VAKANTIETIJD....Kermis - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu VAKANTIETIJD....Kermis - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

VAKANTIETIJD....Kermis

Door: .

Blijf op de hoogte en volg Peter

12 Augustus 2014 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen,

Tja een paar dagen later als gewoon, maar dat heeft allerlei oorzaken, beetje vakantietijd, kermis en de site lag er een paar dagen uit.
Vorige week maandag was er s morgens geen fysio, Richard heeft vakantie en kon er voor maandag geen afspraak geplland worden. We deden allebei onze taken en dat wwil zeggen dast Peter weer gras maaide en ik moest een bbq maken. Claudi belde of we zin hadden om s avonds mee te gaan wokken en ja dat leek ons wel een goed idee. Om 5 uur moesten we een barbeque wegbrengen naar Helden Dorp en van daaruit reden we door naar Kessel om te gaan wokken. We kwamen gelijk aan op de parkeerplaats en het was heel gezellig en lekker. Joep en Mees vonden het heel interessant en vooral als er vuur in de pan was. Tja zomaar op maandag wokken, geeft toch een beetje vakantiegevoel!!!
Dinsdagmorgen kwam Steef met Pierke en Sien en ook Anneke kwam helpen. Wij hadden om 11 uur een afspraak bij Leurs voor het opmeten van de ogen van Peter. Hij heeft al een poosje last van zijn ogen met name het leesgedeelte in de bril. Nu hadden we dus een afspraak bij de optimitrist. De ogen werden goed opgemeten en de glazen moesten een klein beetje worden aangepast, met name de afstand en de sterkte van het leesgedeelte. We besloten om nu ook maar een nieuw montuur aan te schaffen en opadvies van Loekie een sterk montuur. Want als Peter de bril op of afzet gebeurt dit eenhandig en dan moet het toch wat sterker zijn. Nam verder de hele morgen in beslag, maar toen we thuis kwamen was het eten klaar en alles opgeruimd!! s Middags brachten de mensen de bbq spullen terug en kwam Hanny nog even langs en moest ik me nog haasten om te gaaan lopen met Willemien, maar ja dat is mijn uitlaatklep in de week!! Lekker gelopen en bijgepraat, koffie gedronken en weer naar huis.
Woensdagmorgen ging Peter zwemmen met Wim, maar ze waren al op tijd weer terug. Het water was te koud geweest en was alles in de kramp gegaan bij Peter. Jammer, maar hieraan kun je nog merken dat het niet helemaal oke is met zijn lijf. Als de watertemperatuur ook maar een graad kouder is, schiet gelijk zijn lijf in de kramp. s Middags moesten we naar de verjaardag van Joep, 3 jaar is ons kleine manneke al geworden!! Hij was toch zo blij met alo zijn cadeautjes en alle mensen die er waren, en ondanks dat het snertweer was, was het heel gezellig!!
Donderdagmorgen moesten we naar de fysio in Baarlo, we hadden nu een afspraak bij Joost, we waren allebei best wel gespannen. Zou Joost de vooruitgang zien??? Maar al snel werd duidelijk dat het helemaal niet zo goed ging vandaag, Peter had nog steeds heel veel last van krampen, waardoor ook het lopen een stuk minder ging als normaal. En eigenlijk waren we hier allebei een beetje verdrietig van.... Je wilt zo graag dat het steeds vooruit gaat en dat er geen terugslag komt, maar helaas af en toe is dat toch het geval.
Vrijdagmorgen was het onze oppasdag en werden Pierke en Sien al op tijd gebracht en ook nu kwam Anneke helpen, er moesten verschillende bestellingen voor de kermis klaar gemaakt worden en met 2 kleintjes erbij lukt mij dat niet alleen. Maar uiteindelijk waren we een goed team. Peter hielp waar hij kon en Anneke en ik deden om beurten wat met Pierke en Sien. Sientje is nu ook heel gek met Peter en sinds een week loopt ze echt. Ze stond in de keuken bij het kleine keukentje en hoorde de deur.. Peter kwam naar binnen en ze riep iets wat leek op opapa en dribbelde naar Peter toe en pakte hem bij de benen vast en wilde dat Peter haar optilde. Ik hoorde een brok emotie bij Peter toen hij zei, och Sientje opa heeft maar ein bein!! Met tranen in mijn ogen tilde ik Sien op en toen gaf ze Peter een kus!! ZO LIEF!!! Om 5 uur kwamen Annie en Frans Pierke en Sien ophalen en ruimden wij samen alles op. Ik moest nog wat vlees klaar maken en toen belde Coen.. of het uitkwam dat hij met Marly een kop koffie kwam drinken... Och waarom ook niet.... Ik was klaar met alles en werd het een gezellige avond!!
Zaterdagmorgen weer zwemmen met Wim en nu had het heel goed gegaan, het water was weer op temperatuur, ze waren op tjd gegaan en ook weer op tijd terug. Tegen 12 uur was Lonneke er met een heel mooi boelet bloemen om Kermis te komen vieren in de Grashoek, gezellig samen gegeten en nog het een en ander gedaan, warm vlees weggebracht en Peter nog wat gras gemaaid, Lonneke ging even naar Renee, wij dronken koffie en toen belde Lonneke of het goed was als Renee ook hier gezellig kwam meeeten, anders was ze thuis maar alleen, tja waarom ook niet, Peter had Renee zoveel te vragen over de bnieuwe forellenvijver bij hun thuis... En inderdaad Peter stelde zoveel duidelijke vragen.. SUPER!!
Zondagmorgen samen ontbijten met Lonneke en alles klaar gezet voor onze eigen familiebbq, maar ja waar gingen we zitten... in de tuin... binnen ... of in de loods... er dreigden steeds regenbuien... maar toen de familie om half 4 arriveerde was het droog en zo konden we lekker in de tuin zitten, Toos en Ad, Fien en Theo, Joost en Manu met Liene, Steef, Robert, Pierke en Sien, en Claudi, Johan, Joep en Mees. Ja een hele drukte maar gelukkig vele handen maken licht werk en Lonnekes horeca ervaring doet het altijd goed. Het leek wel een franse bbq, lange tafels met roodwit geblokte tafellakens, heel veel lekker eigen gebakken brood erbij.. ja lekker smullen en genieten. Pierke en Sien bleven hier slapen, en Joost ging ook nog mee naar de kermis en zocht hier s nachts een plekje op de bank. Pierke en Sien sliepen de hele nacht door en om 7 uur moest Pierke plassen en kroop hij bij ons in ned en om 8 uur was Sientje wakker. Nog allemaal samen ontbeten en toen ging Lonneke met Joost naar huis, en kwam Steef Pierke en Sien ophalen.... tja en toen.... Ik weet niet of het een kater was .. of het grote verdriet, maar toen kwam er ineens alles uit.. Peter boos, ik boos, verdrietig.. om wat niet kon, boos om het onbegrip van Peter, nee hij wilde niet naar de kermis, hij wilde helemaal niks. Zeurde om onbenulligheden en het ergste.... in Rusland is alles beter. Ik wilde mijn bericht schrijven, maar de site was niet bereikbaar... en later kon ik het niet meer, ik voelde me zo verdrietig en machteloos.. .. Later op de avond belde Lonneke, en kon ik er met haar over praten en dat luchtte op, en op het einde van de avond praten Peter en ik.. Claudi appte of we dinsdag(vandaag) mee naar de kermis gingen... Ik vroeg het aan Peter... en heel voorzichtig kwam er ja uit... Ja hij wilde toch wel graag mee. Na een goede nachtrust in elkaars armen zag de wereld ervanmorgen toch weer een stuk vriendelijker uit. Claudi kwam met Joep en Mees gefietsen en Joep ging voor Peter staan... Opa ga je mee naar de kermis?? Ja oma mag ook mee, maar opa ga je met Joep in de rups?? En ga je met Joep in de trein op de carosell?? Ja zeker Joep opa gaat met jou naar de kermis!! SUPER!! We namen Joep nog even mee naar het tankstation om benzine te halen voor de grasmaaier en kon Peter nog even voor het eten grasmaaien, want daar is straks geen tijd meer voor...en ik keek nog even op de site en las het berichtje van Niek, een oude schoolvriendin van mij, en og ... hoe goed doet me dit!! Tja de zon schijnt weer!!

HET LEVEN IS EEN OPEENVOLGING VAN MOMENTEN
JE SLAAGT PAS ALS JE VAN ELK MOMENT KUNT GENIETEN

Veel liefs Marlies

• 12 Augustus 2014 - 15:22

Loes:

Ha die Liesje, Ben ik de eerste die reageert,goed zo,met dit snertweer zit ik achter de computer.Vorige week ging alles zo geweldig bij jullie dat er bijna wel een dipje aan zat te komen,maar daar wordt je ook sterk van,en Peter over Rusland,dat kan nu na al wat gebeurd is echt niet meer ,zeg hem dat maar van zijn vriendin Loes,soms vallen dromen in duigen,maar hoe het daar nu aan toe gaat brrr,
    Wat leuk dat Sientje nu zo schattig reageert en Joep alweer 3 ,och wat gaat het snel dus geniet ervan,lekker van het opa en oma zijn want dat is ook iets wat niet zo vanzelfsprekend is.
    Nou Lies heel fijne week gewenst met grote vorderingen voor Peter,en het vochtige weer speelt ook mee hoor zeker bij kramp.
    Veel groetjes en tot gauw.

• 13 Augustus 2014 - 08:13

Hein Oet Wieërt:

Wat een verslag hoor met behoorlijk wat schaduwzijden maar ook weer veel zonnige momenten. het is nog altijd zo dat wij om van de zon te kunnen genieten je ook wolken nodig hebt en zonder regen zou er ook niks groeien. Dat wil ik jullie toch even meegeven. Maak er weer een fijne week van

• 13 Augustus 2014 - 16:49

Christel:

Na de twee vorige reacties is er weinig meer aan toe te voegen. Waarschijnlijk schijnt de zon alweer in de Grashoek. Ook al gunnen we jullie allemaal alleen maar zonneschijn en vooruitgang; het kan niet altijd zomer zijn. Af en toe komt die dip (nou ja;dipje) toch. Dat hebben we af en toe allemaal nodig om te beseffen wat we hebben (of niet hebben). Ondanks de dip hebben jullie al zoveeeeeel bereikt. Daar is menigeen jaloers op. Alles komt goed!

• 17 Augustus 2014 - 11:22

Jennie:

Hallo Peter en Marlies, het leven lijkt soms op kermis: achtbaan, botsauto's en al het andere wat je door elkaar husselt. Maar ook: gezellige sfeer, samen genieten, en uitdagingen aangaan.
    Jullie zijn kanjers.
    Geniet maar van de mooie en goede dingen, en tja, het worstelen hoort er ook bij.
    Groetjes, Jennie