KONINGSDAG 2017 - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu KONINGSDAG 2017 - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

KONINGSDAG 2017

Door: ..

Blijf op de hoogte en volg Peter

30 April 2017 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen,

Zondagmiddag kwamen Peter en Christel na het middagslaapje op visite en dat was zoals vanouds erg gezellig, veel bijgepraat maar ook de iPad en telefoon weer opgeschoond, kan ik er weer wat meer fotos opzetten.
Maandagmorgen werd er eerst gedoucht en al gauw kwam Steef met Pierke en Sien en Anneke had vakantie en kwam hier wat klussen, de kelder gepoetst en een begin gemaakt om de stoelen in de keuken opnieuw te verven. Susanne kwam om de boekhouding van het eerste kwartaal af te sluiten , dus al et al een hele drukte , maar om 12 uur waren er heel wat klussen geklaard en had Peter leuk met Pierke en Sien gespeeld. S Middags moesten we naar de fysio in Baarlo en er was een dubbele afspraak gepland. Peter wilde nu ook weer eens getapet worden , tja en dat lukt niet allemaal in 25 minuten. We vertrokken hier al op tijd en haalden nog eerst asperges in Panningen. Peter reed en stelde voor om over de Vosberg naar Baarlo te rijden. Oh Prima, maar hij reed nog verder binnendoor en zo kwamen we op plekjes waar ik in ieder geval nog nooit was geweest. Heel interessant en vooral dan de spraak van Peter! SUPER en ik geniet hier intens van. We waren nog ruimschoots op tijd bij de fysio en natuurlijk wilde Richard Peter wel tapen en werd dat als eerste gedaan. Ik moest even wat bij de balie regelen en toen ik terug kwam waren ze bezig met oefeningen in de zaal. Ik bleef op een afstandje kijken, WAUW wat ging dat goed. Verbazingwekkend hoe goed eter zijn eigen lijf weer kent, hij kan precies aangeven waar hij iets voelt en waarom. KLASSE!! Maar na bijna een uur fysio was hij toch wel moe en reed ik naar huis.
Dinsdagmorgen stond er voor Peter niets op het programma, ik deed de oefeningen met hem en begonnen Anneke en ik met het verven van de keukenstoelen, oh die werden mooi, tja die vond Peter ook wel heel erg mooi en na de middag ging ik het vlees halen in Deurne en werkte ik dat samen met Anneke aan de kant en om 5 uur was alles klaar. S Avonds kwamen de mensen nog het vlees ophalen en maakte Peter ook nog een praatje met de mensen.
Woensdagmorgen verfde we de laatste stoelen en ging Peter op de hometrainer, daar hadden we vorige week de oude trapper weer opgezet, maar nog niet uitgeprobeerd of dat ook werkte, maar dat ging eigenlijk heel erg goed, de voet blijft er mooi in, alleen kan Peter nu niet alleen afstappen, maar dat is eigenlijk ook niet nodig, want er is altijd iemand in de buurt als hij op de hometrainer zit.
Ik as aan het mijmeren over koningsdag en dat wij misschien ook wel wat leuks zouden kunnen gaan doen, misschien met Piet en Maria iets gaan doen. Ik had nog niets aan Peter vertelt en s middags kwam Steef even langs met Pierke en Sien en toen appte Maria of wij al plannen hadden voor Koningsdag, nee … uh kaas halen….appte ik terug en toen vertelde ik dat aan Peter. Nee hij ging niet mee iets doen veel te druk en het was altijd maar druk en hij was moe en s avonds kwam John nog voor de oefeningen en donderdagmorgen Wil voor de oefeningen en dan was hij moe en ging hij beslist niets meer doen. Ik werd een beetje boos en verdrietig Nog bijna nooit hadden wij wat aan Koninginnedag gedaan, het was vroeger altijd werken want het was altijd in de aspergestijd …. Hooguit s avonds laat ergens een ijsje eten en dat was het dan en later was er het infarct en geen zin om iets leuks te doen op deze dag. Altijd ging het belang van de revalidatie voor , tja en dan bleef er niet veel over… We maakten een fikse ruzie hierover en toen besloten we samen om Wil voor de donderdagmorgen af te zeggen en toch s middag iets leuks te gaan doen.
S Avonds ging ik lopen met Willemien en Annemarie en John kwam dus om Peter te behandelen. Ik praatte er met de dames over en we Annemarie zou het tegen Wil zeggen dat er donderdagmorgen geen therapie was en dat wij Koningsdag gingen vieren. Na het lopen praatte ik er nog heel lang met Peter over, WAUW wat hadden we een echt goed gesprek!! Ja soms moet je keuzes maken!!
En zo werd het dus Koningsdag en genoten we s morgens van het koningspaar op televisie en wat waren we trots op ons koningshuis, want ook het interview hadden we woensdagavond gezien, ja dat was heel mooi allemaal en om 15.00 uur kwamen Piet en Maria de kaas brengen en gingen we wat toeren, maar eerst langs Claudi om daar “witte”yoghurt te brengen en een kop koffie te drinken en na een uurtje gingen we weer verder. Overal over kleine weggetjes en kregen we veel nieuwe dingen te horen. We besloten om ook nog ergens wat te gaan eten… maar dat ging niet zomaar, vol, vol en de derde plak die we belden konden we terecht en zo belandden we om 18,00 uur in Sevenum waar we heerlijk hebben gegeten en vooral supergezellig. Tegen half 9 reden we terug en ik vroeg aan Peter of hij ook zo had genoten… Nou …… zei Peter als grapje, Nou….. zei Piet, je kunt ook van hieruit naar huis lopen, Nee nee zei Peter. Nee het was echt heel leuk!! Thuis dronken we nog een kop koffie en om 22.00 uur was het kaarsje op. Maar een superleuke dag gehad.
Vrijdagmorgen werden we pas tegen half 8 wakker…. He helemaal niet op geweest vannacht, aan een stuk door geslapen, Nou dat is een mooi begin van de dag. Maar wat was het koud, brrrr…
Ik moest boodschappen doen en naar de boerenbond voor een nieuwe sproeier buiten, want ondanks het koude weer is het kurkdroog buiten. Peter had veel last van trillingen in zijn been, maar was wel positief. Zijn haren beginnen ook weer goed te groeien en hij ziet er gewoon goed uit.
Na het middagslaapje had hij wel erg veel last van trillingen en trekkingen in zijn rechterbeen. Ik masseerde nog eens alles en samen praatte we hierover. Peter zegt dat het komt van de behandelingen van Wil, John en Wim en het lijkt wel of dit meer effect heef als het zwemmen, het is een beetje vervelend gevoel, maar hij ervaart het als zeer positief en ook dat hij nu weer gevoel heeft tot in zijn tenen en dat is in die negen jaar nog niet geweest!! Nou ja zeg het maar!! Dit is wel heel erg positief te noemen , ondanks hele erg tegenslagen en een hele diepe dip, toch weer vooruitgang!! Ja dit hadden we niet durven dromen 4 maanden geleden!!!
Zaterdagmorgen kwam Wim om Peter te behandelen en die vond de vooruitgang ook al zoveel…. Ongelooflijk!! Eerst op de hometrainer en daarna het been en de arm masseren en behandelen. Wim zegt dan tegen Peter dat de vermoeidheid niet tussen de oren moet zitten en dat hij gewoon moet zeggen ik ben niet moe!! Peter moest er om lachen, maar op de een of andere manier heeft dit toch effect en wordt het er allemaal weer een stuk beter op. !! Hij gaat weer helemaal zelf naar het toilet, hij verzorgt zichzelf weer en het praten gaat met sprongen vooruit, zijn blik in de ogen is weer belangstellend . SUPER!!
Om 18.00 uur ging ik toch maar even alleen Pierke en Sien halen, Steef en Robert moesten uit eten en Pierke en Sien kwamen een nachtje hier slapen. Nog gezellig wat spelletjes gedaan , gekleurd en geschreven, puzzels gemaakt en om half 9 naar bed. Peter en ik nog een kop koffie gedronken en toch ook maar op tijd naar bed, want ja hoe vaak zouden we op moeten…. Goed geslapen…. Om 6.00 uur stonden Pierke en Sien bij ons aan bed, ze moesten plassen en ik realiseerde me dat Peter de hele nacht doorgeslapen had, hij was ook niet wakker geworden toen die twee bij ons aan bed stonden en ik maar na het plassen bij hun in bed was gaan liggen om vervolgens tegen half 8 weer in ons bed te gaan liggen en Pierke en Sien filmpjes mochten kijken op de telefoon. Maar al met al zaten we toch al om kwart over 8 aan het ontbijt en was het lachen gieren brullen. Pierke helemaal onder de chocoladepasta en smaakte het allemaal goed. Robert kwam binnen en om 10.00 kwam Steef Pierke en Sien halen. Ik wilde nog aspergessoep maken en terwijl ik daar mee bezig was kwam Roos het zusje van Peter, ja ik vertelde dat we wel om 12.00 wilde eten want vanmiddag moeten we nog naar de verjaardag van Loes, oh maar ze kwam ook maar eventjes…. En daar kwam nog een auto het erf op, Wim en Els, of het gelegen kwam voor een kop koffie, nou heel eventjes dan….. Dus waren het vanmorgen blimsembezoekjes, maar wel heel erg gezellig en met Wim en Els afgesproken dat we heel gauw weer bij elkaar komen om echt bij te praten want we hadden elkaar al een paar maanden niet meer gesproken en er was zoveel gebeurd….. dat was met een klein uurtje niet bijgepraat… Maar heel blij dat het weer de goede kant op gaat!!!

JE HEBT NIET ALTIJD EEN PLAN NODIG
HAAL DIEP ADEM
VERTROUW,
LAAT GAAN,
EN KIJK WAT ER DAN GEBEURT

Veel liefs Marlies

• 30 April 2017 - 19:07

Hein Oet Wieërt:

Wat een heerlijk zonnig verhaal weer deze week en Marlies maar ook voor Peter nog even dit. Zonder dalem heb je ook geen toppen dus geniet er van als het meezit. Ik zal de volgende week later reageren omdat ik 6 en 7 mei mee fiets voor een goed doel Kijk hiervoor maar even op www.hersenletselontour.nl en wellicht dat ik ook langs jullie fiets op 7 mei omdat er dan van Weert naar Venlo wordt gefietst.
    Ik wens jullie een fijne week weer

• 01 Mei 2017 - 09:05

Christel.:

Wow.....toch weer een nieuwe dimensie? Meer gevoel in de voet/been? Wie had dat verwacht na zo'n lange tijd? Zo zie je maar, dat de extreme vermoeidheid van Peter (die wel begrijpelijk is), ergens goed voor is geweest! Geef nooit op!

• 01 Mei 2017 - 14:35

Loes:

Hallo Marlies en Peter.
    super dat jullie er gisteren waren en wat is Peter voorruit gegaan de laatste tijd.
    Hij ziet er echt goed uit en is geinteresserd in de dingen om hem heen.Heerlijk om zo'n verslag te lezen en vooral goed om jullie zo te zien.Veel groetjes en tot gauw.