MOEDERDAG 2012 - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu MOEDERDAG 2012 - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

MOEDERDAG 2012

Door: marlies

Blijf op de hoogte en volg Peter

13 Mei 2012 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve Mensen,

Wat was het koud vorige week zondag, brrrr..... Nadat ik s morgens met Steef, Lonneke en Pierke naar de kindermarkt in Grashoek was geweest, Peter ging niet mee, omdat het veels te koud was, hebben we s middags de verwarming weer aangemaakt!!! Verdorie het is mei en dan nog zo koud... Op de kindermarkt had ik enkele legpuzzels voor mij gekocht en voor Peter het spelletje Ik leer lezen... hij herkende het nog want zo'n 2 jaar geleden hebben we dat geleend en nu heb ik het dus gekocht. Peter wilde het gelijk proberen en inderdaad dan zie ik weer de vooruitgang, wat duurde het toen lang eer hij een woordje had gelegd en nu pakte hij de letters vlot achter elkaar!!!
Maandagmorgen ging Peter alleen naar de fysio in de Kronenberg, kon ik het een en ander in huis doen, want dat moet natuurlijk ook af en toe gebeuren.... Na de middag in de moestuin gewerkt, spinazie gezaaid en boontjes gepoot en kwamen Wil en Marian op de koffie. De temperatuur was inmiddels ietsje gestegen en konden we buiten koffie drinken. Gezellig zitten kletsen en om half 5 kwam Johan Joep brengen, Joep lekker in de wandelwagen gelegd en Peter ging gras maaien, want ondanks de kou groeit dat als hop.
Dinsdagmorgen kwam Pierke, het weer was redelijk en zo konden we ook buiten zijn. Claudi stuurde een sms-je dat Joep de waterpokken had.... beetje zielig.... en s avonds ging ik lopen met Willemien en Annemarie, heerlijk was het, lekker fris uitgewaaid en weer nieuwe energie opgedaan. Nog een hele poos handoefeningen gedaan en vooral als Peter ligt is er steeds meer beweging in de arm/hand.
Woensdag oppasdag en ik had geen vlees, we besloten om weer naar Kessel te gaan om geraniums te halen, ik mocht er niet te veel kopen van Peter, want ik had nu toch wel genoeg bloemen in de tuin.... Pierke vond het deze keer ook niet zo geweldig... hij wilde niet in het karretje en zat steeds aan mijn bloemen te plukken... dus maar gauw naar huis, natuurlijk wel met de geraniums.... Claudi kwam nog even langs met Joep, die inderdaad helemaal onder de waterpokken zat.
s Avonds stond er nog zwemmen met Wil op het programma, had erg goed gegaan, nog bekeken of er getapet ging worden, maar besloten om de huid toch weer rust te geven.
Donderdag naar het afasiecentrum in Blerick, ik ging boodschappen doen en we hadden besloten dat we asperges zouden eten. Voor het eerst in mijn leven dat ik voor eigen gebruik asperges ging kopen!!! Peter kwam om 4 uur erg enthousiast terug. Ja hij kan nu met de computerles ALLE letters makkelijk vinden, en hij had een gesprek gehad met Geertje over de voortgang, ja volgend jaar gewoon doorgaan, en er zou een andere tijdsindeling komen, nu is het 2 x anderhalf uur met een grote pauze en dan werden het blokken van 1 uur met kleinere pauzes. Leek Peter ook beter. Oh wat leert hij hier veel!!! Hij maakt dan echt sprongen in zijn taal/spraakontwikkeling!!SUPER!!
Ook werden de gekochte asperges goed bekeken, of het een goede sortering was en vooral of ze ook lekker zouden zijn.... Nou het viel niet tegen, alleen blijft er van 1 kilo niet zoveel over... oftewel, we zijn wat dat betreft altijd heel erg verwend geweest...
s Avonds ook weer de extra handoefeningen gedaan, en ik voel steeds meer, de bloeddoorstroming tot in de vingertoppen... de warmte in zijn hand, het leven...
Vrijdagmorgen gesprek met de verzekeringsman en dit duurde meer als anderhalf uur, en Peter bleef er constant en goed bij, heel alert in alles. KLASSE!! Ja s middags was hij wel een beetje moe, maar dat was ik ook, maar toch weer grasmaaien en moesten we naar de receptie van de volleybalclub, helaas daar was Peter te moe voor, (maar ook niet veel zin) dus ging ik alleen met Annemarie MET DE FIETS. Ja die had ik al bijna een jaar niet gebruikt. We hadden het er over dat Peter misschien op een driewieler zou kunnen fietsen... Ik vertelde het idee later aan Peter, NEE dat deed hij niet... een gewone fiets, zijn eigen fiets daar ging hij op fietsen.... Ja misschien, volgend jaar en dan proberen, eerst lopen, dan grasmaaien, dan autorijden, dan vingers bewegen, dan fietsen..... DUS hebben we weer een nieuwe uitdaging in het verschiet!!
Zaterdagmorgen zwemmen met Wil, nu was het helemaal niet druk geweest op de Schatberg en hadden ze alle oefeningen super kunnen doen, de huid op de arm/hand zag er goed uit en Wil tapete de hand en vingers, na het middagslaapje gingen we naar buiten, Peter had het gelijk gezien, er zat een grotere bak aan de loader, ja waar die nu weer vandaan kwam... dus naar Robert en vragen, inderdaad die hadden ze een uur geleden afgeleverd.. Samen nog een hele poos in de tuin gewerkt en gras gemaaid.... maar goed dat Peter dat kan, want anders zouden Robert of ik dat moeten doen, en er is nogal wat gras op ons boerenerf.....scheelt dus heel veel tijd voor ons.
s avonds in bed een hele poos samen gepraat, over moederdag, ik vroeg of hij een cadeautje voor me had, nee, moest dat dan... vergeten, nee hoor dat hoeft niet, want ik ben je moeder niet... ja maar als het 18 mei is wel een cadeautje, rozen, ja toch, maar wie deed dat 4 jaar geleden. Ik vertelde hem van de eerste trouwdag in Blixembosch, poeh nee dat wist hij niet meer... ja of toch wel een beetje....
Vanmorgen in bed pakte ik zijn hand, en vroeg of hij de duim kon bewegen... JAAAA, daar ging de duim op en neer, oh dit is een super mooi cadeautje.. ik had de tranen in mijn ogen, beetje bij beetje, steeds een stapje verder...
Steef kwam met Pierke, en wat kon ons kleine manneke... ja LOPEN... zo schattig en met heel veel lachen, en Peter wist precies te vertellen dat zijn Mama Steef, op haar eerste verjaardag liep, en Pierke dus een paar dagen eerder is.....Robert kwam ook ontbijten en Claudi, Johan en Joep al gauw genoeg op de koffie en zo zaten we om 12 uur nog aan de ontbijt tafel.. Toen iedereen weg was vroeg ik Peter of hij nu ook nog de duim kon bewegen, nou hij was wel heel erg moe, ik pakte zijn hand, en ja hoor daar ging de duim weer... zou het dan nu toch waarheid worden..... Oh het is af en toe zo SPANNEND....Het is net een film, waar niemand het einde van weet....



WEES NIET BANG VOOR TEGENSTAND
JE ZULT VERSTELD STAAN VAN WAT JE KUNT BEREIKEN
WIE GEDULD HEEFT
KRIJGT VAAK HET BESTE HAPJE


Veel liefs Marlies

  • 13 Mei 2012 - 19:30

    Thea & Jan:

    Heel veel groetjes Thea-Jan.

  • 14 Mei 2012 - 05:53

    Hein Oet Wieërt:

    Mijn reactie is kort en krachtig:
    DUIM OP

  • 15 Mei 2012 - 11:09

    Christel:

    Dat was me weer een weekje. Wij terug vanuit het warme Rome en gelijk weer met beide beentjes op de "koude" nederlandse bodem.
    Nou weet ik het zeker; WE ZIEN ONS HEEL GAUW. Joepie!!!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Grashoek

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 April 2023

Lente

03 Mei 2022

Eindelijk… Sterre en Lotte

19 April 2021

19 april.....

27 December 2020

2020... WAT EEN JAAR !!!

14 Oktober 2020

AFSCHEID NEMEN.... EEN NIEUW BEGIN
Peter

Actief sinds 28 April 2008
Verslag gelezen: 314
Totaal aantal bezoekers 690515

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: