UT KAN NIE WAAR ZIJN !!! - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu UT KAN NIE WAAR ZIJN !!! - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

UT KAN NIE WAAR ZIJN !!!

Door: .

Blijf op de hoogte en volg Peter

31 Mei 2015 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen,

Zondagmiddag was het eindelijk een beetje goed weer!! Eindelijk konden we buiten bij het zwembad koffiedrinken. Al gauw kwam Claudi op de fiets met Joep en Mees. Natuurlijk moesten de tractortjes uit de loods en als een volleerd chauffeur reed Joep rondjes rondom het zwembad. Mees ging eens bij Peter staan en met een lief stemmetje vroeg hij Opa Opa maaien. Tuurlijk!! Peter stond op en liep met Mees naar de loods. Mees was natuurlijk snelller maar steeds stopte hij en keek om, opa kom maar maaien. In de loods bleef hij heel geduldig wachen totdat Peter was gearriveerd en op de grasmaaier klom. Tjoep tjoep en Mees zat er ook op. Gas opa gas!! En ja hoor daar kwamen ze weer samen naar buiten. Hoe ongeduldig Mees anders is, zo geduldig, parmantig en stil staat hij tussen Peters benen in op de maaier, handjes aan het stuur en broemmm, rijden maar!! En Peter... tja die vindt dit het mooiste wat er is en volgens mij zouden die twee de hele dag op de maaier kunnen zitten!!
Maandag was het tweede pinksterdag en overal was er wel wat te doen, Claudi vroeg of we meegingen naar Asten Heusden daar was Boer on Tour. Open dagen op verschillende agrarische bedrijven. Om half 11 vertrokken we en reden de toeristische route , Joep zat bij ons in de auto, onderweg zagen we al tractors en dan is het merken noemen. Door de mannekes ken ik nu ook veel merken, maar wat er achter de tractor hangt.... tja dat weet ik ook niet altijd, maar gelukkig kan Peter steeds meer benoemen en is dit ook een leuk en leerzaam spelletje. Het eerste bedrijf was een varkenshouderij emt maisdrogerij. Leuk opgezet en veel te zien. Het tweede bedrijf was een loonwerker met koeienbedrijf. Heeeel veeel tractors waar Joep en Mees op mochten, veel te zien en te doen voor de kinderen. Maar de tijd vloog en zomaar was het al 2 uur, Peter was moe en wilde naar huis, hij wilde toch zijn middagslaapje doen en na het slaapje reden we toch nog even naar Reuver, mylene spullen ophalen. Gezellig koffie gedronken en naar de wei gelopen, oef dat was toch wel een beetje ver, en Peter had s morgens ook al veel gelopen, op de terugweg toch maar even de rolstoel uit de auto gehaald..
Dinsdagmorgen weer op tijd op, Robert kwam gelijk naar binnen om te vertellen dat zijn Oma Reinders was overleden, oma is 92 jaar geworden. Maar nu was er een klein probleempje, want het was Pierkes eerste schooldag en Annies beurt om op te passen en dat was nu een beetje lastig, oh geen probleem halen wij Pierke wel uit school. Maar eerst naar de fysio in Venray, Robert zou een beetje in de buurt van ons huis blijven want de monteur van KPN was nog niet geweest en die zou tussen 8 en 10 uur komen. De fysio ging supergoed!! WAUW!! De grondoefeningen, prachtig om te zien. Wat een vooruitgang!! SUPER!!
Toen we thuiskwamen was er nog geen monteur van KPN geweest, ik ging Pierke uit school halen, en gingen we samen eten. Nou waar Peter al die tijd bang voor was geweest, dat Pierke het echt niet zou halen tussen de middag omdat hij nogal treuzelt met eten, was dus ongegrond. Pierke had reuze honger, vond alles lekker en waren we zo klaar. Hmm oma wat is het lekker zei hij maar steeds!! En was er nog tijd over om een spelletje te doen!! Peter ging slapen en ik bracht Pierke weer naar school en toen KPN maar weer gebeld..... nee hoor er stond echt geen monteur ingepland... ja wel een storing gemeld, maar nee geen monteur. Oke nieuwe afspraak gemaakt woensdag tussen 2 en 4 uur. Om kwart over 3 Pierke weer uit school gehaald en samen koffie gedronken en weer spelletjes gedaan. Tekenen kleuren en Peter doet alles mee. SUPER, maar s avonds helemaal KO!! s Avonds lees ik weer in het boek, het kan niet waar zijn van Joris Luyendijk, soms wordt ik er onpasselijk van, wat een boevenbende!!
Woensdagmorgen stond er niets op het programma en ging ik eens het oude kantoor poetsen, wat een bende, een heleboel opgeruimd en weggegooid, spullen die er al meer als 8 jaar staan en waar niemand nog ooit iets mee doet, alle spinnewebben weg, de meterkast schoon gemaakt en daar hangt ook onze homevox telefooncentrale. Nou als de KPN man komt kan hij er tenminste bij!! Claudi kwam met Joep en Mees, en natuurlijk moest er WEER gras gemaaid worden. Claudi en ik boekten de vakantie, lekker vooruitzicht en later werd er nog binnen met de tractors gespeeld. Nou en nu afwachten of de KPN monteur komt... ja hoor kwart voor 4 kwam er iemand. Maar Wil kwam ook om met Peter te gaan zwemmen en Robert en ik waren bij de monteur. Ja de inkomende lijn was goed, ja dat wisten we al... tja dan zou de homevox wel kapot zijn. Nou dan maar een nieuwe homevox. Tja dat was een probleem die had KPN niet meer. Oh en nu dan?? Nou mevrouw dat is Uw probleem. Een nieuwe ISDN inslalatie misschien, maar dat gaat weken duren. Oh dan hebben we weken geen telefoon?? Ja daar kon de monteur ook niets aan doen, hij kwam alleen maar om te kijken of er geen storing was in de inkomende lijn, nou en dat was niet, dus zijn taak zat er op!! NOU, dat kan toch niet waar zijn... Maar we konden wel KPN bellen en vragen of er een bandje op onze lijn kwam met de mededeling dat er een storing was en doorverwijzen naar mijn mobiele nummer, en voor de rest moesten we het zelf maar uitzoeken!! Tjaa.... Toch maar weer KPN gebeld en gevraagd om het bandje erop te zetten en dan verder maar nadenken wat te gaan doen.Het bandje erop zetten zou een uurtje duren. Nieuwe ISDN was nogal prijzig omdat dan het hele alarm systeem moet worden omgebouwd, maar wat anders... Peter en Wil kwamen terug van het zwemmen, wat weer super gegaan had en Peter vroeg gelijk of het probleem opgelost was. Nee dus.!! s Avonds liep ik er nog mee te tobben, het bandje was nog niet in werking en ik kon er niet van slapen.... missschien kon ik op het internet (dat haden we namelijk nog wel steeds, is een andere lijn ) wel iets vinden en was er in een KPN winkel misschien iets te koop van een homevox. Ik tikte Homevox in op Google en voila... wel 20 x homevox op Marktplaats kosten 25 euro. Gelukkig dan was er in ieder geval nog aan te komen en hadden we wellicht vrijdag weer telefoon.
Donderdagmorgen op tijd weer op, Robert kwam binnen om koffie te drinken en ik vertelde wat ik had gevonden op Marktplaatst. Maar ook probeerde we ons nummer te bellen en jawel hoor we hoorden een bandje dat doorverwees naar ons mobiele nummer. Oke!! De taxi kwam en Petr ging naar het afasiecentrum en Robert en ik gingen nog eens aan de slag met de homevox want inmiddels hadden we ook de gebruiksaanwijzing gevonden, en wat staat daarin Als er een groen lampje knippert is er wellicht (stroom)storing geweest en kunt u het beste alles een keer resetten!! Oh zeiden Robert en ik we trekken gewoon alle stekkers eruit en wachten even en dan weer alle stekkers erin..... NOU zeg... we konden weer gewoon naar buiten bellen!! Probleem opgelost!! De telefoon deed het weer!! Maar als we ons eigen nummer draaiden kregen we het bandje te horen, dus maar weer KPN gebeld dat het bandje eraf kon, nou dat ging een kwartier duren.... Ik ging boodschappen doen en om 12 uur samen met Robert lunchen, na de middag het een en ander in huis doen en om 4 uur was Peter weer terug van het afasiecentrum, hij had een leuke chauffeur, deze was er al een hele poos niet meer geweest en maakte even een praatje, dat hij het zo leuk vond met Peter en dat hij erg vooruit was gegaan!! SUPER!! Peter vroeg of we nog ergens een telefoon op moesten halen.. nee hoor , wij hadden het probleem opgelost... maar we konden nog steeds niet gebeld worden, want dan kreeg je het bandje.. dus toch nog maar een keer KPN gebeld, oh vergeten te deactiveren... Och ja kan nie waar zijn, maar gebeurd gewoon!! En vanaf 6 uur hadden we weer gewoon, heel gewoon telefoon!!! En die rinkelde s avonds op zijn best!!
Vrijdagmorgen stond er niets op het programma en gingen we nog wat plantjes halen bij het tuincentrum, wat bloemetjes en sla, koolplantjes. s Middags belde er iemand van KPN of de storing naar behoren was opgelost door de monteur... uhhmmm ... tja dat hebben we uiteindelijk helemaal zelf opgelost, tja en als tip gaf hij mee... de volgende keer misschien eerst zelf de homevox recetten... gruhmmmm Of ik dat zelf niet al zo bedacht had!!! s Middags kwam Steef met Pierke en Sien even op de koffie, gezellig aan de keukentafel, tekenen. plakken, schrijven...Peter moest van Pierke schrijven, schrijf maar opa, schrijf maar S I E N .. Peter schreef S I E... ja en dan ja opa dan moet nog een twee poot erachter, weet je wel de N van Nico, en Pierke schreef hem met zijn vingertje voor,.. oh ja zei Peter en hij schreef SIEN, heel lastig voor Peter, maar samen met Pierke vindt hij dat een uitdagend leuk spelletje. s Avonds hadden we het hier samen nog over en een beetje verdrietig zei Peter, over een half jaar kan dat kleine manneke van 4 jaar beter schrijven dan ik... Och dan doen wij ook gewoon heel veel oefenen en dan gaat het straks gewoon vanzelf!!Gewoon met de kleintjes mee naar groep 3!!
Zaterdagmorgen kwam John om met Peter te zwemmen en ik maakte met Anneke een klein buffetje klaar en nog van alles opgeruimd en tegen 12 uur kwamen Peter en John terug. John was heel erg tevreden over het zwemmen, ja ging supergoed, ja eigenlijk vond Peter dat ook, maar dat hele rare gevoel had hij niet meer gehad in zijn arm, het was anders geworden, maar zeker heel positief!!
s Middags was ik nog van alles aan het doen toen mijn mobiel ging.. SWAPSCHADE.. oooehhh spannend.!! Ik nam op .. ja met Pieter Lakeman... heel verhaal, heel gesprek of ik mee wilde werken aan publiciteit, proberen om nog meer gedupeerde te bereiken en gerechtigheid te vinden voor al de schade die banken hebben aangericht bij het MKB en agrarische bedrijven. Natuurlijk wil ik dat, maar oh inmiddels heb ik het boek uit, en echt de titel klopt volledig, HET KAN NIET WAAR ZIJN!! Bijna een half uur belde ik op zaterdagmiddag met Meneer Pieter Lakeman himself, of ik een heel belangrijk persoon was, hij vroeg zoveel dingen over hoe het hier gegaan was, en telkens vroeg hij, meent u dat nu echt is het echt zo gegaan. Ja zo ging het hier!! Maar gelukkig ondanks alle tegenslag, onrecht en frustatie hebben we nog steeds een mooi bedrijf en overleven we nog steeds. Na het gesprek ging ik Peter wakker maken en vertelde hem van mijn telefoongesprek, ja dat vond hij toch wel hoogstinteressant, en dat zo iemand de moeite neemt om op zaterdagmiddag te bellen.. hij vroeg nota bene of het mij wel gelegen kwam... Tuurlijk!! Maar wel was ik weer even het padje kwijt.... en s avonds moesten we toch echt wel effe iets ontspannends leuks gaan doen... dus belde ik naar Piet en Maria of zij thuis waren, ja hoor... en zo gingen we naar Kessel, waar Piet en Maria nog wat leukers bedacht hadden .. een ijs eten bij Clevers in Grubbenvorst.. jamjam... heerlijk ijs gegeten, lekker gezellig zitten kletsen en ... veel te laat naar huis.... maar wel SUPER GEZELLIG, WIE DOET JE WAT!!!

IK GELOOF

Veel liefs Marlies

• 31 Mei 2015 - 17:22

Jan -Thea Dorssers:

Wij bleven geloven.
    Heel veel groetjes uit Reuver.

• 01 Juni 2015 - 10:33

Jaan:

Zo ,van mij ook even een berichtje, al een tijdje geleden maar ik volg jullie nog wel.Gelukkig gaat het nog steeds vooruit en hopelijk komt alles met de bank ook goed.Veel succes verder en blijf steeds maar optimistisch,dat lukt jullie wel.Groetjes van nog effe buurvrouw Jaan

• 01 Juni 2015 - 11:50

Hein Oet Wieërt:

Mijn reactie is deze keer erg kort en ik kom eigenlijk niet verder dan: ONTROEREND !! Maak er weer een geweldige week van ondanks de wat frisse start van deze junimaand

• 03 Juni 2015 - 13:19

Truus :

Hoi Marlies en Peter,
    Wat gebeurd er toch iedere week veel in huize Nouwen.
    Steeds weer heel mooi, spannend en soms ontroerend om te lezen.
    Minder leuke dingen maar vooral ook veel moois.
    Inderdaad, blijven geloven, dan komt er veel goed.
    Groetjes Truus Vercoulen.