SUPER WEEK!!! - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu SUPER WEEK!!! - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

SUPER WEEK!!!

Blijf op de hoogte en volg Peter

02 September 2012 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen

Ja wat een superweek ligt er achter ons, zoveel is er te vetellen!!!
Maar eerst nog een aanvulling op het vorige verslag, ja dat mocht ik zondag nog niet vertellen, maar nu wel.
Toen Peter en ik dinsdag in Cadzand aankwamen, stond Pierke ons te verwelkomen, hij had een mooi blauw Tshirt aan met tekst, maar ik zag niet zo direct wat er op stond en even later zei Robert, Pierke laat Opa en Oma eens lezen wat er op jouw shirtje staat, Ja en wat stond erop....
IKKE GROTE BROER, Wauw, we worden weer Opa en Oma, een derde kleinkind op komst, hartstikke leuk!! Ja en toen hebben we hier heel veel over zitten praten, maar we mochten het nog tegen niemand vertellen, maar ik moet zeggen dat viel niet zo zwaar als de eerste keer, want tenslotte zijn we al Opa en Oma en dit zijn allemaal cadeautjes!! Maar in sommige gevallen was het vooral grappig, en zeker toen Frans J belde dat hij weer Opa was geworden en de melding deed dat er weer een kleinzoon was geboren en dat zijn jongste dochter zwanger was en dat het dus 3 tegen 2 ging worden...kon ik mijn lach amper inhouden
Zondagmiddag gingen we naar Eindhoven naar Toos verjaardag en maakten we kennis met Ad, de nieuwe vriend van Toos, ja supergezellig.
Peter reed heen en ook weer terug, de weg weet hij feilloos en dit voelt erg goed.
Maandagmorgen stond er niets speciaals op het programma en dinsdag kwam Steef met Pierke, ja de vakantie zat er weer op. s Avonds ging ik lopen met Willemien en Annemarie en na het lopen begon Peter over een portemonnaie, ja hij wilde zelf weer geld bij zich hebben, Zo dat voelt ook erg goed, 4 jaar heeft hij hier niet naar gevraagd en ik vond dat wel een beetje vreemd, Peter was altijd degene die ergens betaalde, en sinds het infarct liet hij mij altijd betalen en voor het geld zorgen. Ik vroeg hem dat wel vaker, maar nee het hoefde niet. En nu kwam hij er zelf mee KLASSE!!
Woensdag had ik vlees en Peter ging zwemmen met Wim, ja alle oefingen super gegaan, hij was de hele dag heel alert en fit en s avonds begon hij erover dat hij weer een horloge wilde... Ja wat er precies is gebeurt weet ik niet, maar DE PETER komt steeds meer terug!!
Donderdagmorgen naar Blerick naar de afasiegroep, omdat het de eerste keer na de vakantie was bracht ik Peter weg, oftewel Peter reed er zelf naar toe en ik reed terug. Oh het voelde weer als thuiskomen!! Even gepraat met de mensen en toen ging ik boodschappen doen en smiddags lekker een hele poos met Loes gebeld, eventjes vrijheid!! Om 4 uur belde dr. Engels, de revaldidatiearts, ja ze had al een paar keer geprobeert, maar wellicht had ik de hoorn erlangs liggen.... nou nee hoor deze keer was ik aan het bellen met Loes!! Dr. Engels vroeg hoe het ging met de driewielfiets en of er al vorderingen waren... ik vertelde haar dat de mensen van de WMO geweest waren en dat het nu afwachten was.. maar dat ik ook nog een vraag had over de fysio, nou we moesten het maar regelen en als er een machtiging nodig was zou ze die uitschrijven.. we moesten maar zeggen wat we nodig hadden... Ja super toch!!
Peter kwam om half 5 thuis, WAUW hele verhalen, en moe.... nou dat viel erg mee, hij had bijna niets geslapen, en het was heel leuk geweest. Tijdens het eten weer hele verhalen, ja het waren nu 4 blokken van 1 uur, en het eerste blok had hij gepraat, het tweede blok, ja hoe heette dat.. hij deed bewegingen met het hoofd en de armen in de lucht... YOGA Peter ben je naar de yoga geweest... eh ja, ja en dat was heel goed! Ja super goed!! De schoenen uit en op een stoel ja wel een uur lang oefeningen gedaan. Ik had al vaker tegen hem gezegd dat dat misschien heel goed voor hem zou zijn, maar Peter wilde dit nooit, maar nu hebben ze dus bij de afasie een uur yoga ingelast en ik weet nog niet precies of dat alleen voor de liefhebbers is of dat Peter hier ook iedere week aan mee kan doen, maar is voor hem beslist een aanrader!!
Ja en hij had ook nog zijn portemonnaie gebruikt en dat vond hij ook een hele plus, ja zelf gedaan!! Oh mijn dag kon niet meer stuk, wat een positiviteit straalde Peter uit!!!
Vrijdagmorgen op tijd op, eerst douchen en dan kwamen Pierke en Joep samen bij Opa en Oma. Ik hoef dan ook maar een keer te roepen dat het tijd is om op staan en Peter is zo beneden, want de kindjes komen...
Steef bracht Pierke om half 9, Peter was bijna klaar met douchen en Pierke deed nog even helpen, Opa de schoenen brengen... Claudi bracht Joep een kwartiertje later, zij moest naar de naailes en zo waren we alleen met de 2 kleine mannekes. Ik moest even naar de koelcel in de loods om koolrabi te pakken, oh maar dan ging Peter ook mee, Peter duwde Joep in de kinderwagen en Pierke liep er mooi langs, Nou een plaatje!! Wat een lieflijk tafereeltje!! In de loods was Peter de mannekes van alles aan het vertellen,de loader, de tractor, de fietsen het scootmobiel, ja hele goede logopedie. Na een half uur waren we weer in de keuken, met de koolrabi.
Opa ging in de stoel bij de televisie zitten en Pierke wilde de teletubbies aan, `tubbie`tubbie` Ja en dat regelen ze nu ook samen, bordje fruit gemaakt en zo zaten we gezellig op vrijdagmorgen teletubbies te kijken. Joep mocht al gauw rondkruipen en Pierke kroop er achter aan, ja een prachtig gezicht. Liedjes gezongen en genieten!! Tegen half 12 soepje warm gemaakt, Ja Peter zou de mannekes wel eten geven... Pierke in de kinderstoel en Joep in de kinderwagen, en Opa er tussen in.. Ja dit was super!!Kippenvel!! Allebei de mondjes wagenwijd open en Opa ze maar voeren, en een plezier dat ze hadden, boterhammetjes met chocolade vlokken en ze smulden maar. Claudi kwam Joep weer halen en Peter en Pierke gingen een slaapje doen, en ik kon even aan het werk, want om half 5 moesten we naar Baarlo. Steef kwam Pierke halen en Peter en ik gingen naar de fysio in Baarlo.Ik dacht dat we een gesprek met Joost en Wil zouden hebben, Wil was al daar en om 5 uur waren we aan de beurt, nou nee zegt Joost we gaan gelijk beginnen... Peter moest lopen en hij liep me toch goed.... Joost corrigeerde hem een paar keer, en Peter pakte dat zo goed op... ik was helemaal verbaast!!!! We waren hier anderhalf jaar niet meer geweest en dit voelde zo goed... Joost vroeg of Peter al boven was geweest op de nieuwbouw...Nee Oke dan gaan we traplopen, ik wil zien hoe dat gaat. Een flinke trap naar boven, wel recht en met leuningen aan beide kanten, Peter begon en stapte gelijk door, zo kei goed!! Boven aangekomen keek hij eens naar beneden en omdat er aan beide kanten een leuning zat moest Peter er `gewoon` voorwaarts vanaf lopen Ik stond boven te kijken en ja.. waar kun je allemaal kippenvel van krijgen... nou hiervan dus ook !!!Eenmaal beneden dacht ik dat Peter de pijp wel leeg zou hebben en poehpoeh zou zeggen.. Maar nee hoor.. Weet je wat hij zei.... Nog unne keer!!! Nou wij keken elkaar aan en moesten toen erg lachen, je houdt het toch niet voor mogelijk....Ja echt SUPER!!! Afspraak gemaakt voor de volgende week en een machtiging regelen bij dr. Engels. Ja zingend gingen we naar huis, en Peter was niet moe!!
Zaterdagmorgen zwemmen met Wil, en na het middagslaapje moesten we 2 bbq wegbrengen. Om 4 uur bij Wil en Annemarie, Peter rijdt de auto in de loods, ik laad de spullen in, naar Wil en Annemarie en dan terug zetten over een smal pad met autos.... fluitje van een cent.... (ik zou zeker 5 x hebben moeten stoppen en kijken waar ik precies ben) maar Peter doet alsof hij het iedere dag doet... SUPER SUPER, nog een ander adres en toen weer naar huis.
S Avonds kwamen Herm en Joze op visite, en nadat we buiten nog koffie hadden gedronken, hebben we de rest van de avond heerlijk binnen gezeten en gezellig zitten kletsen.
En zo was het een hele mooie bijzondere week!!!!

WACHT NIET OP BIJZONDERE MOMENTEN
MAAR MAAK DE GEWONE MOMENTEN BIJZONDER!!!!

Veel Liefs Marlies

• 02 September 2012 - 17:16

Lonneke:

Wat een positiviteit! Ik voel het bijna tot in Haarlem stralen! Heerlijk! kus van Jaap en Lonn (en wij worden ook weer tante en oom, hihi!)

• 02 September 2012 - 17:50

Marie-louise:

Hoi Peter en Marlies,

Geweldig zoals het gaat bij jullie, telkens weer een stapje voorwaarts.
    En natuurlijk jullie positieve instelling, en dat doet ook al erg veel
    Geweldig dat jullie weer opa en oma worden, misschien gelijk met ons????

Heerlijk geniet van alle leuke dingen

groetjes Wim en Marie-louise

• 02 September 2012 - 19:41

Tineke:

Hoi Peter en Marlies
    Wat een verrassing een kleintje erbij,Proficiat.
    De stappen worden steeds groter en het brengt jullie steeds verder .....en dichter bij elkaar.Ga zo door.
    gr Tineke

• 02 September 2012 - 22:41

Nelly:

Hallo dolgelukkige Peter & marlies,
    wat geweldig dat er bij Steef & Robert, de kleine Pierke, een baby op komst is. LEUK...... van harte GEFELICITEERD allemaal................! Wat mooi dat het met Peter nog steeds vooruit gaat, echt tof om te lezen. Ik zag Peter anderhalve week terug, inderdaad bij de kapster Anke. Hij was helemaal alleen en liet me zijn hand zien die hij open en dicht deed, zijn benen.. en voet iets van de grond houdend.... Echt
    Prachtig al die vorderingen!! Peter zet hem op samen met Marlies en jouw fam. kun je nog bergen verzetten. al is het met kleine stapjes.... Ga zo door, heel veel succes samen.
    Doei veel lieve groetjes van ons.

Jan & Nelly.

• 03 September 2012 - 08:23

Hanny:

wat geweldig, dat jullie steeds weer een stapje vooruit gaan daar krijg je gewoon energie van en ook nog opa en oma worden, geweldig

groetjes Huub en Hanny

• 03 September 2012 - 09:05

Charlotte:

wilde nog even zeggen dat ik afgelopen weekend op mama's verjaardag zo gezellig met peter heb zitten kletsen! Helemaal top!

Liefs Charlotte

• 03 September 2012 - 20:59

HEIN OET WIEËRT:

Wat een heerlijk reisverslag. Geweldig wat een heerlijk nieuws en zo breidt de familie langzaam uit. Eigenlijk ben ik helemaal onderste boven van het geluk en positivisme van afgelopen week dus de titel SUPER WEEK!!! is zeer terecht. Laat er nog maar veel super weken volgen te beginnen met deze. Fijne week weer

• 04 September 2012 - 13:50

Christel:

Ja hoor, ik ben jullie niet vergeten. Gewoon effe druk, druk, druk........Wat leuk, weer opa en oma. Ja, die Peter wordt langer hoe zelfstandiger. Dat is toch super!! Dat is waar je al die tijd naar toe werkt. Voor Peter én voor Marlies zeer waardevol. Alles samen en toch een beetje alles zelf doen. Voor Peter een geweldige opsteker, dat dat weer kan. En voor marlies geeft dat toch meer rust. Ook al moet je hier ook weer aan wennen.

• 05 September 2012 - 11:41

Wil En Marian:

Hallo Peter en Marlies.
    Wat een mooi bericht dat jullie weer OPA en OMA worden, van harte gefeliciteerd.
    Groetjes Wil en Marian