Pinksteren - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu Pinksteren - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

Pinksteren

Door: .

Blijf op de hoogte en volg Peter

20 Mei 2013 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen,

Zo een dagje later als normaal, maar we zijn er weer!! Ja ja een beetje druk met alles....
Maandagmorgen ging ik met Peter naar de fysio in Baarlo, waar we wat nieuws gingen proberen. Richard legde een zwachtel aan om de schoen van Peter, dan stond de voet in een betere positie en dan lopen. En dat ging me toch een potje goed!!SUPER!! Peter ervoer het ook als zeer positief!! Ik had weer de iPad mee genomen en heb er filmpjes en fotos van gemaakt. Ik zal proberen om die ook op de site te zetten, want fotos die we met de iPad hebben gemaakt hebben we bij het vorige bericht gezet en dat ging gemakkelijk. tenminste Claudi heeft ze erop gezet.. Richard had geen tijd meer om te tapen en werd er besloten dat Peter smiddags alleen terug zou gaan om te tapen.
s Morgens had ik eerst nog wat vervelende telefoontjes moeten plegen met de gemeente en de belastingdienst, maar door de positieve uitstraling van de fysio was mijn gemoed een heel stuk beter geworden en ging ik smiddags het cadeautje voor Pierkes verjaardag halen.
Om 17.00 uur ging Peter alleen naar Baarlo om de voet te laten tapen en dat had allemaal prima gegaan. Claudi smste of we nog even kwamen knuffelen, maar Peter was een beetje moe en zei dat ik maar alleen moest gaan. Ja lekker in het nieuwe bad bij Claudi, samen met Joep.. Lekker feestje!!!
Dinsdag was er een oppasdagje voor Mees. Joep ging naar de opvang en Claudi en Johan shoppen en kleine Mees bleef bij Opa en Oma. Het weer was redelijk en konden we naar buiten met de kinderwagen met Mees. Peter wilde grasmaaien en ik ging lekker wandelen. s Middags regende het een beetje en liep Peter met de kinderwagen door de kamer en keuken, hij zong liedjes en zowaar Mees lachte naar Peter, en oh wat was hij trots... kijk kijk Mees doet lachen!!!
s Avonds werd mijn vlees gebracht en wilde ik lekker doorwerken, ik vroeg of Peter al wat vlees kon wegbrengen.. Ja dat wilde hij wel doen, moest ik het wel in de auto zetten... Er kwam een vrachtwagen met voer Amydin het erf op.. er stapte een erg flinke francaise uit... oef.. zwaar karweitje.. Oh nee zei Peter ik ga wel even, jij doorwerken. Ik bekeek het van een afstandje en zag hoe Peter de francaise de weg wees naar de voorsilos en legde de francaise uit waar ze het voer moest lossen. Hij kwam weer binnen en zei dat hij het allemaal opgelost had en nu het vlees ging wegbrengen KLASSE!!
Woensdagmorgen werd er weer op tijd gezwommen en nu hadden ze het hele bad alleen gehad, alle oefeningen super goed gegaan. Ik moest nog een keer bellen met de belastingdienst over een brief die "zoek"was geraakt bij de post of interne dienst, en we diezelfde brief nog een keer hadden opgestuurt. Ik vroeg aan de juffrouw of onze brief was binnen gekomen. Nee dat kon ze niet nazien. Wanneer kan ik er dan over bellen om te vragen of hij op het juiste buro is aangekomen. De interne post doet er 2 weken over..... Nou vraag ik je... 2 weken.. om te zien of een brief binnen een gebouw van buro A naar buro B is gegaan!! Nou als wij hier zo werken waren we allang met de mussen omhoog gegaan!!!
Steef kwam met Pierke en Sien, even gezellig op de koffie.. maar er kwamen nog meer mensen en was het een beetje druk... We waren net aan het eten toen Rene kwam, en begon Peter zelf over de grasmaaier, dat die het nog steeds niet helemaal goed deed en Rene beloofde dat ze hem nog een keertje na zouden kijken en het een en ander misschien wat anders af zouden stellen zodat hij niet meer verstopt zou raken en dat Peter dan echt helemaal alleen kan grasmaaien, want nu moet ik steeds helpen met leegmaken.
s Middags kwam Claudi nog even met Joep vlees halen en ging Peter toch maar weer grasmaaien, hij dacht dat Joep wel met hem op de maaier wilde, maar nee dat vond Joep toch een beetje eng...
Donderdagmorgen met de taxi naar het afasiecentrum en ik moest boodschappen doen, ja een hele kar vol... Om 4 uur kwam Peter thuis en het regende pijpestelen. Bah bah, wat een snertweer!! Natuurlijk moest Peter weer veel vertellen over het afasiecentrum, de groepen en de yoga !! Ja helemaal geweldig!!
Vrijdagmorgen ging ik Pierke halen en was het redelijk weer, lekker naar buiten en ik vertelde Pierke wat er in de moestuin stond, aardbeitjes... maar hij zag er geen dus oma zei het fout, nee eerst komen er witte bloemetjes en dan vruchtjes en dan door de zon rode aardbeitjes... Oh ja !! Pierke en ik wilde weer naar binnen , maar daar kwam Peter naar buiten, oh dan gaan wij ook weer naar buiten... En bij de moestuin begon Pierke tegen Opa te vertellen... bloemetjes ... bloemetjes worden aardbeitjes Opa!! Heel grappig!!
s Avonds gingen we naar Maasbree naar Christels verjaardag, ja super gezellig, zo gezellig dat Peter wat meer biertjes dronk en ik terug moest rijden!!
Zaterdagmorgen op tijd op want Wim ging met Peter alweer vroeg zwemmen, en het was onze trouwdag!! Het zwemmen had super goed gegaan, maar Peter was er wel heel erg moe vangeworden, zo moe dat hij echt niet naar Panningen kon rijden om rozen te halen!! Maar die heb ik dan nog te goed!! s Avonds keken we samen naar het songfestival en met de iPad erbij om te kijken waar alle deelnemende landen lagen. Ja super die iPad. We gebruiken hem echt heel veel en hij is zo gebruiksvriendelijk voor Peter!!
Zondagmorgen weer op tijd op, eerst moest ik nog wat bbq maken en om 12.00 uur kwamen Lonneke en Jaap, samen geluncht en s middags moesten we naar Pierkes tweede verjaardag!! Ja ja we zijn al 2 jaar Opa en Oma, en nu mocht hij het kadootje open maken een driewielertje, net als Opa!! We zaten lekker buiten, een prachtige dag!! Met al onze kinderen en kleinkinderen. SUPER!!!

TIJDENS HET VOLHOUDEN DOOR
MAG JE BEST EVEN UITRUSTEN !!!!

Veel liefs Marlies

• 20 Mei 2013 - 15:41

Thea-Jan:

Wat weer super daar ,het gaat daar lekker bij jullie,zo door gaan.groetjesui Reuver

• 20 Mei 2013 - 16:54

Christel:

Drukke weken volgen elkaar continu op bij jullie. Gefeliciteerd met jullie trouwdag en met Pierke.
    Ja hoor, alles gaat gewoon door. En weer iets nieuws uitproberen met de zwachtel om de schoen. Wij staan nergens meer van te kijken. Willen jullie net zo graag als wij zomer? Ik ben die regen nu wel moe. Maar ook hier zullen we maar weer denken: na regen komt zonneschijn! Ik kan bijna niet wachten.