PETER WAAR BEN JIJ NU - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu PETER WAAR BEN JIJ NU - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

PETER WAAR BEN JIJ NU

Door: Marlies

Blijf op de hoogte en volg Peter

25 Augustus 2019 | Nederland, Grashoek


Hallo lieve mensen



Na twee weken weer een bericht van mij…. Gevoelsmatig kan en wil ik het nog niet helemaal afsluiten mijn vertrouwde schrijven op de zondag. Ik voel niet meer de drang om iedere zondag te schrijven en ook niet perse op de zondagmiddag. Meer als 10 jaar was het een vast ritueel, zondagmiddag een nieuw bericht schrijven en daar werd het verdere programma op aangepast. Het schrijven gaf me altijd heel veel positieve energie en zeker als er dan veel reacties op waren in de vorm van een berichtje op de site of een appje of een mailtje.
Ik ga dan nu ook niet een uitvoerig bericht schrijven wat ik allemaal precies gedaan heb deze twee weken, want dan zou ik iedere dag wel een bericht kunnen schrijven, zoveel gebeurt er hier nog en wat doet het me veel het intense meeleven van iedereen, ik kom er gewoon niet toe om iedereen persoonlijk te bedanken, terwijl ik me dat toch voor genomen heb…. Zal nog wel een poosje duren voordat ik dat gedaan heb…
Vorige week vrijdag kwamen Frank en Fien Bos van de uitvaartzorg s morgens, ze hadden nog wat condoleancekaartjes, de rekening en het allerbelangrijkste de filmopnames van de uitvaart op een usb stick. Zoals alles zo keurig en waardig verzorgd was door hun, nu ook de usb stick heel mooi in een perkamenten doosje , de stick met hout omhuld en Peters naam erop… zo mooi, het voelde als een kostbaar bezit. Tja en toen wilde ik s avonds wel de film kijken. Piet en Maria zouden op de koffie komen en dan zouden w een stukje film gaan kijken. Maar helaas, de usb stick deed het niet op onze televisie, er zat wel een usb aansluiting, maar helaas het lukte niet. Piet en Maria waren er al en toen probeerden we het op de computer achter op kantoor. Yes na lang zoeken hadden we beeld, maar helaas geen geluid…. Das balen… Steef belde ondertussen… nee natuurlijk geen geluid achter op de computer want er zitten geen boxen aan… Uhhh en die hebben we ook niet. Inmiddels was het al 22.00 uur geweest en na allerlei tips via de app en internet hadden we nog geen beeld met geluid en gaven we het op.. Toen appte Claudi… zij kon wel met haar laptop komen en dan lukte het misschien wel…. Ja en toen hadden we net voor 23.00 uur DE FILM met beeld en geluid…. Claudi wilde een klein stukje meekijken en Piet en Maria die helaas niet bij de uitvaart konden zijn was het heel belangrijk om het nu te kijken. De laptop op de keukentafel en met zijn vieren begonnen we te kijken… WAUW… WAUW… WAUW… wat was het mooi, emotioneel en waardig… Claudi wilde kijken hoe ze het zelf had gedaan en dan naar huis gaan… maar we werden helemaal meegezogen in de dienst en in een adem, met veel tranen, keken we de hele film. Claudi en ik beleefden de hele dienst opnieuw en Piet en Maria alsof ze er zelf bij waren… tja en toen was het 1.00 uur !!!!! Frank had het allemaal zo mooi bij elkaar gezet, ja onbetaalbaar en zo kostbaar. SUPER !!!
De nacht erna sliep ik niet veel… maar dat vond ik helemaal niet erg, ik mocht verdrietig zijn, maar ook zo trots op iedereen, alles beleefde ik nog eens opnieuw en wat zou Peter trots op ons zijn… op allemaal. Wat was Peter geliefd bij velen en wat leeft iedereen met ons mee. Silvia die we kennen vanuit het afasiecentrum die zon lieve reactie schrijft op de site, effe tussen haakjes, Sivia woon je nog op het zelfde adres, dan stuur ik je een gedachtenisprentje van Peter…
En Loes die zon pakkende reactie schrijft…. Ja Loes hoe beladen is de titel van deze site… Peter Nouwen waar ben jij punt nu…. Ja lieve Peter waar ben jij nu… Ben je die witte vlinder die met Claudi meevloog deze week naar de zwemles van Mees, Peter zie je allemaal wat wij doen, zie je hoe wij genoten hebben vandaag.. Voel je wat een fijn gezin wij hebben…
Vorige week zondag kwamen er vier Stuntelaars, de vriendengroep van Robert en Johan, hier ontbijten en wat hebben we een mooie herinneringen opgehaald, we hebben samen gelachen en samen verdriet gehad, maar heel erg waardevol. S Middags ging ik naar Claudi en Joep kwam gelijk naar me toe, hij had een S gezaagd en , zei hij ,weet je oma waar die S van is. Nou ik denk dat het de S van Sien is. Ja dat kan ook maar deze S is van opa, van opa Sterretje en die is heel lief. Nou dan schiet je toch even helemaal vol. Even later zat Niene bij mij op schoot en die wilde filmpjes kijken op mijn telefoon…. Oeps daar kreeg ik het even echt te kwaad… ze zette een filmpje op van Peter, het was de eerste keer dat ik bewegend beeld zag van Peter… oeps die kwam binnen… fotos kijken totaal geen moeite mee, hoe meer hoe liever, maar bewegend beeld….. pffff snik snik….
Gisteren moest ik naar het feest van Toos, natuurlijk ging ik er naar toe, ik wist dat Lonneke en Jaap met Zoe er ook waren en ik kende er meer mensen, het feest was s middags op locatie en Google maps leidde me er keurig naar toe, het was heel gezellig en ik hoefde met niemand rekening te houden. Om 18.30 uur ging ik weer naar huis en ook dat ging prima. Tjaaaa…. Wat ging ik nu de rest van de zaterdagavond doen…. Maar daar belde Pierke… Oma kom je bij ons een ijsje eten… ik twijfelde geen minuut, stapte in de auto en ging bij Steef, Robert, Pierke en Sien een ijsje eten en nog heel gezellig zitten kletsen…. Ja dat kan nu zomaar… de auto instappen en weggaan… ieder nadeel heeft zijn voordeel….
En vandaag was weer zo’n heerlijke zondag.. Vanmorgen kwamen Steef, Robert, Pierke en Sien al om 9.30 uur ontbijten, heerlijk weer een lekker ontbijt klaarmaken voor 5 personen, spek met eieren gebakken, croissantjes en broodjes gebakken en om 10.30 uur zaten Pierke en Sien al in het zwembad. Lonneke en Jaap kwamen tegen 11.30 uur met Zoe en hoppa ook in het zwembad, kleine Zoe vond het prachtig, ik had nog lekkere zondagse soep gemaakt met vooral heel veel ballen , nog wat broodjes gesmeerd en lunchten we heerlijk buiten bij het zwembad, en om 13.00 uur kwam Claudi met Joep en Mees, We praten veel over Peter, over de urn die we binnenkort kunnen ophalen, wat gaan we hier mee doen….maar ook wat jammer dat pap er niet meer bij is en hij van dit alles niet meer kan genieten, want wat zou hij genoten hebben van die kleine witte krullebol in het zwembad, maar ook hoe Pierke, Joep, Sien en Mees in het zwembad springen en echte waterratten zijn… Maar tegelijk realiseerden we ons dat we altijd met Peter rekening hielden en dat ze dan veel korter hier waren, want Peter moest eerst rusten en dat ik dan niet zoveel met de kleintjes bezig kon zijn omdat ik altijd eerst voor Peter moest zorgen…
Tegen 15.00 uur kwam Johan nog met Niene en dronken we koffie… en later deden Claudi, Johan, Joep, Mees, Niene en ik nog barbequeen … heerlijk ook weer bij het zwembad… ongekend een hele dag buiten bij het zwembad en wat heb ik genoten van ONS gezin… ja dat is zo waardevol, zoveel lieve mensen om me heen… samen redden we het met Peter voor altijd in ons hart !!!



WAT MET LIEFDE IS GEZAAID
ZUL JE MET NOG MEER LIEFDE OOGSTEN



Veel liefs Marlies



  • 26 Augustus 2019 - 11:03

    Sylvia Postma:

    Hallo Marlies,
    Fijn dat jullie elkaar steunen en ook met elkaar langzaam het leven weer oppakken. Jullie zijn inderdaad een heel lief gezin die elkaar op allerlei manieren steunen. Daar kon Peter trots op zijn! Marlies jij vroeg of Silvia nog op hetzelfde adres woont en ik ga ervan uit dat je daar mij bedoeld? Weet niet of jij al mijn nieuwe adres weet omdat ik 3 jaar geleden gescheiden ben en dus verhuisd ben maar ik zal je mijn adres geven.
    Sylvia Postma
    Vlinderstraat 28
    5912KT Venlo

    Ik kan helaas niet meer schrijven en daarom vond ik het altijd fijn om op deze manier soms toch iets van mij te laten horen want nogmaals ik vond en vind jullie een fijn gezin die mij nemen zoals ik ben.
    Veel liefs Sylvia

  • 27 Augustus 2019 - 12:15

    Hallo Marlies:

    Ha Marlies, blief maar lekker aaf en toe sjrieve. Zoeë ken ze auch al vuul van dich aafsjrieve en verwerke. Is ein advies wat ze auch van de psycholoog kriegs! Maar dae haes dôw neet neudig. En weej blieve auch nag ein bietje op de heugte van het reile en zeile in huize Nouwen. Hiel vuul groetjes van oet ein snikhaet Tegele.
    Wies gauw, dieke knoevel.

  • 02 September 2019 - 17:19

    Christel:

    Heel toevallig ff gekeken op de site. En zowaar, toch weer wat geschreven.
    Heel goed, dat je dat nog af en toe nog wat van je afschrijft. En praten helpt ook. En dat kun je goed. Je bent een kanjer.

  • 04 September 2019 - 09:42

    Hein Oet Wieërt:

    Ik dacht toch even kijken op de site en warempel een nieuw verslag. Inderdaad doet schrijven, praten of wat dan ook pijn maar het geeft ook heel veel vreugde. Het is en blijft een bijzondere familie die fam Nouwen daar op de Lorbaan. Of het nu met of zonder Peter is. Ook zie je dat Johan C weer gelijk heeft want inderdaad ieder nadeel heeft ook zijn voordeel en omgekeerd is dat ook zo. Ik wens jullie nog weer veel sterkte en hopelijk komen er zo af en toe nog wat verslagen
    Hieël veul groeten aan edereein oet 't Wieërterlandj van eine Leiversejong

  • 15 November 2021 - 05:43

    Aap:

    hoi peter hoe is het

  • 15 November 2021 - 05:43

    Aap 2:

    heb je hem er nog in gehat

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Grashoek

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 April 2023

Lente

03 Mei 2022

Eindelijk… Sterre en Lotte

19 April 2021

19 april.....

27 December 2020

2020... WAT EEN JAAR !!!

14 Oktober 2020

AFSCHEID NEMEN.... EEN NIEUW BEGIN
Peter

Actief sinds 28 April 2008
Verslag gelezen: 716
Totaal aantal bezoekers 690659

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: