ZWEMMEN spetter spatter - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu ZWEMMEN spetter spatter - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

ZWEMMEN spetter spatter

Door: Marlies

Blijf op de hoogte en volg Peter

03 September 2017 | Nederland, Grashoek



Hallo lieve mensen,

Ben benieuwd of het vandaag allemaal wel gaat lukken, want vorige week waren er nogal wat problemen bij waarbenjij.nu en onze computer , maar hopelijk zijn alle problemen nu opgelost en kunnen we het bericht als vanouds weer gewoon op de zondagmiddag plaatsen.
Maandagmorgen stond er niets op het programma en was het voor Pierke en Joep een speciale dag. De scholen zijn weer begonnen en Pierke en Joep gingen voor het eerst naar groep 3, eindelijk gaan ze nu echt leren lezen en schrijven. Ze hadden er wel zin. Huub en Hanny kwamen even op de koffie en we zaten lekker buiten te genieten. S Middags moesten we naar de fysio en net toen we wilden gaan kwam Math nog even langs, helaas hadden we nu geen tijd om koffie te drinken, maar toch even in vogelvlucht bijgepraat, Math vond dat Peter wel erg veel vooruit was gegaan maar hij had hem dan ook al een hele tijd niet meer gezien.
Ik had ook een afspraak bij de fysio en terwijl Richard mijn nek en schouders masseerde hadden we tijd om even bij te praten. Ja het gaat heel erg goed met Peter en Richard stelde dan ook voor om weer oefeningen aan het wandrek te gaan doen. Dit is heel goed voor zijn knieen en stabiliteit. Peter dacht dat hij dit nog niet kon, maar Richard en ik keken elkaar aan… WAUW dat ging supergoed, en na deze oefeningen ging het lopen ook een stuk beter en de opdracht mee om deze oefeningen thuis weer op de trap te doen, oh ja zei Peter dat was ik helemaal vergeten de afgelopen maanden. Nou daar was hij tot voor kort ook nog helemaal niet aan toe, toen waren we blij dat hij überhaupt een paar passen kon lopen!! S Avonds had Peter wel een beetje spierpijn, maar… hij wist waar het van kwam.
Dinsdagmorgen ging Peter weer op de hometrainer en ik maakte lekkere tomatensoep want de vakantie voorbij en we moesten om 12 uur Pierke en Sien uit school halen en natuurlijk ging Peter mee. Dat vindt hij zo gezellig en dan dat gekwebbel in de auto, want wat hadden ze veel te vertellen en tijdens het eten ook al!!! Ik bracht ze weer naar school en eter deed zijn middagdutje. Net voor 3 uur appte Claudi, ze wilde nog een keer komen zwemmen met Joep en Mees. Oh… maar het water was maar 24 graden… Ik haalde Pierke en Sien uit school en die wilden natuurlijk ook graag zwemmen, Sien sprong er in haar onderbroekje in en Pierke had een zwembroek/korte broek aan. Claudi kwam met Joep , Mees en Niene en inmiddels was Peter ook opgestaan en kwam ook bij het zwembad zitten . Het water was eigenlijk aan de frisse kant en na een klein uurtje vonden ze het allemaal wel welletjes, er werd nog een ijsje gegeten en we besloten dat het de laatste keer was voor deze zomer. Extra chloor in het water voor de winter en dan de pomp uit en wachten tot de nieuwe lente!! Lonneke appte dat het was gelukt… Jee eee in mei weer een weekend naar de Efteling met ons hele gezin. Natuurlijk werden de fotoboekjes van de Efteling erbij gepakt en oh de verhalen samen met Peter en de kinderen, enne of opa ook mee ging in Joris en de Draak, ja dan moest hij goed oefenen en dan kan hij in m ei ook mee erin… De Baron, nee dat was nog een beetje te… voor opa en oma, daar kunnen alleen papas in!! En zowaar lukt het me s avonds om het bericht via de iPad te plaatsen, maar niet het bericht wat ik wil en weer contact gezocht met waarbenjij.nu.
Woensdagmorgen en wat staat er op het programma…. Zwemmen voor Peter, WAUW wie had dat gedacht dat Peter weer zou gaan zwemmen… Nee een paar maanden geleden durfde ik hier echt niet op te hopen, ij zou gelijk verdrinken denk ik en nu… Ja maar Peter vond het wel spannend. Om 10 uur kwam Wil Peter halen en het gekke was… sinds februari was ik niet meer zonder Peter thuis geweest, nooit meer alleen geweest… heel gek was het , maar wat kon ik lekker veel doen, och ze bleven maar anderhalf uur weg, maar toch even tijd voor mezelf!!! Lachend kwamen ze weer terug en oh wat had het goed gegaan, natuurlijk was Peter moe, maar bijna alle oefeningen alweer gedaan en de badmeesters waren verrast dat Peter er weer was. Oh SUPER!! Alles komt goed!!! Natuurlijk had ik de erwtensoep warm en wat genoten ze daar allebei van!! S Avonds ging ik lopen met Willemien en Annemarie en volgens John zou het niet gaan regenen …. We waren nog geen 100 meter op pad en daar begon het te regenen…. Te stormen… we liepen snel naar het terras van de waterski en na een half uur leek het droog te worden en liepen we verder… maar het dreigde en dreigde en na een verkorte route gingen we de plaza binnen nou en toen…. Regen storm angstaanjagend slecht weer. Ik begon een beetje bang te worden, want Peter was alleen thuis…. Tja maar ja ik kon ook niets doen… na een half uurtje leek het minder te worden en gingen we snel naar huis. Peter zat lekker in zijn stoel, de televisie was uit gegaan, maar verder niets. Ik liep naar achteren op het bedrijf en het leek wel of het hier veel minder had gedaan, niks geen overlast en nergens waterpoelen. Gelukkig want ik zag de bui al hangen, dweilen dweilen dweilen… maar nee hoor.
