Zon, zon, zonnig...... - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu Zon, zon, zonnig...... - Reisverslag uit Grashoek, Nederland van Peter Nouwen - WaarBenJij.nu

Zon, zon, zonnig......

Door: marlies

Blijf op de hoogte en volg Peter

20 November 2011 | Nederland, Grashoek

Hallo lieve mensen

Ja en het is nog steeds zonnig, buiten en binnen....
Maandagmorgen gingen we samen naar de fysio in de Kronenberg. De enkel was nog niet helemaal goed, de zwachtel die erom zat moest eraf met het douchen en dan zou Ton hem erbij de fysio weer omdoen.De therapie ging supergoed en ik was verrast wat Peter weer kon!!!! Ze moesten achteruit lopen en dat kon Peter een paar weken geleden nog niet, ik zat wat te kletsen en te dollen met Pim en toen keek ik naar Peter in de veronderstelling dat hij wel gewoon vooruit zou lopen.... WAUW hij liep keurig netjes achteruit, en alsof het voor hem heel vanzelfsprekend was, ja dat kan ik toch!!! Ton zwachtelde hem nog de enkel en gingen we weer naar huis. s Middags kwamen Marie Louise en Wim nog even langs om de spullen op te halen voor de erwtensoep.
s Avonds bekeek ik nog eens Peters voet en hij wilde de zwachtel er weer af, zat niet lekker, maar ik had nog een enkelband liggen van de meiden van het volleyen, misschien zou dat een oplossing kunnen zijn.
Dinsdag de enkelband erom gedaan en dat voelde goed. John kwam om met Peter te gaan zwemmen, en Steef was er met Pierke. Onverwacht kwam John Huys even binnen wippen, ja dat was voor mij even nostalgie...... effe veel vertellen over "vroeger" de middelbare school en zoals het nu lijkt onze onbezorgde jeugd!!! Het zwemmen was super gegaan, alleen een beetje moe....Wim kwam een grote ketel erwtensoep brengen, en ja... deze was toch de lekkerste!!! s Avonds ging ik lopen met Willemien en Annemarie, en bijna op het einde ging ik languit, gelukkig alleen wat schaafwonden op de knie en de handen. Maar toch wel een beetje lastig, en zeker woensdag met het vlees. Maar zoals altijd alles komt goed!!s Middags kwamen ze de televisie/schotel nog maken, vanaf maart hadden we een heleboel zenders minder en ik snapte niet goed hoe het kon, en Peter al helemaal niet. Scheelt dat we dit "vroeger" ook niet wisten, maar toen keken we niet veel en interesseerde het ons ook niet.Maar nu hebben we weer alle zenders en kan Peter weer televisie kijken, en met name alle informatieve programmas, zodat hij op de hoogte kan blijven van alles wat er in de regio en daarbuiten gebeurt.Woensdagavond nog even naar Johans verjaardag en lekker zitten kletsen.
Donderdag ging Peter met de taxi naar de afsiegroep in Blerick en ik ging Sint inkopen doen. Verstand op nul, de briefjes erbij en gelukkig kon ik het meeste al vinden.Pas na 4 uur was Peter weer thuis en Heel erg moe!!! Nee dat deed hij niet meer... de hele dag weg.... nee hoor hij ging alleen nog maar smorgens... ja en het computeren..nee... mopper...mopper... Ach ja, mopper maar even en dan zien we de volgende keer wel weer!!
Maar toen we naar bed gingen begon meneer te vertellen en te vertellen, zoveel... ja en het computeren was ook heel belangrijk, ja en in Blerick was het ook heel goed, ja en het praten daar... ja maar ze snapte er niet altijd alles van, ze snapte daar niet veel van het boerenleven...maar ik wel!!!
Vrijdagmorgen gingen we samen naar het tuincentrum, SAMEN Sinterklaasinkopen doen, en ja hoor hij ging ook mee naar binnen en liep het hele tuincentrum door!!! WAUW!!We waren op tijd klaar en gingen nog even bij Claudi de laptop halen, onze computer was stuk, en we hadden al een tijdje terug met Claudi afgesproken dat Peter haar laptop ging gebruiken, want daar hebben we 2 jaar geleden een afasieprogramma op geinstalleert, en misschien ging dat nu wel(toen heel moeizaam) Claudi ging het Peter uitleggen, maar dat hoefde amper, want Peter wist precies hoe het moest!!! Onze monden vielen open van verbazing!! Wat een vooruitgang!!!
Na het middagslaapje wilde Peter naar buiten, ja nog maar weer eens grasmaaien... en na het eten kwam Wil om te gaan zwemmen, ja toe maar!!!Ondertussen belde Ria op, of we thuis waren zij wilden een kop koffie komen drinken... ja dat weet ik ook niet, ik ben thuis, Peter is nog zwemmen, ja en hoe moe is hij dadelijk???? Maar kom maar en dan zien we wel..... Peter en Wil kwamen thuis en Ria en Wiel waren er al, ze hadden er weer een paar nieuwe oefeningen bij gedaan, oa. het achteruitlopen!! En het werd een SUPER avond, met een SUPER Peter. Wiel vroeg hoe het met de rechterarm ging, ja dat is een probleem. Ik zei: Til hem eens op... En hoppakee, daar ging de arm, bijna tot aan de neus.. SUPER!!
Voor zaterdag stond er geen therapie op het programma.Lonneke zou komen, dus stelde ik voor om maar gelijk s morgens met de laptop aan de gang te gaan, ja en dat ging supergoed, nu nog even draadloos internet zien te regelen en dan kan hij nog een stapje verder!!! Tegen 11 uur kwam Lonneke, en nog een een paar mensen naar de kunstmeststrooier kijken, ja dat vond ik toch echt een taak voor Peter en ja hoor hij ging met de mannen mee naar de loods.
s Middags ging Lonneke met de zusjes shoppen en kwam Mart met Marloes op zijn nieuwe oldtimer tractor. Ik ging naar boven om Peter wakker te maken, ik vertelde dat Mart er was met tractor, ohhhh gelijk opstaan!!!Hij kwam naar beneden en het eerste wat hij zei 6 cilinder...ja ik ook bijna dezelfde.... en al gauw zaten ze in gesprek over tractors!!!Ja en hij moest naar buiten om te kijken, ja en dan volgt er s avonds een heel technisch verhaal, wat beslist allemaal waar zal zijn, maar waar ik de balle verstand van heb!!!
Vanmorgen eerst Peter gedoucht, samen met Lonneke ontbijten, een broek van Jaap korter gemaakt, telefoontje dat de computer klaar was en op konden halen, smsje van Steef of we koffie kwamen drinken, want Joep en Pierke hadden op de Berkenhof het schoentje gezet.... en het lukte allemaal!!!En om 1 uur waren we weer thuis... met een enorm geluksgevoel...!!!



WANNEER ZIJ MAAR VOLDOENDE WORDEN HERHAALD
ZULLEN DE MEEST FANTASTISCHE THEORIEEN
OPGEZOGEN WORDEN IN DE ONBEWUSTHEID
EN DRIJFVEREN WORDEN VAN AKTIE


Veel liefs Marlies

  • 21 November 2011 - 14:19

    Hein Oet Wieërt:

    Ongelooflijk hoe de zon weer heeft geschenen deze week en dat zowel letterlijk als figuurlijk. Ook ik heb hier 3 zonnige dagen (di-,vrij-, en zondag) mogen beleven en die zijn voor herhaling vatbaar en wel zo dat ik een heel weekend naar een heel leuke dame in Geleen-Lutterade ga. Wordt het met de verwachte winterse dagen misschien toch ook warm en misschien zelfs wel heet!! Fijne week weer

  • 21 November 2011 - 14:37

    Christel:

    Hé Peter, schrijf eens een stukje naar je eigen site. Ben benieuwd wat JIJ te melden hebt. Marlies geeft iedere week weer een heel boekwerk uit over jou. Maar dat kun je dus ook een beetje zelf. Laat eens wat van je horen.

  • 21 November 2011 - 17:59

    Hanny:

    wat gaat het weer geweldig met jullie , hartstikke fijn. zondagmiddag is Huub met Jan Valenberg uit Frankrijk bij jullie aan de deur geweest,die waren even bij ons,Jan vond hetvwel jammer dat jullie er niet waren, hij wilde Peter eens verrassen, ga zo door groetjes Hanny Houben

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Nederland, Grashoek

Mijn eerste reis

Recente Reisverslagen:

19 April 2023

Lente

03 Mei 2022

Eindelijk… Sterre en Lotte

19 April 2021

19 april.....

27 December 2020

2020... WAT EEN JAAR !!!

14 Oktober 2020

AFSCHEID NEMEN.... EEN NIEUW BEGIN
Peter

Actief sinds 28 April 2008
Verslag gelezen: 302
Totaal aantal bezoekers 690630

Voorgaande reizen:

30 November -0001 - 30 November -0001

Mijn eerste reis

Landen bezocht: