PASEN - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu PASEN - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

PASEN

Door: Marlies

Blijf op de hoogte en volg Peter

28 April 2019 | Nederland, Grashoek



Hallo lieve mensen



Maandag was het tweede paasdag en het was prachtig weer…. Overal waren er markten en was er van alles te doen. Gelukkig geven we hier allebei niet veel om en zien we er hier op de boerderij weinig van en deden we een beetje ons eigen gangetje, poosje buiten gezeten en na de middag vroeg ik aan Peter of hij toch nog ergens heen wilde, ja dat wist hij ook niet, maar als Claudi zou appen om samen te eten… tja… En ja hoor we hadden het net overlegt toen Claudi appte of we bij hun buiten frietjes kwamen eten, ja dat was wel gezellig, nog eerst een rondje gereden en toen naar de Houwenberg, waar we herlijk op het terras zaten, frietpan buiten en lekker gegeten en genoten van de kinderen die speelden en speelden.
Dinsdag was het oppasdag voor Pierke en Sien en die werden al voor 9.00 uur gebracht. Om 9.30 uur kwamen ook Joep, Mees en Niene en het was weer heerlijk mooi weer. Pierke en Mees hadden de voetbalkleren aan en wilden naar buiten voetballen. Joep, Sien en Niene wilden ook naar buiten, maar wel met de tractors en de poppenwagen. Later pakte ik het stoepkrijt erbij en kwam Peter ook buiten zitten. Pierke en Mees tekenden met stoepkrijt winkels op het erf en met de blauwe kistjes werden er muren gemaakt en van alles werd er naar buiten gesleept wat er verkocht kon worden. Joep en Sien maakten ook een winkel en Niene liep rond met haar popjes in de wagen. Prachtig om te zien. Tot 12.00 uur was er niemand meer binnen geweest, inmiddels had ik wel voor eten gezorgd en toen Claudi net na 12.00 uur mijn boodschappen bracht en Joep Mees en Niene weer mee naar huis nam, konden wij met Pierke en Sien gaan eten. Na het eten hadden we een uurtje rust ingelast, Pierke en Sien mochten kiezen, televisie aan, iPad of telefoon… ja de telefoon en de iPad dat was een strak plan en zo konden Peter en ik een uurtje rusten. Heerlijk !! Natuurlijk moesten er ook nog even spelletjes gedaan worden en Sien wilde nog puzzelen. Moe en voldaan bracht ik Pierke en Sien om 17.00 uur naar huis. Ja heerlijk genoten hadden we van een dagje kleinkinderen.
S avonds kwam Wim nog om Peter te behandelen en Wim is heel positief en ziet het helemaal zitten, terwijl ik over alles heel onzeker ben. De vlekjes onder Peters rechteroksel… wat is dat… nieuwe melanomen of toch gewoon huiduitslag, en de bloedwaardes dat die de laatste keer weer licht gestegen waren… bah bah.. wat maakt het me onzeker… en het hoeft allemaal niets te zijn… maar toch…. Komende maandag moet Peter in de scan en daar krijgen we dan 8 mei de uitslag van… dus zolang is het nog heel spannend !!!
Woensdagmorgen liep ik eens door de tuin bij het zwembad… tjonge jonge het is 24 april en het gras begint al geel te zien… het is gewoon gortdroog, dus de sproeiers maar voor de dag gehaald en het gras beginnen te sproeien. Na de middag waren ze aan het ploegen en daar wilde Peter toch graag even naar kijken, rolstoel mee en achter de loods waren ze bezig. In 40 jaar is het nog niet zo droog geweest, ploegen achter de loods… andere jaren zakten ze erin van nattigheid en kon er vaak niet voor half mei geploegd worden aan huis en nu… grote stofwolken achter de ploeg. We bekeken het van een afstandje en Peter genoot. S Avonds appte Steef dat de enveloppen binnen waren om de kaartjes te schrijven. Oh die ging Claudi wel effe ophalen en ze moest toch nog hier vlees halen en dan kon ik de enveloppen voor de uitnodigingen alvast schrijven. En toen begon het te regenen… WAUW super wat een mooie bui regen.. ja ja van regen kunt je soms ook vrolijk worden.
Donderdagmorgen appte Steef dat de uitnodigingen ook binnen waren, gelukkig dan konden die vandaag nog op de post. Wil kwam om met Peter te gaan zwemmen en ik had een afspraak bij de fysio, Anneke was er om te poetsen en toen Peter en Wil naar de Schatberg gingen, ging ik de kaartjes ophalen bij Steef en samen met Pierke, Sien en Annie deden we de uitnodigingen in de enveloppen, postzegels erop en voordat ik naar de fysio ging waren de kaartjes op de brievenbus. Ron masseerde mijn nek en schouders erg goed, want mijn mankementen komen vanuit de nek en schouders. Toen ik naar buiten liep zag ik Ien staan bij de dagvoorziening, ah… die moest ik nog even wat vragen, dus daar naar binnen en ook een praatje gemaakt over de dagvoorziening. Ien vroeg of het niet iets voor Peter zou zijn…. Nog het een en ander na gevraagd en met een heleboel positieve informatie ging ik naar huis.. Snel de soep warm gemaakt en even later kwamen Wil en Peter terug van het zwemmen en kwam Annemarie ook nog even aan. Ik vertelde van de dagvoorziening op de Grashoek… Ja dat leek Peter ook wel wat, lekker dichtbij en ze hebben ook nog eigen vervoer dus gaan we er volgende week samen eens kijken. Het zwemmen had heel goed gegaan en het was er niet heel erg druk geweest.
S Middag regende het weer een beetje en om 16.00 uur zag Peter dat Johan van Jan Bos voor het huis aan het ploegen was… ja daar wilde hij heel graag even gaan kijken. Ik moest de rolstoel maar pakken en hij deed wel een jas aan en zo liepen we samen naar het ploegen toe. Johan kwam van de tractor en maakte een praatje. Peter vond het helemaal geweldig en oh ja hij had het wel koud, maar dat maakte nu niets uit, hij was nar het ploegen geweest en een praatje met Johan gemaakt. Eenmaal weer binnen had hij het toch wel koud en moest ik de verwarming maar aanzetten. Ach en dan wordt ik blij en vrolijk omdat Peter weer initiatief toont, dat vind ik zo positief… en de uitnodigingen allemaal op de post… SUPER !!! Alles gelukt !!!
Vrijdagmorgen werden we wakker… he Peter de hele nacht doorgeslapen.. dat was lang geleden, maar al gauw zei hij dat hij pijn had… oh jee wat nu weer !!! Ja pijn in zijn nek…. Oh oh een stijve nek… Hij kan zijn hoofd niet naar rechts bewegen…. Voorzichtig geholpen met opstaan en ook langzaam naar beneden. Bij het ontbijt was het best wel zielig… krant lezen ging bijna niet…. Steef kwam met Pierke en Sien, Steef moest op kantoor want Marianne kwam voor het eerste kwartaal af te sluiten en de BTW aangifte. Anneke was er ook en ik leerde haar schoffelen, want helaas dat kan ik nog niet. Maar Anneke vond het wel leuk om te doen en Pierke en Sien waren ook buiten. Ik moest nog een rondje groente en fruit doen en nam Pierke en Sien mee en toen we terug kwamen had Anneke een flink stuk geschoffeld en opgeruimd Ja dat zag er al heel behoorlijk uit.
S Middags hadden we gelukkig een afspraak voor Peter bij de fysio staan, nee Peter kon niet autorijden en hij mopperde in de auto een beetje dat hij niet naar rechts kon kijken. Bij de fysio vertelden we gelijk van de stijve nek, en inderdaad volgens Gerard en Joris was het ook een stijve nek… ah… ja de koude regen en wind van donderdagmiddag zouden wel eens de boosdoeners kunnen zijn… Joris begon met de nek te masseren en later nam Gerard het over. Af en toe was het wel pijnlijk, maar na een half uur had Peter toch veel verbetering en Gerard adviseerde om een kersenpit kussen te gaan halen. Nou dan deden we dat ook maar gelijk en ook nog een paar andere boodschappen en s avonds legde ik het warme kussen op Peters schouders, ja dat voelde goed en hij kon zijn hoofd alweer een beetje naar rechts bewegen.. Beetje op tijd naar bed en dan maar zien hoe het verder gaat..
Zaterdagmorgen was er al een stuk verbetering. Het opstaan ging goed en we hadden een lekkere vrije dag voor ons… Koningsdag… voelt nog steeds een beetje gek op 27 april… 30 april zit nog steeds in ons hoofd en “vroeger” moesten we altijd werken op Koninginnedag, ja dan was er mega veel asperges en vonden we het vaak jammer dat we niets van de feestelijkheden meemaakten, maar ook dat went en ooit zouden we toch ook Koninginnedag gaan vieren… Maar dat is er dus nooit van gekomen en gelukkig vinden we het ook fijn om de feestelijkheden op televisie te volgen. Ja want wat hebben we een mooie Koninklijke familie. Peter heeft 2 uur aan het stuk gekeken, nee hij viel niet in slaap, nee hij was trots op ons koningshuis. Lekker lasagna gegeten en s middags een uurtje rust voor allebei. Voor bij de koffie had ik oranje tompoucen gekocht en nadat Peter naar het toilet was geweest en ik de koffie had in geschonken, de tompoucen mooi op een bordje moest Peter overgeven… Balen… Alles kwam eruit, nee hij kan niet verklaren hoe het kwam, ineens misselijk en overgeven, tja een bijwerking van de medicijnen. Ik ruimde alles weer op en een kwartier later was hij er weer goed aan… Toch maar 8 mei aankaarten bij dr. Jansen of hier iets tegen te doen zonderveel andere bijwerkingen.
Om 16.30 uur werden Joep, Mees en Niene gebracht, die kwamen een nachtje logeren. Papa en mama moesten naar een feestje en ze hadden al zo lang niet meer bij opa en oma gelogeerd… tja… het was/is ook steeds iets hier… Maar nu zouden we wel zien hoe of het ging en anders had ik heel de zondag om weer bij te komen.
Mees had de Kapla blokjes bij zich en daar begon hij ijverig mee te bouwen. Prachtig om te zien wat hij daar van maken kan, schitterend speelgoed, hij bouwde een huis, schooltje van de fischer price erbij, een speeltuin en een voetbalveld werden met de blokjes gemaakt, bijna de hele kamer stond vol, voor Peter was er een klein paadje gemaakt om te lopen. Niene speelde met de poppen en Joep hielp Mees mee. Niene wilde nog puzzelen met opa en dan vooral de puzzel van de wilde dieren.
Ik ging aan het eten beginnen, ja ze wilden frietjes eten, het was jammer dat ik moest zegen dat het eten klaar was.. maar van mij mochten ze alles laten staan en dan konden ze na het eten weer verder spelen. Ze hadden allemaal reuze honger en werd er ook goed gegeten. Na het eten gingen ze weer verder spelen . Niene wilde nog boekjes lezen en als laatste Woezel en Pip en de staf van Sinterklaas, ja dat is een favoriet , Mees kwam ook mee luisteren en wreef eens in zijn oogjes, ja nog wat chipies en dan naar bed. En dan moest oma weer een verhaaltje vertellen van Hompeltje en Pompeltje , 2 twee kaboutertjes en dan verzin ik altijd zelf een verhaaltje… Nu was het hompeltje en pompeltje in het sprookjesbos de Efteling… Ze waren allemaal moe en sliepen zo en toen ik weer beneden kwam was Peter ook in slaap gevallen… nog een beetje opgeruimd en wat televisie gekeken en Peter en ik ook maar op tijd naar bed want met drie van die kleine in huis je weet maar nooit hoe vaak je er dan s nachts uit moet…. Om 2.00 uur maakte Peter me wakker, hij moest plassen, en dat ging heel vlotjes deze… weer verder slapen en net voor 7.00 uur werd ik wakker… nu moest ik plassen… he de kinderen waren helemaal niet wakker geweest.. allemaal doorgeslapen. Om 7.30 uur kwam Mees heel zachtjes vragen hoe laathet was en of hij bij ons n bed mocht… natuurlijk. Een half uurtje later kwam Joep heel voorzichtig vragen en gingen ze boven met de lego spelen terwijl ik me aankleedde en Peter verzorgde en toen dat klaar was hoorde we Niene en gingen we naar beneden, broodjes bakken en koffie maken, spek bakken, Peter naar beneden gehaald en om 9.00 uur kwamen Claudi en Johan ook hier ontbijten, de eitjes gebakken en zaten we heel gezellig te ontbijten, ja dat vond Peter allemaal wel heel erg lekker op de zondagmorgen, croissantjes, spek met eitjes, maar hij had ook honger… Na het eten samen alles opgeruimd en was het een heerlijke logeerpartij met voorbeeldige kinderen geweest.. SUPER !! Dat was echt genieten !!! En nu morgen de scan… is zo spannend en dan 10 dagen wachten op de uitslag, ja het kan alle kanten op, want het is zo wisselend, maar zoals Peter er vandaag aan is… denk ik … ALLES KOMT GOED… !!! WE GAAN ERVOOR !!!



GENIET VAN HET MOMENT
HOE DE DINGEN OOK AFLOPEN
DAT IS LEVEN IN DE WIJSHEID VAN DE ONZEKERHEID



Veel liefs Marlies

  • 28 April 2019 - 13:32

    Christel:

    Nou zeg; is me dat effe genieten! Jammer, dat je maar 6 kleinkinderen hebt. Want oh, oh, oh, wat brengen die een hoop vreugde. Maar ook de grote kinderen mogen er zijn. Wat een rijkdom.
    Wat een spannende tijd gaan we tegemoet; eerst de scan. Dan de uitslag......wat die ook mag zijn. 40-jarig huwelijksfeest wordt gevierd. En óók dat is een rijkdom. Lang niet voor iedereen weggelegd. Dus kop op.

  • 28 April 2019 - 18:56

    Loes:

    Wat een gezellige week daar in Grashoek,zo met de kleinkinderen.Spannend ook allemaal nu .De scan ,de uitslag ,houdt je taai en verheug je op het komende feest .We duimen voor jullie .

  • 30 April 2019 - 13:20

    Hein Oet Wieërt:

    Wow wat een heerlijk verslag deze keer. Daar wordt ik nog vrolijker van dan ik al ben. De scan is al achter de rug en nu zal de spanning al langzaam aan het stijgen zijn. Ik wens jullie er veel sterkte voor. Ook ik ga duimen maar vanavond doe ik het ook voor Ajax. Probeer er ondanks de spanning toch weer een fijne wek van te maken .

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Grashoek

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 April 2023

Lente

03 Mei 2022

Eindelijk… Sterre en Lotte

19 April 2021

19 april.....

27 December 2020

2020... WAT EEN JAAR !!!

14 Oktober 2020

AFSCHEID NEMEN.... EEN NIEUW BEGIN
Peter

Actief sinds 28 April 2008
Verslag gelezen: 374
Totaal aantal bezoekers 690676

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: