een gewone week.... - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu een gewone week.... - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

een gewone week....

Door: .

Blijf op de hoogte en volg Peter

08 September 2013 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen,

ja het was deze week een gewone week, gewoon gewoon...
Maandagmorgen gingen we samen naar de fysio in Baarlo, het weer was nog steeds goed en het was niet druk bij de fysio. Richard vroeg hoe onze week was geweest en hoe het met de tape had gegaan. Ja heel erg goed en ik vertelde over de spiegeltherapie en wat ik allemaal zie. Heel positief en je ziet de arm steeds meer bewegen en mee willen doen. Richard wilde graag eens bij ons thuis komen kijken en met eigen ogen zien wat er precies gebeurt. Heel positief, eindelijk na 5 jaar vraagt er eens een therapeut om in de thuissituatie te mogen komen kijken en hier een programma op te maken. SUPER. Eerst werd alles goed losgemaakt en toen wilde Richard aan het wandrek beginnen, maar dat was bezet, niets aan de hand dan gaan we bij de rekstok en dan er voor zitten op een grote bal. Peter moest het evenwicht zoeken en dan zittend op de grote bal zijn linkervoet optillen, de eerste twee keer ging dat heel moeizaam, maar toen lukte het heel goed, en ook het linkerbeen uitstrekken, de clou hiervan is dat Peter dus het juiste evenwicht op rechts moet zoeken. Mooi om te zien is dat Peter nu heel snel een oefening begrijpt en ook al snel inziet wat het doel is.KLASSE!!
Dinsdagmorgen kwam Steef met Pierke en Sien, en wij waren al op tijd klaar zodat we alle tijd hadden om met de kindjes bezig te zijn. Pierke wilde naar buiten op het fietsje, ja en Opa moest ook mee, tomaten plukken en naar de loods, Opa moest ook fietsen, ja samen weer rondjes om de loods en naar de "glijbaan" een beetje schuine helling waar Pierke naar boven gaat met het fietsje en dan vaart maken en naar beneden glijden... en ja hoor Peter ook met de fiets de helling op.. en glijden maar en een plezier dat ze hadden... Terug in de loods vroeg Pierke of Oma eigenlijk ook een fiets had, ja zeker Oma heeft ook een fiets, ja dan moest Oma ook een rondje fietsen....
Na het eten ging Peter naar bed en Pierke wilde eigenlijk niet... wel even bij Opa in bed liggen, maar slapen....liever niet. Ik was nog een beetje aan het opruimen en toen keek ik bij Peter, ze sliepen allebei.. Peter en Pierke in een bed. WAt een mooi plaatje!!! Om half 4 waren ze allebei wakker, Peter was zo trots dat Pierke bij hem had geslapen. s Avonds ging ik lopen met Willemien en Annemarie, het was wel heel benauwd, maar toch lekker gelopen.
Woensdagmorgen smste Claudi al op tijd, Joep was ziek en of wij het druk hadden... of we een poosje op Mees wilde passen,.. John kwam om met Peter te gaan zwemmen op de Schatberg en tegen 11 uur kwam Claudi Mees brengen, Joep was inderdaad ziek.. oorpijn.. hij wilde niets.. ja wel naar de loods naar de tractor. Peter en John kwamen terug van het zwemmen, wat heel goed had gegaaan. Joep wilde wel nog bij Oma eten, nou ja eten... om 1 uur kon Claudi met Joep naar de dokter en had hij inderdaad oorontsteking en kreeg een kuurtje. Mees sliep lekker bij ons, en kwam John nog een portie rundsvlees brengen. Mees was heel rustig en lief en liep Peter met hem buiten. Om 5 uur kwam Johan Mees weer ophalen en was het even rustig. Maar om half 7 kwamen Johan, Claudi Joep en Mees op de fiets, Joep had tot 5 uur geslapen en was een heel ander kind!! Nou dat kuurtje had zijn werk gedaan!! En om 7 uur kwam Willemien nog om onze voeten te pedicuren. Peters voeten zagen er perfect uit, we praten een hele poos over de beginperiode en het gesukkel met de schoenen en de ontstoken tenen en nu... alles perfect!! Willemien raadde Peter aan om niet meteen de schoenen aan te doen en een poosje op de sokken te lopen...Later op de avond zat ik achter aan de computer en hoorde ik dat Peter naar bed wilde.. oke dat kan, dat kan hij zelf, maar ik was vergeten dat hij de schoenen niet aan had... oei.. snel.. maar hij stond al onder aan de trap op sokken, Peter moet je de schoenen aan doen... nee hoor, ik kan wel op de sokken naar boven.. WAUW!!! 5 jaar geleden werd er geadviseerd om een traplift te laten plaatsten. Onverantwoord dat Peter naar boven liep, toen met aangepaste schoenen en een beugel... en zie nu... gewoon OP SOKKEN alleen naar boven...SUPER!!!
Donderdagmorgen voor het eerst weer naar de afasiegroep in Blerick met de taxi. Ik ging boodschappen doen in Panningen en vond dat ik wel een cadeautje had verdiend.. en wat kocht ik voor mezelf... een nieuwe prullenbak en een strijkplankovertrek.... Goed he!!!
Om half 5 was Peter terug van de afasiegroep. Ja heel goed gegaan, waren wel wat dingen moeilijk en de blokken waren anders ingedeeld. Wat fijn was dat er nu een groepsindeling is waar wij ook de namen van de clienten hebben, krijgen alle poppetjes een echte naam en dat praat een stuk gemakkelijker. De computerles was voor Peter weggevallen en daarvoor in de plaats krantenartikelen lezen en hier over praten. Dit vond hij wel moeilijk maar heel leerzaam. s Avonds praatte we samen over wie er op de site had gereageerd, hij had op de afasiegroep ook gekeken, ja leuk mensen als jullie een berichtje plaatsen, met gewoon alledaagse dingen, gewoon effe doen, dat betekent zoveel voor Peter en mij, dan hebben we weer gewoon gespreksstof en dat helpt zoveel in de logopedie!!!
Vrijdagmorgen moesten we op tijd op, oppasdag. Peter maakte mij wakker, tja hij moest plassen.. nou oke dan, komt niet zo vaak voor, ja of ik hem even de sokken aan wilde doen, nee de schoenen hoefde niet, hij kon goed op de sokken naar het toilet, en weer dacht ik WAUW Peter wat goed!!! Het lijkt zo gewoon, gewoon gewoon, maar dit is voor zo bijzonder en een echt teken van weer vooruitgang KLASSE!!!!
Pierke en Sien kwamen, Sientje kreeg al gauw haar fruithapje en gaat dan naar boven voor haar slaapje, en dan krijgt Pierke alle aandacht, met Opa spelletjes doen, we hebben nu het spel Wie ben ik te voorschijn gehaald en dat is voor allebei heel leerzaam!! Heeft die van jouw een bril op, heeft hij een baard, is het een jongen.. Pierke vindt het geweldig om samen met opa de plaatjes te bekijken en weg te klappen. Schitterend om te zien!!Om 11.15 moest Sientje haar flesje en na het flesje lag ze lekker in de box bij Opa te spelen. Robert was er niet met het eten en ik had schorseneren, wat een moeilijk woord zeg, gekookt, en die vonden ze toch lekker. MMMH zei Pierke maar steeds, en Peter mmmmh lekkerrrr. Na het eten ging eerst Sien naar bed, en toen Peter met Pierke, ik vroeg aan Pierke waar hij ging slapen... bij Opa en jawel hoor voordat ik alles opgeruimd had sliepen ze allebei weer als een roos!!
Om 3 uur hoorde ik Pierke door de babyfoon... Opa ben je wakker... zal ik Oma roepen... Ik liep naar boven en alles had de slaap uit! Sientje lag overdwars in haar bedje en lachte breeduit, Pierke stond met Bumba naast het bed en wilde al Opas sokken pakken.. SUPER!! Om 5 uur kwamen Annie en Frans Pierke en Sien ophalen en was de rust in Huize Nouwen wedergekeerd!!
Zaterdag kwam Wil om te zwemmen en had ik het druk met bbq maken, ja nog een paar en dan is het seizoen weer voorbij... Het zwemmen had heel goed gegaan , Peter was wel moe, maar toch ging hij mee om de bbq weg te brengen, hadden we lekker de hle middag voor ons... Pierke belde.... Oma wij gaan zwemmen op de Schatberg, kom jij ook.... Ja natuurlijk komen Opa en Oma kijken...want ja Peter had niet veel zin om weer in het water te gaan en ik ook niet zo, maar even gaan kijken.. tuurlijk.. en daar ging Pierke helemaal alleen met de vlindertjes om van de grote glijbaan... zoef... een echt waterratje van net 2 jaar oud!!!Het was wel erg druk op de Schatberg, zowel in het zwembad als in de restaurants, want na het zwemmen gingen we samen pannenkoeken en pizza eten, ja super gezellig en kwam Frank nog even bij ons kletsen, en trakteerde ons op een drankje, oh wat was het heerlijk allemaal.. Ja SUPER genoten van al het gewoon gewone!!!KLASSE!!


SOMS BESTAAN ONZE GROOTSTE GESCHENKEN
UIT WAT WE NIET HEBBEN GEKREGEN!!!


Veel liefs Marlies

  • 08 September 2013 - 23:53

    Tineke:

    Hoi Peter en Marlies
    Zeker geen gewone week,elke keer gebeurd er wel iets bijzonders. Mooi om jullie verhaal te lezen. Een fijne week.
    Gr Tineke

  • 09 September 2013 - 14:02

    Hein Oet Wieërt:

    Het gras is voor mijn voeten weggemaaid dacht ik bij het lezen van de reactie van Tineke. Als je erover nadenkt dan is niks gewoon hoor maar dan zie je dat gewone dingen ook heel mooi zijn maar vaak zien of beseffen wij dat niet maar er is zoveel waardevol. Ongelooflijk. Een gebaar, een gesprek, een vogel, een wolk in de lucht, een reactie hier etc etc etc. Ja, zelfs de regen is mooi.
    Maak er een mooie en "gewone"week van en geniet van al het gewone !!

  • 14 September 2013 - 09:00

    Hanny:

    wat weer een vooruitgang het blijft maar doorgaan hartstikke goed maar Marlies wat ben jij snel tevreden met een strijkplankhoes en ook nog een prullebak . maar dat maakt niet uit als je er maar blij mee bent ga zo door

    grtjes hanny

  • 16 September 2013 - 13:55

    Christel:

    Effe alles bij lezen na 2 weken vakantie. Wat nou gewoon? Het blijft bijzonder, zoals jullie de "gewone" dingen zo bijzonder laten zijn. Alleen al door erbij stil te staan, dat niet alles "gewoon" is. Heel mooi.
    Ik wacht op het verslag van afgelopen week. Dan ben ik weer helemaal bij.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Grashoek

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 April 2023

Lente

03 Mei 2022

Eindelijk… Sterre en Lotte

19 April 2021

19 april.....

27 December 2020

2020... WAT EEN JAAR !!!

14 Oktober 2020

AFSCHEID NEMEN.... EEN NIEUW BEGIN
Peter

Actief sinds 28 April 2008
Verslag gelezen: 2667
Totaal aantal bezoekers 690964

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: