UIT DAT IK HELEMAAL ZAL HERSTELLEN
AL DUURT HET MISSCHIEN 20 JAAR


Veel Liefs marlies

  • 25 September 2010 - 16:22

    Lucia:

    Ha allemaal,

    Geniet van alle mooie momenten!
    Groetjes

  • 26 September 2010 - 06:39

    Theo En Sylvia:

    Geweldig zoals het gaat!
    Ik weet zeker dat je brein steeds weer een beetje bij leert want andere gedeeltes van je hersens nemen het over.
    Al duurt het 20 jaar je wordt weer de oude en zelf een betere Peter!

    Groetjes Theo en Sylvia





  • 26 September 2010 - 08:25

    Lonn & Jaap:

    Na 2 weken vakantie weer bijgelezen.. Inderdaad jammer dat het weer herfst en winter wordt, maar voor je t weet is t weer lente!

    Tot snel! Groetjes Jaap & Lonn

  • 27 September 2010 - 10:36

    Thea-Jan :

    SUPER ga zo DOOOOOOR.

    Groetjes thea-jan

  • 28 September 2010 - 08:37

    Christel:

    een druk bazinnetje kan niet altijd gelijk tijd maken voor haar trouwe leesfans. Vol verwachting kijken we elke week uit naar jouw weekverslag, Marlies. En elke keer is het een genot om te lezen wat er allemaal weer goed of super gegaan is, de afgelopen week. En ja, soms moet jij ook wachten op ons commentaar. Dus het mes snijdt aan twee kanten. Geweldig zoals Peter en jij de moed erin houden. En maar doorgaan... Waarschijnlijk is de zomer nu dan echt voorbij. Maar die komt wel weer terug. Dat lijkt nu heel lang te duren, maar voor je het weet is het 2011. Vóór die tijd echter, blijven wij met z'n allen genieten van jullie leven.

  • 29 September 2010 - 12:56

    Hein Oet Wiëert:

    Na een zeer druk weekeinde met vrijdag 25 jaar Rowwen Hèze en zaterdag voor het eerst met mijn meisje uit Zutphen Rowwen Hèze in Arnhem eindelijk tijd en zin in de pc. Weer een interessant reisverslag maar vooral geraakt door het laatste stukje. Mijn brein gaat ook door en hoewel leren moeilijk is blijf ik leren. Ook ik merk stiekum verbetering want nooit gedacht dat ik 2 avonden Rowwen Hèze zou aankunnen maar ik voelde mij goed. Dat had ik tot 1 jaar geleden niet gedacht of gedurfd maar oa hier vindt ik kracht en inspiratie. Gewoon doorzetten maar voor mij geldt ook op tijd RUST pakken, nemen, krijgen en opeisen. Ik ga dadelijk nog even genieten van de laatste kermisdag en van het vuurwerk. Blieve liere en loepe

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Grashoek

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 April 2023

Lente

03 Mei 2022

Eindelijk… Sterre en Lotte

19 April 2021

19 april.....

27 December 2020

2020... WAT EEN JAAR !!!

14 Oktober 2020

AFSCHEID NEMEN.... EEN NIEUW BEGIN
Peter

Actief sinds 28 April 2008
Verslag gelezen: 236
Totaal aantal bezoekers 690613

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: