EN TOEN WERD HET ZOMER.... - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu EN TOEN WERD HET ZOMER.... - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

EN TOEN WERD HET ZOMER....

Door: ..

Blijf op de hoogte en volg Peter

28 Mei 2017 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen,

Zondagmiddag appte Claudi wat we met het eten deden, tja dat was nog even de vraag en we besloten om bij Claudi en Johan frietjes te gaan eten. Peter vond dit ook gelijk goed, ja hij had Niene al lang niet meer gezien, ja kleine Niene dat is momenteel zijn oogappeltje . Joep en Mees waren buiten toen we daar aankwamen en ze waren aan het sproeien met de grote sproeiers, ja dat was heel erg leuk en dat boeide Peter ook, hij was vroeger ook altijd bezig met sproeien en de grote haspels. Gezellig gegeten en toen weer naar huis. S Avonds belde Richard de fysiotherapeut. Hij had een klein ongelukje gehad met hockeyen en zijn grote teen gebroken en nu kon de fysio maandag bij hem niet doorgaan. In overleg besloten we om dan maandag geen fysio te doen.
Maandagmorgen scheen de zon al uitbundig en heel relaxed konden we alles doen. Steef kwam voor de boekhouding en tegen 11 uur reden we toch even naar Kessel om nog wat plantjes te halen. Keurig netjes aan de snelheid gehouden want vorige week was er een bon , ik had 10 km te hard gereden op de Midden Peelweg…. Bon van 77,00 euro.
S Middags de plantjes allemaal gepoot en in de tuin gewerkt, lekker buiten koffie gedronken met Robert en Sien, het ziet er allemaal zo mooi en gezellig uit!! Laat de zon maar schijnen , Robert had de verwarming voor het zwembad aangezet en dan kunnen we het weekend lekker zwemmen!!
Dinsdagmorgen scheen de zon weer , maar wat een wind erbij!! S Morgens deden we niet zo heel veel en om 12 uur moesten we Pierke, Joep, Mees en Sien uit school halen, fijn samen gegeten en ik moet zeggen we krijgen er steeds meer handigheid in met 4 van die kleintjes. Allemaal zitten blijven en om de beurt vertellen, want anders is het net een kippenhok. Mees moet af en toe nog een beetje wennen maar dan corrigeren de anderen wel dat hij op zijn beurt moet wachten. Hij heeft zoveel temperament!!! Na het eten bracht ik ze naar school en om kwart over 3 hoefde ik alleen Pierke en Sien te halen. Joep en Mees gingen met Claudi naar huis. Het waaide erg hard en Pierke en Sien wilde graag binnen spelen, kleuren, puzzels maken en de tijd vloog voorbij.
Woensdagmorgen kwam Wil om Peter te behandelen en ze gingen eerst 12 minuten op de hometrainer. We merken dat dat heel erg goed is voor Peter. Hij geeft zelf wel aan dat hij langer last heeft van de immunokuur, niet veel maar steeds een klein beetje misselijk, een half uurtje en dan is het weer over en dat wel een paar keer per dag, zijn vermoeidheid wordt wel minderen het lopen gaat met hele kleine beetjes vooruit. Robert kwam binnen voor de koffie en vertelde dat de warmtepomp het niet goed deed. Het zwembad was in twee dagen 6 graden opgewarmd maar nu deed het niets meer. Bale!! De monteur gebeld, maar helaas die kon pas maandag komen.
S Middags samen de Giro d Italia gekeken, maar dat was een misstap van Tom Dumoulin en s avonds verheugden we ons op de wedstrijd Ajax tegen Manchester, maar dat was ook al een aanfluiting.
Donderdagmorgen appte ik met Johan of hij misschien de warmtepomp kon maken, en al gauw kwam hij met Joep en Mees om proberen de pomp te maken. Wil kwam weer om Peter te behandelen en dat ging heel goed. Joep en Mees waren buiten en Johan kwam steeds vertellen wat hij bij de pomp deed. Peter kwam ook gezellig buiten zitten en toen gingen we bellen blazen. Hoe simpel is dat en wat een goede oefening voor Peter. De lipvorming bij het blazen, dit schijnt heel moeilijk te zijn voor mensen na een CVA, maar wat hadden we een plezier bij zoiets simpels!! Helaas kreeg Johan de pomp ook niet aan de praat en ik legde het zeil van zwembad zodat het toch wat meer van de zon kon opwarmen, het bad was inmiddels 18 graden en het zag ook een beetje groen. Chloor erin gedaan en het blad er een beetje uitgevist. Maria belde of we al wat voor hadden voor de middag en toen besloten we om s avonds bij Clevers in Kessel een ijsje te gaan eten. Na het middagslaapje had Peter heel veel uitslag en jeuk in de schaamstreek, zalfje erop, mar dat was het laatste uit de tube, dus vrijdag maar even nieuwe vragen bij de huisarts.
Om half 7 reden we naar Kessel en dronken we eerst koffie bij Piet en Maria en om half 9 gingen we naar Clevers op de markt, helaas buiten op het terras geen enkel tafeltje vrij, maar Peter wilde toch liever binnen zitten en daar was nog precies een tafeltje voor 4 personen. Heel gezellig en om half 11 waren we weer thuis.
Vrijdagmorgen kwam Anneke om te helpen en samen werkten we bij het zwembad, de groene randen weg gepoetst , ja en dan ziet het er al een stuk beter uit en na de middag ging Anneke in het koude water van 19 gaden om het bad te zuigen. Nee zij vond dat wel lekker… brrrr. Om half 4 reed ik even snel naar de apotheek om de zalf op te halen en het advies om nu een week te blijven smeren zodat het echt helemaal weggaat. Het zwembad zag er inmiddels keurig netjes uit en terwijl we nog buiten koffie zaten te drinken kwamen Steef, Robert, Pierke en Sien. Ja die wilden in het zwembad… de buitentemperatuur was 29 graden en het zwembad 19…. Maar hop ze sprongen er zo in, bibberen…. Nee het was niet koud. Oma moest er ook in en dat deed ik dan ook… het was heel verfrissend!! Peter genoot van dit alles bij het zwembad. Lonneke appte dat ze zaterdag kwamen om hier te zwemmen….. Steef moest werken zaterdag en Pierke zou naar de bioscoop gaan , Claudi dacht dat het water te koud was voor Joep en Mees, maar we zouden wel zien zaterdag…
Zaterdag morgen scheen de zon al volop, Anneke en ik werkten in huis en Wim kwam om Peter te behandelen, Claudi belde, of ze Joep en Mees s middags hier mocht laten, dan kon ze even naar Robin op kraamvisite in het ziekenhuis , tja en misschien kon Niene dan hier in bedje….. Tuurlijk !! Een hele drukte er kwam nog iemand bbq vlees halen en om 12 uur waren Lonneke en Jaap er al. Lonneke had een toritilla en foccasia bij zich en ik had voor soep gezorgd. Heerlijk samen geluncht en na de lunch ging Peter naar boven voor zijn slaapje. Het zwembad lag er prachtig bij, mooi helder en het water was 20 graden. Claudi kwam met Joep , Mees en Niene. Joep en Mees gingen gelijk met Jaap in het water, en uhhhh… nee het was niet koud het was een beetje fris. En daar kwam Robert ook met Pierke en Sien. Pierke ging pas om half 4 naar de film en wilde graag nog eerst zwemmen. Dus Pierke en Sien ook in het water en ze hadden toch allemaal een plezier. Claudi ging naar het ziekenhuis en Niene lag een poosje heerlijk op het gras en toen lekker naar boven op een koele kamer slapen. Peter sliep ook heerlijk. Coen en Marly kwamen nog even op de fiets, wat gedronken en toen ging ik Peter wakker maken , inmiddels was Johan ook gearriveerd en Claudi weer terug en zo zaten we allemaal heerlijk bij het zwembad, en om half 5 kwam Steef ook nog even afkoelen!!
Ja en wij genoten, het hele gezin bij elkaar, in onze eigen tuin bij het zwembad, Pierke die al zonder bandjes om kan zwemmen , Joep kan dit ook maar is iets voorzichtiger en heeft het liefst zijn zwemvestje nog aan. Sien en Mees zijn nergens bang voor, maar wel de vlindertjes om, het water koud… ben je gek heel verfrissend, een heleboel bootjes en banden in het water, waterpistolen en alles nat schieten. Tegen half 6 gingen Lonneke en Jaap terug naar Hoofddorp, Robert en Steef gingen ook naar huis en met Claudi , Johan Joep Mees en Niene deden we hier samen frietjes eten. Claudi ging friet halen en Johan ruimde buiten het laatste op, ik dekte binnen de tafel en even later zaten we gezellig friet te eten en om half 8 was iedereen weg . Peter ging in zijn stoel liggen …. Ja hij was nu toch wel moe, maar wat had hij genoten!! Later liep ik nog naar de tuin om te gaan sproeien en ik keek eens rond… Wat een heerlijke dag, wat een intens geluksgevoel stroomde door mij heen… dat we dit SAMEN weer mee mochten maken, dat had ik deze winter een poosje niet meer verwacht !! Natuurlijk wel gehoopt, maar SAMEN intens genieten van ons heerlijke gezin, de kinderen , de kleinkinderen, ja dit nemen ze ons alvast niet meer af en hopelijk zullen er nog veel van deze dagen komen!! SUPER!!!!

SAMEN GENIETEN
VAN AL MOOIE DINGEN IN HET LEVEN

Veel liefs Marlies

• 28 Mei 2017 - 12:43

Marianne Hollaar:

Wat fijn dat jullie samen kunnen genieten van de mooie momenten.

• 29 Mei 2017 - 06:48

Hein Oet Wieërt:

Wow, wat weer een verslag. Ik hoorde in gedachte het gekwetter, geklater en het gespetter al en mijn oren tuiten er bijna van. Wat zal dat een pracht dag zijn en zo fijn om met zijn allen bij elkaar te zijn. Dat zijn de dagen met een gouden randje. Ik wens jullie weer een pracht week en de temperaturen mogen wat mij betreft een tandje minder

• 31 Mei 2017 - 12:16

Brigitta:

Ware HELDEN zijn jullie allemaal.
    Zwemmen in water van 19 graden!! Mij niet gezien. Brrrrr.
    Groet, Brigitta