De zon schijnt niet altijd.... - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu De zon schijnt niet altijd.... - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

De zon schijnt niet altijd....

Door: .

Blijf op de hoogte en volg Peter

20 Oktober 2013 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen,

Zondagavond gingen we met Wim en An uit eten. Peter was de chauffeur en hij wilde graag in Duitsland gaan eten. Oke dan gaan we naar El paso in Straelen, Wim en An opgehaald en naar Straelen waar we heerlijk gegeten en gepraat hebben, na afloop nog bij Wim en An een kop koffie gedronken en toen waren we om 11 uur weer thuis. Nog wat zitten kletsen over de reacties op de site en zoals ik al vaker heb geschreven aktie is reaktie, want er volgde een heel gesprek over Rieky, hij stelde allerlei vragen waar ook ik geen antwoord op wist, want hoeveel kinderen heeft Rieky..? Peter gokt op drie...
Maandagmorgen gingen we samen naar de fysio in Baarlo, we waren aan de late kant, want we waren eerst naar een ander adres in Baarlo gereden, waar we zaterdag een buffet moeten brengen en dat hield toch een beetje langer op dan ik gedacht had..
We moesten nog even wachten en dronken een kop koffie, er zat een mevrouw en die complimenteerde Peter met de vele vooruitgang en vertelde over haar zwager die ook een CVA had gehad en hier werd niets meer aan gedaan, hij moest er maar mee leren leven hadden de artsen hem verteld!!!En hij beruste..Is toch zonde!!
Maar al gauw kwam Richard en vertelde ik hem dat Wim zaterdag met zwemmen duidelijk meer kracht in de hand had gevoeld, Richard begon met de arm en hand los te maken en vroeg Peter te knijpen, ja dat lukte, maar een heel klein beetje... Peter zat rechtop op een bankje en moest de rechterelleboog naar zijn middel duwen, puur en alleen de elleboog. WAUW Dat lukte !! Richard werd heel enthousiast, want dit was selectief iets in de arm bewegen. Het lukte wel 10 x achter elkaar!! Er werden nog allerlei oefeningen gedaan en toen pakte Richard weer de hand en vroeg Peter wederom te knijper en WAUW dat lukte goed, ik kreeg tranen in mijn ogen, oh wat super!! Nou zegt Richard dit is het begin van iets heel moois, selectief iets gebruiken daar kunnen we weer een heel eind mee vooruit!! We gingen naar het aparte kamertje om te tapen en zaten wel een half uur te praten. Richard vond het zo'n mooi samenspel, hij bedenkt iets , Peter voert het uit en samen oefenen we het totdat het lukt.KLASSE!! Helemaal blij gingen we naar huis, mijn dag kon niet meer stuk. Eindeliojk na 5 jaar iets selectief bewegen!!!
Dinsdagmorgen kwam Steef eerst alleen, Peter vond het wel jammer dat Pierke en Sien er niet bij waren maar om 12 uur ging Steef de twee halen en kon Pierke lekker bij Opa gaan slapen. Dat vindt Peter zo geweldig, samen in het grote bed. Na het slapen, kwam Hanny even met Rafke en Steef ging naar huis met Sien. Peter gaat in de kamer zitten en vermaakt zich uitstekent met Pierke, het schooltje met de letters is nu helemaal in. Pierke vraagt dan aan Peter en welke letter is dit... en Peter weet alle letters nu snel en feilloos, oh wat is dat toch anders geweest, maar nu wordt er heel veel geoefend en gaat het dus allemaal feilloos.s Avonds ga ik lekker lopen met Willemien en Annemarie en dit is zo fijn, lekker in de wind, praten over van alles en nog wat en je hart kunnen luchten, want dat is ook nodig!!
Woensdagmorgen komt John al op tijd om te gaan zwemmen met Peter en ik zou even met Claudi naar de markt gaan.. wel een beetje haastje repje want ik wil graag om half 12 weer thuis zijn, maar dan belt Claudi dat Joep een beetje ziek is, en dat ze om 12 uur bij de dokter moet zijn met hem, en of Mees dan een poosje hier mag zijn. Oke programma gewijzigt. Claudi brengt Mees en al gauw zijn Peter en John terug van het zwemmen, ik was John vergeten te vertellen wat de nieuwe oefeningen waren, maar dat had Peter hem zelf duidelijk gemaakt, de bidoefening en het knijpen met de handen, John was heel tevreden en merkt ook steeds meer vooruitgang. Om half 1 komt Claudi met Joep, en het viel allemaal reuze mee, hij had wat uitslag, maar dat waren geen waterpokken en hangerig was bij nu ook niet meer, Peter ging naar boven en Joep wilde mee, nee hij ging niet naar huis, bij Opa blieve, Oepie bee Opa blieve!!!Maar dat ging niet vandaag. Om 3 uur kwamen Erik en Maureen, koffie drinken en de gordijnen voor de keuken opmeten, gezellig zitten kletsen in de keuken.