Donderdagmorgen kwam Steef om de boekhouding te doen en om 11.00 uur kwamen John en Willemien, terwijl Willemien onze voeten deed, keek John de computer na en schoonde alles op. Hoe het kon dat het bericht niet geplaatst kon worden wist hij niet, maar nu zou het toch wel weer gewoon moeten kunnen lukken, teveel tekst of zo wat een bericht zei, kon eigenlijk ook niet, dus beetje spannend of dit bericht nu geplaatst wordt. De rest van de dag hadden we wel heel veel problemen met de WIFI, tjooo nu dat weer, dan vrijdag maar op pad voor een nieuwe router. Nog wat klusjes in huis gedaan en s middags zat ik met Robert aan de koffie, we hoorden een raar geluid, Robert dacht dat het mijn telefoon was, maar die lag gewoon op het aanrecht, even later ging Roberts telefoon, het was Claudi die belde…. Oh dan was het natuurlijk wel mijn telefoon geweest… Ik zei dat ik haar wel straks terug zou bellen…. Maar eh… was oma niet iets vergeten….. Joep en Mees stonden bij school op oma te wachten…. Oeps ik vloog naar de auto en snel naar school gereden, totaal niet aan gedacht, maar natuurlijk want ik zou op donderdagmiddag Joep en Mees uit school halen…. Ze waren fijn aan het spelen op het schoolplein en Linda had het opgemerkt en toen had Joep gezegd ja Oma Liesje moet ons komen halen en daarop had Linda Claudi gebeld…. Voor Peter was het een verrassing dat Joep en Mees er waren en natuurlijk de scholen zijn weer begonnen, maar we moeten even in het ritme komen. De tractortjes werden allemaal naar beneden gehaald en er moest flink gewerkt worden. Oh heerlijk weer!!
Vrijdagmorgen bracht Claudi Niene en die zat voor het eerst bij in de kinderstoel aan de keukentafel, maar och arm, Niene was heel moe en al gauw bracht ik haar maar naar bed. Peter deed zijn oefeningen en ik kon het eten voorbereiden. Om half 11 was Niene wakker en ik zette de box bij Peter neer en oh wat hadden ze een plezier. Ik hoorde Peter schateren, hij zong liedjes en even later toen Niene bij mij op schoot zat probeerde Niene in de handjes te klappen… en wat deed Peter… die probeerde dat ook, hij trok de aandacht van Niene en probeerde echt in zijn handen te klappen… WAUW ik kreeg er gewoon kippenvel van, zo mooi om te zien!! SUPER!!! Net voor 12 uur kwam Claudi Niene weer ophalen en na het middagdutje liepen we samen naar de loods want Robert was de hele week al erg ijverig geweest en had heel veel opgeruimd , oud ijzer weggebracht en veel in de container gegooid. Peter keek verbaasd rond in de loods, zo daar was echt opgeruimd!! Na een poosje liepen we weer terug naar binnen en toen kwamen Pierke en Sien al, die kwamen een nachtje logeren. Eerst nog eventjes buiten gebleven en toen binnen spelletjes gedaan. Sien wilde graag domino van Muppets doen, en ja Peter deed ook mee. Wat toch een verschil met een paar jaar geleden, hoe makkelijk hij nu alle spelletjes doet en ook hoeveel plezier hij hier aan heeft. WAUW!! Pierke en Sien wilde graag frietjes eten en ik stelde voor om ze echt van piepers te maken. Nou daar snapten ze niets van, aardappels geschild en frietjes ervan snijden, maar je kon er ook chips van maken, oh dan wilde ze eerst chips eten en dan frietjes met viandel. De chipjes waren zo klaar en we legden ze op een groot dienblad en met hun keukentje erbij werden de chipjes verdeeld en oh wat hadden ze een plezier en Peter vertelde hoe aardappels groeiden in de grond en wat je allemaal van een pieper kon maken. Ik bakte de frietjes en dekte de tafel en toen konden we in de keuken eten. Ja dat is super genieten en na het eten wilden Pierke en Sien in opas douche, want op een stoeltje zitten en dan lekker warm water over je heen, ja dat is pas leuk, maar ook onder de massagedouche staan… alleen stond toen de hele badkamer blank…. Dus dweilen….. Nog even een spelletje en een filmpje op de iPad en toen was het bedtijd. Ze sliepen zo en Peter en ik keken nog wat televisie en dronken wat en was er een mailtje van Piet, ja ons weekendje weg was ook geboekt jippie… en net voordat we naar bed wilden gaan hoorden we iets en even later gehuil.. ik ging snel naar boven, oeps Sien was uit bed gevallen… maar eigenlijk sliep ze nog. Ik tilde haar in bed en ze sliep zo verder tot de volgende morgen kwart over 7. Toen stonden ze samen bij ons aan bed, of ze boekjes mochten lezen , natuurlijk en om 8 uur gingen we naar beneden, ontbijt klaargemaakt en samen gezellig zitten eten en vertellen. Anneke kwam en ik had bedacht dat we samen met Pierke en Sien boven hun slaapkamer gingen opruimen, daar staat een grote boekenkast en alle boeken eruit en gesorteerd op leeftijd, zodat de kinderboeken onderaan staan en ze zelf kunnen pakken. Nou dat vonden ze een leuk karweitje… Wim kwam om Peter te behandelen en Wim wilde graag Peter gewoon thuis behandelen, dus op de hometrainer en een goede massage zodat alle spieren weer los waren. Steef kwam om Pierke en Sien te halen en samen dronken we buiten koffie, Peters zusje kwam nog even en Wil kwam om spullen in de loods te zetten, er werd voer gebracht en ze kwamen rond met bolchrysanten voor de fanfare…. Uh hoezo een beetje druk….. Maar uiteindelijk was om half 2 alles gevlogen en hadden we ook nog gegeten en kon Peter aan zijn middagslaapje beginnen…. En deed ik dat ook een klein uurtje…. Om 7 uur stelde ik voor om zomaar een stukje te gaan rijden, er moest nog getankt worden en als we dat nou in Meijel deden konden we daar wat rondrijden, dat hadden we een week of 4 terug ook gedaan en toen waren we op zoek naar iets en konden het niet vinden… Ja dat vond Peter wel een strak plan en zo reden we naar Meijel eerst tanken en toen een zijweggetje in… en ja hoor daar hadden we gevonden wat we zochten… een varkensstal…. Hihi. Maar niet voor ons!!! Maar hadden we wel weer veel om over te praten, want in dat gebiedje woonde vroeger de metselaar, ja weet je nog… weet je nog toen we daar 35 jaar geleden op bezoek gingen….. en zo hadden een heel verhaal!!
En vanmorgen was het een heerlijke zonnige morgen, echt al een beetje herfst, maar prachtig weer, ja Peter wilde wel naar buiten, ik vroeg of hij al om de loods kon lopen, nee dat dacht hij niet, maar hij wilde wel graag achter de loods kijken waar Robert gesnoeid had, dus liepen we daar samen naar toe, nou dat is een heel eind voor Peter, maar om de loods heen nee dat ging niet lukken dus dezelfde weg terug, ik vroeg of hij bij het zwembad wilde gaan zitten, hij keek bedenkelijk… oef dat was toch nog ver, maar SAMEN lukte het ons en toen, toen zaten we heerlijk te genieten, want wat zag het er allemaal mooi uit en wel 200 druiventrossen hingen er voor ons, heerlijk rijp al, lekker zoet, ja het was super genieten…SAMEN !!!


