september 2013 - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu september 2013 - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

september 2013

Door: .

Blijf op de hoogte en volg Peter

01 September 2013 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen,

Het is alweer september.. de zomer voorbij, maar het was een prachtige zomer, letterlijk en figuurlijk en we genieten er nog steeds van!!!
Maandagmorgen gingen we samen naar de fysio, och het is helemaal geen opgave om hier mee naar toe te gaan. Het is bijna een gezellig uitje. Eerst lekker een kop koffie en dan de fysio. Richard begon met de arm los te maken en hij voelt duidelijk heel veel verbetering, het gaat zo makkelijk.
Toen moest Peter de schoenen uit doen en ik zag Peters gezicht betrekken .. Richard vroeg zich af wat het probleem was, hij had immers nog niets gedaan. Ja zegt Peter ik denk niet dat ik dadelijk de schoen nog aan krijg.... Richard kon dat niet geloven en begon zijn voet te masseren en en over zijn been te rollen, zo alles mooi los en nu de schoenen aan... maar wat Peter al vreesde.. De schoen ging niet aan!! Nou dan maar op de sokken lopen en dat ging wel heel erg goed. Richard snapte het eigenlijk niet, de voet was goed los, het lopen op sokken ging goed en toch ging de schoen niet aan. Probleem tussen de oren!! We besloten om dan maar al eerder aan het tapen te beginnen, er werden eerst twee tapes aangelegd die naar de vingers gingen en vervolgens eentje die de pols recht zette, Richard vond het niet zo goed gelukt, maar Peter vond het heel goed zitten en voelde veel steun. Tja en nu moest de schoen nog aan, en als dit niet lukte zou ik maar moeten rijden, nee hoor Peter kon ook met een schoen aan rijden.. Ik ging de schoenen halen en probeerde, ja hoor ze zaten meteen goed, ja vraag me niet hoe dit precies kan, maar op een speciale manier lukt het dan toch.
s Middags hebben we nog samen in de tuin gewerkt en waren we lekker moe en voldaan.
Dinsdagmorgen kwam Steef met Pierke en Sien, en waren we ook een hele poos buiten, lekker in de tuin en samen gespeelt. Na het eten wilde Pierke niet naar bed, maar wel even bij Opa in bed liggen en och toen wilde hij ook wel in Lonnekes bed liggen en binnen 5 minuten was alles in slaap. Samen met Steef wat administratieve problemen opgelost en was het zo weer koffietijd. Steef ging naar huis met Sien en Pierke bleef nog even gezellig met Opa spelen, terwijl ik alvast aan het vlees begon. s Avonds nog lekker gelopen met Willemien en Annemarie.
Woensdagmorgen op tijd, ik was bezig met mijn vlees en Peter deed alle oefeningen, ja iedere morgen alle handoefeningen, alles ZELF goed losmaken en dan moet ik even helpen en vervolgens samen de spiegeltherapie, waar we heel veel van verwachten en waar we in geloven!! Wim kwam Peter halen om naar de Schatberg te gaan zwemmen, en ondertussen kwam Hanny en kwam Jaap langs om vlees op te halen, want hij was toevallig voor zijn werk in de buurt, ja dat was nog eens even gezellig!! Het zwemmen had heel goed gegaan en ook Wim ziet en voelt nog iedere keer vooruitgang. Ja lieve mensen dit is toch super, zoveel dingen waren allang afgeschreven en zouden nooit meer kunnen, maar dankzij ons aller doorzettingsvermogen lukt het nog steeds om vooruitgang te boeken.KLASSE!!! s Avonds kwam Huub nog een paar kleine klusjes doen, en belde Claudi dat de stukadoor donderdag niet kwam, maar vrijdag... nou ben benieuwd of het dan door gaat!!
Donderdagmorgen kwam er dus geen stukadoor, maar wel Rieky die een nieuwe drogestof meter kwam brengen en even binnen kwam voor een praatje. Om 11 uur moest Peter naar de kapper, en het is toch wel heel erg fijn dat hij hier nu alleen naar toe kan, zelf met de auto en zelf een nieuwe afspraak regelen, nadat hij naar de kapper was geweest ging hij even langs Steef om een paar mandjes op te halen, Pierke was niet thuis geweest, Sientje wel, die deed flesje drinken..en strakjes komt Steef nog met de fiets...We waren nog aan het eten kwam er iemand van een voerfirma die Robert moest hebben, maar Robert was er niet, tja dat kan nog wel een kwartiertje duren en moest hij maar even wachten, ja dat vond Peter wel leuk, en hij begon te praten en praten....
Om 4 uur kwam Steef dus inderdaad op de fiets met Pierke en Sien, maar wij wilden naar de Sligro gaan, dus eerst koffie en toen naar de Sligro, ja dat duurt toch altijd wat langer als we denken en zo waren we pas om half 7 weer thuis, boodschappen uitladen en toen belde Ria, of we thuis waren, nee ze kwamen niet op de koffie maar wel even vlees ophalen... en zo hebben we dus de hele dag aanloop gehad, heel goed voor de logopedie van Peter en wil het fietsen er bij inschieten...
Vrijdagmorgen op tijd op, want de stukadoor zou komen.... Peter eerst douchen en ja hoor daar kwam de stukadoor, en werd eindelijk mijn halletje gestuukt, en begint de entree ergens op te lijken, nou het wordt heel mooi!!! Claudi kwam met Joep en Mees, en gingen we samen naar buiten, Mees in onze oude kinderwagen, Joep op het kleine fietsje en hij snorde zo naar de loods naar Opas fiets, ja Opa moest ook fietsen!!! Ja en dan doet Opa dat!!! En zo fietsten ze samen rondjes om de loods. En een lol dat ze hadden.Heel mooi!!! We dronken samen buiten koffie en na de koffie wilde Peter gaan grasmaaien, Joep wilde ook naar de loods, maar durft niet op de grasmaaier, nee hij wilde naar de knorknors, dus ging ik even met Joep in de stal en toen we weer buiten waren, riep hij naar Opa, Opa Opa Oepie ook, Joep wilde bij Peter op de grasmaaier. Peter stopte en ik zette Joep bij hem op schoot, nou en ze glunderden toch allebei!!! Dit wilde Peter al zo lang, samen met een kleinzoon op de grasmaaier!!Nou een plaatje, hoe ze samen over het erf reden!!!SUPER!!
De stukadoor wilde ook wel meeeten, en ook hier geniet Peter met volle teugen van, ja dit lijkt op vroeger, allemaal meeeten...
De stukadoor had toch wat langer werk als verwacht, ja in het halletje van 8 vierkante meter zitten 4 deuren en een raampje, dus...was hij de hele middag nog bezig, en toen hij weg was nog alles opruimen en een bbq voorbereiden, tja en toen had ik de knollen toch wel gaar..
Zaterdagmorgen kwam Wim om met Peter te zwemmen en was ik druk met de bbq afmaken, om 12 uur waren Peter en Wim terug, en het had weer super gegaan, Peter was wel moe.... ik was klaar met de bbq en stelde voor om hem voor het eten even weg te brengen.. oke zegt Peter dan rijdt ik de auto voor, en kun jij alles inladen en dan brengen we nu de bbq weg... Ja super toch!!! Na het eten nog alles opruimen en hoefden we niets meer... weekend.....zullen we zomaar ergens naar toe gaan of wat zullen we vanavond doen... zullen we naar Dieden rijden, ja of nee, is eigenlijk een beetje ver.. iets dichterbij, zullen we naar Math en Jose gaan, dat is in Panningen... Jah zegt Peter dat doen we, jij even bellen, ik gebeld , ja en het kwam gelegen, Math is een oud voervoorlichter en kwam vroeger veel bij ons, het contact is altijd gebleven alleen wat minder intensief. maar we hadden een supergezellige avond, heel veel gelachen en heel veel vertelt, veel over het proces van Peter, maar op een gegeven moment zegt Peter, Zo klaar en nu hoe is het met jullie nummer 2, is hij aan het bouwen... KLASSE Peter hoe je zelf het gesprek een andere wending geeft en aangeeft dat je geinteresseert bent in je omgeving en wat anderen doen SUPER!!!

VOORUITGANG EN SUCCES LEIDEN NIET ALTIJD TOT GELUK,
MAAR GELUK LEIDT WEL ALTIJD TOT VOORUITGANG EN SUCCES

Veel liefs Marlies

• 01 September 2013 - 16:33

Lonn:

Leuk verhaaltje weer mam en pap! Jaap had ook vlees meegenomen voor de familie van Jaap en daar hebben we gisteren gebbq dus ook wat vlees meegenomen. En ze vinden het heerlijk!! Dus de reclame voor het vlees is ook doorgedrongen tot in Veghel, Amsterdam en Doesburg!!

Dikke kus uit Haarlem

• 02 September 2013 - 12:04

Jaan:

Dat van het vlees en de salade voor de bbq klopt ,alles op,complimenten Marlies.Er werd veel gevraagd wie dat verzorgde,dus ook reclame gemaakt voor de duizendpoot bij ons in de buurt.
    Groetjes Jaan

• 03 September 2013 - 13:50

Hein Oet Wieërt:

Hier loopt het water in de mond. Ja zeker, denkend aan het vlees maar daar niet alleen van hoor. Het is gewoon ook heerlijk om zo`n verslag te lezen en vooral over de activiteiten allemaal. Het wordt zo wel heerlijk druk met die kleinkinderen maar geniet er maar van. Ik wordt al moe van het lezen en denk waar halen jullie die energie vandaan maar misschien wel uit alle vooruitgang. Misschien is alle drukte ook net de stimulans. Wie zal het zeggen. Ga vooral door met genieten. Fijne week

• 04 September 2013 - 17:16

Rieky:

Hoi; Peter en Marlies;
    Ja hoor, hier is die dan, een reactie van mij.
    Leuk, dat ik in jullie verslag vernoemd werd,,,maar ook heel (positief) raar.
    Ik hoop dat Robbert goed tevreden is over de nieuwe drogestofmeter,,,maar daar twijfel ik niet aan.
    Anders zou hij contact met me opnemen.
    Nou, verder wens ik jullie weer t allerbeste toe, en ik lees zondag of maandag het volgende verslag weer.
    Vele grtz; Rieky.

• 16 September 2013 - 13:48