PASEN 2015 - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu PASEN 2015 - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

PASEN 2015

Door: .

Blijf op de hoogte en volg Peter

05 April 2015 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen

Op de eerste plaats wil ik jullie allemaal een vrolijk en gezellig pasen toewensen!!
Nadat ik vorige week een opmerking maakte over de weinige reacties kwamen er deze week gelukkig weer meer reacties en ook leuke lange verhaaltjes, de eerste was er al zondagavond en dan is Peter heel nieuwsgierig wie er gereageerd heeft en dan maken we er een spelletje van en moet hij het raden. Oh van Janssen, ja die uit de Neerkant en dan komt er een big smile en hebben we weer gespreksstof. Want dat bedoel ik dus met aktie is reactie!! Dan begint Peter te vertellen en komen er zoveel woorden. Dus mensen verhaaltjes blijven schrijven!! En het liefst ook mensen die nooit iets schrijven!!
Maandagmorgen gingen we samen naar de fysio in Baarlo, de arm werd getapet en Peter geeft aan dat hij hier toch veel baat bij heeft, het jammere is dat hij de tape niet langer als 36 uur kan verdragen, want dan begint zijn hele lijf te kriebelen!! Richard was een beetje geblesseerd, maar ondanks dat ging het heel goed. Toen we thuis kwamen waren er al weer 3 reacties geplaatst, van Ans uit Ierland en dan komen er gelijk vragen aan mij, hoe het met Ans gaat, met de kinderen en hoeveel kleinkinderen. Bij Tineke was het antwoord, oh ene keer oma in Amsterdam en bij Hein uit Wieert komt er een brede glimlach, ja iedere week, zeer trouw!! s Middags zouden eigenlijk Joep en Mees komen, maar Johan belde af, hij was flink opgeschoten met de verbouwing en nu hoefde het niet. Mooi, dan kon ik aan het zult maken beginnen.s Middags was er nog een reactie op het vorige bericht van truus uit Beringe, en ja hoor tijdens de kofffie werd hier veel over verteld.
s Avonds ging ik lopen met Willemien en Annemarie, de rest van de week was er geen tijd voor en het was redelijk weer, dus lekker lopen. Toen ik thuis kwam was Peter op de iPad aan het kijken, ja hij had alle reacties nog eens gelezen en later was er nog de reactie van Piet en Maria en hadden we weer nieuwe gespreksstof. Oh het is zo belangrijk om steeds weer te oefenen, het lezen, het vertelllen en wat is er nou leuker als waargebeurde verhaaltjes te lezen en van mensen die je kent en waar je dus heel veel oefenstof aan hebt.
Dinsdagmorgen stond er niets op het programma en moest ik het een en ander poetsen, opruimen, pgb declaraties invullen en was er de reactie van Thea, oh ja diese man, rabobank, maar nu niet meer, nee niet meer werken en even later de reactie van Christel, oh ja maasbree, en diese man vroeger douane. OH het is zo grappig hoe hij dingen uit het verleden benoemd, maar vooral de nieuwe woorden die er bij komen SUPER!! En s middags nog de reactie van Toos, ja Eindhoven, hoever is die nummer 2 met het babytje, deze vrouw nog werken, nee Charlotte is met zwangerschapsverlof en het duurt nog 4 weken. Ja en toen stopte het...
Maar smiddags was er al op tijd mijn vlees en had ik het druk, beetje erg druk...
Woensdagmorgen moest ik gehaktbrood maken voor de paasmanden en kwam Claudi met Joep en Mees. Natuurlijk moesten de tractors voor de dag gehaald worden en ook de macaronietherapie, want eerlijk is eerlijk dat kan niemand beter als de vier kleintjes!! Ja zegt Joep tegen Peter, Opa goed je best doen, want als jij weer twee handjes kunt bewegen, dan kun je met mij op de grote Hanomag tractor. Ja opa en dan kun jij ook sturen en dan gaan we samen ploegen!! Ja als je dat hoort dan smelt je toch en dan prikken bij mij de tranen, oh hoe graag zouden Peter en Joep dit willen, zij tweeen SAMEN alleen op de tractor en dan gaan ploegen, als die droom eens uit zou komen!! s Middags was het nog druk bezig zijn en s avonds ging Peter met Wil zwemmen en dat had weer supergoed gegaan en een mailtje dat de paashaas dit jaar in Eindhoven zijn eitjes ging verstoppen.
