ALS DE ZON SCHIJNT..... - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu ALS DE ZON SCHIJNT..... - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

ALS DE ZON SCHIJNT.....

Door: Marlies

Blijf op de hoogte en volg Peter

27 Mei 2018 | Nederland, Grashoek



Hallo lieve mensen



Maandag was het tweede Pinksterdag, een beetje zondag dus en toen Peter s morgens opstond was hij heel opgewekt en heel vrolijk en grappig zei hij: Sinds maanden een nacht geen jeuk gehad, wat is dat heerlijk. Ja wat is dat heerlijk. Ik had ook al zo lekker geslapen. En dan te bedenken waar die jeuk vandaan is gekomen !! Onvoorstelbaar hoeveel mensen mij gebeld, geappt en aangesproken hebben over veranderde medicijnen en hoeveel ellende ze daarmee gehad hebben en allemaal te maken met de apotheek die dan nonchalant reageerde dat het niet aan de merknaam ligt van de medicijnen, dat dit niet de bijwerkingen geeft die in de bijsluiter beschreven staan. Nee je moet niet teveel waarde hechten aan de bijsluiter, ja a ma hoela, je moet toch de bijsluiter lezen voordat je een medicijn gebruikt en als er dan allergische of andere reacties optreden je aan de bel moet trekken en dan doe je dat en dan wordt het heel simpel afgedaan en ligt het absoluut niet aan de veranderde merknaam . Nou hier ben ik dus ook nog niet klaar mee. Feit is wel nu we die nieuwe merknaam weg hebben gelaten, gelukkig had ik nog een doosje van de oude merknaam , Peter een heel stuk verbeterd is. Veel alerter en veel minder jeuk en de huiduitslag is aan het wegtrekken.
Terwijl ik het zeil van het zwembad schoonmaakte kwam Peter ook gezellig bij het zwembad zitten met een oud fotoalbum, af en toe riep hij mij, want dan kan hij niet herkennen wie er op de fotos stonden… ja soms moest ik ook diep nadenken… wat veranderen mensen in 25 jaar !!!
Na het middagslaapje kwamen Claudi, Johan, Joep Mees en Niene, we zaten eerst effe buiten en we besloten om toch maar binnen te eten en dan na het eten buiten nog een ijsje te nemen. We zaten net weer buiten toen Peters zusje op de fiets kwam en nog gezellig een uurtje buiten op de stoep zitten te kletsen. .
Dinsdagmorgen bracht Steef Pierke en Sien, de kinderen hadden vrij van school ivm een studiedag, dus een dagje oppassen voor ons. Om 9.30 uur kwam Claudi met Joep, Mees en Niene en bleef Niene met Sien bij ons en ging Claudi een dagje zwemmen met Joep, Mees en Pierke. Heel gezellig was het met de twee meisjes. Ik had alle poppenspullen weer in de keuken gezet en daar werd lief mee gespeeld. Aar Niene wilde naar buiten terwijl Sien liever binnen is. Sien is een beetje bang voor de poes… maar dat probleem loste we op door de oude kinderwagen te pakken en daar Sien met Niene ingezet en kon Peter hun duwen. Weer binnen deden we nog spelletjes zoals kleurentorentjes en Peter deed ijverig mee. Gezellig samen gegeten en na het eten brachten Sien en ik Peter en Niene naar bed en was het quality time met Sien. Na twee uurtjes hoorden we Niene en samen gingen we Peter en Niene weer uit bed halen, nog even spelen en toen kwam Claudi alweer met drie hele tamme jongetjes. Pierke en Sien bleven nog totdat Robert hen mee naar huis nam, ja een superleuke dag was het. En s avonds kwam Wim nog om Peter te behandelen en dat ging ook al heel goed !! SUPER!!
Woensdagmorgen stond er eigenlijk fysio gepland maar die werd afgebeld omdat Richard een bespreking had, tja dat was jammer en zwemmen kon ook niet meer ingepland worden. Dan maar zelf extra oefeningen gedaan. Extra buiten gelopen en de zijwaartse passen geoefend. Lekker buiten gewerkt en na het avondeten kwam Claudi nog effe met Niene op de fiets een emmertje aspergessoep brengen, ze bleven maar kort want ik ging lopen met Annemarie. Heerlijk gelopen op de schatberg en veel gepraat over medicijnen en bijwerkingen en dat de zorgverzekeraars toch wel heel veel in de pap te brokkelen hebben, zowel bij de medicijnen als bij behandelingen zoals fysiotherapie. Is toch te belachelijk voor woorden dat er hier zoveel op bezuinigd wordt, mensen hun therapie niet meer kunnen doen en dan maar achter de geraniums moeten gaan zitten en verpieteren met een hele zak medicijnen, en nog een grotere zak pilletjes erbij om de bijwerkingen te onderdrukken… we worden er steeds zieker van !!!!
Donderdagmorgen ging Peter met de taxi naar het afasiecentrum en ging de boodschappen doen, de gewone boodschappen en naar de boerenbond kan chloor gehaald voor het zwembad, want zaterdag moest het allemaal schoon zijn. Om 14.00 uur was Peter terug van het afasiecentrum en was het Ron die de taxi reed, zo die hadden we al 5 weken niet meer gezien dus effe bijpraten maar Peter was heel moe en wilde naar bed.
Om 15.15 uur ging ik Joep en Mees uit school halen en op het schoolplein was kindermarkt van groep 8 voor de kampweek. Ik gaf Joep en Mees ieder een euro en daar konden ze wat mee kopen, binnen 1 minuut waren ze klaar, Mees wilde de grote knuffeltijger en Joep een lampje, dan kon hij s avonds in bed lezen !! Dus waren we ook weer op tijd thuis en wilden ze graag effe televisie kijken, heel rustig terwijl Peter en ik koffie dronken, maar om kwart voor vijf werden Pierke en Sien gebracht en het leek wel of ze alle vier al hun energie opgespaard hadden, wat een lol en drukte hadden ze. Gelukkig kwam Johan Joep en Mees om 17.30 uur weer ophalen en werd het weer heel rustig. Samen met Pierke en Sien gegeten, gezellig, maar na het eten klaagde Peter van buikpijn, oei dat is minder, hij ging maar eens naar het toilet voor een grote boodschap. Goed zo gelukt maar de buikpijn was nog niet over, dus nog een keer en nog een keer… Om 20.00 uur bracht ik Pierke en Sien naar huis en toen ik terugkwam moest Peter nog 2 keer naar het toilet voor grote boodschap en was hij extreem moe. Poeffff…. Wat nu weer….. !! Hij vond dat ik het zwemmen voor vrijdagmorgen maar moest afzeggen……
Maar vrijdagmorgen stond er een fitte Peter, hij had heel goed geslapen en hij wilde toch wel zwemmen, gelukkig had ik dat toch maar niet afgezegd en was Wil er om 10.00 uur om met Peter te gaan zwemmen. Ik deed allerlei klusjes in huis en s middags had ik met Anneke afgesproken dat we het zwembad verder schoon zouden maken. De watertemperatuur was prima 27 graden. Het zwemmen had heel goed gegaan en Wil vond dat de huiduitslag bij Peter heel erg verbeterd was en daardoor ook zijn alertheid weer veel en veel beter.
S Middags kwam Anneke helpen en ook Robert kwam met Pierke en Sien, Pierke en Sien speelden heerlijk in het water terwijl Anneke en ik schoonmaakte en Robert schoffelde in de tuin. En Peter zat te genieten van dit alles lekker op een stoel bij het zwembad. Tegen 18.00 uur hielden we ermee op, we hadden het bad bijna schoon en de rest zouden we zaterdagmorgen doen.
Zaterdagmorgen waren we lekker op tijd op. De zon scheen en het was prachtig weer. Ik wilde nog even asperges en groenteplantjes halen, eerst zei Peter dat hij niet mee ging, maar na een kwartier zei hij, jawel ik ga wel mee, effe een stukje rondrijden, en zo gingen Peter en ik op stap en Anneke ging met de stofzuiger door het huis. Toen we terug kwamen pootte ik gelijk de groenteplantjes in de moestuin en daarna gingen we het laatste stukje zwembad schoonmaken. Peter kwam er weer bij zitten en om 12.00 uur zag alles er piekfijn uit. Het feestje kan beginnen….. want omdat het zo warm was en Pierke zijn kinderfeestje had, hadden we afgesproken dat ze hier allemaal zouden komen zwemmen. Eerst was het thuis de cadeautjes uitpakken en toen werden de kinderen met Robert gedropt in een bosje hier vlakbij en moesten ze hier naar toe lopen , terwijl Steef en ik verder alles klaarzetten. En om 15.00 uur kwamen er 9 kinderen hier het erf op gelopen, inmiddels was Peter ook opgestaan en bij het zwembad geïnstalleerd. We hadden nog een waterglijbaan op het gras gelegd de slang erop aangesloten en oh wat was het een feest. Peter schaterde, ja dat was superleuk, nog de hele grote bal erbij, bordjes opduiken, wat een gespetter en gelach. Tegen 17.00 uur maakte ik de pizzas warm in de oven, maar oeps wat hadden ze allemaal een honger, dus besloot ik om er als verrassing nog wat minisnackjes bij te bakken, ja heerlijk vonden ze dat allemaal en om 18.00 uur was alles op en bracht Robert de hele meute weer naar huis en ruimde Steef en ik het laatste op. Ria belde of het uitkwam als ze s avonds een kop koffie kwamen drinken, ja Peter was wel moe, maar Ria en Wiel is wel altijd heel gezellig, dus sprak ik af dat ze tegen 20.00 uur zouden komen. Peter ging een uurtje in zijn stoel liggen en nog voor 20.00 uur ging hij naar buiten, ja we gaan lekker buiten op de stoep zitten, een oude tafel met een mooi boerenbont tafellaken erop, had ik donderdag nog gescoord bij de boerenbond en werd het een heel gezellige avond, ja dat was lang geleden dat we zolang buiten hadden gezeten, SUPER!!
En vanmorgen was het lekker rustig, Claudi appte dat ze vanmiddag komen zwemmen en Lonneke belde om effe bij te praten en weer toonde Peter eigen initiatief, weer heel alert en ja hij ging buiten op de stoep zitten, maar ik moest wel een pet pakken…. WAUW SUPER !!!!



HET GAAT ER IN HET LEVEN NIET OM OM VOLMAAKT TE ZIJN
HET GAAT EROM DAT JE ELKE DAG BETER WORDT



Veel liefs Marlies

  • 28 Mei 2018 - 11:04

    Hein Oet Wieërt:

    ik ga maar geen woorden verspillen aan medicijnen want daar wordt je gewoon moe van en ja laten wij aub nog meer commercie invoeren in de gezondheidszorg. Daar wordt zelfs de gezondheidszorg ziek van. Punt uit
    Wat weer een pret daar bij dat zwembad. het was veel werk maar dan heb je ook wat. Inderdaad HEEL VEEL PLEZIER en dat is goud waard. Ik wens jullie weer een heel fijne week PS Enkele graden koeler en wat malse regenbuitjes ( nee geen hoosbuien ) zou voor mijn brein best wel aangenaam zijn

  • 30 Mei 2018 - 20:50

    Christel:

    Toch nog ff eraan gedacht om te lezen. Heerlijk zo'n opa en oma waar je je verjaardagsfeestje kunt vieren. En wat een lol. Zon, zand en water doen het nog steeds goed.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Grashoek

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 April 2023

Lente

03 Mei 2022

Eindelijk… Sterre en Lotte

19 April 2021

19 april.....

27 December 2020

2020... WAT EEN JAAR !!!

14 Oktober 2020

AFSCHEID NEMEN.... EEN NIEUW BEGIN
Peter

Actief sinds 28 April 2008
Verslag gelezen: 352
Totaal aantal bezoekers 690523

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: