November... - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu November... - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

November...

Door: .

Blijf op de hoogte en volg Peter

17 November 2013 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen,

Zo we zijn er weer op de zondagmiddag, voor velen toch een vast punt om ons bericht te lezen...
Vorige week vrijdag gingen Peter en ik s middags naar de bieb en daar gaan we dan ieder onze weg, Peter loopt dan gelijk naar het vak met boeken over Rusland en zoekt zich een boek uit, ik snuffel rond bij de streekromans en de kinderboeken, Peter is meestal snel klaar en gaat dan aan de grote tafel zitten lezen, als ik mijn boeken bij elkaar heb, waarschuw ik hem en gaan we naar huis. Tja concludeerde hij zelf, ik ben toch wel veel vooruit gegaan met lezen.... nu al 3 bladzijdes gelezen.. goed he. Ja dat is hartstikke fijn, vooral dat je dat zelf ziet en merkt!!!
Zaterdagmorgen was er zwemmen met John en Peter vond dat het minder had gegaan, ja 2x niet gezwommen.. dat kan ik goed merken. De conditie was ook minder geweest. Na het middagslaapje gaan we even naar Steef, Peter had Pierke en Sien al de hele week niet gezien!!! Gezellig een uurtje koffie gedronken en toen weer naar huis. Daar kwam Claudi met Joep, zingen voor Sintermerte met de lampion. Ook weer heel gezellig.
Zondagmiddag moesten we naar de verjaardag van Willemien, als cadeautje namen wij het eten mij en dat viel in een goede smaak!! Het was er druk, maar heel gezellig, heel leuk met Renee en Juul zitten kletsen, ja die zag je vroeger heel veel en nu door studies en op zichzelf wonen eigenlijk alleen nog op een verjaardag, en dan is er heel veel te vertellen.
Maandagmorgen gingen we samen naar de fysio in Baarlo, en hier waren we dus ook 2 weken niet geweest. Maar het ging supergoed. Echt SUPER!! Richard haalt echt alles uit Peter, nu moest hij weer op de behandeltafel liggen, eerst werden allerlei oefeningen met de arm en hand gedaan en op het einde moest hij het bekken omhoog brangen en dan zijn linkervoet optillen, Peter snapte het niet goed en dacht dat Richard zich vergiste, zijn linkerbeen was toch goed!!Richard legde het uit. Doordat de linkervoet omhoog moest moest hij het evenwicht op rechts gaan zoeken en spande hij daar spieren aan. Oke nu snapte Peter het en dacht het even snel te doen!! Maar dat kostte heel veel kracht!! En toen snapte hij pas echt het doel van de oefening. En na een paar keer ging het super!! Als de arm en hand getapet zijn en nog even gepraat gaan we naar huis. Op terugweg praten we samen veel en ik merk steeds meer nederlandse woorden, zei hij altijd Waaruum, viel het op dat hij nu steeds zei waorum, het dialekt voor waarom. Ja kei sjiek!!
Om 5 uur wordt Sien gebracht en mogen we een paar uurtjes oppassen omdat Steef en Robert met Pierke naar Sintermerte gaan. Sien vindt het deze keer niet allemaal even leuk en is een beetje huilerig. Maar och, dan gaan we maar liedjes zingen.
Dinsdagmorgen komt Steef met Pierke en Sien, maar na een kwartier gaat Steef ziek naar huis en blijven Pierke en Sien bij ons. Claudi belt dat zij ook ziek is, alles een beetje grieperig. Peter is ook niet helemaal lekker, veel hoesten en nu staat er s avonds ook nog zwemmen op het programma. Als Wil om half 7 komt, gaat Peter toch maar mee om te zwemmen, en als ze om 8 uur weer terugkomen zit er een heel andere Peter, ja het ging supergoed. Echt supergoed, nou en dat zegt Peter zelf niet vaak!! Alle oefeningen gingen heel goed!!KLASSE!!
Woensdag staat er niets op het programma en gaan we samen naar Meijel om een cadeautje te halen voor Johans verjaardag. Een scheerapparaat en aangezien ik daar niet zoveel verstand van heb, wil Peter het graag uitzoeken, ja en naar Winkelmolen in Meijel wil hij altijd graag naar toe, een beetje winkel-van-sinkel zaak, maar heel hartelijke mensen, ze hebben alles en helpen je heel goed. En inderdaad Peter zocht samen met de eigenaresse een scheerapparaat uit , we kochten gelijk nog een paar Sint cadeautjes en op de terugweg even bij Claudi wat afgeven. Joep was heel blij en we moesten de jas uit doen, maar ik zei dat Oma weer naar huis moest, oke dan blijft Opa hier!! Maar opa en oma gingen toch samen weer naar huis.
s Avonds ging ik lopen met Willemien en Annemarie, wat gelukkig met mijn enkel weer goed ging, effe lekker uitwaaien en vooral praten!!!
Donderdagmorgen ging Peter met de taxi naar het afasiecentrum en ik had had om 10 uur een afspraak bij de huisarts, onder andere wilde ik met hem praten over het pgb en de thuissituatie. Ik werd al snel geroepen.. zoo.. helaas de dokter was weggeroepen of ik een nieuwe afspraak wilde maken. Oke 12.20 uur. Dan maar eerst de boodschappen doen en alles thuis opgeruimd en weer terug. 12.45 uur was ik aan de beurt. Eerst naar mijn oog laten kijken, wat al een hele poos licht ontstoken is... en toen wilde ik over de thuissituatie beginnen... nou daar had hij geen tijd voor want hij moest om 1 uur ergens zijn... ik plofte bijna. Gelukkig vatte hij het goed op en hebben we toch een poosje gepraat en een vervolgafspraak geregeld.
Om 4 uur was Peter terug van het afasiecentrum en vroeg gelijk hoe het bij de huisarts was geweest... ja dan is zijn belangstelling groot. s Avonds komt Huub het laatste afwerken aan het halletje en dan is het eindelijk allemaal klaar. He he,duurde bijna 4 maanden maar nu het is wel heel erg mooi geworden !!
Vrijdag is onze oppasdag, en helaas Peter is niet lekker, diarree, oeps en dat gaat een paar keer mis!! En ik ren me 3x in de rondte. Ja dan is het echt druk!! Maar na het middagslaapje gaat het allemaal weer beter, en brengen we Pierke en Sien naar Frans en Annie, Peter klaagt nog een beetje over hoofdpijn, tja... en dan zijn de zorgen voor mij!! Gelukkig wil Peter voor het slapen gaan een paracetemol en ik neem er ook een, en daar slapen we als rozen op, en worden we pas om half 8 smorgens wakker, he zegt Peter ik heb de hele nacht geslapen, ja zeg ik en ik oolk, ik voel me best wel fit!! Ja al 4 nachten 3 tot 4 keer s nachts op staan omdat Peter aan het hoesten was, naar het toilet moest of iets wilde drinken.... echt gebroken nachten en nu allebei een hele nacht geslapen.geslapen!!! Wil komt om met Peter te gaan zwemmen en ik heb het druk met een buffet maken, maar dat gaat allemaal super, ja als je de hele nacht geslapen hebt, heb je weer energie!! Het zwemmen had weer heel goed gegaan en na het middagslaapje gaan we naar Johans verjaardag. Ik pak het cadeautje en Peter zegt gelijk scheerapparaat voor Johan, het valt gewoon op hoe gemakkelijk hijnu woorden zegt!! Bij Claudi en Johan is het erg gezellig, ondanks dat Mees een beetje hangerig is. We moeten toch weer op tijd naar huis want ik moet mijn buffet nog uitleveren en alles moet nog warm worden gemaakt, maar dat gaat allemaal prima, en om 9 uur is de klus geklaard. We kijken wat tv en ik zit te puzzelen. Om 11 uur willen we naar bed gaan maar dan beginnen we te praten en om 2 uur zitten we nog in de kamer. TJAAAA en waar ging het gesprek over..... juist ja Rusland!! Ik krijg er een punthoofd van en het was heel emotioneel, maar er waren ook positieve kanten, Peter praat dan heel goed, kan goed uit zijn woorden komen en voor het eerst in al die tijd gaf hij aan, dat het van zijn infarct komt dat hij steeds Rusland vooraan heeft staan, want eigenlijk is het gek dat hij er naar toe wil en eigenlijk snapt hij ook wel dat het niet kan wat hij wil, maar toch komt dat steeds vooraan, alsof er twee spoortjes zijn en het ene gaat naar Rusland en het andere is in Grashoek bij ons, want hij is supergek op de klienkinderen, maar toch blijft ook het treintje naar Rusland en het is net of hij niet uit dat treintje kan, daar is nog geen eindstation voor gevonden!!!Maar dat maakt het voor mij niet gemakkelijk en ik zou zo graag dat eindstation willen vinden!!!


ACHTERAF BLIJKEN DE MEEST UITZICHTSLOZE SITUATIES
HET MEESTE LEVENSINZICHT TE GEVEN


Veel liefs Marlies

  • 18 November 2013 - 11:14

    Wiel En Ria:

    Hoi Peter en Marlies

    Denk zal ook nog een keer reageren, want wij vinden dat Peter telkens weer verder is, al gaat t niet snel.
    Maar er is toch nog steeds vooruitgang en dat is waar jullie het voor doen.
    Erg druk ook voor jullie steeds,dit en dan weer dat, maar dat houd ook in dat er actie blijft en als dit er allemaal niet was, waar stonden jullie dan?
    Zeker lang niet zover als je nu bent kijk maar als je andere mensen in de bijna zelfde situatie ziet, en niets ondernemen dan is er het gezegde ook weer rust roest en dat is niet goed.
    Dan is er geen uitdaging meer.
    Wensen jullie weer alle goeds en als je kunt denken t gaat steeds weer beter, dan is het ook goed de! groetjes en tot weer.

  • 18 November 2013 - 12:15

    Hein Oet Wieërt:

    Wow, wat weer een belevenissen. Maak er een fijne week van. Hier is mijn hoofd nog vol van 3 avonden Hemel op Aarde, de nieuwe theatershow van Rowwen Hèze. Een aanrader hoor.

  • 18 November 2013 - 19:15

    Loes:

    Ha die Lies en Peter,
    Wauw wat een week weer,kon het verslag eerst niet meer vinden maar nu gaat het via een andere weg hier,
    Geweldig je wordt nog een echte romanschrijfster.Fijn dat alles zo goed vooruit gaat met Peter.
    Hier ook alles oke,alleen onze poes Othello hebben we maandag in laten slapen,
    Hij was 16 jaar en flink ziek,toch heel erg rot ,vooral de eerste dagen,ik miste hem behoorlijk.
    Dus een Miempke minder.
    Gelukkig hebben we Phucje nog ,die maakt veel goed.
    Doe iedereen de groetjes en tot gauw.



  • 19 November 2013 - 12:04

    Christel:

    Drukke week weer. Maar ja.......dat is iedere week zo. Ziek zijn is niet leuk. Maar men wordt weer beter. En dat is wél fijn. Op het moment is dat lastig, maar meer ook niet. Even weer een pas op plaats en hup, daar gaan we weer. En ja, Rusland....Blijft een verhaal apart. Maar het is wel knap, dat Peter onder woorden heeft kunnen brengen, hoe dat toch iedere keer weer de kop opsteekt. Och en wie weet. Als je ziet, wat er in de loop van de jaren al allemaal bereikt is. Niets is onmogelijk bij jullie.

  • 21 November 2013 - 16:58

    Hanny:

    heel fijn dat het elke week toch weer een stukje beter gaat ,klasse

    grtjes Hanny

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Grashoek

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 April 2023

Lente

03 Mei 2022

Eindelijk… Sterre en Lotte

19 April 2021

19 april.....

27 December 2020

2020... WAT EEN JAAR !!!

14 Oktober 2020

AFSCHEID NEMEN.... EEN NIEUW BEGIN
Peter

Actief sinds 28 April 2008
Verslag gelezen: 462
Totaal aantal bezoekers 690693

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: