koud koud brrr het blijft koud!!! - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu koud koud brrr het blijft koud!!! - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

koud koud brrr het blijft koud!!!

Door: .

Blijf op de hoogte en volg Peter

26 Mei 2013 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen,

Ja het blijft maar koud, na een mooie zondag, volgden weer hele koude en natte dagen... brr het wil maar niet lukken met de lente dit jaar!!!
Dinsdagmorgen kwam Steef met Pierke en Sien om de administratie te doen en wij letten dan op de kleintjes. Maar ik had er geen rekening mee gehouden dat er fysio was ingepland en ja nu moest Peter alleen naar de fysio. Vind ik nog steeds een beetje eng, maar Peter vond het geen enkel probleem en ging er op tijd heen en dan maar hopen dat hij dichtbij een parkeerplek vindt, want het rijden is geen probleem, maar het vinden van een goede parkeerplek dicht bij de ingang is hier (zoals bij veel gebouwen) een groot obstakel. Ik had het best wel druk want er moest soep gemaakt worden voor de collegas van Claudi(45 personen) en er moest eten gekookt worden en nog op Pierke en Sien passen, maar Sien sliep lekker in de wagen en Pierke deed Oma "helpen", maar er bleef ook nog wat tijd over en konden we even naar buiten. Jas aan en brood naar de paardjes brengen, we liepen naar de moestuin en warempel er zaten al groene aardbeitjes aan de struiken. Ja dat vond Pierke wel interessant, de bloemetjes werden aardbeitjes!! De tijd vloog om en daar kwam Peter alweer terug. Nee hoor het had prima gegaan en hij had de auto op de vrije invalidenplek kunnen parkeren. De fysio had ook heel goed gegaan.
Samen gegeten en Pierke naar bed gebracht, en even alles opgeruimd, SIen flesje gegeven en toen was het voor Pierke en Peter alweer tijd om op te staan. Eerst Pierke uit bed, hij gaat dan in bed staan en kijkt door het raam naar buiten en benoemd alles, ja er was ook zand, maar geen zandbak, nee oma Meliesje heeft geen zandbak.. Nee maar Pierke wel!! Och, zegt Pierke en keek me zo lief aan, maar Oma Meliesje heeft wel aardbeitjes!!
Samen gingen we Peter helpen bij het opstaan, de dekens weg en Pierke zag de tape bij Peter, oh ja dan kan Opa beter lopen zonder stok!! Peter kleedde zichzelf verder snel aan en dronken we samen koffie, Steef ging met Sien naar huis en Pierke bleef nog even bij ons, hij wilde samen met Opa met de duplo spelen, en dat is zo mooi om te zien, hoe ze samen alles benoemen en bouwen. Prachtig!!
Om half 7 ging ik lopen met Willemien en Annemarie, het regende een beetje maar we waren toch niet van suiker, even lekker de frisse lucht op... We liepen om het grote water op de Schatberg, daar zag ik een eend met 3 kleine eendjes, zo schattig, maar oeps... daar lag ik op de grond, op een stuk boomstam gestapt en de enkel omgeslagen. SHIT,BALE!!! Even gewacht en toen kon ik toch opstaan en och het lopen ging ook wel, langzaam maar het ging, het viel wel mee... We besloten om op de harde weg te gaan lopen en toch proberen om de route zoveel mogelijk te volgen, maar na een kwartiertje moest ik toch opgeven, ik voelde mijn enkel dik en warm worden. Nou dan gingen we maar koffie drinken. Ze keken ons al verbaasd aan, wat waren wij vroeg... Ja helaas de enkel omgeslagen, of we ijs wilde om te koelen ja dat was nog niet zon slecht idee, Jeroen kwam met bevroren gehaktballetjes bij gebrek aan ijsklontjes en ik deed mijn schoen en sok uit.... OEPS een bult zo groot als een appel.. Nou dat werd rusten de rest van de week!!
Na een half uurtje weer naar huis en Peter keek ook al verbaast wat waren we vroeg... ik liet hem mijn enkel zien PONGK dat zag er niet zo best uit, ik moest maar op de bank gaan liggen en koelen en hij zou wel voor de koffie zorgen, ja dit was zo lief!!! Peter die weer voor mij zorgt, en iedere keer vroeg hij of hij wat voor mij kon doen, hij was heel bezorgd!! Gelukkig door het koelen begon de dikke appel weer te slinken en werd het een ei, en kon ik later toch naar boven lopen, zij het op halve kracht en alles duurde twee keer zo lang.
Woensdagmorgen was het behoorlijk druilerig weer en ik had eigenlijk gepland om te poetsen, maar dat ging het niet worden vandaag, beetje rusten en koelen, samen eten koken en och zo ging de morgen toch om. Van de nood een deugd gemaakt en uitgezocht hoe ik zelf fotos op de site kon zetten met de iPad en dat is dus gelukt!!! Het CBR gebeld hoe het zat met de verlenging van het rijbewijs, want op 19 april kregen we bericht dat het in behandeling was genomen en dat we binnen 4 weken uitsluitsel zouden krijgen en dat was dus 17 mei. Nee ze mochten tegen mij niets zeggen en moesten Peter zelf aan de telefoon, nou dan maar zelf, hij moest zijn geboortedatum zeggen en dat ging goed, ja en toen vertelde de juffrouw heel snel dat ze 2 weken achter liepen en dat ze niets kon garanderen wanneer de toewijzing zou komen... Ja ja we wachten maar af!!
s Avonds stond er zwemmen met Wil op het programma, Wil belde dat hij geen auto had en of Peter dan zelf kon rijden, ja hoor geen probleem. Samen de spullen in de auto gezet en Peter ging Wil ophalen, ik had nog een afspraak met mensen voor een buffet te bespreken en om half 9 kwam Peter alleen terug, kwam Wil niet koffie drinken... nee want moeder Wil was op bezoek en had Peter Wil gelijk na het zwemmen naar huis gebracht, maar nu was hij wel heel erg moe....
Donderdag was er een uitstapje van de afasiegroep, een dagje op het Blariacumcollege in Blerick en dat is mijn oude school, dus dat vond ik wel bijzonder. De dag werd verzorgd door de leerlingen van de afdeling VMBO. er waren 3 blokken, sport en spel. koken, fotos bewerken op de computer. Wij waren het eerst ingedeeld bij sport en spel en moesten naar de gymzaal, ze hadden een rolstoel geregeld voor mensen die slecht ter been waren en Peter maakte er graag gebruik van. Gelukkig ging het in een langzaam tempo en kon ik het ook lopen! De leerlingen hadden alles tot in de puntjes verzorgd en iedereen kon alles meedoen.SUPER!! We gingen weer terug naar het grote gebouw en gingen we fotos bewerken.Ze hadden als achtergrond een mooi strand met palmbomen en van het een kwam het ander, de jongeman vroeg aan Peter of hij wel naar Hawai wilde... Nee , Peter wilde naar Rusland!! Ik vroeg of hij geen achtergrond had van een kremlin of zo... tjoep tjoep tjoep en daar werd Peters foto op het Kremlin gezet. Ja dat vond hij nog eens gaaf... zomaar op een dag naar het Kremlin!!
Hierna was de lunch en die was bereid door de mensen die al in de kookgroepen hadden gewerkt.Keuze uit 3 soepen, broodjes met salades en een wafel met warme kersen als toetje.Iedereen had een naamkaartje op en dat was heel erg fijn!!Eindelijk wist ik wie wie was, want Peter vertelt altijd veel over de afasiegroep maar hij kan dan geen namen noemen en dat maakt het voor mij lastig, maar nu kregen die beschrijvingen een naam. Heel goed We zaten heel gezellig te kletsen met Dre, en een Marlies.!Na de lunch gingen wij naar huis, want ik moest nog een heleboel doen en door mijn enkel ging alles heel langzaam, maar het was een hele fijne aangename dag geweest!!
Thuis aangekomen ging Peter even rusten en ik de voorbereidingen doen voor de bbqs in het weekend.Ik hoefde niet te koken want Claudi had ons uitgenodigd om te komen eten. Dus om half 6 reed Peter de auto voor en kon ik instappen om naar Claudi, Joep en Mees te gaan. Daar lekker gegeten en om 8 uur waren we weer thuis... ja en toen moest ik toch maar op de bank gaan liggen.. iets teveel gelopen...
Vrijdagmorgen ging het al weer een stuk beter met mijn enkel, hij was niet meer dik, maar wel helemaal blauw, ik moest best wel veel doen, en eigenlijk wilden we asperges eten... maar ja dan moest Peter die bij Jos gaan halen, oh dat deed hij wel even, ja dat is toch wel iets wat ik mis, zomaar asperges pakken in de loods want die aten we vroeger wel 3x per week... Maar Peter pakte de auto en ging de asperges halen en toen hij terug kwam ging hij gras maaien, want nu was het in ieder geval droog... zo hij had met toch een potje energie!!
Om 5 uur kwam Steef Sien brengen, daar moesten we even op passen, maar Peter ging toch weer grasmaaien.. en om 6 uur kwam hij binnen, Sien flesje geven, en eten, heel gezellig!! Om 8 uur belde Robert dat hij thuis was met Pierke en wij gingen met Sien naar de Berkenhof om te babysitten. Ja ook heel leuk...alleen wilde Sien niet slapen... om 10.00 uur flesje geven en daarna sliep alles als een roos!!
Zaterdagmorgen zwemmen met John, het was er niet echt druk geweest en alle oefeningen heel goed gegaan. Ja alles was heel soepel. Na het zwemmen was er lekkere erwtensoep, ja daar is het weer voor!! s Middags moesten we een barbeque wegbrengen naar Grubbenvorst. Peter vindt het prachtig om dan de chauffeur te zijn, Robert had de zware dingen in de auto gezet en ik de rest en zo reden we naar Grubbenvorst.
Vanmorgen op tijd op, ze kwamen de spullen van de bbq terugbrengen en wij gingen naar Loes en Mari in Dieden. Poeh effe druk, eerst de bbq spullen opruimen en even na half 11 konden we aanrijden. Een heerlijke dag gehad in Dieden, Met Loes en Mari door de omgeving gereden en allerlei kunstwerken bekeken. Daarna heerlijk gegeten en heel erg ouderwets gezellig zitten te kletsen en Peter... die hoefde niet te rusten, die werd niet moe en pas 7 uur reden we terug... En Peter reed weer, ja SUPER!!

WEES NIET BANG OM LANGZAAM TE GAAN
WEES ALLEEN BANG OM STIL TE STAAN!!!

Veel liefs Marlies

• 27 Mei 2013 - 01:13

Loes:

Ha die Liesje en peter,

Wat was het gezellig vandaag,Peter weer een beetje als vroeger,grapjes makend,wat een heerlijke dag,ontzettend bedankt en tot heel gauw.
    Loes en Marius

• 27 Mei 2013 - 11:19

Thea-Jan:

Wat weer een week ,sterkt met je enkel en denk ook even aan je Zelf.heel veel groetjes

• 27 Mei 2013 - 12:44

Hein Oet Wieërt:

Wow wat een drukte hoor. Niet alleen bij jullie maar ook hier is het druk. Ik heb nu pas het verslag van de vorige week gelezen maar poeh, poeh ik wordt er gewoon moe van. eigenlijk te gek voor woorden hoor maar zo is het wel. Die gewone zaken die ik voor de beroerte allemaal deed lijken nu wel energieverslinders van jewelste. Anderzijds niet teveel bij stilstaan en gewoon doorgaan. Dat wens ik jullie ook. Maak er weer een fijne week van

• 29 Mei 2013 - 11:40

Christel:

Hoi familie Nouwen.
    Bij jullie is een week nou nooit eens een gewone, rustige week. Altijd moet er van alles gebeuren. En ja, als je dan de enkel verzwikt, is dat een behoorlijke kink in de kabel. Maar jullie hebben het samen weer fantastisch opgelost. Hiermee kun je ook zien, dat het met Peter langer hoe beter gaat. Alles draait toch maar gewoon door. Ook al is het op een lager pitje. Dát is ook niet zo erg. Het mag best eens een weekje wat rustiger aan. Kan oma Meliesje de accu weer een beetje opladen.
    En dan die kleinkinderen........super hoe dat samengaat met de handicap van Peter. Een ware stimulans!
    Het ga jullie goed en dan zien we ons binnenkort wel weer.