Donderdagmorgen kwam Ruud de nieuwe deuren in het halletje maken, hehe eindelijk klaar, nu nog verven en dan is het halletje echt klaar!!! Ik ging naar Panningen boodschappen doen en naar de nieuwe telefoonwinkel, mijn abonnement was afgelopen en Robert had mij instructies gegeven waar ik op moest letten bij de aanschaf van een nieuwe. En jawel hoor, de eerste keer dat ik alleen een nieuwe mobiel heb aangeschaft!! Nu kan ik ook appen en fotos doorgestuurt krijgen en dat is een potje leuk!!! Na de lunch begin ik aan de voorbereidingen voor het buffet van zaterdag, maar ik krijg steeds appjes en zo ben ik in korte tijd op de hoogte van alles!! Om 4 uur is Peter terug van het afasiecentrum en heeft hele verhalen, ja over 2 weken wil er iemand van het afasiecentrum bij ons op bezoek komen, maar wie... dat weet ik niet! Ik merk dat hij veel minder moe is en ook s avonds nog heel wat te vertellen heeft!!
Vrijdag is het oppasdag en Pierke en Sien komen al op tijd. We geven Sientje haar fruithapje en ik ruim het een en ander op. Sien gaat naar boven voor haar slaapje en Claudi komt Joep brengen, eigenlijk wilden we cakejes gaan bakken, maar het is ook mooi weer en Sien is al vroeg weer wakker, dan Sientje maar in onze oude kinderwagen, Pierke en Joep op de fietsjes en naar de loods, Peter gaat ook mee en het is een hele optocht. In de loods kruipt Joep snel op de grote grasmaaier, maar dan ziet hij Pierke met de mais spelen en gaat er van af. Peter gaat op de grasmaaier, start hem en gaat grasmaaien, dan is Joep wel heel erg beledigd, waarom mag hij nu niet bij Opa op de maaier??? En rent achter de maaier aan, maar dan kan helaas niet. Gelukkig wil hij wel weer op het fietsje en zijn we een half uur buiten, dan is het tijd voor Sientjes pap en flesje en komt Peter ook naar binnen om te helpen, hij geeft Sien de pap en ik maak het eten voor ons zover klaar en dan geef ik Sien de fles en houdt Peter Pierke en Joep bezig.. Tegen 12 uur komt Claudi Joep weer halen en om 1 uur heeft iedereen gegeten en kan alles naar boven voor een middagslaapje. S Middags komt Frans Janssen nog even op de koffie met een rijstevlaai en wordt er weer veel vertelt en om half 5 komen Frans en Annie Pierke en Sien weer halen en kunnen wij naar de bieb, zo alles gedaan wat er gedaan moest worden, en is mijn kaarsje bijna op...
Zaterdagmorgen op tijd op om te gaan zwemmen met John en ik moet mijn buffet klaarmaken, Het is nog een hele drukte, maar uiteindelijk lukt alles en hebben we s middags nog zowaar een beetje tijd over om in de tuin te werken, en om 22.00 uur moeten we het buffet naar Baarlo brengen en tot dan gaat dus alles goed, maar als we terugkomen hoor ik gekke geluiden achter, alsof er iets kapot gaat, ik vraag aan Peter of hij weet wat dit is, en of ik Robert moet bellen, nee ik hoef Robert niet te bellen, maar hij wordt wel boos, ja boos, waarop?? Ik weet het niet. Ik vraag of er iets kapot is.. nee ja... Robert heeft iets wel of niet gedaan, maar wat??We lopen het verwarmingshok in en Peter trekt een stekker eruit en dan houdt het rare geluid op, maar kan dit zomaar... Ik vind het te laat om Robert nog te bellen, maar Peter blijft mokken en wat dan heel vervelend is, is dat hij dan zegt...Rusland, ja in Rusland is alles beter en goed, nou en dan slaan bij mij de stoppen een beetje door... en vanmorgen gelijk Robert gevraagd en blijkt dat er iets niet klopt met de warmtewisselaar, en Robert en Peter hebben allebei een andere mening hierover, en ik ... ik heb er geen verstand van, en dat maakt het nu heel moeilijk en een beetje verward, en schijnt de zon niet altijd!!!


WEES NIET BANG OM TE HOPEN
ELKE KEER DAT WE DE STERVENDE GEUR
VAN HET NAJAAR RUIKEN
WETEN WE DAT DE TIJD
VAN DE SLEUTELBLOEM ZAL WEDERKEREN

Veel liefs Marlies

  • 20 Oktober 2013 - 18:45

    Rieky:

    Hoi,

    Inderdaad, aktie, reactie!!!
    Ik schoot spontaan in de lach.
    Peter, je hebt helemaal gelijk ook nog.
    3 kinderen; zeg maar gerust 3 pubers!!!
    zoon 22, zoon 20 en meid 18
    Alle drie nog studeren,,,,dus wij mogen heel erg hard werken,,,maar dat doen we ook heel graag.
    Verder wonen we in Liessel,,,of eigenlijk in Asten (buitengebied van Asten is heel erg groot)
    Ik zal ook nog verklappen, dat we in de Hutten wonen.
    Tot zover mijn berichtgeving!!!! haha

    Nou, ik wens jullie weer een goede week toe,
    voor mij 3 dagen beurs in Hardenberg ( LIV).

    Vele groetjes, en tot mails; Rieky

  • 21 Oktober 2013 - 09:42

    Hein Oet Wieërt:

    Voorzichtig begon ik met lezen nadat ik de kop had gezien. Steeds mij afvragend van wanneer komt de wolk en inderdaad helemaal op het einde komt de onweerswolk aan gedreven. Misschien dat een donderwolk wel een betere benaming is. Ik kan er wel heel clichématig op reageren maar het is zeer zeker vervelend. speciaal voor Peter dit: Het gras is altijd groener aan de overkant hoewel Rusland wel erg ver aan de overkant ligt of misschien wel heel ver aan de achterkant.
    Maak er weer een fijne week van en profiteer van de mooie dagen die in het verschiet zouden liggen.

  • 21 Oktober 2013 - 20:23

    Theo En Sylvia:

    Hallo Peter en Marlies.

    als ik het goed begrijp is de afgelopen niet helemaal goed verlopen en dat vind ik heel vervelend maar dat komt in de beste familie voor!
    Bij ons komt dat ook voor zeker omdat er regelmatig miscommunicatie is door de cva(s).
    Dat is heel erg balen!

    Ik heb vorige week donderdag (17 oktober) weer een cva gehad....2 x in 3 maanden....en dan hebben wij heel veel miscommunicaties! Maar we proberen er telkens weer uit te komen wat beslist niet altijd makkelijk is.

    Heel veel liefs van
    Theo en Sylvia Xxxx

  • 22 Oktober 2013 - 20:36

    Christel:

    Dat was de week dan weer. Het kan niet altijd goed lopen, toch? Af en toe komt er een heel kleine terugval. En dat hoort ook bij het leven. En als dit alles is. Ik heb wel makkelijk praten natuurlijk. Maar als ik het berichtje van Theo en Sylvia zie, dan mag je je zegeningen wel omhelzen.
    Ik weet zeker, dat je die kleine dip nu alweer te boven bent. Daar heb je per slot van rekening 2 dagen over kunnen doen. En die bengeltjes helpen jullie er ook weer bovenop.
    Ben benieuwd wat je volgende week weer te melden hebt. Hou je taai, oma, vrouw, mam, vriendin.......

  • 22 Oktober 2013 - 22:51

    Thea-jan:

    Heel veel groetjes ,uit Reuver.

  • 23 Oktober 2013 - 17:17

    Hanny:

    hoi luitjes

    dat is toch heerlijk even knallen en Peter als je in Rusland zou zitten kunnen ze ook zoveel praten als ze willen maar daar snapt Marlies dus helemaal niks van, en aangezien die het allemaal oplost ????? hoegaan we dat dan doen. en hier in ons hollandje is alles bij de hand

    grtjes Hanny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Grashoek

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 April 2023

Lente

03 Mei 2022

Eindelijk… Sterre en Lotte

19 April 2021

19 april.....

27 December 2020

2020... WAT EEN JAAR !!!

14 Oktober 2020

AFSCHEID NEMEN.... EEN NIEUW BEGIN
Peter

Actief sinds 28 April 2008
Verslag gelezen: 434
Totaal aantal bezoekers 690947

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: