HAARLEM - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu HAARLEM - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

HAARLEM

Door: marlies

Blijf op de hoogte en volg Peter

02 Juli 2012 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen

Zo een dagje later als jullie gewend zijn, maar hier dan het weekverslag..
Maandagmorgen ging ik met Peter naar de fysio in de Kronenberg, moest er het een en ander met Ton bespreken en een aantal keren de therapie afzeggen. Het was deze keer een erg goede therapie, waar veel aandacht voor de aangedane arm was en ook oefeningen waar we thuis mee verder kunnen.
Dinsdagmorgen moesten we op tijd op want om half 10 hadden we een afspraak bij de nieuwe fysiotherapie in Venray, en ook nu ging ik mee, want we wisten allebei niet precies waar het was en natuurlijk was ik ook heel erg benieuwd wat voor mogelijkheden deze therapeute zou zien!!! Om kwart voor negen reden we aan.. tomtom aangezet helaas... adres niet bekend, nou ja dan maar richting Venray, onderweg belde ik het nummer van de Wieenhof waar de therapie gegeven werd. Nee ze kon me geen grote straat in de buurt melden, maar als we vanuit Venlo kwamen.... moeilijk moeilijk moeilijk... We reden Venray binnen en ik zei dat Peter maar even bij een tankstation moest stoppen en dan ging ik binnen even vragen, misschien dat zij ons verder konden helpen... Tja zegt de jongeman.. ik weet het niet zeker maar volgens mij is het hier aan de overkant... ik liep naar buiten en inderdaad stond op het gebouw aande overkant De Wieenhof. Auto geparkeerd en naar binnen, het was een heel nieuw gebouw, fysiotherapie trappen op.. wij naar boven en wachten....Inmiddels was het al half 10 geweest en we zagen niemand. Ja daar kwam er een juffrouw vragen hoe we heten.. Ja Nouwen, oh U hebt hier geen afspraak, U moet aan de andere kant van het gebouw zijn bij Vie Curie. Bale... het hele gebouw doorlopen, maar we zagen nergens fysio, wel Vie Curie revalidatie.Een juffrouw zag mij rondkijken en vroeg waar we moesten zijn, ja bij Mieke Hillen, fysiotherapie, Oh maar dat ben ik!!! Gelukkig gevonden!!! We kregen een intake gesprek, en het was allemaal heel erg positief, steeds de nadruk op wat kun je wel, en hoe kunnen we dit nog verder uitbreiden, wat zijn jullie doelen en hoe kunnen wij jullie daarbij helpen. Peter vertelde dat hij dus heel graag zou willen leren fietsen op een gewone fiets... Nou dan gaan we dat doel proberen te bereiken, maar dan gaan we toch eerst op een driewieler proberen en dat kan as vrijdag in Venlo want daar staan nu de driewielers.... en er was een plekje vrij en kon Peter extra komen! Wel was er voor vrijdag zwemmen met John gepland, maar dat moest ik dan maar verzetten, want Peter vindt nu het fietsen even belangrijker.
Woensdagmorgen stond er zwemmen met Wim op het programma, en dat had weer helemaal prima gegaan. Wel was Peter heel erg moe. Geertje belde vanuit het afasiecentrum over het komende kursusjaar, de veranderingen in de kursusopzet, 2 x 2 blokken van een uur, met kleinere pauzes ertussen. En ook dat Peter hier weer iedere week naar toe wil en dat kan!!! Ja is soms een heel gepuzzel om alle therapieen op elkaar afgestemt te krijgen, maar zoals het er nu naar uit ziet gaat het allemaal lukken. De fysiotherapie in Venlo/Venray is alle dagen, dus daar kan het een en ander in geschoven worden, en Mieke is er ook alle dagen!!
Donderdagmorgen ging Peter met mij boodschappen doen, ja hij vond dat hij nu ook wel wat voor mij kon doen.... Maar voordat we gingen kwam Steef nog even gefietst met Pierke en zaten we even lekker buiten, er moesten nog een aantal dingen beletterd worden voor de barbeque. Naar Panningen boodschappen, winkel in winkel uit en mijn privechauffeur rijdt dan keurig de auto voor... s Middags had ik het druk met barbeque verzorgen.
Vrijdagmorgen moest Peter om 10.15 uur in Venlo zijn en hij moest op de revalidatieafdeling zijn, dus een flink stuk lopen in het ziekenhuis. Wil ging deze keer mee, want ik had het een beetje druk, maar dat was ook geen enkel probleem. We hadden 9.30 uur afgesproken, en dat Wil zou rijden, want dat kon weer en Peter wel een beetje zenuwachtig was en dan nog fietsen...
Normaal gesproken maakt het Peter niets uit dat het een paar minuten later is, maar nu zei hij al om 9.37 uur Bel Wil op misschien vergeten... anders te laat, even bellen... Wil was al onderweg en zo gingen ze samen naar Venlo. Tegen half 12 waren ze terug. Ja Peter had een flink stuk buiten gefietst op de driewieler en dat was geen enkel probleem, wat oefenen met op en af stappen, en dan fietsen maar, en dan zou er langzaamaan overgestapt kunnen worden naar een gewone fiets, misschien met zijwielen, of andere kleine aanpassingen, maar eerst goed het evenwicht krijgen op de driewieler... Nou we zullen zien en laten ons verrasseñ!!!
s Middags nadat de barbeques waren uitgeleverd en de rust was wedergekeerd vroeg ik aan Peter wat hij zelf van het fietsen gevonden had..... Moeilijk, maar het gevoel was super geweest, vrij buiten bewegen, en geen last hebben van de beperkingen.. JA KLASSE!!!
Zaterdagmorgen nog even flink werken en dan... koffertje inpakken en wegwezen..... naar Haarlem, naar Lonnekes verjaardag!!
Ik had nog niet alles klaar, want ook nu moest er vlees mee om te barbequeen en nog van alles, zat Peter al klaar in de auto, ja gaan met die banaan...
Maar voor 11 uur waren we bij Claudi, want Claudi en Joep gingen met ons mee. Peter reed en we gingen er vanuit dat hij tot bijna Utrecht zou rijden en dan zouden Claudi of ik het overnemen. Maar Peter had er zin in.. hij reed en reed maar door, kleine file, we reden Haarlem binnen en oeps daar was het een en ander verandert en toen verreden we ons, ja en hoe lang ging het nu nog duren... want we moesten het Spaarne nog over.... dus nam Claudi het over en waren we er toch zo. Nou wij vonden het knap, Peter bijna 2 uur aan het stuk gereden. Bij Lonneke en Jaap waren de soep en de broodjes klaar, lekker geluncht en naar het Hotel gelopen, zodat Peter lekker kon gaan slapen, Lonneke, Claudi, Joep en ik gingen de stad in, maar de dames wilden naar de taartenbakwinkel en die lag weer een stukje uit het centrum... nou stukje.. een hele flinke wandeling was het, maar zeker de moeite waard.
Terug naar het hotel, wat later als gepland, maar Peter had heerlijk geslapen, hij was ook wel erg moe geworden van de het lange autorijden. Lekker opgefrist en weer naar Lonneke gelopen voor het feest, Jaap had ondertussen de barbeque aangemaakt en de andere gasten waren ook geaariveerd. Supergezellig!! Met oude bekenden, en nieuwe mensen. Ja hartstikke leuk!! Ik raakte aan de praat met Evelyn een tante van Jaap, en we zaten zo heerlijk te praten... het begon een beetje te regenen en iedereen ging naar binnen, maar Evelyn en ik bleven gewoon buiten zitten, we merkten er door ons gepraat niets van dat we een beetje nat werden... Ja een SUPER leuke dag/avond gehad!!! Claudi bleef met Joep bij Lonneke slapen en zondagmorgen na het ontbijt gingen Peter en ik er ook weer naar toe, Johan was inmiddels ook gearriveerd en na de koffie besloten we om naar de kinderboerderij te gaan. Op het laatst besloot Peter om toch maar niet mee te gaan en in het hotel te gaan rusten... Wij op pad naar de kinderboerderij.. Lonneke was er met de fiets een keer geweest, maar helaas met de auto erg moeilijk te bereiken. We zagen het soms liggen maar door gekke wegafsluitingen en water, konden we er niet komen, maar uiteindelijk door als "gast" (stond er letterlijk bij dat je met de auto als gast over fietspad mocht)over het fietspad te rijden, kwamen we er toch. Na een leuke middag gingen Claudi, Johan en Joep weer naar huis en deden wij chinezen met Lonneke en Jaap, ddaarna nog de finale van het voetballen gekeken en nog een nachtje in het hotel om vanmorgen samen met Lonneke haar 27 ste verjaardag te vieren met een heerlijk ontbijt in het Hotel. Ja het waren weer SUPER dagen, waar we heerlijk van genoten hebben.KLASSE!!!

GEDULD...

Lonn& Jaap:

Wij vonden het ook heel gezellig! Tot snel! Kus J&L

• 02 Juli 2012 - 15:24

Christel:

Lonneke, gefeliciteerd met je verjaardag. Ja ja, kleine meisjes worden groot. Wat weer een geweldige week. En wat een uidaging: fietsen op twee wielen! Ben benieuwd.

• 02 Juli 2012 - 18:52

Hein Oet Wieërt:

Ook vanuit het Weerterland een felicitatie richting Haarlem.

Mooi om te lezen dat het niet meer vier wielen zijn maar drie. Maar ik zou toch maar stoppen met 2 en nee op een eenwieler hoeft nu ook niet direct, Peter. Je hoeft echt geen circusartiest meer te worden.
    Maak er maar weer een fijne week van.

• 05 Juli 2012 - 19:11

Thea & Jan:

Door gaan ,wij ga ook door
    Groetjes

• 12 Juli 2012 - 18:15

Joost:

Peter is goed bezig. Misschien als het iets beter weer is dan nu komen wij na onze vakantie begin augustus een keer langs op zat voor een biertje en een watertje voor Liene