ALS DE ZON SCHIJNT..... - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu ALS DE ZON SCHIJNT..... - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

ALS DE ZON SCHIJNT.....

Blijf op de hoogte en volg Peter

29 Juli 2012 | Nederland, Grashoek



Hallo lieve mensen,

Ja, alles ziet er anders uit als de zon schijnt!!!
Het was wel even wennen aan de nieuwe site, maar vele vinden hem ook wel leuker. En wat het lettertype betreft, we hebben het proberen te veranderen, maar dat is tot nu toe niet gelukt. Het fotos plaatsen gaat in ieder geval beter, dus komen er nu misschien wat meer fotos op te staan. We hebben er deze week weer genoeg gemaakt.
Dinsdagmorgen was Steef er al op tijd met Pierke en ik moest nog even benzine halen voor de grasmaaier, de zon stond al hoog aan de hemel en werd het eens echt tijd om het zwembad schoon te maken. De temperatuur van het water was 26 graden, voor Peter nog iets te koud, maar ik ging erin om de "Robbie" aan te zetten. Robbie is de automatische stofzuiger, maar je moet er wel voor in het water om hem aan te zetten.
Na het eten ging ik Lonneke halen in Deurne, na het middagslaapje van Peter en Pierke hebben we heerlijk buiten koffie gedronken en het zwembad verder schoongemaakt.
Woensdagmorgen kwamen ze het vlees al op tijd brengen en ging Peter met Wim zwemmen op de Schatberg. Na het zwemmen een poosje zitten kletsen over de vooruitgang en de vele prikkels die Peter nu voelt. Wim was een beetje bezorgd of hij niet teveel prikkels geeft, maar Peter ervaart het als zeer positief en vooral doorgaan. Wim was het opgevallen dat Peter in het water steeds meer kan met de arm en hand, zelfs het knijpen met de hand lukte zonder veel inspanning. WAUW!!!
Eindelijk was het zwembad thuis ook schoon en kon er thuis gezwommen worden. Claudi kwam met Joep, en om 4 uur ging Lonneke Pierke halen bij de kinderopvang. Peter vond het water nog te koud om erin te gaan, maar de kleine mannekes stonden te trappelen van ongeduld om te zwemmen. Een heerlijk zwemuurtje volgde en Peter genoot vanaf de kant. We hadden besloten om te gaan barbequen en Steef kwam vanuit het werk naar ons toe, Robert schoof aan na een frisse duik en Johan kwam later. Ja dit was super genieten!!!
Donderdagmorgen ging ik samen met Lonneke naar de Sligro, Peter bleef thuis, het was te warm. Na het boodschappen doen, bracht ik Lonneke naar het station, haar boerderijvakantie zat er weer op. Het was nog steeds prima zwemweer en om 4 uur kwamen Steef met Pierke en Claudi met Joep weer om te zwemmen. Nu wilde Peter toch ook in het zwembad, lekker met de kleine mannekes.Die kraaiden van plezier. Tja wat is er leuker als zwemmen met Opa en Oma!!! Maar voor Peter was de temperatuur toch nog niet hoog genoeg en na een kwartiertje ging hij er weer uit, de kleintjes waren het nog lang niet moe, en spetterden en spatterden!!! Peter zat op een stoel bij het zwembad en begon met kleine balletjes te gooien, rood, geel, groen, blauw..... ja zo werd de logopedie ook even geoefend. Och zo kun je heel veel oefenen met hele simpele dingen, en dan merk je aan alles hoe veel gemakkelijker het nu gaat, steeds weer de vooruitgang!!! Later zaten we allemaal samen op het gras en ik voelde de rijkdom door mijn lijf gaan!!! Oh kon het maar altijd zomer zijn!!! Om 6 uur was alles weer naar huis, en later op de avond dronken we samen koffie bij het zwembad, ja en toen kwamen weer de verhalen, steeds beter, steeds meer woorden, en dan wil ik toch nog steeds meer, ik zie het einde nog lang niet!!
Vrijdagmorgen zwemmen met John, Peter vond het beter om naar de Schatberg te gaan, daar is de watertemperatuur 30 graden en dat is voor alle oefeningen beter. John vond het prima en tegen half 12 waren ze terug. Ze brachten net de nieuwe poort en dat was voor de mannen zeer interessant.
De WMO belde voor een afspraak voor de driewieler. Het was een aardige juffrouw, en ze wilde toch weer alles opnieuw in kaart brengen, ja want ze had niet het hele dossier in handen!!!??? Het scheelt dat ik erg goeie zin had en voor de driewieler een jaar heb uitgetrokken en me niet meer zo snel uit het veld laat slaan, maar anders.... had ik er beslist een punthoofd van gekregen!!!!
s Middags een hele poos in de tuin gewerkt, Peter vond dat ik toch nog maar een nieuw rijtje boontjes moest zetten, want die ik 3 weken geleden had gezet, waren niet uitgekomen, die waren door alle natiigheid verzopen. Om 5 uur dreigde het te gaan regenen, maar dat viel mee, een paar druppels. Coen belde en wilde s avonds op bezoek komen, ja gezellig. Coen was alleen, Marlie was een paar dagen op vakantie en we zaten natuurlijk weer bij het zwembad. We zaten heel gezellig te kletsen over van alles en nog wat, Coen stond er versteld van hoeveel Peter nog iedere keer vooruit ging. Maar ja die rechtehand dat zou toch wel niet meer goed komen. Oh jawel, zegt Peter, kijk maar, hij tilde hem op, bewoog links en rechts. Ja dat vond Coen wel knap.. Oh zegt Peter maar ik kan nog meer!! En toen..... hij kneep in zijn hand, en nog een keer en nog een keer!!! Mijn ogen waren als schoteltjes zo groot!!! Ik was perplex!! Dit had ik nog niet gezien. Zo gemakkelijk als dat ging WAUW SUPER!!! Tja, zegt Peter heel nuchter, dat kan ik al wel 2 maanden!! Nou, maar niet zo, niet zo gemakkelijk, dat kostte een hele hoop inspanning, maar dit ging zo vanzelf!!Ongelooflijk!!Ik krijg er nu nog rillingen van!! Ons geduld en inspanning wordt beloont!!!
Zaterdagmorgen gingen we samen naar Beringe spitskoolplantjes halen, en nog wat kleine inkopen doen, en terwijl ik ging koken ging Peter nog wat grasmaaien, na het eten kwam Claudi even met Joep gefietsen, Peter lag al op bed, maar toch even met Joep naar boven, en dan glundert het hele gezicht, lekker knuffelen en toen slapen.
Later op de middag de plantjes in de moestuin geplant en Peter weer grasmaaien. s Avonds stelde ik voor om een stukje te gaan rijden, ja dat wilde hij ook wel, richting Sevenum, daar hebben we ooit de mestverspreider verkocht, ik was benieuwd of Peter het terug kon vinden, want ik wist het echt niet mee, maar dat boeide me vroeger ook niet zoveel, en jawel hoor na enig zoekwerk, hebben we het toch gevonden en dan komen de verhalen weer los, wat hij dan allemaal tegen mij vertelt... KLASSE!!!
Vanmorgen eerst douchen, dat duurt nu een beetje langer, want na het douchen, niet gelijk de kleren aan, maar eerst een poosje "aan de lucht" laten drogen, zodat het lichaam de warmte kwijt kan en het minder broeierig wordt(was oa een tip van Wim)
Hierna moest ik nog een barbeque klaarmaken, Steef kwam gefietsen met Pierke, en Peter een hele poos met Roel van Dorrie zitten kletsen over autos en vrachtautos, ja superlleuk!! Ja en tijdens het eten weer de verhalen, over zijn arm/ hand, hij glunderde gewoon.. hoe makkelijk het ging. Ja hij voelde zelf de enorme vooruitgang..zelfvertrouwen en erin blijven geloven!!!ALLES KOMT GOED!!!



FANTASIE
IS STERKER DAN KENNIS....
DROMEN
ZIJN KRACHTIGER DAN FEITEN
EN HOOP
KAN ERVARING OVERWINNEN

Veel liefs Marlies

  • 29 Juli 2012 - 19:17

    Theo En Sylvia:

    Hallo Peter en Marlies,

    wat een geweldige week hebben we achter de rug!
    Zo te horen gaat het erg goed met jullie.
    Binnenkort schrijf ik jullie weer.

    Groetjes

    Theo en Sylvia

  • 29 Juli 2012 - 21:33

    Brigitta Vd Velden:

    Hallo Peter en Marlies,
    Wat gebeurt er toch veel. Goed om te lezen over jullie wel en wee, maar vooral over heel veel wel. Wat ondernemen jullie toch veel, fantastisch. Heel bijzonder om dit te mogen lezen.
    Groet,
    Brigitta

  • 30 Juli 2012 - 11:35

    HEIN OET WIEËRT:

    Inderdaad wat gebeurt er toch allemaal daar. Veel en zo mooi om dit te lezen. Ik krijgt er gewoon tranen van in mijn ogen. Ook hier want mijn jongste kwam zaterdag op zijn moter en dan zie je dat ook je kinderen echte mannen worden. Echt een stoere bink met zijn 20 jaar.
    Maak er weer een fijne week van

    Even nog wat anders: Het wordt GEAL, GEAL en nogeens GEAL!!!!!

  • 31 Juli 2012 - 11:22

    Christel:

    Heerlijk zomerweer. En lekker met z'n allen spetteren in het eigen zwembad. Wat een luxe!!! Da's GENIETEN. Houden zo.

  • 05 Augustus 2012 - 16:46

    Charlotte:

    Lees het nu pas, maar wat een goed nieuws!
    De volgende keer als we elkaar zien, gaan we handje drukken (Met georgie om te oefenen :)

    Liefs, Charlotte

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Grashoek

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 April 2023

Lente

03 Mei 2022

Eindelijk… Sterre en Lotte

19 April 2021

19 april.....

27 December 2020

2020... WAT EEN JAAR !!!

14 Oktober 2020

AFSCHEID NEMEN.... EEN NIEUW BEGIN
Peter

Actief sinds 28 April 2008
Verslag gelezen: 441
Totaal aantal bezoekers 690795

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: