Konig Winter - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu Konig Winter - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

Konig Winter

Door: marlies

Blijf op de hoogte en volg Peter

12 Februari 2012 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen

Ja het is echt winter, zo koud was het de afgelopen 4 jaar niet meer!! Brrr, maar gelukkig lopen de temperaturen sinds gisteren weer een beetje op en natuurlijk is dat jammer voor de schaatsliefhebbers, maar wij winden dit toch wel een beetje prettiger!!
Zondag was Pierke bij ons en bleef tot maandagmorgen. Peter wilde op tijd naar bed want ja, kleine man zou er wel vroeg bij zijn en dan wilde hij ook fit zijn. Ik begreep het niet helemaal, maar toch op tijd naar bed. En inderdaad, Pierke was er al om kwart voor zeven... Uit bedje gehaald en bij ons in bed gelegd. Ja dit vindt Peter heel fijn, dan zijn ze gelijkwaardig aan elkaar en kan Peter er heerlijk mee spelen. Maar na een half uurtje gaf Pierke toch aan dat hij wel honger had. Ik ging met hem naar beneden om zijn pap klaar te maken en wat schets mijn verbazing... na 5 minuten kwam ook Peter de keuken binnen. Wat ben jij vroeg op!!! Ja ik Pierke pap geven!!! En hij ging mooi aan de kaukentafel zitten en begon Pierke de pap te geven. Nou het dazelde even in mij. Zonder te vragen maar duidelijk van Peter met voorbedachte rade, omdat hij zondag op tijd naar bed wilde, Zo prachtig, zo mooi, wat een lieve OPA!! Een opa in hart en nieren!! KLASSE!!
Om 9 uur kwam Steef Pierke halen en wij gingen naar de Kronenberg voor de groepsfysio. De vorige week was het niet zo geweldig, maar deze week was het weer super.Er werd veel waardevolle informatie gegeven en veel tips om de aangedane ledematen weer te stimuleren. Ik raakte in een boeiend gesprek met Har en dit ging met name over het positief proberen te blijven ondanks de beperkingen en dat valt helaas niet voor iedereen mee. Ik vertelde hen over deze site en dat ik hier met name heel veel positiviteit uit haal. Ik kan het van me afschrijven en de reacties van jullie houden ons op de been.En steeds als reacties komen vertel ik het Peter en vaak gaat hij ze dan ook zelf lezen. Ja super.
Maandagavond ging Peter nog zwemmen met Wil. Ze waren op tijd terug want het was toch te koud geweest, waardoor het effect van het warme water al gauw weer weg was. Jammer.
Dinsdag was Steef jarig en ik vroeg aan Peter of hij mee ging naar Panningen om de rozen te halen. Ja hoor, ondanks de min 10 ging hij mee en als het volgend jaar minder koud is, ga ik ze, net asl vroeger, alleen halen!! s Middags gingen we naar Steefs verjaardag en het was heel erg gezellig, en we bleven voor onze doen best wel lang!!
Woensdag kwam Pierke niet, we hadden de woensdag met de vrijdag geruild, en het zwemmen hadden we afgezegd, dus dachten we een vrije dag te hebben. Eerst lekker gedoucht en toen we wilden ontbijten kwam (nieuwe)buurman Ralph een beetje kennis maken en gezellig kletsen. Claudi had een smsje gestuurt of ze samen met Joep mocht komen eten en smiddags wilde ze boodschappen doen en kon Joep wel hier blijven. Ja en zo was er de hele dag aanloop. s Avonds moesten we naar de podoloog in Baarlo, we hadden wat vragen en zodoende zaten we ook hier wel 3 kwartier te praten. Maar heel waardevol. De voetstand van Peter was wederom verbetert, en we staan er eigenlijk iedere dag versteld van hoe goed hij op gewone schoenen zonder spalk en tape loopt. Ja en dat heeft deze podoloog, John Pannekoek, een jaar geleden in werking gezet. Hierna gingen we nog naar Wil en Annemarie en tapete Wil de arm/hand van Peter, ja en nog gezellig een wijntje...
Donderdag weer naar de groepsfysio en bij het koffie drinken ging ik langs Jan zitten, Jan kan bijna niet praten, maar hij wilde toch iets duidelijk maken, en dat ging van 1,2,3,4, en wiegen met de armen. Ik wilde toch heel graag weten wat hij te vertellen had, pen en papier erbij en tekenen en vragen en na 10 minuten wisten we het Jan was overgrootvader geworden, en er waren dus 4 generaties!! De therapie was heel erg goed en er werd met name op het lopen getraint, steeds je grenzen verleggen en Marijn wilde dat er iedere week een paar meter meer werd gelopen.Heel goed!!!
Vrijdag kwam Pierke en om 12 uur belde Piet van de kaasboerderij uit Kessel. Ja ze wilden graag s avonds op bezoek komen met Jac en Ans die naar de voormalige DDR zijn geemigreerd en nu een weekendje in nederland waren en het al vaker over ons hadden gehad. Oh Peter vond het helemaal geweldig. Hij kon er s middags niet van slapen!! Pierke had wel goed geslapen en hele goeie zin, samen spelen met Opa en ik kon mijn soep en zuurvlees maken.
Ja en s avonds kwamen Piet en Maria en Jac en Ans. En Peter... ja Peter werd niet moe, hij ging bier halen en nog een keer en praten en vertellen en vragen. Ja een super avond!!WAUW!!
Zaterdagmorgen toch een beetje op tijd op want John kwam om te zwemmen en te tapen in de Kronenberg. Het zwemmen had super gegaan en bij de fysio nog een extra training op de hometrainer. De nadruk van de tape ligt nu op hand en vingers en die voelde vanmorgen zo super goed!!Zo ontspannen en beweeglijk.
s Middags kwam Lonneke en bleef tot vandaag om samen naar het dopen van Joep te gaan.
En vanmorgen werd onze kleine Joep gedoopt. Ja en dan zie ik ook weer de vooruitgang. Peter las alle teksten mee en je zag dat hij alles heel goed(net als iedereen) volgen kon. WAUW wat een verschil met toen Pierke (in juli) gedoopt werd!! Ja en we zouden wel zien hoe lang hij het vol zou houden bij Claudi en Johan op het feest..... ja en wij waren bijna de laatsten die naar huis gingen....geen middagslaapje. Ja wat geven de kleine mannekes ons veel kracht en energie, Wat een geluk!!!

GELUK MAAKT JE VRIENDELIJK
BEPROEVINGEN MAKEN JE STERK
VERDRIET HOUD JE MENSELIJK
MISLUKKINGEN HOUDEN JE NEDERIG
MAAR HOOP LAAT JE VOORUITGAAN

Veel liefs Marlies

• 12 Februari 2012 - 18:07

Thea & Jan:

Proficiat met de doop van jullie mannek en gaan maar lekker door zo.

• 12 Februari 2012 - 18:34

Christel:

Hallo Peter en Marlies,
    wat weer een fantastische week. Steef nog gefeliciteerd met je verjaardag. Wat kleinkinderen toch niet met je kunnen doen. Ook al zijn ze klein, ze zijn van zeer grote waarde. Daar kan geen therapeut tegen op. Hopelijk is de kou nu een beetje uit het land, en komt nu niet alle nattigheid nog over ons heen. Dan gaan we weer met z'n allen genieten van mooi winterweer en wachten we geduldig op de lente. Oh, heerlijk voorjaarszonnetje. Ik verlang naar jou.

• 14 Februari 2012 - 05:51

Hein Oet Wieërt:

Wat een drukte daar in de Grashoek. Het komt en gaat daar maar maar wat lekker om dit te lezen en zeker als het over de mannetjes gaat. De grote voorop en dan met de kleintjes erbij is het genieten. Ook voor mij die geen Opa is ( en dat ook niet direct hoef ) is het wel zeer voorstelbaar.
    Nog de felicitaties voor Steef en met de dopelinng Joep. maak er een fijne week van dan ga ik dat ook doen en ja
    EINE GOOJE VASTELAOVUNDJ
    Ik ga voor het eerst in mijn leven uit onze mooie provincie en ga voor 8 nachten naar mijn parel in Zutphen dus geen carnaval voor mij maar een feest wordt het daar ook. zeker weten. Hahahaha

Speciaal voor alle geliefden: Fijne valentijn vandaag en knuffel elkaar maar eens extra.

• 14 Februari 2012 - 19:49

Lonn:

Elke dag een beetje beter.. Super! En pap> mijn verjaardag is midden in de zomer dus dan komen de rozen van jou!
    Tot zaterdag, want dan is t vasteloavend!

xLonn

• 10 Maart 2012 - 23:28

Piet En Maria.:

Hallo Peter en Marlies,

Het heeft even geduurd voor we konden reageren. Ook wij vonden het bezoek aan jullie WAUW . Hadden we veel eerder moeten doen. Echt petje af voor jullie vechtlust en zeker ook voor jouw Marlies. Af en toe lezen we jullie verhalen, geweldig hoe je alles kunt verwoorden en altijd afsluit met zeer mooie spreuken/gedichten.
    Jullie zouden er inderdaad een prachtig boek van kunnen maken. Wie weet komt het er nog van.
    We spreken zeker nog een keertje iets af in de nabije toekomst.

Take care.