DE DINGEN DIE JE OVERKOMEN IN HET LEVEN
BEPAAL JE NIET ZELF
HOE JE LATER OP DEZE DINGEN TERUGKIJKT WEL

Veel liefs Marlies



  • 03 September 2017 - 18:45

    Hein Oet Wieërt:

    Wow wat een activiteiten hoor. Pfff het is vermoeiend om het te lezen of is mijn hoofd al moe voordat ik begon met lezen Zou zomaar kunnen hoor. En voor jou wordt het liedje Je wordt ouder papa van Peter Koelewijn een beetje aangepast hoor en het wordt: Je wordt ouder mama, geef het maar toe, je wil er alles aan doen maar je weet niet hoe, je wordt ouder Oma hahahaha trouwens zo zie je maar dat zelfs kleinkinderen gewoon worden. Fijn om te lezen dat Peter zou goed vooruit gaat. Om te dweilen is er dus geen stortbui nodig maar alleen kleinkinderen die in de douche willen. Wat zal dat een gespetter en een hoop lol zijn geweest. Ik wens jullie een fijne week en geniet van de mooie dagen die in het verschiet liggen

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Grashoek

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 April 2023

Lente

03 Mei 2022

Eindelijk… Sterre en Lotte

19 April 2021

19 april.....

27 December 2020

2020... WAT EEN JAAR !!!

14 Oktober 2020

AFSCHEID NEMEN.... EEN NIEUW BEGIN
Peter

Actief sinds 28 April 2008
Verslag gelezen: 524
Totaal aantal bezoekers 690416

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: