ZORGELIJK - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu ZORGELIJK - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

ZORGELIJK

Door: Marlies

Blijf op de hoogte en volg Peter

18 Juli 2019 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen

Ja lieve mensen de toestand is sinds vandaag zeer zorgelijk"
Dinsdag hebben ze Peter met de ambulance overgebracht naar La Providence in Grubbenvorst . Hij was goed wakker en volgde alles. Een fijne kamer voor hem alleen met uitzicht op de straat. Heel erg fijn werden we ontvangen door Ien, Dieny en verpleegkundig specialist Simone, het was een verademing hoeveel rust alles uitstraalde . Claudi en ik werden overal in betrokken, het voelde heel goed. Ja hier zou Peter gaan herstellen .s avonds ging ik nog een keer naar hem toe met Steef, Robert, Pierke en Sien , maar toen was Peter heel erg moe en was er weinig contact met hem te krijgen, te moe. Jammer, maar gezien alle nieuwe indrukke, het vervoer met de ambulance was dit wel te verwachten .
Woensdagmorgen ging ik naar hem toe, ik was iets later dan gedacht omdat ik Simone tegen kwam op de gang, er was al een verzorgende bezig met hem drinken te geven , maar dat lukte niet zo goed. Ik nam het over en ik merkte aan Peter dat hij dat fijn vond en hij dronk twee bekers druivensap en ook nog de hele maaltijd plus toetje, Simone kwam kijken en stond er verbaasd van hoe goed dat ging. Na het eten kwam nog de fysiotherapeute en deed allerlei oefeningen met hem, ja ze was best wel positief erover... het glas blijft halfvol en we proberen eruit te halen wat kan. Ik reed naar huis en toen belde dr. Jansen uit Maastricht. Nee helaas Peter was nog te zwak om te kuren en ze konden dus nog niets voor ons betekenen. Ik vroeg hem over de cbd thc olie en hij dat het toch de moeite waard was om dat te gaan proberen. Verwacht er geen wonderen van, maar baat het niet, dan schaad het niet. Dus dat plan uitgewerkt n om 17.00 uur had ik het met Wil geregeld en zouden we donderdag de flesjes kunnen hebben . Ik ging weer naar Peter toe, maar er kwam niet aktie... een half eitje met een lepel koude schotel kreeg ik erin... wel weer 2 glazen druivensap... hij had koorts, was smorgens ook al, maar was weer gestegen .. en dat is niet goed.. ik ging naar huis met een rotgevoel en laat op de avond belde ik nog een keer .. de koorts was gestegen tot 39.5 en nu hadden ze hem een zetpil paracetamol gegeven want via de mond ging niet ... en om 23.45 uur belde ze terug dat de koorts gezakt was naar 38.4
Ik hoorde van Ien dat ze in het dossier had gelezen dat dat in het ziekenhuis ook een paar keer was geweest , een flinke koortsaanval ...
En vanmorgen ging ik met Wil en Annemarie naar Peter toe met de wietdruppeltjes... maar schrokken, dat zag er beslist niet goed uit en we kregen hem ook niet wakker... en smorgens hadden ze hem ook al niet wakker gekregen... nee hij had al die tijd al niets gedronken of gegeten. Wel de wietdruppeltjes gegeven... ze deden nog een onderzoek of er misschien een urineweg infectie zou zijn, maar dat was niet het geval. Simone had hem al eerder helemaal onderzocht maar kon ook geen oorzaak van de koorts vinden. Vanmiddag heeft ze overleg gehad met de arts en ze denken nu dat de koorts van de uitzaaiing onder de oksel komt of van de stipjes ( kleine uitzaaiingen ) in zijn hoofd...ja en daar moet hij heel hard tegen vechten... en dat kost zoveel energie... en daar hebben ze geen andere medicatie als de paracetamol
Om 16.00 uur ging ik weer terug naar Peter en eerst even weer met Simone gepraat. Met lood in de schoenen ging ik naar Peters kamer, Simone liep met me mee en toen we de kamer opkwamen schrokken we heel erg... hele zware ademhaling, snurken... ik keek Simone aan en die vond het verstandig om de kinderen te bellen... Claudi gebeld, Steef gebeld, Lonneke gebeld.... Claudi zou met Johan komen...
Ping was de verpleegkundige en samen draaiden we Peter op de zij en hij werd een stuk rustiger.. ik had de iPad meegenomen en zette Roed Roed zien de Roeze aan...en legde de iPad naast hem op het kussen en hij lag in mijn beleving heel rustig vredig te luisteren... zo mooi !!! Inmiddels waren Claudi en Johan er en ik probeerde Peter wat te laten drinken maar dat lukte niet... nog een poosje bij hem gezeten en toen zijn wij wat gaan eten . Weer bij Peter besloten we dat ik bij Peter zou blijven ... hij bleef mij volgen met zijn ogen... leek alsof hij wilde zeggen je gaat nog niet naar huis , blijf bij me... Lonneke wilde naar de Grashoek komen, maar die is naar Grubbenvorst gekomen en toen heb ik samen met Lonneke nog een uurtje bij Peter gezeten, heel af en toe leek het of we contact kregen , als we met een sponsje door de mond gingen... Na een poosje viel hij weer in slaap en toen zijn Lonneke en ik toch maar naar huis gegaan en als de situatie veranderd zullen ze bellen... maar het is heel erg zorgelijk , het glas is bijna leeg...

Veel liefs Marlies

• 19 Juli 2019 - 04:14

N Baetsen - Peeters:

Marlies oei dat is heftig Heel Veel Sterkte in deze moeilijke tijd voor jou en de kinderen maar zeker voor Peter.

• 19 Juli 2019 - 06:36

Sylvia Postma:

Lieve Marlies,
    Heftig wat er nu met Peter aan de hand is terwijl het beter ging. Ik wens jullie allemaal heel veel sterkte en hoop dat Peter toch weer opknapt.

• 19 Juli 2019 - 09:30

Ans Lehane:

Veel sterkte voor jullie allemaal in deze moeilijke tijd.

• 19 Juli 2019 - 09:55

Door Nouwen- Hillen:

Jeetje, wat een heftig bericht. Heel veel sterkte voor jullie allemaal en we duimen.

Groetjes Frans en Door Nouwen- Hillen

• 20 Juli 2019 - 08:12

Harrie Wismans:

Wat heftig allemaal, heel veel sterkte voor jullie allemaal

• 20 Juli 2019 - 09:48

Truus Vercoulen:

Wat een zorgelijk bericht.
    Het beste gewenst voor Peter en iedereen veel sterkte.