Donderdag ging Peter met de taxi naar het afasiecentrum en ik was de hele dag druk in de weer met de paasmanden, in totaal moest ik er 15 maken, veel werk maar kei leuk!! Tussendoor nog wat boekhouding gedaan, naar alles schoot lekker op en toen Peter om 4 uur thuis kwam was ik zo goed als klaar. Peter moest vertellen dat Henk en Nelly op het afasiecentrum waren geweest en dat er weer een nieuwe bij was gekomen. Ook had hij een briefje bij zich met een uitnodiging voor de partnerlunch, hij moest er mee lachen, maar helemaal begreep ik het niet. Op het briefje stond dat je alleen soep, broodje ham of kaas kon bestellen, maar volgens Peter was dat niet waar en kon je alles bestellen...
Vrijdagmorgen op tijd op alle oefeningen doen en toen mocht Peter aan het werk, hij moest alvast 6 paasmanden wegbrengen naar de Neerkant, en oh wat waren ze weer mooi geworden. Heel trots reed Peter alleen naar de Neerkant, de auto vol manden en een beetje voorzichtig rijden, maar dat gaat supergoed en na een uurtje was hij weer terug. Nee hij had geen koffie gedronken dat deden we smiddags wel samen. Zijn gevoel van eigenwaarde is door het autorijden enorm gestegen, nu kan hij eindelijk echt iets voor mij en het brdrijf betekenen. SUPER!! Thuisaangekomen kwam hij niet gelijk naar binnen, hij ging met Robert in de loods kijken, naar de zaagmachine, ja dat was een superding en Peter dacht dat hij die ook wel kon bedienen... ja misschien wel!!
Na een kort middagslaapje gingen we samen naar de Neerkant om de tweede partij manden af te gaan leveren. Nu dronken we wel koffie en werd er een heleboel nieuws verteld, poeff onze oren toeterden ervan. Dat was veel gespreksstof... Nog even naar de dorpssupermakt en naar huis om nog 3 manden in de Grashoek weg te brengen, im eerste instantie wilden we wel samen naar binnen gaam, maar helaas .... Peter was te moe....dus bleef hij in de autto zitten en bracht ik ze alleen naar binnen. En toen waren we om half 7 weer thuis, allebei de pijp helemaal leeg!!
Zaterdagmorgen toch weer redelijk op tijd op, het huis moest ook nog gepoetst worden en voor Peter stond er zwemmen op het programma. Anneke kwam om mij te helpen en John om met Peter te gaan zwemmen. De arm was niet zo losjes geweest als anders maar dat schrijven we maar toe aan de drukke dagen ervoor.
s Avonds moesten we naar de verjaardag van Piet in Kessel, waarschijnlijk allemaal onbekenden voor ons, maar och het zou vast wel gezellig zijn!! En dat werd het!! We gaven iedereen een hand en stelden ons voor, goh zegt ene Henk, je komt me zo bekend voor, ken ik je van het Bpuwens misschien, nee daar heb ik niet op gezeten, het Blariacumcollege in Blerick. OH nee. Maar toch kom je me zo bekend voor!! Misschien iets van de Schatberg...??? Ja daar had Henk in de friettent op het strand gewerkt, ja Henk Linders van het Kleef, nou en toen hadden we gespreksstof genoeg!! Jammer dat Henk al op tijd weer naar huis moest, maar er bleven nog genoeg andere over, en Peter.... nou die vond het ook reuzegezellig want wie ging er net als vroeger als laatste naar huis.... inderdaad Peter en Marlies!!
En vanmorgen niet al te laat op zodat we om 11 uur richting Eindhoven konden vertrekken, natuurlijk reed Peter en toen we in Eindhoven voor het stoplicht stonden, toeterde Claudi en Johan naast ons. OH had Joep gezegd, dat zijj opa en Oma, waar gaan die naar toe???Ja die gaan ook naar Tante Toos!! Charlotte, Alex er Georgie waren er al en al gauw, kwamen Steef, Robert , Pierke en Sien en moesten al de eitjes gezocht worden die de paashaas verstopt had. Een hele mand voll!! Inmiddels waren Lonneke en Jaap ook gearriveerd en konden we aan de overheerlijke brunch beginnen, nou ze hadden goed hun best gedaan en Lonneke had nog kleine varkentjes broodjes gebakken en een groot konijn van cake, nou superlekker allemal en eindelijk scheen ook de zon en konden we lekker buiten zitten. Sientje en Mees deden hun middagslaapje, maar opa Peter deze keer niet, hij vond het veel te gezellig!!!Ja SUPER weekje weer, we genieten ervan!!!


NIETS IS ZO BEMOEDIGEND
ALS JE DOEL TE KENNEN
DAT PROBEREN TE REALISEREN
EN JE ERIN TE VERLIEZEN


Veel liefs Marlies

  • 05 April 2015 - 22:05

    Marlies:

    Hallo Peter en naamgenootje,

    Voor jullie ook nog een fijne 2e paasdag gewenst.
    Hebben jullie dan lekker een rustig dagje, of staat er weer van alles op het programma?
    Misschien eens lekker een stukje fietsen, Peter?

    En hebben jullie de uitzending op de stadsomroep,
    over het afasie centrum al terug gezien?

    Wij zijn inmiddels elke zondag al aan het repeteren voor de passiespelen
    10 mei is de première, dus het begint aardig op te schieten.
    Maar het wordt weer geweldig.
    Een mooi decor, mooie kostuums en gemotiveerde spelers.
    Wij hebben er weer zin in.

    Heel veel groetjes,
    Uit Tegelen, van Bert en Marlies

  • 05 April 2015 - 22:14

    Thea-Jan Dorssers:

    Wat weer een week !
    Nu zijn wij de 1ste .
    Gaat maar lekker door Peter ,je had het wel goed die van de Rabobank ,maar die zit nu voor goed thuis, en zijn vrouw waar werkt die dan!
    Heel veel groetjes, samen tot de volgende. Week.

  • 05 April 2015 - 23:41

    Marianne Hollaar:

    Hallo beiden,

    Weer een mooi verslag.
    Even over de open voorjaarslunch.
    Peter kan op 16 april alles bestellen wat hij wil eten.
    Jij, Marlies kunt alleen kiezen uit een broodje ham, kaas en soep.
    Dank voor de reactie.
    Morgen zal ik een mail doen uitgaan dat het voor iedereen duidelijk is.
    Jullie komen toch samen lunchen op 16 april.


    Marianne Hollaar

    .

  • 06 April 2015 - 11:49

    Christel:

    Leuk hè, reacties. Ik heb weinig te vertellen deze week. Marlies des te meer. Leuk weer om te lezen. En ja, de tijd vliegt. Het is alweer april. Het voorjaar zit in de lucht. HEERLIJK...ik geniet al bij voorbaat.

  • 06 April 2015 - 12:06

    Els:

    Hallo allemaal in de Grashoek,
    Ook ik lees iedere zondag jullie ( meestal ) positieve berichten.
    Als het bericht weleens later geplaatst word ben ik al bang dat er wat gebeurd is.
    Net zoals een paar weken geleden.........
    Zitten jullie gewoon enorm te genieten in Dusseldorf!! Geweldig!!
    Waren veel mensen maar zo enthousiast, zou het er toch héél anders uitzien.
    Ik zag afgelopen week dat Jolanda van bloemenzaak " de Pit " ook weer in de zaak staat.
    Zij heeft net als bij jullie zich weer helemaal terug moeten vechten.
    Misschien tot vanmiddag op de paasmarkt?
    Groetjes oeht Kepel

  • 06 April 2015 - 12:14

    Hein Oet Wieërt:

    Een beetje later deze keer maar gisteren was ik te druk met het verven van mijn!!!! eieren en ja als vrijgezel zijn die misschien wel groter dan bij een relatie dus als er nog vrijgezelle dames zijn die zich aangesproken voelen dan mogen ze aan Marlies mijn mailadres of facebook vragen of niet Marlies ? D at zou wat zijn hoor. Ik denk dan: Det duit um 't veurjaor, det leet aan 't lintewaer, want al waat jônk!!!!!!! is, och det vretj zoë gaer oftewel je weet nooit hoe een koe een Paashaas vangt hahahaha heerlijk een beetje humor en ook soms wat ondeugende. Ect voorjaarskolder dus bij mij.
    Het is het weekje wel geweest als ik dat zo lees en dan staat er nog niks over het weer maar de lente zit toch echt in de lucht als je om je heen kijkt. Bomen, bloemen, boeren op het land, de eenden die dol zijn etc etc en ja je ruikt de lente ook al een beetje. Es ist ja schön aber dass graas ist noch nicht grün oder doch, Peter. I k wens jullie weer een pracht week met veel mooie momenten
    Hein



  • 06 April 2015 - 13:30

    Ans Lehane:

    Hallo Peter en Marlies,

    Ik zal even Peter's vragen beantwoorden over hoe het hier gaat.
    Naar omstandigheden alles prima. Gisteren, ja Paasdag, moest ik naar een bruiloft. De eerste keer alleen en dat was heel vreemd en pittig, maar ik heb het overleefd. Het leven voor mij gaat door en ik moet er het beste van maken.
    Greg, de oudste heeft 3 kinderen. Kate (5), Tom (3) en Eva (1). Bart heeft 2 zoontjes, Rory (2) en Ewan (1).
    Ze wonen allebei dicht in de buurt en net zoals jullie, heb ik zo'n plezier van de kleinkinderen. Ze komen gelukkig graag naar oma.
    Ik werk nog, dus kan niet zo vaak babysitten als jullie, maar help zoveel mogelijk.
    Sam woont in Londen, heeft een leuke vriendin en komt regelmatig een weekend naar huis.
    Ik ben zo blij met mijn lieve kinderen en lieve schoondochters.
    Nu zijn jullie weer op de hoogte, ik ga lekker buiten in de zon zitten. De zon schijnt vrolijk hier in Dublin. Hoop bij jullie ook.
    Ik wens jullie allemaal een fijne week met veel zonneschijn.

    Liefs
    Ans

  • 06 April 2015 - 21:33

    Truus En Herman:

    Hoi Marlies en peter het was ,n mooie paasmand wij zijn nu in Kroatië voor 1 week met de bus van ghielen omdat wij 3 april 40 jaar waren getrouwd groetjes van ons

  • 07 April 2015 - 21:13

    Truus Verhoijsen:

    Hallo Peter en Marlies,

    een berichtje uit Beringe. Jullie doen altijd zo'n leuke dingen met het gezin. Soms pik ik zo'n idee van jullie, ik aap het een beetje na. Hier vliegen de dames een (beetje) uit. Twee dames zitten op kamers maar in het weekend komen ze thuis met tassen vol met was en draait de wasmachine overuren. De oudste, Ilse , is klaar met school en werkt, net als John vroeger, bij de ABN bank in Helmond in het agrarisch team. De appel valt niet ver van de boom zullen we maar zeggen.
    John is gekozen voor de Provinciale Staten en mag weer vier jaar Maastricht maar dat wisten jullie natuurlijk al. Hij heeft er veel zin in.
    Met het bedrijf gaat het goed (al zijn er altijd verbeterpunten) altijd een beetje kritisch blijven dat houd je bij de les.

    Groetjes
    Truus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Grashoek

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 April 2023

Lente

03 Mei 2022

Eindelijk… Sterre en Lotte

19 April 2021

19 april.....

27 December 2020

2020... WAT EEN JAAR !!!

14 Oktober 2020

AFSCHEID NEMEN.... EEN NIEUW BEGIN
Peter

Actief sinds 28 April 2008
Verslag gelezen: 568
Totaal aantal bezoekers 690774

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: