PROMOTIE - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu PROMOTIE - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

PROMOTIE

Door: Marlies

Blijf op de hoogte en volg Peter

08 Oktober 2012 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen

Maandagmiddag ging Peter naar de fysio in Baarlo met de taxi, Wil zou er vanuit Venlo naar toe gaan en Peter mee terugnemen. Ondertussen had ik Geertje van het afasiecentrum een mailtje gestuurt om te vragen wanneer er partnerlunch was, Peter meende dat dat deze week al zou zijn, maar ik had er niets van gehoord, ja en er ging nog iets veranderen,maar wat precies.... Tegen half 7 waren Peter en Wil terug, ja het had weer super gegaan en weer een nieuwe oefening erbij, om het evenwicht nog beter te vinden. s Avonds was er een mailtje terug van Geertje, de partnerlunch was over 2 weken en... Peter werd overgeplaatst naar een ander groepje, hij was zoveel vooruit gegaan in de spraak, hij was de groep ontgroeid, zo dat was even supergoed nieuws!!! Ik ging het Peter gelijk vertellen, ja dat vond hij toch wel gaaf, ja en dat klopte ook wel, ja in d it groepje ben ik de beste, maar nu... promotie... ja dat zal toch wel een stuk moeilijker worden, maar proberen....
Dinsdagmorgen kwam Steef met Pierke, en ondanks het slechte weer wilde Peter toch grasmaaien, want Robert had gezegd dat het gras lang werd.. wij vonden het maar niks, je gaat in de regen toch geen grasmaaien, maar Peter eigenwijs en toch doen.
Woensdagmorgen zwemmen met John, ja dat had super gegaan, de arm en hand waren zo losjes geweest, ja steeds beter gaat het. s Avonds begon Peter erover dat hij het toch wel spannend vond of hij donderdag al in een "hogere"groep kwam bij de afasie en of hij het dan wel aankon...
Donderdagmorgen eerst douchen en toen met de taxi naar Blerick, ik ging boodschappen doen en een beetje"poetsen"en opruiimen. Ja ik vond het toch ook wel spannend, en moest veel denken aan een paar jaar terug toen hij alleen maar ja en nee kon zeggen en dat je door heel veel te oefenen en te prikkelen toch zoveel vooruitgang kunt boeken, en dat nu ook de deskundigen zoveel vooruitgang opmerken.4 jaar geleden op mijn verjaardag kwam Peter terug van Blixembosch en toen hadden ze hem verteld dat er nooit meer gevoel zou terugkomen in zijn hand, en de spraak zou ook niet veel meer worden. Nou dat was toen een domper, maar gelukkig zijn we steeds door blijven gaan en komt alles goed!! Om 4 uur kwam Peter terug, en hij glunderde, ja hij was in een andere groep geplaatst, en nu moest hij ook de kleine woordjes, zoals lidwoorden, gaan gebruiken en zinnen maken, ja was toch wel heel moeilijk geweest, maar beslist niet tegengevallen. Ja volgende week weer, ja en ook nieuwe begeleiders, ene heette dacht hij Jennie. Nou dat vragen we over 2 weken wel na.. Ja SUPER deze vooruitgang!!!
Vrijdagmorgen kwam Johan met Joep, weer de koelcel nakijken en helaas, nog niet kunnen maken. Joep kruipt door het hele huis en zelfs de trap op naar boven. s Middags kwam Claudi ook weer even met Joep, maar wij wilden naar Meijel, want ze hadden gebeld, dat het toch was gelukt om de oude videobanden op DVD te zetten. Dus wij naar Meijel en ja hoor 5 stuks op DVD, maar nu moest ik nog de DVD speler aansluiten... en ook dat lukte samen met Peter, stekkertje erin, stekkertje eruit, met de aanwijzingen van Winkelmolen, over ext 1 en ext 2, lukte het na een half uur. Beelden die we wel 20 jaar niet meer hadden gezien, Lonneke als klein babietje, Steef die van alles vertelt en vooral de wilde zwijnen wil aaien, oh wat hadden Peter en ik een plezier, en wat een emotie!!!Echt supergaaf!! Maar ook heel vermoeiend en na anderhalf uur zijn we toch maar gestopt met kijken, maar weer heel veel stof om over te praten!!!
Zaterdagmorgen regende het pijpestelen en Claudi bracht Joep even terwijl zij boodschappen deed, en Peter ging zwemmen met John, Claudi en Joep bleven eten, en werd er overlegd wie de rozen ging halen...
Om 4 uur kwam Steef met Pierke en gingen Peter en Steef samen naar Panningen om de rozen te halen. Pierke bleef bij mij, maar Joep had s morgens aan de knopjes van de video gezeten en helaas... we kregen de video niet meer aan de praat... Gelukkig was het nu wel droog buiten en gingen we lekker buiiten door de plassen lopen... Peter en Steef kwamen terug, Pierke rende naar de auto, want Opa liep met de stok... ja en dat kan niet... Pierke nam de stok af en ging een meter voor Peter lopen, ja zo van kom maar Opa loop maar mooi zonder stok achter me aan, en ik loop wel met stok, ja dat is zo´n koddig gezicht!!!
En toen was het zondag 7 oktober, mijn 54 ste verjaardag!! De rozen had ik zaterdag al gekregen, en dat Peter `promotie`had gemaakt, vond ik wel een heel bijzonder mooi kado!!Lekker douchen, ontbijten, alles klaarmaken, en om 12 uur kwamen Lonneke en Jaap, Jaap op krukken, en hij mocht in Peters stoel zitten met het been omhoog. Peter ging nog even een middagslaapje doen en vanaf 3 uur kwamen de andere gasten. Pierke en Joep hadden een leuke kleur-verf plaat gemaakt, ja dat is toch wel heel bijzonder, Pierke gaf het ook al echt heel bewust, en hij keek zo trots, zo van dat heb ik voor Oma gemaakt!! Kleine Joep was een beetje grieperig, maar ondanks dat kroop hij door het hele huis, en de chipjes vonden ze allebei heel erg lekker. Het was een hele drukte, ja dat is als je op zondag jarig bent, maar ik genoot, ik genoot van alles, wat een superleuke verjaardag heb ik gehad en toen om half elf de laatste gasten weg waren, hebben Peter en ik nog wel een uur samen zitten praten, want we hadden de hele middag niet bij elkaar gezeten en hij had met veel mensen zitten kletsen, ja en hij was met Ad van Toos naar de loods geweest, ja super. Het was een geweldige dag!!!

GELUKKIG IS DE MENS

Veel liefs Marlies

• 08 Oktober 2012 - 17:37

Marie-louise:

Hoi Peter en Marlies

Allereerst nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag,
    En het is super om te lezen hoe goed de vooruitgang erin zit
    Maar merk en lees ook wel dat jullie erg veel energie van de kleinkinderen krijgen
    Geniet er samen van

groetjes

• 08 Oktober 2012 - 19:00

Truus En Herman:

hoi marlies als nog v h gefeliciteerd met jou verjaardag xx
    peter je gaat goed vooruit lees ik wel, goed vind ik het door blijven gaan he !!!!
    vele groetjes van ons doei doei

• 08 Oktober 2012 - 19:14

MARIE JOSE EN WIL:

HALLO MARLIES EN PETER,

PROFICIAT MARLIES MET JE VERJAARDAG EN PROFICIAT PETER MET JE PROMOTIE. EEN HELE FIJNE DAG EN WE HOPEN JULLIE SWPOEDIG WEER TE ZIEN JOSE EN WIL UIT ZEVENAAR
    DE KERSTSHOW IN DUIVEN IS BIJNA KLAAR

• 08 Oktober 2012 - 19:32

HEIN OET WIEËRT:

Hallo Allemaal Nogmaals een felicitatie voor Marlies en natuurlijk Peter gezien de promotie. Het is heerlijk om dit allemaal te lezen. Ik heb afgelopen vrijdag 5 okt ook wel een heel aparte verjaardag gehad. Ik ben nml s`nachts gevallen - ik dacht een TIA - en ben dus rond 4.45 uur in het ziekenhuis beland en zondag 7 okt weer ontslagen. De onderzoeken hebben niks opgeleverd en de neuroloog denkt dat het iets anders dan een TIA is geweest maar wat zal waarschijnlijk gissen worden. Ik heb dus mijn verjaardag gevierd in het ziekenhuis maar het voordeel was dat ik nu wel ontbijt op bed heb gehad. Ook is er zelfs op de Eerste Hulp voor mij gezongen en al bij al was het een onvergetelijke 55 ste verjaardag. Behalve een enorme vermoeidheid- slaapgebrek?? - voel ik mij goed en gezond.
    Ik wens jullie weer een geweldige week

PS Door alle commotie hier ben ik niet in de gelegenheid geweest om je een kaart te sturen, Marlies. Volgend jaar een nieuwe kans denk ik dan maar

• 09 Oktober 2012 - 12:24

Christel:

hoi supernouwentjes,
    promotie! Ja, dat vertelde Peter zondag al vol trots. Alle moeite wordt zo toch beloond.
    En dan die DVD's. Da's pas echt leuk hè. Dat hebben wij een aantal jaren geleden ook gedaan. En natuurlijk terug gekeken. Wat vliegt de tijd. Maar af en toe terug kijken, kan ook heel veel vreugde brengen. Soms zit dat slechts in een DVD.
    Ook Hein oet Wieërt nog van harte.

• 09 Oktober 2012 - 12:46

Jan -thea:

Hoi Marlies-Peter
    Marlies Proficiat met je verjaardag.
    Wat gaat het bij jullie goed ,ga zo maar lekker door.
    SUPER.wij gaan ook door ,je weet het wel.
    Heel veel groetjes uit Reuver.

• 10 Oktober 2012 - 09:27

Tjeu:

Hallo Peter en Marlies,

Marlies proficiat met je verjaardag en Peter met je promotie.
    Telkens lees ik weer de vooruitgang van Peter. SUPER.
    Marlies wat heb je een kanjer en Peter wat heb je een kanjer aan Marlies.
    Heel veel groetjes,
    Tjeu

• 10 Oktober 2012 - 19:29

Brigitta:

Hallo Peter en Marlies,
    Ik googlede op afasiecentrum Blerick en kwam toen al vrij snel 2 links tegen naar jullie weblog. Leuk hè? Komt natuurlijk omdat je soms schrijft over afasiecentrum Blerick.
    Ik lees elke week even over jullie belevenissen, het blijft boeiend om dit alles te mogen lezen. En dat elke week weer, geweldig. Je schrijft zoals het is gegaan, denk ik. Je ontboezemingen zijn oprecht.
    Groet en Peter, tot morgen.
    Brigitta