MOEDERDAG 2016 - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu MOEDERDAG 2016 - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

MOEDERDAG 2016

Door: .

Blijf op de hoogte en volg Peter

08 Mei 2016 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen,

Maandagmiddag was het prachtig weer, maar er was toch wel veel binnenwerk en Peter was heel moe. Ja vier dagen Efteling waren superleuk, maar ook vermoeiend!! Bij de post was er bericht van het CBR over het rijbewijs van Peter. Heel snel deze keer en... het belangrijkste rijbewijs voor 5 jaar verlengt!!! Nu nog naar de gemeente voor de aanvraag en dan kan ie weer 5 jaar rijden!!
Dinsdag moesten we een beetje op tijd op en naar de fysio in Venray, Richard had het weer zo kunnen regelen dat Peter 40 minuten fysio kreeg. Natuurlijk werd er veel verteld over de Efteling en Peter vertelde dat hij zo genoten had van alles en dat het er zo supergoed geregeld was. De grondoefeningen werden gedaan en die gingen tot ieders verbazing heel goed. Nou zei Richard ik merk er niet veel van dat je zo'n druk weekend achter de rug hebt!! Vooral het selectief bewegen van de voet ging heel goed!! Na de fysio nog even een boodschap en weer naar huis, waar Anneke begonnen was aan het poetsen van het terras bij het zwembad. Ik begon aan het eten toen er een auto kwam en er een ouder echtpaar uitstapte. Goh die mensen kende ik toch ergens van??? Waren het die mensen uit Nieuwegein die altijd asperges kwamen halen... Nee die waren het niet, Het waren Albert en Sanya die we al een paar keer bij Lonneke en Jaap ontmoet hebben en wiens schoonzoon ook een herseninfarct heeft gehad. Wat een verrassing ze komen terug van een weekendje Duitsland en vroegen zich af waar Lonneke was opgegroeid. Heel gezellig even een kop koffie gedronken en zitten te vertellen. Kort maar heel leuk en de belofte dat ze de volgende keer wat langer blijven en op het bedrijf rondkijken. Wij moesten snel eten en naar Deurne het vlees ophalen, gelukkig was Anneke er nog om te helpen en zo waren we om 5 uur met alles klaar en ging Peter lekker grasmaaien. tegen half 7 riep ik Peter naar binnen en verwonderd keek hij op de klok... Wauw ik heb gewoon 2 uur aan een stuk gras gemaaid. Ja en dan zie je ook hier weer de vooruitgang, vorig jaar was de max een uur, en nu maait hij zomaar 2 uur gras!!SUPER!!!
Woensdagmorgen stond er zwemmen met Wim op het programma en ik begon al op tijd buiten te werken, het was ook zo mooi weer, heerlijk het dak bij het terras schoongemaakt en alles ziet er zo mooi uit. Het vlees was al allemaal opgehaald en tegen 12 uur waren Wim en Peter terug. Na het middagslaapje deed ik wat oefeningen met Peter op bed en terwijl hij op zijn rug lag hield ik zijn rechterhand omhoog en vroeg hem om te knijpen en oh... dat ging heel goed. Ik kreeg er tranen van in mijn ogen... wel 10 keer achter elkaar en Peter vond het helemaal super!! Hier zit de laatste weken zoveel vooruitgang in... ja we blijven erin geloven!!! We werkten weer samen buiten, hij grasmaaien en ik in de moestuin, oh alles ziet er anders uit als de zon schijnt!!! En als klapper waren de varkensprijzen ook nog eens 6 centen omhoog!!!Ja daar krijg je echt goeie zin van!!! Peter maaide weer 2 uur en het lijkt erop dat hij het nu allemaal kan bijhouden.
Donderdagmorgen waren we redelijk op tijd op en wilden we naar het tuincentrum in Kessel gaan, ja op tijd want het zou er wel druk worden. Om kwart over 10 waren we al in Kessel... geen karretjes... 12 minuten in de rij staan voor een karretje ..grrr... om vervolgens aan te sluiten in de file om je plantjes te mogen uitzoeken..grrr,,, Nou ik werkte mijn briefje af, geraniums, petunias, knolbegonias .. en toen had ik het helemaal gehad. Naar huis en deze plantjes vast poten en dan de volgende week als het minder druk is de rest halen. s Middags kwam Claudi met Joep en Mees op de fiets en die wilden gelijk naar de loods op de tractortjes en opa Peter moest grasmaaien en dan om de beurt mocht er eentje bij hem op de grasmaaier en sturen. Nou wat een feest, Claudi en ik ruimden buiten nog wat blad op en dat mochten ze dan met de tractor wegbrengen. Oh wat hadden ze een plezier!! Samen frietjes gegeten en allemaal hadden we een kleurtje gekregen.
Vrijdagmorgen gingen Peter en ik naar de Sligro, grote boodschappen voor het bbqseizoen . maar gelukkig was het hier niet druk en was ik eigenlijk zo klaar en ondertussen waren er allemaal appjes binnengekomen, nou die kon ik in de auto allemaal beantwoorden want ik had mijn prive chauffeur bij me. Oh wat is dat toch een groot pluspunt dat Peter het rijbewijs heeft, we hadden het daar dinsdag met Albert en Sanya ook over, en op Facebook zit ik op een partnerlotgenotenpagina en daar ging het er ook over, dat ze niet samen konden fietsen of dat er spontaan iemand op bezoek kwam en dat ze zich eenzaam voelden en dan ben ik vooral dankbaar voor die dingen die wij wel samen kunnen doen enne ...eenzaam.... nee . En natuurlijk zijn er voor mij ook moeilijke momenten, en als er dan iets kleins tegenzit er een bom barst, en ik vooral heel verdrietig wordt, maar gelukkig zijn zie heel sporadisch en overheerst bij ons het positieve.
s Middags keken Robert en ik eens naar het zwembad, stukje zeil eraf , oei beetje viezig, watertemperatuur 5 graden, ieuw dat is koud. Dus de pomp aangezet en de warmtepomp laten lopen zodat de temperatuur van het water gaat stijgen. Gezellig gemaakt op het terras en konden we er later koffiedrinken. Steef kwam Pierke en Sien brengen, die kwamen een nachtje logeren, eerst nog lekker buiten gespeeld met de skelter en de tractors, rondjes om de loods en toen samen gegeten en na het eten speelden we een spelletje knappe koppen supergezellig allemaal, Pierke en Sien wilde nog in badje, de poppen moesten ook gewassen worden en toen was het tijd voor chipies, ik bracht Pierke en Sien naar bed en Peter ruimde alles op, SUPER, Pierke sliep als een roos en Sien werd 2 keer wakker, ze had gedroomd want na een knuffel sliep ze weer verder tot zaterdagmorgen half 8. Toen stonden samen bij ons aan bed, goeiemorgen wij zijn waker. Samen de tafel gedekt en gegeten en na het eten was er nog tijd om te knutselen, Wil kwam om met Peter te gaan zwemmen en Steef haalde Pierke en Sien weer op, Ik moest nog wat bbq vlees klaarmaken en Annemarie kwam ook nog even een kop koffie doen. Het zwemmen had weer supergoed gegaan en samen praten we hierover. Ja dat zwemmen heeft ons heel veel gebracht. Ongelooflijk!! Na de middag moest ik nog aan het werk, gehaktballetjes en soep maken voor Moederdag en Peters zusje kwam nog even op de fiets, maar ik hoefde niet te koken vandaag want om half 7 kwamen Wim en Els ons ophalen om uit te gaan eten, was nog een verjaardagscadeautje van Peter. We gingen naar de Morgenstond in Grientsveen. Heerlijk gegeten en heel veel en gezellig gepraat. Oude herinneringen naar boven gehaald en ook heel veel gelachen. Echt superleuk!! Maar ook over de drempel waar Wim in de beginfase overheen moest, niet weten hoe je met een CVA persoon om moet gaan, en dat je echt met een CVA nog heel veel leuke en gezellige dingen kunt doen, om 11 uur waren we weer op de Lorbaan en dronken we hier nog een kop koffie, Peter ging een boek zoeken, want in dat boek stond een Deutz tractor van de oude buurman van Wim.... Nou ja dat zal wel, maar Ze vonden hem!! En dat is iets wat mij dan verbaast, Peter kijkt in die boeken, vaak met Joep en Mees en onthoudt dan dat er die tractor van de buurman van Wim in staat en als hij dan Wim ziet daar aan denkt om hem die dan te laten zien. Ja SUPER vind ik dat. Het was zo gezellig dat het zo maar heel laat werd, maar oh wat hebben we genoten Pas na 1 uur namen we afscheid en dat dit zeker voor herhaling vatbaar was, want we waren nog lang niet uitgepraat en uitgelachen.
En vanmorgen waren we een beetje op tijd op, klein ontbijt en om 11.00 uur kwamen Claudi, Johan, Joep en Mees, en even later Steef, Pierke en Sien, heel gezellig buiten gezeten en om 12 uur was ook Robert van de partij en de soep warm en lunchten we heel gezellig in de keuken, ja dat is echt genieten weer, Moederdag op zijn best!!! SUPER!!!



SOMMIGE DINGEN ZIJN ZO VANZELFSPREKEND
DAT WE VERGETEN OM ER DANKBAAR VOOR TE ZIJN


Veel liefs Marlies

  • 08 Mei 2016 - 22:00

    Hein Oet Wieërt:

    Ik zal niet voor het eerst de eerste zijn en het zal ook wel niet voor het laatst zijn denk ik.
    Het is en blijft een feest om deze verslagen te lezen en dat komt omdat het zoveel positiviteit geeft en er erg veel warmte van afkomt. Een cva brengt niet alleen verdriet maar het kan ook veel moois opleveren zoals ik ook ondervonden heb en nog vaak genoeg ondervindt. Het is net als het weer. De ene dag regent het pijpenstelen, dan miezert het, dan is het weer eens bewolkt, de andere dag piept de zon zo af en toe maar er zijn ook genoeg dagen met stralende zon. Tenminste als je ze wilt zien maar dat lukt niet altijd maar over het algemeen ben ik content met mijn leven.
    Ik wens jullie een prachtige en zonnige week weer

  • 09 Mei 2016 - 22:01

    Christel:

    Zomaar, soms, een gewone week. Geen gekke dingen. Een beetje moe van de Efteling....dat mag. Maar toch weer een beetje meer kracht in de hand. Dáár doe je het allemaal voor. Niet te hard gaan knijpen hè menneke. Lief blijven voor je grootste schat!

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Grashoek

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 April 2023

Lente

03 Mei 2022

Eindelijk… Sterre en Lotte

19 April 2021

19 april.....

27 December 2020

2020... WAT EEN JAAR !!!

14 Oktober 2020

AFSCHEID NEMEN.... EEN NIEUW BEGIN
Peter

Actief sinds 28 April 2008
Verslag gelezen: 317
Totaal aantal bezoekers 690586

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: