ALS DE ZON SCHIJNT.... - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu ALS DE ZON SCHIJNT.... - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

ALS DE ZON SCHIJNT....

Door: .

Blijf op de hoogte en volg Peter

05 Mei 2013 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen,

OH wat scheen de zon uitbundig, eindelijk.. na die hele lange winter en kou eindelijk de warmte!!!
Mandagmorgen was er min of meer een vrije morgen, en ik besloot om even naar de groenteboer in de Grashoek te gaan en bij Steef langs te gaan. Peter wilde niet mee, hij bleef thuis, dus ging ik alleen. Piepers gehaald en wie liep er door de Grashoek... Steef met Pierke en Sien. Ja Pierke wilde wel met Oma mee naar Opa, dus nam ik hem mee, verrassing voor Opa en al gauw kwamen ze biggetjes brengen, ja daar wilde Peter met Pierke naar gaan kijken, helemaal naar de achterste stal gelopen en bij het biggen lossen gekeken, maar er waaide een frisse wind en toch maar weer gauw naar binnen..
s Middags moesten we naar de fysio in Baarlo, waar Dorien deze keer de fysio deed, en het ging supergoed. Een mevrouw die aan het oefenen was hield op met haar oefeningen en zat met open mond naar Peter te kijken. Wauw wat was hij veel vooruit gegaan... wat hadden wij samen veel bereikt, helemaal SUPER en Peter deed al zijn oefeningen supergoed, het leek wel of hij vleugeltjes had gekregen!!!Kniebuigingen, opstapjes maken, lopen alles ging goed!!!
Na de fysio wilde ik nog oranje tompoezen halen voor Koninginnedag, dus naar Maasbree, helaas na 3 winkels had ik nog geen tompoezen, dan maar zelf iets maken, maar ook hier hadden niets om ze zelf te maken, dan maar een kindertaart met oranje glazuur om zelf te maken.
Dinsdagmorgen een beetje op tijd op om de inhuldiging van Koning Willem Alexander te zien. Steef kwam met Pierke en Sien, en ging ik met Pierke de kindertaart bakken, schortje voor, alles klaarzetten, stoel voor het aanrecht, Pierke erop en daar kwam Opa Peter ook om te helpen, Pierke de kom vasthouden met twee handjes en Peter de mixer en een lol dat ze samen hadden.. het deeg was klaar en moest 20 minuten de oven in... even een spelletje doen en na 20 minuten ging de tingeling en gingen we verder banketbakkersroom maken en oranje glazuur en als sluitstuk de figuurtjes van krokodil, muis en leeuw erop plakken en klaar was de taart Oh wat waren ze trots, Peter en Pierke straalden van oor tot oor, dat hadden ze samen toch maar heel erg mooi gemaakt!!! Als het goed is komen hiervan fotos bij dit bericht....
s Middags kwam Willemien om onze voeten te pedicuren en Pierke kwam terug om de taart te proeven.. mmmmmmhhh die was lekker!!! En de rest van de dag hebben we alleen maar televisie gekeken. Heel indrukwekkend!!!
Woensdagmorgen zwemmen met Wim en ook dit had weer super gegaan, en 17.45 uur moesten we weer naar Baarlo om te tapen bij Richard. Richard was heel benieuwd hoe het had gegaan en ik kon alleen maar lovende woorden uitspreken, Peter was zo positief over het tapen en hij liep echt een heel stuk beter, heel zijn houding straalde!! Richard tapete een klein beetje anders dan de vorige week en inderdaad Peter vond het nog beter zitten. Ja dit was helemaal goed!!
Donderdagmorgen met de taxi naar het afasiecentrum in Blerick en ik ging naar de Sligro in Weert. Inkopen voor de bbq, samen met Robert geluncht en nog koffie gedronken met Pieter, nog snel wat in het huishouden doen, en om 4 uur was Peter weer thuis. Poeh, hij was er wel moe van geworden, maar wel heel goed. We moesten Joep gaan halen in Grubbenvorst bij de opvang, maar dat moest ik deze keer toch maar alleen doen. Geen probleem, Joep ophalen, Peter ophalen en naar Claudi die lekker voor ons gekookt had. Johan was 2 dagen weg voor het werk. Na het eten even buiten gespeeld met Joep en geholpen met naar bed brengen en en toen naar huis.
Vrijdagmorgen wilden we naar het tuincentrum in Kessel, bloemen halen voor in de bakken en plantjes voor Lonneke. Maar eerst gingen we Pierke halen, want het was onze oppasdag en samen met Pierke naar Kessel. Daar was het wel heel druk, maar gelukkig vonden we een parkeerplaats vlak bij de ingang, en Peter liep het hele stuk in het tuincentrum, ja want ik moest paprikaplantjes voor Lonneke en die moest hij toch echt mee uitzoeken. Oh wat liep hij goed en kwiek!! Wel een uur door het tuincentrum gelopen en toen naar huis, alle plantjes (en het waren er veel meer als ik gedacht had) uit de auto en buiten neergezet, Pierke mocht ze samen met Peter alvast water geven en na het middagslaapje zouden we ze samen gaan poten.
Om half 4 waren de mannen weer present en dronken we eerst buiten koffie, Peter wilde gaan grasmaaien, dus samen naar de loods, benzine in de grasmaaier en kon Peter vooruit, en ik ging samen met Pierke de geraniums poten en oh wat voelde ik me weer rijk, lente voorjaar, de geur van vers gemaaid gras, de plantjes in de bakken.. het zag er allemaal zo mooi uit, de zon scheen uitbundig, wat een heerlijke dag!!! s Avonds waren we allebei moe, maar heel erg voldaan!!
Zaterdagmorgen zwemmen met John, en ik moest een bbq klaarmaken. Het zwemmen had ondanks de enorme drukte goed gegaan.
Om half 4 brachten we samen de bbq naar Grubbenvorst en toen we terugkwamen wilde Peter weer grasmaaien en ik ging in de tuin werken. Heerlijk, lekker vitamientjes opdoen voor de zondag....
Zondagmorgen, op tijd op, want wat gingen we doen.... naar Haarlem!! Op een dag op en neer naar Lonneke en Jaap in Haarlem!! We wilden eigenlijk een weekend gaan, maar dat kregen we op korte termijn niet ingepland en we wilden heel graag de nieuwe keuken en de verdere verbouwing zien.. dus dan gaan we het gewoon op een dag proberen...
Om 9.45 uur vertrokken we richting Haarlem. Peter reed.. gewoon aan stuk door en zo waren we om 11.45 uur bij Lonneke en Jaap. Oh het voelde zo goed, zo SUPER!! En alles was zo mooi geworden!! We zaten heerlijk buiten aan de koffie, Peter was maar een klein beetje moe, hij vond het allemaal te gek!! We aten overheerlijke grashoekse asperges en na het eten ging Peter toch even op de bank liggen. Lonneke en ik gingen even de stad in en om 4 uur waren we weer terug. Nog even naar de huldiging van Ajax gekeken en toen naar huis...we reden Utrecht voorbij, afslag Vianen.. zegt Peter... zullen we even bij Gert en Nonnie kijken.. Wauw, zijn initiatief om even zomaar ergens aan te gaan!! Ik vind dit echt helemaal het einde, zomaar, zomaar ergens effe naar toe!!
Dus namen we de afslag en hij reed zo naar de boerderij van Gert en Nonnie, was wel een beetje een gek tijdstip, maar we werden zo warm ontvangen... SUPER!! Gert en Nonnie vonden dat Peters spraak enorm vooruit was gegaan. Na een klein uurtje reden we weer verder, en ik zat gewoon te zingen in de auto, oh wat had het allemaal goed gegaan en Peter reed nog steeds. 360 km op een dag. Wat een prestatie!!SUPER!!

GELUK, LIEFDE,
DOORZETTINGSVERMOGEN
EN TRANSPIRATIE,
ZIJN EEN ONOVERTREFBARE COMBINATIE
TOT SUCCES

Veel liefs Marlies

• 06 Mei 2013 - 09:37

Hein Oet Wieërt:

Terug van de vakantie in Alanya,Turkije en heerlijk genoten van zon, zee, strand, hotel, eten en het reisgezelschap. Ook trots op mijn eigen omdat ik helemaal alleen heb gevlogen omdat ik een ander vliegtuig moest nemen. Nu eindelijk na 1 week tijd, zin en de rust om de verslagen te lezen. Wow, wat een verslagen en zeker die van 19 april is ook voor mij een heel emotionele. Dat brengt een heleboel herinneringen boven. Veel negatieven maar ook positieven. Gelukkig voeren de positieven de boventoon. Ook hier zijn de ervaringen met de reguliere hulpverleners niet erg goed. Zij weten het beter maar ondertussen vergeten ze dat inderdaad niet alles volgens een rechte lijn gaat maar dat je zig zaggend ook een heel eind kan komen maar ja dat kost teveel tijd en dus geld. Dus voor mij geldt ook dat ik dan mijzelf maar help. Helaas heb ik niet zo`n grote hulp, inspirator, mentor en ik denk ook wel strenge meester of meesteres zoals Peter die heeft. Toch kom ik ook heel ver en dat vooral door de inspiratie die ik haal uit jullie verslagen en bezigheden. Dat is een heel grote inspiratie- en energiebron voor mij. Onvoorstelbaar hoor en ik ben nog altijd blij dat ik jullie heb teruggevonden.

Ja, dat is een hele prestatie om op 1 dag op en neer te gaan naar Haarlem. Zoiets "gewoons" is voor ons NAH`ers een bijzondere prestatie waar ik mijzelf regelmatig voor op mijn schouders klop. Iets doen wat ikzelf niet direct voor mogelijk had gehouden. Dan kan je dag niet meer kapot maar het gevaar schuilt ook in het feit dat als het mislukt de frustratie ook enorm kan zijn en dat is echt minder. Ik probeer dus steeds de grens een beetje te verleggen en als het moet millimeter voor millimeter en dat lukt mij ook steeds aardig.
    Ik ben door jullie ook geïnspireerd om toch eens te gaan denken over een Ipad hoewel ik er een beetje huiverig voor ben. Je kan al bijna niet meer zonder in deze tijd maar ik wil dan eerst op zoek gaan naar een goede leermeester.

Zo dat was het voor nu
    Fijne week en geniet van de zon hoewel een flinke bui voor het droge land ook meer dan welkom zou zijn
    Groet

• 06 Mei 2013 - 15:32

Christel:

Als de zon schijnt, ziet de wereld er gelijk heel anders uit. Heerlijk genieten van de zon en de warmte. En natuurlijk weer van jouw heerlijke verslag, Marlies. Wat weer een week, hè. Pas maar op met die Peter. Nu is het nog de afslag naar Nonnie en Gert. Wie weet wat hij nog allemaal gaat verzinnen. Elke dag een stukje verder. Samen kom je overal.

• 07 Mei 2013 - 16:31

Hanny Houben:

ha mensen
    ik lees dat het rijden geweldig gaat dan moet dat straks als we naar frankrijk gaan geen probleem geven
    grtjes hanny

• 08 Mei 2013 - 23:14

Thea-Jan:

We zijn er nog, even druk ,we gaan weer door we lezen wel,heel veel groetjes uit Reuver.

• 12 Mei 2013 - 19:12

Tooske:

Hallo sterke mensen.wat weer een prachtig verslag. En dan die Pierke, dat is toch helemaal geweldig wat die
    jullie een geluk brengt,{de andere kids ook hoor}maar vooral Peter weet te inspireren om door te gaan.
    En Marlies die zwakke momenten hebben wij allemaal. Weet je dat hoort erbij, na zo,moment dat je denkt, shit, dan komt er ineens zo,n zonnetje binnen die je weer helemaal opvrolijkt.En dat is wat wij dan net nodig hebben.

En de moederdag wat een gezellige drukte heerlijk toch, en temidden van de familie staan die RODE ROZEN te pronken. SUPER toch.

Groetjes, je grote zus.