ALAAAAFFFFF!!!! - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu ALAAAAFFFFF!!!! - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

ALAAAAFFFFF!!!!

Door: .

Blijf op de hoogte en volg Peter

17 Februari 2015 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen,

Ja de titel zegt al veel over de gang van zaken hier, want het vorige bericht kwam nogal uit een diepe put en er gebeurt hier ook zoveel, maar gelukkig zijn er weer positieve vooruitzichten en veel mooie momenten geweest.
Mandagmorgen was het allemaal nog niet zo best en na het douchen en alle oefeningen gingen we samen naar de fysio in Baarlo. We waren nog maar net binnen toen Richard al naar ons toe kwam, er was een foutje in de afsprakenlijst geweest en ik stond niet ingepland, nou dan alles maar wat korter, maar ik had mijn massage wel heel erg hard nodig. Mijn nek en schouders zaten helemaal vast en ik had ook heel erg de behoefte om mijn hart weer eens te luchten. Heerlijk alles los gemasseerd, een goed gesprek en na een half uur kon ik er weer tegen en zag de wereld er al een stuk beter uit. Peters arm werd getapet en de oefeningen gingen heel goed. Hij moest opstapjes maken, een vervolg van de vorige keer en dat ging echt supergoed!! Och en dat weet je weer waar je het allemaal voor doet!! de vooruitgang en dat is toch het allerbelangrijkste!!
s Middags was Peter wel heel moe en ook spierpijn, maar dit wordt als heel postitief ervaren. Mooie lieve berichtjes op site en ja dat geeft energie!!!
Dinsdagmorgen was er al op tijd een monteur vanwege de stroomstoring, en ik hield mijn hart vast, want wat gaat dit weer kosten wat zar er kapot zijn... Maar een reuzemeevaller, er zat kortsluiting in een stekker... Pffff dat is niet zo duur en weer een probleem opgelost!!
Steef kwam met Pierke en Sien en het was lekker weer dus even naar buiten, naar de paardjes en op de tractortjes, heerlijk genieten.
Steef ging op tijd weer naar huis en net na de middag was er een afspraak met de firma ligtvoet, kwamen naar de rolstoel en driewieler kijken. Inderdaad KIJKEN, want ze vroegen hoe het er mee ging, nou goed dus, maar de banden van de rolstoel waren een beetje zacht en die konden ze wellicht oppompen, nou zegt die meneer dan maak ik er een aantekening van, even het nummer opschrijven en dan wordt er een nieuwe afspraak gemaakt en dan komt er een andere monteur om de banden op te pompen!! Nou vraag ik je... en of hij even de driewieler mocht zien. Ja hoor staat in de loods, zijn er mankementen. Ja de banden zijn slap, o dan maken we daar ook gelijk een afspraak voor!! Nou zei ik laat maar zitten, onze schoomzoon pompt de banden wel allemaal op met de compressor. Oh dan is het ook goed en zijn we klaar hier. Ik wist eigenlijk niet goed of ik er vreselijk mee moest lachen of boos worden om zoveel onzin. Komen ze met een supergrote bus, met van alles erin en kunnen en mogen ze nog geen band oppompen. SOAP!!
De voorlichter en dierenarts kwamen nog, maar hadden nog steeds geen pasklare oplossing voor het probleem bij de varkens, troost was wel dat het op heel veel bedrijven speelde.
Ze brachten op tijd mijn vlees en het waren allemaal gemakkelijke bestellingen en zo bleef er wat tijd over om samen de bestelling naar Kessel te brengen en even gezellig bij Piet en Maria een kop koffie te drinken. Ook weer lekker zitten praten en nieuwe energie opgedaan.
Woensdagmorgen nog wat bezig met het vlees en omdat er geen zwemmen was ging Peter uitzichzelf weer op de hometrainer. John kwam om 4 uur om te gaan zwemmen en bracht nog wat porties rundsvlees mee die ik insealde en na het zwemmen kon John zijn portie weer meennemen. Het zwemmen had heel goed gegaan en s avonds ging ik lopen met Willemien en Annemarie. Heerlijk door de frisse lucht. we zaten nog maar net aan de koffie toen Claudi belde, Joep was van de commode gevallen en ze wisten het niet precies, of ik niet even wilde komen, hij had wel flink gehuild en ze hadden de huisartsenpost gebeld, maar Johan moest ook nog weg. Eerst naar huis, Peter wilde niet meegaan en ging ik alleen naar Claudi. En gelukkig was het allemaal reuzemeegevallen. Joep was wel nog wat bleekjes, maar verder helemaal goed. Pfff want dan staat je hart ook weer even stil!! Nog een uurtje gebleven en wat gespeeld met Joep en gekletst met Claudi en wilde Joep toch wel naar bed. Later op de avond nog contact gehad, maar Joep heeft er niets aan over gehouden.Gelukkig!!
Donderdagmorgen ging Peter met de taxi naar het afasiecentrum en ik ging boodschappen doen, om half 1 had ik met Robert afgesproken om samen te lunchen en nog eens over alles te praten, rustig met zijn tweeen. En dit is heel waardevol en bijzonder.
)m 4 uur was Peter terug van het afasiecentrum en hij moest gelijk op de iPad laten zien wat ze gedaan hadden... een videoboodschap gemaakt voor Wiel want die was jarig. Kei leuk! Pluimpje Brigitta!! Maar Peter moest ook vertellen over de beelden van Brigitta in Groningen of daar ergens en die beelden waren nogal gewaagd, maar hadden toch mogen blijven staan, ja Peter moest er om lachen. En weer denk ik dan ... Peter wat ga je vooruit, want kun je dit al allemaal goed verwoorden!!
Vrijdagmorgen was het een rustige morgen en begon alvast aan de voorbereidingen voor het eten van zondag. Allerlei klusjes en eens uitgebreid gekookt. s Middags gingen we naar de bieb en op internet hadden we een boek over Rusland gevonden en dit via de bieb besteld, want van mij mag hij zoveel boeken over Rusland lezen als hij wil, als hij maar reeel blijft en weet dat hij er niet alleen naar toe kan. Toen we terug kwamen keek ik op internet wat de varkensprijzen deden, hoppakee plus 7 centen, 7 centen erbij op vrijdag voor Carnaval... wat een opluchting, nu kunnen we gaan feesten, en ik weet ook wel dat 1 vogel nog geen lente maakt, maar het is zo n heerlijk gevoel dat de prijzen in de lift zitten en ergens moet het gaan beginnen en dat er weer licht is in de duisternis!!
Zaterdagmorgen kwam Wil om met Peter te gaan zwemmen, Peter had wel veel last van zijn been, alsof er 300 kilo aanhing, tja en hij kon niet precies zeggen of het positief of negatief was.. tja.. das afwachten weer.
Het zwemmen had ook niet helemaal supergegaan, maar was dus verklaarbaar. s Middags ging ik Lonneke halen in Deurne, want die kwam met de trein Carnaval vieren. Samen koffie gedronken en Carnaval op tv gekeken. Lekker in de stemming komen. Johan en Claudi brachten Joep en Mees en deden we samen eten. Nog in badje en samen spelen en Joep vond het helemaal te gek dat Lonneke er was. Om 9 uur lagen Joep en Mees in bed en was Lonneke naar Leanzo en konden wij effe rusten, inderdaad sliepen Joep en Mees goed, maar zondagmorgen om 7 uur waren ze weer paraat. Opgestaan ontbijttafel klaargemaakt, en Rudie hield de jarenlange traditie in ere en kwam om 9 uur ontbijten. Heerlijke verhalen over de carnaval en na het ontbijt moesten we snel aan de slag. Tafels in de kamer erbij, eten warm maken , grote pannen soep, alles klaarzetten, want om 12 uur kwamen de Stuntelaers brunchen, de vriendengroep, van Robert en Johan, heerlijk de kleintjes er ook bij en zaten we met 28 man in de kamer, tomatensoep met heeel veeel ballen, zuur vlees, karboet, spek met eieren, gehaktbrood, salades, koude schotel broodjes, krentebollen en nog veel meer lekkers, Lonneke had pull porc gemaakt en dat viel ook goed in de smaak. Ja dit is echt supergenieten, zo n lange traditie, al meer als 15 jaar, en ze zijn er allemaal om 12 uur. Geweldig, Peter zit er midden tussen en geniet voor 200 %, en ook hoe de kleintjes zich amuseren, want voor het eerst waren Tren en Finn, de tweeling van Hans en Mieke er ook bij , en als je dan ziet hoe alles door elkaar zit en loopt en hoe de kleintjes spelen. SUPER!! Maar om half 2 is dan bijna iedereen weer gevlogen, optocht lopen en andere verplichtingen en ruimden Lonneke, Anneke en ik alles op, Mees en Sien werden in bed gelegd, en op 2 uur was alles klaar. Peter deed ook zijn middagdutje en Lonneke en ik even bijkomen bij de tv. Na het middagslaapje gingen we even naar buiten en al gauw kwamen ze Pierke brengen en tegen half 7 kwam Claudi met Joep en zaten we hier aan de wortelestamppot. Na het eten ging Claudi, met Joep en Mees naar huis, en Lonneke ging ook richting Leanzo en zo waren wij met Pierke en Sien alleen, Pierke viel bijna om van de slaap, want hij had de hele optocht meegelopen!! En zo werd het om 8 uur rustig in huize Nouwen. Pierke sliep de hele nacht door, wat anders nooit gebeurt, maar nu was het Sien die een paar keer wakker was en huilde om oma en bij ons in bed wilde en dat was nog nooit gebeurt. Maar och daar ben je dus opa en oma voor, en maken we het maar gezellig.
Maandagmorgen lekker ontbijt met Pierke en Sien en om 11 uur kwamen Steef en Lonneke, Robert was bij de varkens en gelukkig was er geen alarm geweest en niet meer zieke varkens bij gekomen, poef het tij lijkt te keren!! Lonneke was in dubio of ze naar Haarlem terug zou gaan of nog een dagje blijven, ja nog een dagje blijven en s avonds weer op stap. S Middags moest ik onze Carnavalskleren eens gaan bekijken, want wij gingen uit eten met de groep uit de buurt, ja voor het eerst na 3 jaar gingen wij ook weer mee. We hadden een paar jaar overgeslagen om allerlei redenen, maar ik vond dat we dit wel weer eens mee konden gaan en dat was dus goed!! Om 7 uur moesten we verkleed op de Schatberg zijn waar we met 22 personen een etentje en gezellig kletsen hadden. Ja het was supergezellig en goed voor allebei. Er waren twee lange tafels en aan de ene zaten de mannen en aan de andere de vrouwen. Hierezitting en truuendaag!!ALAAF! Maar heel gezellig. Tegen half 12 waren we weer thuis en ging Peter nog effe L1 carnaval kijken en hij vond het helemaal te gek! Ik zag hem echt genieten!!!!
En vanmorgen met Lonneke ontbeten en toen samen Lonneke naar Deurne gebracht, haar carnaval zit er weer op, en wij gaan ons opmaken voor het Chipsbal bij Leanzo, want daar ga je als opa en oma ook naar toe, want ben is eens eerlijk, als echte Limburger wat is er nu mooier als samen met je kleinkinderen carnaval vieren !!!!TAAAADAAA11

IN DE PUT IS GEEN RUIMTE OM TE WERKEN
DAAROM KRUIPT EEN IJVERIG MENS ER VLUG WEER UIT
ALAAAAFFFF!!!!!

Veel liefs Marlies

• 17 Februari 2015 - 16:10

Christel:

Marlies, supermooi zoals je de dip en de klim naar boven weer vastlegt voor al je trouwe volgers. Geneet van de vastelaovend. ALAAF. Het weer zit ook nog eens helemaal mee. Lekker zunke, lekker waerke. :)

• 17 Februari 2015 - 19:52

Loes:

Hallo die carnavalsvierders, prachtig verslag van Vasteloavend.
    Groet iedereen en vooral Nastrofje [schrijf je dat zo Peter?]Kuzz Loes

• 18 Februari 2015 - 08:55

Hein Oet Wieërt:

Wat weer een verslag. Zo zie je maar weer dat de zon ook door kleine raampjes schijnt oftewel na de regen komt de zon danwel zonder dalen geen toppen en dat zijn er al meer dan genoeg.
    Fijne week verder

• 18 Februari 2015 - 13:25

Thea Dorssers :

Wij zijn er weer ,en wij gaan ook door,met ze alle ,samen Sterk!
    Heel veel groetjes en het zonnet komt ook weer .
    Tot ziens van de over Kant van de Maas .jan-Thea.

• 24 Februari 2015 - 13:30

Marlies:

hallo lieve mensen

de site was 2 dagen niet bereikbaar

• 24 Februari 2015 - 20:19

Hein Oet Wieërt:

Fijn om te weten wat er mis was. Ik wacht rustig tot er een nieuw verslag komt. Alvast een fijne week

• 26 Februari 2015 - 08:36

Hein Oet Wieërt:

Ook via deze zijde een welgemeende felicitatie aan de mooie man waar de belevenissen in deze reisverslagen voornamelijk over gaan. Proficiat Peter met je verjaardag. 4ze en neeët VERGEATE en GENEAT van deze daag mêr auch van de veul daag die ich dich biej deze toewins. Feine daag

• 26 Februari 2015 - 18:40

Christel:

Peter, gefeliciteerd met je laatste 50-er verjaardag.:)

• 26 Februari 2015 - 20:11

Tjeu:

Peter, van harte proficiat met je 59e verjaardag. Feestze.